Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kontrolka ladowania skoda octavia

lolek_2 15 Lis 2006 20:39 7480 7
  • #1 15 Lis 2006 20:39
    lolek_2
    Poziom 9  

    Mam problem z kontrolka ladowania w skodzie octavia 1.9 TDI. Kontrolka po przekreceniu kluczyka ledwo jest widoczna. Po uruchomieniu silnika nie wzbudza sie alternator i nie laduje dopoki nie podniose obrotow silnika powyzej 2000 wtedy tyka przekaznik swiec zarowych i kotrolka gasnie. Pojawia sie wtedy ladowanie (napiecie ladowania 14.2V). Czasami jest ok i kontrolak po przekreceniu kluczyka zapala sie z taka sama intensywnoscia jak pozostale i gasnie odrazu po zapaleniu silnika. Co moze byc przyczyna takiego zachowania?

  • #2 15 Lis 2006 20:58
    myfirma2006
    Poziom 13  

    kolego mi tesz cos ostatnio wariowało i okazało sie że wirnik świruje

    a może któraś dioda nie styka

    chociać wtedy miałbys ponad 15v

    sprawdz ile masz v na full obrotach

  • #3 15 Lis 2006 21:12
    lolek_2
    Poziom 9  

    Sprawdzilem bez obciazenia ma 14.2 przy obrotach od 1000-4000 zas przy pelnym obciazeniu 14.0 przy tych samych obrotach wiec tu jest ok. Rczaej obstawiam moze cos przy wzbudzeniu moze ktoras z malych diod szwankuje ale czemu czasami jest dobrze?

  • #4 15 Lis 2006 21:21
    viper555
    spec od auto-elektro

    Najprawdopodobniej blokuje się regulator od strony kontrolki dlatego jak kontrolka słabo świeci wzbudza się dopiero przy wyższych obrotach.P

  • #5 31 Sty 2007 15:18
    ariel2232
    Poziom 10  

    Ja miałem taki problem że w cale nie świeciła kontrolka i okazało się,że był spalony tranzystor w liczniku JST97 po wymianie wszystko działa pozdrawiam!!!

  • #6 31 Sty 2007 18:18
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Trzeba sprawdzić czy nie zawieszają ci się szczotki, lub się nie kończą, to mi wygląda na taka własnie typową przypadłość alternatorów.
    Pozdr.

  • #7 31 Sty 2007 20:20
    lolek_2
    Poziom 9  

    Sprawe juz rozwiazalem okazalo sie ze spalony byl tranzystor w zegarach tak jak pisal ariel2232.

  • #8 03 Paź 2008 12:09
    altonserwis

    Poziom 15  

    Chciałbym dodać że ten element SMD opisany jako JSt do dioda BAS21 lub BAV21.

    Pozdrawiam.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson