Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blaupunkt Paris RCM 104 niezły problemik...

danek17 13 Lis 2006 23:41 4460 13
  • #1 13 Lis 2006 23:41
    danek17
    Poziom 12  

    Witam! Postanowilem zalozyc nowy temat poniewaz w poprzednich tematach dotyczacych tego modelu nie znalazlem jakiegokolwiek rozwiaznia ale przechodzac do rzeczy - w sprowadzonym Oplu Corsa B 96r z Niemiec mialem otoz te radyjko Blaupunkt Paris RCM 104 dostalem karte do niego i instrukcje obslugi. Z tym radiem od samego poczatku byly problemy poniewaz nie moglo sie zalaczyc na przycisku "ON" niekiedy podczas jazdy ale bardzo rzadko sie załączało "same od siebie" przy włożonej karcie i radyjko śmigało jak nowe! wylaczyc go mozna bylo tylko poprzez wyciagniecie karty gdzie wyswietlil sie napis na wsyswietlaczu LEARNING... i cisza. Ponownie radia nie mozna bylo uruchomic trzeba bylo czekac az znow radyjko bedzie mialo swoj dzien i sie zalaczy. Dodam iz przy takim samoczynnym zalaczeniu wystepowal trzask w glosnikach. Zaciekawila mnie kostka podlaczeniowa radia z instalacja samochodu - wyczailem iz radio jest podlaczone na stale tzn jest mostek zrobiony na kablu z ktorego wywnioskowalem ze radio jest wpiete na stale czyli nie "po kluczyku". Rozmontowalem te zworke,znalazlem wolny przewod w reszcie kabli od strony instalacji samochodu polaczylem i w ten sposob radio bylo wlaczone jako "po kluczyku". Odziwo po wlozeniu kluczyka radio sie zalaczylo (ponownie z trzaskiem w glosnikach) i gralo bez problemu tak wiec myslalem ze problem z glowy ale podczas jazdy radio zaczelo sie wylaczc i wlaczac tak z coraz wieksza czestotliwoscia tzn 3 razy na 5 minut az ucichlo i wrocilo do stanu "poczatkowego". Gdy wlacze swiatla postojowe i mijania podswietla sie wlacznik "ON" , gdy wyciagne karte widac jak w radiu miga dioda "stand by" czyli radio zachowuje sie jakby bylo wszystko ok i bylo przygotowane na wlozenie karty i wlacznie go ale tak sie nie dzieje niestety. Dostalem sie juz nawet do switcha ON podmienilem go myslac ze moze w nim tkiw problem ale to nic nie dalo. Radio nawet w domu na prostowniku zachowuje sie tak samo. Nie wiem co robic z nim dalej licze na porade od czego zaczac za co sie zabrac. Bardzo mi zalezy na tym radiu. Pomozcie


    Pozdrawiam i dziekuje za przeczytanie tej "lektury"


    licze na Was :)

    0 13
  • #2 14 Lis 2006 00:17
    SlaweK
    Poziom 43  

    Zacznij od wyprostowania instalacji. W Oplu oryginalnie plus po kluczyku jest zamieniony z plusem stałym a podłączenie Blaupunkta to standard. Poza 5 przewodami (plus stały, plus po kluczyku, masa, wyjśce anteny automat i podświetlanie) w kostce zasilającej nie powineneś mieć nic więcej podłączone. Górnej kostki instalacji Opla do tego radia się nie podłącza, należy zastosować przejście ISO-ISO 1-1 ale z pominięciem kostko 10pinowej i odpowiednio zamienionymi plusami w kostce zasilające. Paris na górnej koste ma sterowanie zmieniarką i wejście liniowe a Opel sterowanie wyświetlaczem. Potem możesz szukać innych usterek.
    A to radyjko jest bardzo przyzwoite :) choć wolałbym w tym aucie CAR400 jeśli masz sterowanie w kierownicy.

    Aha, podłączanie takiego radia do prostownika do ładowania akumulatorów to jak sikanie do baku (bo też żółte) i próba jechania potem, czyste barbarzyństwo i oznaka braku podstaw wiedzy o radiach (prostownik daje prąd zmienny, nie mylić z przemiennym, i dużo za duże napięcie), pisaliśmy o tym kiedyś i nawet jakiemuś elektykowi za to się oberwało na tym forum, za brak myślenia.


    SławeK

    0
  • #3 20 Lis 2006 13:15
    danek17
    Poziom 12  

    Witam ponownie. Wymienilem w radiu "spuchniete" elki w zasilaniu podłączyłem radio (podtrzymnie +12, zasilanie +12 i mase) na wyswietlaczu mam teraz 8 poziomych kresek ------- nie dzialają żadne funkcje gdy podłącze +12 podswietlenie to oczywiście podswietla sie ON co dalej robic ? zostawić właczone i czekac az samo sie zalaczy? jezeli karta (orginalna) jest wyciagnieta te 8 kresek mruga jezeli wloze spowrotem to przestaja mrugac. Prosze o pomoc. A i mam pytanie jezeli trzeb by bylo wpisac kod (ktory posiadam wygenerowany na podst. numeru serii) to jak to sie robi bo moj kod zaczyna sie o cyfry 9 a na panelu nie mam przycisku 9

    0
  • #4 20 Lis 2006 14:16
    damiancz
    Moderator Radia Samochodowe

    Tak jak w większość klawiszem 1 ustawiasz pierwszą cyfrę itd

    Ile razy go naciśniesz tyle masz na LCD /działają w kółko/ :D

    0
  • #5 20 Lis 2006 14:17
    SlaweK
    Poziom 43  

    Umyj złącze karty i gniazdo alkoholem i zostaw tak włączone na godzinę i nic nie ruszaj a potem opisz co się stało.

