Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nierówna praca silnika gdy jest zimno

Wojtek * 13 Lis 2006 16:52 2682 11
  • #1 13 Lis 2006 16:52
    Wojtek *
    Poziom 10  

    Witam !

    Sorki jeżeli już było ale niestety niemogłem znaleść podobnego wątku.
    Więc mam następujący problem kiedy zapalam rano samochód lub po długim postoju odpala bez żadnego problemu i pracuje równo przez jakąś minutke,dwie tak jak powinien,natomiast po tym czasie silnik zaczyna zchodzić z obrotów i zachowuje się jakby niepalił na wszystkie cylindry i niestety trzeba siedzięć w autku i trzymać go na obrotach do momentu aż niezłapie jakiejś temp.nawed minimalnej wtedy wszystko przechdzi jak reką odjoł.
    Dodam jeszcze ,że mam gaz ale problem ten nurtujemnie już od zeszłego roku kiedy to jeszcze instalacji gazowej w nim niebyło to popierwsze,po drugie jezeli się zapali go odrazu na gazie lub w momencie jak kuleje z tymi obrotami przegazuje i przełączy na gaz to problemu niema,po trzecie problem niewystępuje wogule w lecie (czyt w cieplejsze dzni gdy temp.rano ma powyżej 5 stopni ).
    Dodam jeszcze co wymieniłem w nim w ostatnim czasie, a poniewaz miał jeszcze jedną usterke mysle ze troszke już tego jest :
    świece(ngk),kable wn (ngk),kopułka (eps),palec (topran),sonda lambda ,filtr powietrza,czujnik do komp.podający informacje czy silnik ma pracować na ssaniu czy nie (ten niebieski 2 pinowy) ,to chyba tyle .
    Proszę wymyślcie coś bo niemoge sobie jak normalny użytkownik AUDI szybek rano drabać i grzać autko jednocześnie .

    Pozdrawiam i dziękuje za wszelke sugestje.

    0 11
  • #2 13 Lis 2006 18:15
    looco5
    Poziom 16  

    jak to jest gażnijk to umyj przepustnice to pomaga w większości modeli

    0
  • #3 13 Lis 2006 18:21
    grzebacz
    Poziom 21  

    rok budowy,kod silnika 80,100?na forum brak jasnowidzów!!!!

    0
  • #4 15 Lis 2006 19:18
    Wojtek *
    Poziom 10  

    Przepraszam ,ale dopiero dziś wróciłem ze szkolenia i mam dostęp do komputera.Sorki za niedokładność opisu z rozpędu zapomniałem .

    A więc tak jest to : AUDI 80 1.8 BENZYNA KOD SILNIKA PM (JEST TO SILNIK NA JEDNOPUNKTOWYM WTRYSKU PALIWA) ROK PRODUKCJI SAMOCHODU 1991 .

    Pozdrawiam i dziękuje z góry za wszelką pomoc .

    0
  • #5 15 Lis 2006 19:37
    grzesiumk
    Poziom 2  

    Przejrzyj dokładnie układ zapłonowy, najczęściej się okazuje że do wymiany jest kopułka palec i przewody.

    0
  • #6 15 Lis 2006 20:00
    Wojtek *
    Poziom 10  

    to juz wymienione z resztą wszystko co już wymieniłem opisalem w pierwszym poście

    0
  • #7 15 Lis 2006 20:45
    Andre73
    Poziom 11  

    Miałem podobny problem. U mnie chodził silnik na trzech cylindrach. Gdy sie zagrzał to na wolnych dalej chodził na 3 cylindrach a na wysokich obrotach na 4 cylindrach. Dzisiaj byłem na regulacji zaworów i na jednym z nich miałem zerowy luz. Po wyregulowaniu zaworów wszystko działa jak należy. Oczywiście wcześniej sprawdzone były cewki zapłonowe, świece i kable zaplonowe. Często przy dużej wilgotności powietrza kable wykazują usterke taka jak twojaa czasem cewki zapłonowe.

    Rozregulowanie zaworów może być spowodowane jak u mnie wcześniejszajazda na 3 cylindrach gdy padła mi cewka. Inna sprawa to, ze gaz lubi mieć układ zapłonowy w lepszym stanie niż benzyna. Na benzynie chodzi a na gazie czasem nie chce.

