Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

excel problem z suma godzin

menda 14 Lis 2006 12:11 37708 12
  • #1 14 Lis 2006 12:11
    menda
    Poziom 17  

    Witam

    w temacie troszke zamotalem no ale nie wiem jak to napisac potrzebuje zrobic arkusz ktory zliczy godziny pracy. wszystko jest ladnie i pieknie do momentu liczenia godzin z danego dnia ( moge poustawiac format komorek na date czas jak chce) problem pojawia sie w momencie sumowania godzin z calego miesiaca jesli sumuje i format komorki jest CZAS to zamiast wyswietlac sie 160 h wyswietla sie 16:00:00 jesli znow sumuje komorki ktore sa formatu ogolnego to jest ladnie do momentu w ktorym sa calkowite wartosci. jesli chce napisac 8h30 min to juz musze przeliczac na 8,5 itp jesli mam kilka dni np po 8h45m to przy sumowaniu wychodza problemy z przliczaniem ma ktos jakas rade na to

    pozdrawiam
    menda

    1 12
  • #2 14 Lis 2006 12:52
    radekg
    Poziom 12  

    Zaznaczasz komórki, w których ma być wpisana godzina. Następnie klikasz prawym na jedną z zaznaczonych komórek i wchodzisz do "formatuj komórki". W zakładce "liczby" masz 2 miejsca ze scrollem(suwakiem) i jedno z rozwijanym menu. W miejscu zatytuowanym "kategoria" ustawiasz "godzina", a obok format godziny.

    0
  • #3 14 Lis 2006 13:09
    menda
    Poziom 17  

    wszytsko ladnie i pieknie tylko ze ja mam problem z tymi minutami a funkcja godzina zwraca godzine z 15:45:00 daje 15 i dalej problem

    Dodano po 5 [minuty]:

    wykombinowalem w jednej kolumnie sumuje godziny w drugiej minuty pozniej wszystko zamotane to ale dzial. Mysalelm ze jest jakis prostszy sposob no ale jak widac nie ma

    pozdrawiam dzieki za pomoc

    1
  • #4 14 Lis 2006 14:08
    witl
    Poziom 16  

    ja tez sobie zrobiłem taki arkusz i wszystko mi działa... najlepiej format komórki ustaw na custom i "gg:mm" i wszystko powinno hulać.

    Ja mam inną ciekawostkę, w moim arkuszu licze sobie bilans godzin np z tygodnia i jak bilans jest ujemny to Excel sie gubi, nie rozumie że czas może być ujemny...

    0
  • #5 14 Lis 2006 14:14
    radekg
    Poziom 12  

    Przepraszam mała pomyłka

    Cytat:
    ...ustawiasz "godzina"...
    powino być "czas", a nie godzina.
    załanczam scren okna formatowania komurki

    1
  • #6 14 Lis 2006 14:20
    witl
    Poziom 16  

    no właśnie... odpowiada to ustawieniu custom "[gg]:mm" zamiast "gg:mm" sorki za omyłke

    0
  • #7 10 Gru 2006 22:18
    mendozek666
    Uczeń

    Witam
    Ja tez mam cos do liczenia godzin pracy i nie mam z tym zadnych problemow
    Sam wpisuje ile godzin spedzilem w pracy bo to chyba kazda pracujaca osoba wie
    a reszte liczy komputer:)

    0
  • #8 11 Gru 2006 13:59
    witl
    Poziom 16  

    kolego mendozek666 co to za informacja??? to tak jakbyś na pytanie o naprawe telewizora napisał że ty nie miałeś rzadnego problemu z naprawieniem takiego samego modelu i załączyłbyś forkę z włączonym TV.

