Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zbuduj własną maszynę parową.

Jacqbus 06 Maj 2007 12:44 701523 1478
  • #91
    Mr Stirling
    Poziom 1  
    a może pomyśleliście o czymś takim jak banalne wycięcie tłoczka ze styrodulu :?:

    starczy rozgrzać rurkę i przyłożyć

    jestem początkującym więc pytam czy to dobry pomysł :?:
  • IGE-XAO
  • #92
    Piemek
    Poziom 11  
    Prawde mówiąc nie wiem bo sam jestem początkujący :D chyba może być...
    A tutaj link do bardzo fajnego silnika parowego z gwiaździstym układem cylindrów... jak ktoś chce moze sie pobawic :D

    http://youtube.com/watch?v=CFCbd55Y9aE
  • #93
    tomix000
    Poziom 11  
    cylinder i tłok najłatwiej pozyskac z kompresora samochodowego jest on akurat w biedronce za 16,99
  • #94
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #95
    Jacqbus
    Poziom 12  
    tomix000 napisał:
    cylinder i tłok najłatwiej pozyskac z kompresora samochodowego jest on akurat w biedronce za 16,99

    Chyba się trochę spóźniłem ale to był bardzo dobry pomysł by zastosować takie rozwiązanie. (mam nadzieję że dobre bo wiadomo jakie są rzeczy Made for Biedronka :D )
  • #96
    tomix000
    Poziom 11  
    nie bój sie bo jeszcze bedą w biedronce kompresory mini ;)
  • IGE-XAO
  • #97
    mwojcik007
    Poziom 10  
    No to ja może z lekka odświeżę temat... Może ktoś jeszcze zrobił taki silniczek? Jeśli tak to proszę o przedstawienie na forum... Sam próbowałem to zrobić, na razie to zrobiłem tłok i natknąłem się na problem bo coś mi cyna nie chcę się kleić do miedzi nawet po odtłuszczeniu tzn. polaniu kwasem... ;) - Lutownica do lutowania rynien i cyna chyba też ps. próbowałem też kalafonią ale cyna dalej się nie klei...
    Ma ktoś może jakiś pomysł jak to połączyć z moimi umiejętnościami lutowniczymi?

    BTW. Tłok IMO jest zrobić bardzo prosto metodą odlewania, nie trzeba żadnych grafitowych smarów wystarczy zwykły towot, cyna do lutowania rynien palniczek za 6zł i jest tłok... Szczelny, bo jak się go chce wyciągnąć z cylindra to wytwarza się podciśnienie...
  • #98
    krolik144
    Poziom 14  
    Ja właśnie dzisiaj zacząłem robić mój pierwszy silniczek parowy.

    Cylinder z tłokiem pozyskałem z amortyzatora, całkiem fajna sprawa bo jest z pierścionkiem i ma wszystkie uszczelnienia. Można z niego łatwo zrobić cylinder obustronnego działanie. Tylko trzeba tłok przerobić bo ma w sobie takie dysze (poprostu zakleić go czymś i nie będzie problemu. Leciutko fajnie chodzi.

    Tylko problem stanowi dla mnie kociołek. Mam zamiar go zrobić puszki po piwie (wyciąć polowe i nalozyć jedną połówke na drugą). Tylko nie wiem jak z wlewem wody i rureczką wyjściową. Doradźcie coś pod tym względem?

    Jak skończe dam zdjęcia
  • #99
    olekdom
    Poziom 1  
    Przepraszam za odkopanie starego tematu. Przyłączam się do pytania:

    2. Jak zrobić zawór bezpieczeństwa?
    3. Czym jest ta metalowa blaszka przyczepiona na sprężynce za rurką doprowadzającą parę do tłoka? http://www.technique.pl/42/pict0715.jpg

    Pozdrawiam
  • #101
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne
    http://parowozy.net/technika/naped

    Teraz ja mam pytanie :D Ile koni mechanicznych potrzeba, żeby uciągnąć moje wypasione dup*ko po szynach za pomocą takiego silnika? Warzę 90kg do tego dochodzi waga lokomotywy w "stanie służbowym" czyli ok 1kg paliwa i 2kg wody (w odpowiedniej skali oczywiście) :) W grę wchodzi silnik parowy jaki pokazałem w linku powyżej (czyli konstrukcja taka jak od normalnej lokomotywy) Z przepustnicą, zaworami bezpieczeństwa, stawidłem i dmuchawką ;) Inżektory pomijam, bo chociaż prowadziłem prawdziwy parowóz, to nigdy nie potrafiłem zassać wody z tendra przez "smoczek"! Ale bez kata, bo i prawdziwym pomocnikom maszynistów to czasem nie wychodzi (podobno to "prawdziwa sztuka") ;)

