Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozładowywanie akumulatora

14 Lis 2006 19:07 50066 28
  • Poziom 14  
    Witam. Mam nissana primerę z roku 1997 2,0 gaz . Rok temu kupiłem akumulator, bo oryginalny miał dość. Kupiłem akumulator ZAP 62Ah. Samochodem nie jeżdże często , 1-2 razy w tygodniu po parenaście kilometrów. Problem polega na tym że akumulator się rozładowywuje, ładuję go 1 w tygodniu bo napięcie spada do ok 12,2 V. Sprawdzałem już wszystko napięcie ładowania 14,2 po włączeniu świateł 13,9 ,pobór prądu na wyłączonym zapłonie i włączonym alarmie oscyluje od 60mA do 80mA. Akumulator też sprawdzali mi w sklepie i też jest sprawny (dostałem nawet wydruk charakterystyki obciążenia). I już zgłupiałem . Nie wiem co to może być. W sklepie powiedzieli że to może słaba masa , ale co do tego ma masa? Ktoś ma jakieś pomysły. Z góry dziękuję.
    Rafał
  • Poziom 10  
    Akumulator z reguly nie lubi krotkich tras i jezeli auto jest rzadko "jezdzone" ale jesli za kazdym razem przejezdzasz przynajmniej kilkanascie kilometrow to nie powinno byc problemu. Moze natomiast okazac sie ze ktorys odbiornik w aucie pobiera duzo pradu po wylaczeniu zapolonu( radio, jakas dioda ) lub jest gdzies jakies niewielkie zwarcie. Czsami dobrym sposobem na dokonanie ekspertyzy czy mamy w aucie jakiegos niepowolanego "pozeracza" pradu jest na wylaczonym zaplonie zdjecie klemy + z akumulatora i delikatne dotykanie jej do akumulatora, jesli iskrzy to znaczy ze cos pobiera prad. Choc nie zawsze sie to sprawdzi. Uwaga , warto zastanowic sie czy po odlaczeniu akumulatora nie bedzie jakis problemow z alarmem, immobilajzerem i najprawdopodobnie skasuja sie ustawienia radia. Mimo wszystko zwlaszcza na zime polecam po dojechaniu na miejsce zgasic wszystkie odbiorniki a auto niech sobie troche pochodzi to akumulator sie podladuje.
  • Poziom 15  
    a czym sie objawia to ze akamulutor wg ciebie jest słaby. bo 12,2V na wyjetym aku to nie jest jakas tragedia
  • Poziom 14  
    Akumulator ma rok a z tego co wyczytałem to minimalna spoczynkowa wartośc napięcia akumlatora naładowanego to powyżej 12,5 V. Co do pożerania prądu to tak jak pisałem mierzyłem miernikiemi wychodzi ok 80mA a to nie jest dużo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    no dobra ale czy są jakieś problemy z odpaleniem ?
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Dopuszczalny prąd spoczynkowy 0,6x62=37,2mA.
    Tak więc pobór prądu jest dwukrotnie za duży (może radio?). Poza tym, jak koledzy wyżej napisali jazda dwa razy w tygodniu po parę kilometrów nie zapewni odpowiedniego doładowania akumulatora.
    Tak więc pozostaje okresowe doładowywanie prostownikiem.