    SławeK

    0
  • #6 20 Lis 2006 21:23
    djlj24
    Spec od car audio

    8 kresek to stanowczo 2 razy za dużo. Wydaje mi się, że coś przetrąciłeś i teraz trzyma radio na resecie. Jeżeli byłaby to sprawa karty to byłyby 4 kreski.
    Pierwotna usterka nie wynika raczej z elektrolitów ale z problemów z innymi elementami - tranzystorki SMD w okolicy procesora lubią popuszczać czasami w kilku seriach tych radyjek.

    0
  • #7 21 Lis 2006 07:08
    danek17
    Poziom 12  

    damiancz napisał:
    Tak jak w większość klawiszem 1 ustawiasz pierwszą cyfrę itd

    Ile razy go naciśniesz tyle masz na LCD /działają w kółko/ :D

    Przepraszam ale chyba jestem za tepy bo nadal nie rozumie jak mam wpisac a konkretniej jezeli dajmy na to ze moj kod to 2345 wiec wciskam przycisk 1 dwa razy i jest to pierwsza cyfra kodu a pozniej analogicznie przycisk 1 trzy razy jako druga cyfre kodu wiec skad radio ma wiedziec ze nie chodzi mi o cyfre 5 (dwa razy wcisnieta jedynka i trzy razy wcisnieta jedynka) no bo nie wiem w jaki sposob mam poinformowac radio ze chce wpisac kolejna cyfre. Chyba wiecie o co mi chodzi ???

    A druga sprawa jezeli chodzi o te 8 kresek to po parunastu godzinach nic sie nie zmienia dodame ze te kreski sa w gornej czesci wyswietlacza, sa koloru zielonego bardzo "przytłumione" tzn nie swieca pelna jasnoscia. Moze gdzies jest jakies zwarcie ? moze cos zepsulem ? zalezy mi na tym radiu prosze o pomoc bede na biezaco w miare mozliwosci odpisywal. Dziekuje

    0
  • #8 21 Lis 2006 09:10
    SlaweK
    Poziom 43  

    Jedynką kolego piewszą cyfrę a dwójką drugą cyfrę, trójką trzecią cyfrę, czwórką .... chyba się domyślisz sam już.

    A co do tych kresek to musielibyśmy je widzieć bo są podejrzenie że to nie jest oznaka zablokowanego radia a uszkodzenia albo procesora albo wyświetlacza albo obu razem. Te wyświetlacze często gubią segmenty i może się zdarzyć że kreski nie są całkowicie widoczne lub są przerywane przez co wydaje się ich więcej.
    http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/meljey/lcdprob.htm

    SławeK

    0
  • #9 21 Lis 2006 12:48
    djlj24
    Spec od car audio

    Oj wydaje mi się, że przy próbie naprawy ubiłeś układ SAB .... 005 w panelu. I przez to wyświetla się słabo jedna linia pozioma przez całą matrycę. Dodatkowo przez to słabo podświetla. Taka usterka zdarza się przy złym wpięciu (nie w te miejsca) styków przedniego panelu z płytą główną.

    0
  • #10 21 Lis 2006 20:02
    danek17
    Poziom 12  

    Zrobilem tak jak Sławek radził - umyłem styki i zostawilem wlaczone radio. Po kilkunastu minutach sie załączyło i wszystko dzialalo bez problemu procz tego ze nie da sie radia wylaczyc na przycisku ON wiec odlaczylem go od zasialania, podlaczylem ponownie i radio nadal milczy nie da sie go zalaczyc na ON gdy wyciagne karte mrugaja diody. Jedyna roznica od poprzedniego stanu to taka ze nie pokazuje juz kresek na wyswietlaczu. Co dalej robic ??

    A co do sposobu wprowadzania kodu to juz rozumie :) Dzieki

    0
  • #11 21 Lis 2006 20:40
    SlaweK
    Poziom 43  

    Tu chyba Leszek ma rację, coś z procesorem wyświetlacza.... a gdy się włączyło to znaczy że pamięta swoją kartę już i nie trzeba wpisywać kodu.

    SławeK

    0
  • #12 22 Lis 2006 06:47
    danek17
    Poziom 12  

    Odłączylem radio na noc calkowicie teraz rano podłlaczyłem zasilanie i bez problemu wystartował z wlacznika ON no i dziala bez problemu tak przy okazji wytlumaczcie mi ci oznacza napis "REG ON" ktory widnieje podczas zalaczenia sie radia. Problem pozostaje nadal ten sam - nie da sie go wylaczyc z klawiatury poprzez przycisk ON wiec co radzicie dalej z nim zrobic ?

    0
  • #13 22 Lis 2006 11:32
    djlj24
    Spec od car audio

    REG ON - włączona regionalizacja (przytrzymaj długo AF to będzie REG OFF).
    Przede wszystkim polecam sprawdzić tranzystorki SMD na linii od klawisza ON do procesora (są tam albo 2 albo 3 sztuki). Jeden z nich lekko popuszcza i przez to masz sygnał w obszarze zabronionym (około 3V).

    0
  • #14 26 Lis 2006 14:27
    danek17
    Poziom 12  

    Hmm robota z SMD jest nie dla mnie wiec chyba sprzedam radyjko na Allegro jako uszkodzone a szkoda go bo naprawde jest fajne :) Dzieki wszystkim za pomoc.

    Dodano po 1 [godziny] 10 [minuty]:

    Jeżeli ktoś jest zainteresowany tym radiem to zapraszam http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=145404654

    0