    Pozdrawiam

    PS: Jest tu ktoś "kumaty" w obliczeniach? Jakie parametry (wielkość cylindrów, ciśnienie pary) powinien posiadać silnik żebym mógł śmigać beztrosko z radosną empetrójką na uszach i moim wypasionym wiecie czym, parowozem po ogrodzie?

    PS2: Dla mało wtajemniczonych - LGB (Nie jakieś tanie na prąd, tylko LGB... Na parę!!!)
  • #102
    mwojcik007
    Poziom 10  
    żeby Cię to pociągnęło to niewielką moc IMO 0.2KM ;) Co to obliczeń to nie wiem xD
    BTW. silniczek może być miniaturowy ty liczy się też przekładnia rozmiar kół etc. etc.
  • #103
    SEA
    Poziom 12  
    a gdyby tak tłok zrobić z pompki do rowera?jak myślicie zdało by to egzamin??
  • #105
    SEA
    Poziom 12  
    Mam już cylinder i tłok z kompresora samochodowego takiego z biedronki(walał się po domu),teraz moje pytanie jak do tego podłączyć zasilanie i wydech,i co to jest na "głowicy"?Z drugiej strony jest też malutka dziurka,widać to na fotkach.tu foto głowicy:Zbuduj własną maszynę parową.
    a tu reszta fotek:
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.

    _____EDIT_____
    Widze że nie wiecie już rozwiązałem problem,teraz zostało mi podłączyć wszystko do kupy.Fotki przedmiotów,które zgromadziłem żeby poskładać maszyne parową,jeszcze myśle z czego byłoby najlepiej zrobić kocioł,chyba bedzie puszka po jedzonku dla kota:P,przewód miedziany pochodzi z porshe ;] załatwiłem sobie z praktyk(szef zakładał nowe),bo w mojej mieścinie nie mogłem dostać nowego :/.
    Zbuduj własną maszynę parową.

    ___
    Kolejne fotki,przylutowałem przewód hamulcowy(bedzie służył jako dopływ "paliwa" do cylindra.Wiem,że nie starannie,ale bynajmniej szczelne.Jestem ciekawy czy zadziała jeśli nie bede robił nowy silnik z opisu z jednego z linków.Dobra fotki:
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.
  • #106
    uki1234
    Poziom 9  
    sluchajcie mnie uwaznie troche czytalem na temat tych silnikow i doszlem do wniosku ze po co te uszczelki wiem moze stwierdam to za pozno ale niedawno dolonczylem to tago forum teraz wam to wytlumacze przeciez jak pokazywal mac gyver na jednym ze zdjzec ze rur numer 1 wychodzi para rurka numer 2 wchodzi para a rurka numer 3 to tloki sluchajcie mnie przeciez rownie dobrze mozna sobie kupic na zlomie kilka zrarych tlokow od np motorow przewercic w nich dziure oczywiscie ze na samym sordku i przez nie przelozycz tlocznik zespawac to ladnie pieknie nalozyc pierscienie na tloki i bedzie lepiej zasoac moim zdaniem a napewno te metalowe pierscienie sie szybko nie zetroa i wogule maszynka bedzie stabilna jeszcze musze stworzyc moja maszyne ale cos czuje ze zaniedlugo sie to spelni ;) pozdro wrazie jakis pytan prosze pisac na forum lub na gg 1029405

