Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szafy RackSzafy Rack
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Powielacze z telewizorów i monitorów?..

18 Lis 2006 11:21 1287 2
  • Poziom 15  
    Witajcie, czy nikt z Was nie orientuje się jak podłaczyc trafopowielacz od monitorka (dosc starego ale kolor). Jest w nim dioda i moga byc problemy. Ma 1 główne wyprowadzenie jako gruby kabel wysokonapieciowy, 2 dodatkowe mniejszej srednicy, i od spodu 10 pinów. Badajac rezystancję niektóre piny miedyz soba wykazuja opornosc. Poszukam pinu sprzezonego z głównym kablem, to bedzie pewnie uziemienie. A jak podłaczyc taki trafopowielacz? Dodam ze posiada on 2 potencjometry screen i focus - ale to norma w takich prafopowielaczach.
    Ktos mi mowił ze nalezy zasilic go 1/2*230V (z dzielnika napiecia sieciowego), ale nie bardzo w to wierze, a jesli to jak to zrealizowac? Chcialbym bardzo go podłaczyc, mam takie 4, przydałoby sie cos z nich zrobic. Na pewno na ich wyjsciu pojawia sie prad stały, wiec to moze mi sie bardzo bardzo przydac do zasilania innych układów wysokonapieciowych.
    Pomocy;)

    Drugie pytanie dotyczy powielaczy z tv. Okazało sie ze mam za szafa 2 płyty gł tv, kazda z nich jest nowszego typu i posiada małe słabsze trafo wn sprzezone z powielaczem który w kazdytm z przypadków jest niebieski. W 1 płycie jest ob płaski SIEMENS (TRAFO TEZ SIEMENS)posiada potencjometr z boku, 3 ciensze kable i jeden potężny - bardzo gruby. Wyglada jak prostokat.Zapodałbym fotki.. ale nie mam aparatu... Wiec czy nie znacie omoze chociaz jakichs odnosników do stron opisujacych jak ponownie podłaczyc trafopowielacz do trafka wn?

    Drugi jest znacznie ciekawszy, wyglada jak kosteczka, niebieska kosteczka (szescian) mieszczaca sie w dłoni, posiada jedynie piny od dołu, zadnych kabli. Wczesniej wyciagnalem z tej płyty tv trafo wn, ale widac wyraznie ze gruby kabel jest połaczony ze sciezka na płycie i dochodził w miejsce wyjscia trafa wn (chyba jego wyjscia - uzw wtórnego). Takze jest siemensa.

    Proszę zapodajcie mi chociaz jakas strone pokazujaca jak zrealizowac połaczenie miedzy tymi 2 modułami.
  • Szafy RackSzafy Rack
  • Poziom 38  
    trafo powielacza nie mozesz podlaczyc bezposrednio do napiecia bo na jego wyjsciu nie uzyskasz nic. uzwojenie pierwotne musisz sterowac przez tranzystor mocy i w dodatku wysokonapieciowy , poczytaj o przetwornicach i obejrzyj schemat jakiegos telewizora :)
  • Poziom 15  
    spoko spoko;) to juz załatwione. udało mi sie wystartowac własnie to cacko na generatorze który przeprojektowałem dajac 2 bu208a i chodzi pieknie:):):):)
    tyle jesli chodzi o trafo od monitorka

    ale co z ... powielaczem tv?? jak to podłaczyc to ja nie wiem:) na pewno do wyjscia cewki wtórnej trafa wn by powielic napiecie i otrzymac s tałe. ale jak??

    no i pytanie z innej beczki. Koncze budowe generatora van de graafa, problem w tym ze mam silnik 300W! hehe generator zrobie na pasie transmisyjnym latexowym na jakies pol metra... albo metr z taka moca silnika..:/

    Ludzie w internecie wypisuja bzdury na temat tego typu generatora - NIE jest on zasilany z zadnego bieguna dodatniego czy ujemnego zasilania hv! bzdura. To czysta elektrostatyka. By uruchomic WYDAJNY układ generatora van de graafa starczy silnik 40W ! i pas około 30 cm - wynik? 125 kV..

    Co bedzie gdy uzyje takiej mocy silnika?? jak przeliczyc to na długosc pasa transmisyjnego. Chyba eksperymentalnie. Nie uwazacie?