Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lepszy filtr czy pokolorowana żarówka ??

scorpion-sufczyn 15 Lis 2006 20:40 2084 14
  • #1 15 Lis 2006 20:40
    scorpion-sufczyn
    Poziom 11  

    Witam ! Mam z goła, takie oto pytania do fachowców kolorofonów. Niech ktoś powie czy do kolorofonu lepiej stosować białe żarówki z odbłysnikiem i do tego jakiś kolorowy filtr np PAR36, czy też lepiej zastosować juz gotową pokolorawaną żarówkę z odbłyśnikiem np. taką jak OSRAM Concentra SPOT Color. Z mojej dotychczasowej wiedzy, osobiście skłaniał bym się chyba do filtrów, a przemawia za tym ich większy wybór kolorystyczny (8-iem kolorów filtrów a żarówki przeważnie 4 kolory max 5) no i łatwość w wymianie bo zawsze wystarczy miec białą na zapas :) Ale czy się nie mylę ?? czy efekt koloru samym w sobie nie daje lepszy pokolorawna żarówka ?? a może filtr ? niech ktoś rozwieje moje wątpliwości raz na zawsze bo nie wiem co wybrać. Zabieram się za wykonanie reflektorów na wzór PAR65 tylko właśnie nie wiem czy zakupic do nich potem kolorowe żarówki czy lepiej pomyśleć w chwili ich konstruowania o zamontowaniu do nich kolorowych filtrów i kupić białe z resztą tańsze żarówki. Suma sumarów chodzi też o utrzymanie ładnych nasyconych kolorów tych świateł i nie wiem właśnie co wobec powyższego będzie lepsze filtr czy kolorowa żarówka. Dobra już nie przynudzam czekam na wasze opinie i z góry za nie dziękuje.

    0 14
  • #2 15 Lis 2006 21:04
    myfirma2006
    Poziom 13  

    kolego lepiej żarówki

    ja tak kombinowałem i spaliłbym sobie pokój

    0
  • #3 15 Lis 2006 21:23
    scorpion-sufczyn
    Poziom 11  

    To znaczy o co dokładnie chodzi ?? dałeś zbyt blisko żarówki filtr i sie stopił czy inna przyczyna ?? A jakie to były filtry jakieś robione czy np PAR36 ???

    0
  • #4 15 Lis 2006 23:02
    motykami
    Poziom 18  

    Mam troszke doświadczenia co do żarówek PAR (36,38,56 i 64 tych nowszych seri 16,20 i 48 niezabardzo miałęm w rękach ani ich nie widziałem) jak i w żarówkach kolorowych, napewno żarówki świecą jaśniejszymi kolorami (tzn. jeśli weźmiesz żarówke 60W np. czerwoną i weźmiesz żarówke białą 60W i przpuścisz przez czerwony filtr od PARów to jaśniej będzie świeciła ta kolorowa żarówka (najlepsze efekty z filtrami uzyskasz w przypadku gdy zastosujesz filtry od PAR 36, ale ma to taką wade że niestety filtry od PARów 36 są najmniej odporne na temperature i nie radze Ci stosować do nich większych żarówek niż 60-80W i to w dość dużym odstępie żarówki od filtra i wmiare wentylowanej obudowie) Jednakże żarówki kolorowe mają taką wade że więcej kosztują i wrazie padnięcia żarówki musisz mieć konkretnie ten kolor żarówki (a raczej nie wchodzi w gre wożenie zapasowych żarówek każdego koloru....) Ogulnie żarówki kolorowe służą głównie do efektów typu kolorofonów, zmieniaczów kolorów itp. Natomiast filtry mają tą zalete że żarówki są tansze (bo kupujesz zwykłą białą żarówke) bez problemu możesz wozić ze sobą zapasową żarówke bo niezależnie która Ci wrazie "W" padnie to możesz podmienić bo wszędzie są takie same. Przy rozwiązaniu z filtrami możesz zastosować żarówki skupiające typu PAR, które daja lepszy efekt niż żarówki nad którymi się zastanawiasz (te: OSRAM Concentra SPOT Color )

