Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z grafika G Force 6200

14 Lis 2006 22:32 1744 9
  • Poziom 12  
    Witam mam taki dziwny problem z karta grafiki..
    Mam gre ktora wymaga 64mb a ja mam 128mb
    i ta gra mi sie przycina 32bit teksturach natomist na 16 bit smiga jak trza jak to mozliwe jak karta ma 2x wiecej pamieci niz wymagana jest do tej gry .
    stery sa najnowsze .Prosze o pomoc .Bardzo dziekuje za udzielenie pomocy.:|
  • Poziom 35  
    Czy pamięć 128MB Twojej karty to pamięć fizyczna, czy może rozszerzona metodą Turbo Cache? Jeśli to karta AGP, to czy masz przydzieloną wystarczająco dużą ilość pamięci systemowej na teksturowanie AGP w BIOSie?
  • Spec od komputerów
    Oprócz wydajnej karty grafiki liczy się ogólna wydajność całego systemu.
  • Poziom 24  
    karta 6200 jeste bardzo slaba karta mona powiedziec ze o wiele slabsza od gf 4 titanium nawet
    Tak wiec to jest normalne ze gra sie przycina tym bardziej ze to pewno jakas nowa produkcja z efektami graficznymi
    mozna podkrecic karte i zaistalowac noewe stery
    niech kolega zdardzi co to za gra bo ciezko jest powiedziec tak na 100% bez znajmosci tytulu
    oraz czy kolega ma wersje z 128 bitowa magistrala czy jest to wersja A lub le z 64 bitami ?
  • Poziom 12  
    Jest to karta GIGABYTE G Force 6200 128mb na 64bit chyba le
    na AGP
    W biosie jest ustawione na 128mb ale jest opcja fast write agp ktorej nie zaznaczylem.
    Kofiguracja kompa to
    Sempron 2800+
    Plyta Asrock k8 co tam na chipsecie n force 3
    512Mb RAM DDR 400mh
    Dysk Samsung 80GB i Sega 3Gb
    DVD RW Sony
    CDRW-DVD ROM Combo Lg
    Zasilacz 300 Wat

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ta gra to Hard truck Haulin ten najnowszy z tego roku.
  • Spec od komputerów
    Nie chodzi o wielkość pamięci i to, ze tekstury 32bit zajmuja wiecej miejsca i by sie zmieściły.
    Rendering w 32 bitach zawsze jest bardziej wymagajaco obliczeniowo, a dodatkowo jeszcze wchodza np możliwosci silnika graficznego gry. Poza tym na dzien dzisiejszy GF6200 to niezbyt wydajna karta.
  • Poziom 35  
    Samo przełączenie tekstur z 16bit na 32bit nie powinno mocno spowolnić nawet słabszej karty (pomijając kwestię ewentualnego braku pamięci na tekstury) - przynajmniej nie odczuwałem nigdy dużej różnicy wydajności na słabych dziś kartach, które przewinęły się przez moje ręce (m.in. S3 Savage, NV Vanta i M64, GF2 MX, GF4 MX 440). Natomiast zawsze był na nich spory spadek wydajności przy przejściu z trybu graficznego 16 bitów na 32 bity. Może koledze Daniel22 chodzi nie o przełączenie tekstur a zmianę trybu graficznego na 32 bity - to by potwierdzało niemały spadek wydajności.
  • Poziom 24  
    tak przy takiej grze jest na 100% normalnie mozesz przyspieszyc karte chociazby zaznaczajac ta opcje(jak beda bledy to wylacz ale nie powinno) dodatkowo ta karta powinna sie dobrze kercic do poziomu 6600gt wiec bardzo duzo tylko te 64 bity bedzie waskim gardlem
    poczytaj i ostroznie podkrec a sobie pograsz na 32 bitowych texturach :D
    p.s. wylacz wszykie gowna co dzialaja w tle
  • Poziom 12  
    To znaczy jak sie odpala ta gre wyskakuje panel z ustawieniami grafiki
    i mozna tam ustawic rozdzielczosc ekranu. glebie kolorow ,chyba w kazdym badz razie jest do wyboru 16bit lub 32bit i odswierzanie monitora ktore mam na najwyzszym poziomie i szhadery.
    Karte mozna podkrecac bo nawet dostalem fabryczny program od producenta V tuner 2.Takze z tym idzie ale ona ma bierne chlodzenie czy nie bede musial zalozyc wentylator?
    To tylko podkrecenie wchodzi w rachube?Ja ja kupowalem w marcu tego roku i mialem do dyspozycju tylko 200zl na karte.
    Chciaz jak czytalem w necie to ze nie jest az tak zla.no nie wiem no a ta opcja
    fast write w biosie cos da czy nie?.Dzieki za pomoc.
    :D
  • Poziom 35  
    Ha - wszystko jasne - koledze Daniel22 chodziło nie o 32 bitowe tekstury tylko 32 bitowy tryb graficzny. W takim przypadku na słabych kartach spadek framerate będzie duży (słaba przepustowość pamięci). Najwięcej korzyści w 32 bitowym trybie graficznym da podniesienie zegara pamięci na karcie. Do OC użyj wpisu do rejestru Coolbits (odblokuje opcje podkręcania w sterownikach) albo programu Riva Tuner.

    Jeśli masz chłodzenie pasywne na karcie, to nie przesadzaj z podkręcaniem rdzenia - pamięci możesz śmiało podciągnąć do takiego poziomu, kiedy jeszcze nie będzie przekłamań grafiki po dłuższej grze (rób to krokami co 10-20MHz).