    0
  • #9 10 Mar 2010 18:19
    STARD
    Poziom 2  

    Z czymś taki to raczej nikt problemu nie ma. Ty sam wpisujesz liczbę godzin w formie liczb. Problem pojawia się wtedy pracujesz na wartościach czasowych hh:mm. Wtedy faktycznie excel zwraca błędny wynik. Np. sumując 14:15 i 15:10 to zamiast zwrócić wynik 29:25 (15 godzin i 25 minut) zwraca 4:25 (godzinę czwartą dwadzieścia pięć).
    Ja np. chcę stworzyć narzędzie, które ułatwi mi podliczanie czasu pracy, gdzie danymi wpisanymi będzie czas (nie liczba) np. rozpoczęcie 8:25 zakończenie 10:45. Różnica, czyli czas trwania powinien wynieść 2:20. W takich przypadkach faktycznie wszystko działa. Kiedy jednak próbuję zsumować czas z całego miesiąca to wynik już jest błędny...
    Czy ktoś ma na to jakieś rozwiązanie?

    0
  • #10 07 Cze 2010 16:22
    avatar25
    Poziom 2  

    Spróbuj pomnożyć sumowane godziny razy 24.
    =SUMA(G8:G41)*24

    Ja tak właśnie zrobiłem i mi ślicznie wyświetla ilość godzin.

    Pozdrawiam
    Sławek

    1
  • #11 07 Cze 2010 21:53
    marek003
    Poziom 40  

    avatar25 napisał:
    Spróbuj pomnożyć sumowane godziny razy 24.
    =SUMA(G8:G41)*24

    Ja tak właśnie zrobiłem i mi ślicznie wyświetla ilość godzin.

    Pozdrawiam
    Sławek


    Pomnożyć ??? To co będzie jeżeli (0:05+1:15)*24?
    Przecież wyjdzie bzdura.

    Już ktoś wyżej poradził więc nie wiem w czym dalej jest problem. Zastosuj się do rady i wszystko będzie dobrze pokazywane.

    Wybierz menu Format <> Komórki... <>NIESTANDARDOWE i wpisz z ręki "[g]:mm" - kwadratowy nawias jest najważniejszy.

    Jeżeli będzie format gg:mm będzie pokazywał tylko godziny i minuty lecz jeżeli byś zmienił format na liczbowy to zauważysz że dana liczba jest większa od 1 (czyli przekracza 24 godziny) jeżeli ustawisz format na pokazywanie daty z godziną zauważysz że dodało odpowiednią do obliczeń ilość dni. Więc jeśli chcesz aby pokazały ci się tylko godziny i to w dodatku powyżej 24 godzin zmień format komórki tak by godziny gg były w kwadratowym nawiasie.

    Dla ciekawości jeżeli będziesz chciał zsumować ile jest minut bez podziału na godziny zrób to samo co wyżej tylko jako format wpisz jedynie[mm].

    Mam nadzieje że jasno wyjaśniłem.



    dodane po czasie
    --------------------------------
    Przepraszam ale dopiero teraz zauważyłem że to archiwalny wątek.
    :arrow: Avatar25 Po co to było wyciągać - jeszcze z tak mało porzydatną poradą?

    1
  • #12 01 Gru 2010 00:00
    bubul222
    Poziom 8  

    Oj... a u mnie wszystko skaszaniło :/ jest tak : licze czas pracy kilku maszyn, w kolumnie O5:012 mam wyniki poszczególnych jednostek w formacie czas (gg:mm) w sytuacji gdy maszyna nie pracowała, mamy wynik : 0:00 , ale jak pracowała 24 godziny to też pokazuje 0:00 . Suma pracy ich wszystkich to zupełny kosmos ... format: niestandardowe [g]:mm daje ogromną liczbę a formuła : =SUMA(O5:O12)*24 daje wynik zawsze 0:00 . Proszę o pomoc :)

    2
  • #13 01 Gru 2010 06:52
    walek33
    Poziom 28  

    :arrow: bubul222
    Chcesz pomocy? Załóż swój wątek. Nie odkopuj archiwum. :cry: Ma to jeszcze tą zaletę, że będziesz mógł podziękować pomagającym odpowiednim przyciskiem.

    0