    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Czy ty masz problem, czy szukasz problemu? Po pierwsze napięcie akumulatora na spoczynku 12,2 V można uważać jako normalne. Zależy to jeszcze od zastosowanego miernika. Podany pobór prądu faktycznie można uznać za nadmierny ale nie wiemy jakie ustrojstwa masz zainstalowane. Spadek napięcia po włączeniu świateł do 13,2 V także można uznać jako dopuszczalny. Są samochody, które mają takie napięcie na instalacji bez obciążenia. I wreszcie nic nie wiemy o kłopotach z rozruchem więc skąd zmartwienie? Jeśli już koniecznie chcesz coś odkryć to analizuj odbiory zasilane bezpośrednio z akumulatora i wyciągaj wnioski.
    I jeszcze nic nic nie wiemy o doładowywaniu. Jeśli zbyt intensywnie to robisz to psujesz akumulator, chociaż przeczy temu test.
  • Poziom 11  
    Witam z tego co Kolega pisze wyglada ze wszystko jest w porzadku Rozladowanie akumulatora powoduje wlaczony alarm i te 60-80ma przez kilka dni robi swoje Nie pozostaje nic innego jak raz na tydzien akumulator podladowac rozwiazaniem mogla by byc ladowarka sloneczna mocy 3-5 wat ale to tylko w sloneczne dni pozdrawiam Waclaw17
  • Poziom 14  
    Z tego co mi powiedzieli w sklepie dopuszczalny pobór prądu na postoju to 150mA i że przy takim poborze akumulator powinien wytrzymać spokojnie miesiąc ( badź co bądź akumulator nie jest mały 62ah), a u mnie jest ok 80 mA. Z tego co się orientuje napięcie spoczynkowe akumulatora na poziomie 12,2 V oznacza jeso niedoładowanie i rozpoczęcie procesu zasiarczania. Przy dłuższym postoju auta np 10 dni napięcie spadło do 11,8V i niech mi nikt nie próbuje wciskać kitu że to jest normalne napięcie akumulatora. Nie jest to moój pierwszy samochód i przy podobnej eksploatacji nic się działo, napięcie akumulatora nie spadało.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    kiedyś miałem podobny problem nie chcieli mi w sklepie uznać reklamacji bo na teście wyszło im że aku sprawny zaczeli mnie straszyć że będe płacił za wysyłkę i koszty badania ale ja się uparłem i kazałem zwrócić do producenta zabrali aku i za kilka dni mnie przeprosili i dali nowy bo producent uwzględnił reklamację. Jakie było uszkodzenie to już mi nie powiedzieli
  • spec od auto-elektro
    Z twojego opisu wynika że jednak akumulator jest uszkodzony.Najprościej naładuj akumulator nie podłączaj go do samochodu i sprawdż po kilku dniach napięcie.Jeżeli z 12.7V spadnie chociaż do 12.5 V to akumulator jest wadliwy.Pozdr.
  • Poziom 17  
    primera napisał:
    Z tego co mi powiedzieli w sklepie dopuszczalny pobór prądu na postoju to 150mA i że przy takim poborze akumulator powinien wytrzymać spokojnie miesiąc ...

    Przy takim poborze prądu przez miesiąc wyszło by ponad 100Ah :D (gdyby tyle było w akumulatorze).
    Zmierz jaką obecnie pojemność ma ten akumulator a także gęstość elektrolitu w poszcz. celach.
  • Poziom 14  
    A jak zmierzyć pojemność akumulatora?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    primera napisał:
    A jak zmierzyć pojemność akumulatora?