    Tak więc podsumowując musisz zdecydować na czym bardziej Ci zależy, na skupionej wiązce światła (co uwierz mi daje fajniejszy efekt... bo przy zwykłych żarówkach, po prostu zmienia sie kolor podświetlania sali, a PARami możesz ustawić każdy kolor na inną część sali i lepiej to troszke wygląda, i przy PARach widać piękną smuge w dymie) czy po prostu na zwykłym kolorofonie. Ja na twoim miejscu wybrał bym raczej rozwiązanie z filtrami ze względu na większy uniwersalizm zastosowania, i raczej dał bym tak żarówki PAR (przynajmniej 36 albo 38, a w najlepiej 56 (bo rozumiem że o 64 raczej nie rozmawiamy))

    Pozdrawiam, motykami.

    0
  • #5 16 Lis 2006 14:04
    scorpion-sufczyn
    Poziom 11  

    motykami Niemal w 90% zgadzam się z tym co mówisz, jednak co do zastosowania żarówek PAR raczej się nie skłaniam, gdyż jak mówiłem obudowy na wzór długiej PAR chcę wykonać we własnym zakresie lecz żeby nie podnosić zbytnio kosztów ich budowy (które i tak będa spore) chcę w nich zastosowac tradycyjne tanie oprawki i żarówki z odbłysnikiem, które dla kolorofonow mają chyba wystarczające skupienie ? Wykonane reflektory mają planowo dzialać z DiscoLitez podłączone poprzez sterownik do portu kompa LPT. Jeżeli ktos wykonywał podobne obudowy relektorów PAR we własnym zakresie i ma jakieś dobre pomysły aby je szybko i co najważniejsze dobrze wykonać do bardzo proszę o podzielenie sie tymi informacjami i podanie jakiś namiarów na strony czy też opisy i inne szczegóły ich budowy. Kilka z nich widzialem juz na tym forum, niektóre wyszły OK ale każdym czegoś brakowało może w tym czasie ktoś coś nowego wymyślil i chciałby się tym podzielić to bardzo był bym wdzięczny i pewnie nie tylko ja.

    0
  • #6 16 Lis 2006 15:10
    motykami
    Poziom 18  

    Żarówki które chcesz zastosować wystarczą do tego zastosowania, i myśle że spełnią Twoje oczekiwania.

    Co do obudów to w dziale DIY był kiedyś temat (boadjże nazywał się: "moje pierwsze udane światełka" czy coś w tym stylu.) musiał byś poszukać, w każdym bądź razie ktoś pokazywał wykonane przez siebie obudowy z rury PCV, (ja swego czasu też kombinowałem ze zrobieniem obudów na żarówki, tyle że w moim przypadku odpadały plastikowe rury (chciałem zastosować żarówki 600W od PAR 56) i obudowy wkonću zrobiłem wyglądały ładnie... ale po paru imprezach się rozsypały, a teraz mam kupowane oprawy PAR 56).

    Pozdrawiam, motykami.

    0
  • #7 16 Lis 2006 23:11
    scorpion-sufczyn
    Poziom 11  

    A jeszcze nawiazując dalej do wątku, lepiej zastosować żarowki halogenowe czy zwykle wluknowe z jakimś odbłyskiem ??. np. lepsza do kolorofonu byla by żarówka MR16 halogenowa 230V 50W czy tez żarówka OSRAM Concentra Spot 230V 60W. A może jakis inne proponujecie ?? ale nie chodzi mi o drogie typu PAR itp. chodzi o cos taniego ale żeby reagowaly szybko i dobrze w kolorofonie DiscoLitez.