    Post był raportowany.
    Popraw błędy i interpunkcję. Użyj przycisku PISOWNIA -->REGULAMIN pkt 15.[hefid]
  • #107
    przemus901
    Poziom 9  
    No dobra, ale czy nikt z was nie pomyślał że taki silnik można zrobić z prawie gotowych części. Mam na myśli Np. agregat od lodówki :idea: posiada on w sobie silnik wraz z tłoczkiem oraz cylindrem jedyne, co trzeba zrobić to ściąć korpus, w którym się to wszystko znajduje oraz dokonać paru przeróbek w głowicy, problem koła zamachowego jest również rozwiązany gdyż po zdjęciu uzwojeń zostaje sam wirnik, (na którym ku mojemu zdziwieniu jest tylko wałek, brak uzwojeń, a że jednak, iż wałek swoją wagę ma to spokojnie może zastąpić koło zamachowe). Co do tego czy to działa to sam nie wiem, zaproponowałem tylko pomysł. Jak wykombinuje jakiś „prawie gotowy” kociołek to napisze czy się udało :D . Z powodu, że nie umiem tłumaczyć, co jak wygląda i dużo mojej wypowiedzi nie zrozumieliście, jutro zamieszczę zdjęcia owego gotowca:D.:idea:
    Oto i one
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Zbuduj własną maszynę parową.
  • #108
    JESIOTR1
    Poziom 32  
    Budowałem prawdziwą maszynę parową - miała dwa obustronnie pracujące cylindry Φ 45mm / skok 60mm i napędzała alternator 24V.Problemem było zasilanie.Paliłem ognisko i zużywałem dużo wody.Syk pary i telepanie rozrządu szybko się nudzi - wystarczyło kilka godzin radości i zrezygnowałem.Nie miałem problemu z tarciem w cylindrach bo stosowałem na tłoku i tłoczyskach ORINGI.Koło zamachowe ważyło 5kg i miało 300obr/min.
    Zbuduj własną maszynę parową.
    Coś takiego x2
  • #110
    kozik
    Poziom 15  
    Witam!
    Prześledziłem temat i mam pytanie a mianowicie czy nie było by prościej zbudować mała turbinkę parową ? Z tego co mi wiadomo to sprawność turbiny jest lepsza, nie występuje aż takie tarcie bo nie ma tłoka, oglądałem na youtube kilka projektów takiej turbinki, proszę o wasze opinie co do pomysłu turbinki.

    Pozdrawiam !
  • #111
    kondzio98
    Poziom 13  
    Witam.Chciałbym znowu poruszyc temat o budowie silnika parowego z kompresora samochodowego (tego z biedronki).Przeczytałem cały temat i szczerze mówiąc napaliłem się na jego zrobienie.Początkowo chciałem zrobic silniczek ze stronki eltopa ,ale zrezygnowałem z tego ponieważ element (ten z półwklęśnięciem) ,który łączy cylinder tłoka z blaszką w której wywiercone są otwory na wlot i wylot pary ,był dla mnie nie do wykonania ze względu na swoje kształty.Wracając do tego kompresora to chciałbym wiedziec co dokładnie trzeba przy nim zmienic.Czy trzeba będzie zrobic do niego jakiś zawór ??Skoro jest już kompresorem ,czyli wciąga ,a później tłoczy powietrze to chyba musi miec w sobie wbudowany jakiś zawór ,jeśli się myle to poprawcie mnie.Jakich rozmiarów zrobic do niego kocioł na wode ???

    Każda pomoc mile widziana.
  • #112
    czarek269
    Poziom 1  
    To jest tak, że o ile chcecie zrobić maszynkę z tz. wachliwym cylindram to sprawa jest dość prosta (najważniejsze: ścisłe przyleganie zespołu płytka-cylinder) reszta będzie się kręcić już sama! zabawa zaczyna się jak budujemy(każdy kto tego dokonał, przyzna mi chyba rację) maszynę z rozrządem! Spece już wiedzą, dla laików chodzi np. o to, że w rozrządzie jeki by non nie był tolerancja cylinderek-suwak to ok. 0,05 mm. To już uzmysławia jak precyzyjnych obrabiarek należy użyć! Tak naprawdę "prawdziwa maszyna parowa" to taka z rozrządem!!! Wrzucę filmik z pracy maszynki z poszczególnymi etapami jej składania. zastanówcie się, czy obok Was nie mieszka przypadkiem sąsiad, który jest mechanikiem w jakimś zakładzie? Mnie samego wykonanie części nie do zrobienia w warunkach warsztatu domowego kosztowało 0,5 l dobrej wódki a to chyba nie jest aż tak dużo. Resztę elementów zrobiłem samemu ale nie było nikogo kto zobaczywszy "dziełko" nie rozdziawił by gęby, dlatego do budowy gorąco zachęcam!!!