    Naładowany akumulator obciążamy prądem równym co do wartości 1/20 pojemnosci, czyli w twoim przyp. 3,1A i rozładowujemy do czasu osiągnięcia przez akumulator napięcia 10,5V.
    Pojemność w% - Q%=t/20 X 100%=t X 5 [%]
    gdzie t- czas rozładowania w godzinach
    Rozładowanie poniżej 10,5 V jest juz szkodliwe dla akumulatora, jednak przed pomiarem pojemności nalezy zmierzyć gęstość elektrolitu, która powinna byc jednakowa we wszystkich celach ~ 1,28g/cm^3.
  • Pomocny post
    Admin grupy komputery
    Miałem kiedyś teź problem z rozładowującym się akumulatorem. Okazało się że kabel PLUS od akumulatora do rozrusznika był tak zmęczony że potrafił wyssać akumulator przez 24 godziny do prawie zera - wymiana kabla pomogła.
  • Poziom 14  
    "Miałem kiedyś teź problem z rozładowującym się akumulatorem. Okazało się że kabel PLUS od akumulatora do rozrusznika był tak zmęczony że potrafił wyssać akumulator przez 24 godziny do prawie zera - wymiana kabla pomogła."
    A jak do tego doszedłeś?
  • Poziom 15  
    60-80mA to faktycznie troche duzo,u mnie pobór 40mA przez 5 dni w zimie wydoilo akku, podlacz miernik i wyjmuj pokolei bezpieczniki,jak spadnie pobor to bedziesz wiedzial co, u mnie np. w audi okazalo sie ze woda zrobila jakies zwarcie w oryginalnym ukladzie sterujacym podgrzewaniem wkladek od zamkow w drzwiach i caly czas sie grzaly, po odlaczeniu tego ukladu pobor na aktywnym alarmie spadl do 20mA, a auto i tak otwieram z pilota wiec po co mi jakies wynalazki
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Panowie - pobór prądu 60 -80mA to zdecydowanie za dużo.
    Jeżeli alarm tyle ciągnie to znaczy że z nim coś jest nie tak - na marginesie odłacz syrenę od alarmu i wtedy sprawdź pobór pradu.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    dzięki dla wszystkich za odpowiedzi. Z tym odłączaniem bezpieczników i mierzeniem poboru prądu to już sprawdzałem i nic nie wyszło. W syrence alarmu padły ostatnio akumulatorki, może to i to, sprawdzę w poniedziałek
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    primera napisał:
    Z tym odłączaniem bezpieczników i mierzeniem poboru prądu to już sprawdzałem i nic nie wyszło.

    a to ciekawe.
    czyli co wyjęte wszystkie a prąd płynie?
    mógłbyś rozwinąć bo nie rozumiem co chcesz powiedzieć przez to że nic nie wyszło
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    a może któraś dioda w alternatorze
    miałem taką hecę w eskorcie i mierzenie nic nie wniosło akumulator padał i padał
    daj znac jak dojdziesz co to
  • Poziom 14  
    Wyjmowałem po kolei bezpieczniki w szkrzynce bezpieczników w środku auta i cały czas był pobór 80mA. Zacząłem podejrzewać alternator ale sprawdze jeszcze alarm bo nie mam pewności że idzie przez bezpieczniki w skrzynce.
  • Poziom 21  
    Witam u mnie też mam ten sam problem z aku. mam opla vectre A i postoi ze dwa dni i też już spada napięcie u mnie napięcie na włączonym wszystkim co jest możliwe wynosi 12.40 a po wyłączeniu jest 13.80 a najwięcej pożera mi prądu wentylator jak mam na 4 biegu i też szukam jakiejś przyczyny co by mogło być ale jeszcze u mnie jedna żecz zapala się lekko kontrolka od aku. i co to może być pozdrawiam.
  • Poziom 12  
    czyli rozumiem że to alternator
    i dzieki za pkt
  • Poziom 14  
    Wczoraj zrobiłem pomiary i wychodzi że samo auto pobiera ok 20mA na postoju (zegarek komputer immobilizer, centralny zamek) , a alarm żre aż ok 50 mA. Alarm to alcatraz ac 300 hc new i w intrukcji pisze że pobór prądu w czasie czuwania to 17mA a na obudowie alarmu pisze że 30mA. Dodatkowo syrenka bieże ok 10mA. I to wszystko daje nam te 60-70mA poboru prądu.To ile w końcu ma pobierać autoalarm? I jeszcze pytanko odnośnie alternatora: ładowanie na wolnych bez żadnych odbiorników 14,3V po włączeniu świateł 14,1 , światła dmuchawa i ogrzewanie tylnej szyby i lusterek 13,7 , a jak właczę wszystko co mam łącznie z klimą to tylko 12,7. Czy to nie za mało?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ładowanie w normie (przecież nie masz włączonego ogrzewania lusterek i szyby razem z klimą podczas normalnej eksploatacji)
  • Poziom 14  
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Temat zamykam.