    0
  • #8 17 Lis 2006 10:19
    motykami
    Poziom 18  

    Do zastosowania w kolorofonie, totalnie odpadają halogeny, mają strasznie dużą bezwładność (dlugo wygasają) a Tobie potrzebne są żarówki które będą miały jak najmniejszą bezwładność. Miałem kiedyś żarówki kolorowe Philipsa 60W/230V i było w ich przypadku z bezwkładnością nieźle. Wyglądały one identycznie jak te OSRAM, więc przypuszczam że one też będą dobre do tego zastosowania.

    Pozdrawiamm, motykami.

    0
  • #9 21 Lis 2006 20:06
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Motykami mam pytanie jaki wpływ na bezwładność żarówki ma jej wataż (moc)?

    0
  • #10 24 Lis 2006 09:47
    Tomash_ek
    Poziom 15  

    Im większa moc tym większa bezwładność. Jest to efektem grubszego żarnika w żarówkach większej mocy. Co za tym idzie grubszy żarnik dłużej stygnie.
    Pozdr.

    0
  • #11 24 Lis 2006 17:18
    lukego
    Poziom 17  

    Jak myślicie, czy do sprzętu dyskotekowego zaczną wchodzić diodki mocy typu Luxeon 3W ? Ja widzę same zalety, zwarty strumień światła, mało się grzeją, idealny kolor, niesamowita trwałość, cena +- ok, jedynym mankamentem jest niezbyt duża moc, ale to chyba kwestia czasu. Mam takiego Luxeona ale białego, świci bardzo ładnie i mocno, nie widziałem diód kolorowych natomiast efekt chyba jest super :)

    0
  • #12 24 Lis 2006 17:32
    Snikers
    Poziom 24  

    1. mylisz pojecie mocy z jasnoscia
    2. cena jest zaporowa gdy alternatywa jest zarowka
    3. od jakiegos czasu sa wprowadzane diody nie koniecznie luxeony.
    4. w wiekszosci efektow potrzebne jest punktowe zrodlo swiatla duzej jasnosci do czego pojedynczej diodzie daleko, niestety
    5. jedna dioda kilka diod nie diód

    0
  • #13 25 Lis 2006 00:59
    lukego
    Poziom 17  

    1. Mówiąc moc miałem na myśli moc oddawaną w postaci światła widzialnego

    2. No nie wiem, cena diody to 20 zł a żarówki, zależy jakiej, w każdym razie PAR-Y nie są takie tanie

    3. Masz więcej info, jakieś linki ?

    4. Punktowe światło jest, z jasnością nie do końca ale to chyba kwestia czasu

    5. jedna woda kilka wód, mylisz się :)

    0
  • #14 25 Lis 2006 10:42
    Snikers
    Poziom 24  

    1. yhm bo jasnosc zarowki idzie 5% jej mocy reszta idzie w promieniowanie nie widzialne, IR. dioda ma o niebo wyzsza sprawnosc.

    2. 20zl? to chyba nie mowimy o luxeonach tym bardziej bialych. faktem ze mozna kupic za tyle

    3. reflektory PAR RGB (nie na luxeonach) ale zwykle diody, tuby ledowe, listwy. towszystko sa efekty dyskotekowe - nie tylko skanery, lasery
    http://www.allegro.pl/item142632706_rewelacyjny_par_64_led.html
    +google

    4. tak jest punktowe ale z jednej sztuki przy mniejszej jasnosci od zarowki,

    5. niestety nie myle sie przynajmniej w tej sprawie. radze zasiegnac rady pana slownika

    ----------

    jeszcze to http://www.pccasegear.com.au/prod3025.htm :D

    0
  • #15 25 Lis 2006 11:22
    planeta123456
    Poziom 14  

    lepszy filtr ładniejsze kolory .
    białe żarówki są tańsze od kolorowych żarówek a filtr kupujemy tylko raz bo starcza nam na długo a żarówki kolorowe ma ją taką żywotność jak każda inna , i są drogie.

    0
  Szukaj w 5mln produktów