    0
  • #8 15 Lis 2006 23:14
    grzebacz
    Poziom 21  

    silnik pm-luzy kasowane hydraulicznie.wypadało by wymigać kody-może coś?uwaga-nowe elementy typu kopułka palec etc.też bywają wadliwe.świece są czarne po wykręceniu?ile ona pali
    ciśnienie sprżania.!

    0
  • #9 15 Lis 2006 23:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 16 Lis 2006 09:48
    Andre73
    Poziom 11  

    No tak luzy sa kasowane hydraulicznie. Ale przecież instnieje wstępna regulacja luzów na niepracującym silniku. Zawór mógł się tak nadpalić lub wyrobić, że nigdy nie zamyka się do końca i jest mniejsze ciśnienie sprężania w danym cylindrze. Można zlokalizować cylinder w ten sposób, że na pracującym ciepłym silniku po koleii wyciągać przewody od świec i zaobserwować przy którym cylindrze nic to nie daje lub mało co daje. Przy sprawnym siniku taka operacja doprowadza do spadku obrotów, nierównej pracy czy dławienia. Gdy posiadamy miernik ciśnienia w cylindrach to w starych silnikach można było to sprawdzać w ten sposób (mam nadzieję, że w nowych tak samo). Przy odkręconych świecach przykładamy miernik ciśnienia do każdego z cylindrów przy pracującym rozruszniku. Gdy w jakimś cylindrze jest mniejsze ciśnienie to wlewa się olej silnikowy na tłok i po chwili pracy na rozruszniku olej powinien się rozprowadzić i uszczelnic tłok z cylindrem lub pierścienie. W przypadku uszkodzonych zaworów wlewany olej nic nie daje przy takiej próbie. U mnie gdy miałem niedomykający sie zawór to silnik nierówno pracował a scaner obd wskazywał uszkodzony układ wtrysku.

    0
  • #11 16 Lis 2006 10:08
    Wojtek *
    Poziom 10  

    Witam

    Luzy zaworowe moi zdaniem odpadają ponieważ tak jak kolega wspomniał wcześniej jest wnim hydrauliczna kompensacja luzów,a dotego niedalej jak 15000km temu padła uszczelka pod głowicą (a że jestem maniakiem jeżeli chodzi o samochód wszystko musi grać,auto ma zapalić i odrazu ma być gotowe do trasy zeby nigdy niebyło niespodzianek),zrobiłem całą glowice tzn planowanie,szczelność,docierananie itd... poprostu wszystko co trzeba,dodam,że silnik niebieże oleju,była również sprawdzana kompresja i niepamiętam okładnie wyników ,ale było dobrze.
    Gdy zaczeły się problemy pojechałem do mechanika który podpioł go do Vag-a i niestety żaden błąd nie wyszedł,poczym zrobiona była analiza spalin(moze mechanik podejżewał właśnie nieszczelnosć zaworów),za katalizatorem i przed (w audi istnieje możliwość sprawdzenia spalin poprzez rurke znajdującą się na kolektorze wylotowym przed katalizatorem),nieznam sie na tych wartościach,ale mechanior powiedział ,że był zaskoczony tak wzorowym wynikiem.
    Przyszła mi do głowy jedna sprawa mianowicie koło wtryskiwacza jest czujnik temperatury zasysanego powietrza,żekomo na diagnostyce komp.on nie wyjdzie ponieważ komputer niewidzi wtedy błędu z tego względu że czujnik ten w chwili gdy jest uszkodzony przyjmuje jakieś wartosci zastępcze.Co otym myślicie ?

    0
  • #12 16 Lis 2006 19:42
    HONDAS
    Użytkownik obserwowany

    bywaly takie numery po wymianie akumulatora bez potrzymania napiecia komputer dziwaczal i wywijal takie jaja latem bylo ok a juz nawet jesienia silnik troche wariowal nie mowiac o zimie w servisie po przyznaniu sie ze wymienilem aku w taki sposob wlasnie wrzucili soft i wszystko powrocilo do normy moze to ta przyczyna zapomnialem dodac ze taki sam numer wycialem w chondzie civic tyle ze tam latem czy zima bylo to samo caly czas i wlasnie dlatego powiedzialem o tym w servisie na samym poczatku

    0