    Dodano po 43 [minuty]:

    Pisze, któryś z Was nie mogę zdobyć koła zamachowego! Ok! Zastanów się, czy naprawdę w Twoim bloku, lub na Twojej ulicy nie mieszka żaden mechanik obróbki skrawanie, który za przysłowiowe piwo zrobi Ci takie kółko? Sam robiłem swą pierwszą maszynkę wg. Jankowskieg- działała, ale szału nie robiła, Można i tak ale długo służyć nam nie będzie. Z mojego skromnego doświadczenia najlepsze rozwiązanie to tłok i cylinder z mosiądzu. Możecie popróbować rurka 9mm i druga 9 mm zeszlifowana papierem 800 i pastą do łożysk, tą najdrobniejszą, ja tak kiedyś robiłem i się sprawdzało!
  • #113
    Młody technik elektronik
    Poziom 15  
    co to znaczy wytoczone na wiertarce??
  • #114
    camillo_sitte
    Poziom 2  
    Znów odświeżamy temat:)
    Czytałem wszystkie posty i wpadło mi do głowy, że nie trzeba wyważać otwartych drzwi. Można do stworzenia silnika parowego wykorzystać na przykład silnik od malucha. Trzeba tylko przerobić rozrząd, żeby zawory sie inaczej otwierały- raz jeden cylinder sie napełnia raz drugi. Być może należałoby powiększyć skok zaworów i zmniejszyć naciąg sprężyn zaworowych. Pytanie tylko, czy gdy oba cylindry pracują współbieżnie, to taki silnik ruszy w ogóle? Jak myślicie? :)
  • #115
    MacGyver.
    Poziom 21  
    Przerabiałem temat silnika z malucha - szkoda go niszczyć, poza tym radiatory na cylindrach będą powodować skraplanie się pary wodnej i cała robota na nic. Jak kiedyś znów mi coś odbije w sprawie mojego dzieła na pewno ocieplę cylinder i przewody doprowadzające parę z kotła.
  • #116
    camillo_sitte
    Poziom 2  
    Czyli temat był przerabiany:)
    Faktycznie należałoby usunąć ożebrowanie z cylindrów i jakoś cylindry ocieplić. Ale to nie jest dużo pracy.
    Chodzi mi głownie o to, że mamy już kompletny silnik: z układem smarowania, gotowym (prawie) rozrządem, szczelnymi tłokami itp. Czyli dużo pracy odpada (oczywiście nie jest to satysfakcjonujące dla tych, którzy chcą wykonać silnik od podstaw). Mi wpadło do glowy zrobienie małego pojazdu parowego i może taki silnik byłby odpowiedni (można kupić za kilkaset złotych) Chyba, że ktoś ma lepszą koncepcję :)
  • #117
    12030
    Poziom 11  
    Kolego bardzo serdecznie ci dziekuje za ten temat.Gdyż od dawna poszukuje opisu jak taka maszyne wykonać .JESTEM STRASZNIE ZADOWOLONY
  • #118
    rafalrafal9
    Poziom 1  
    Jacqbus pisał:
    "Ja mam z kolei taki problem. Mianowicie do przenoszenia pary do tłoka zamierzałem wykorzystać rurki z chłodnicy od lodówki. Tylko nie mam pomysłu jak ją przymocować. Może jakieś rady ?[/quote]" - cytat

    Niewiem czy kogoś to jeszcze interesuje, ale dobrze jest najpierw przylutować do cylindra w miejsce wlotów pary małe łeski z grubej (1,5 - 2 mm) blachy mosieżnej, miedzianej lub brązowej, potem je przewiercić na wylot przez cylinder, do otworów włożyć rurkę i tak ją zalutować, uwazając aby nie odpadły blaszki. Jest to pweniak, tak zrobiłem w mojej maszynce, tylko zamiast rurek z lodówki wlutowałem w miedziany cylinder kolanka fi 10mm.
  • #119
    zohen
    Poziom 16  
    Pozostaje przemysleć sposób zainstalowania na modelu jakiejś łodzi

    Zbuduj własną maszynę parową.
  • #120
    Manierka
    Poziom 14  
    Hej, mysle ze moge wam pomoc w niektorych zagadnieniach. pierwszy model maszyny mam juz za soba obecnie buduje drugi (lepszy) pierwszy niestety jest bez kotla oparty jest na konstrukcji ktora znajduje sie w linku http://eltop.bitel.lublin.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=11
    Nie wiem tylko czy drugi model wykonac z rozrzadem czy oscylujacy.
    A wiec zadawajcie pytania postaram sie odpowiedziec :)