Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel kadett i komputer

21 Lis 2006 12:26 2836 7
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich. Mam pytanko, mam taki komputer w moim kadecie: http://photos.allegro.pl/photos/oryginal/14/1429/142934/14293429/142934293
    i nie jest on nigdzie podłączony za co on odpowiada i czy powinien być gdzieś podłączony? bez niego samochód normalnie zapala i jeździ. Do czego on wogóle służy. Proszę o odpowiedź :|
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Jest to komputer zapłonu do silnika gaźnikowego 13NB. Jeśli to jest nie podłączone to prawdopodobnie masz inny silnik bo najwyraźniej poprzedni właściciel autka zrobił SWAPA na inny.
  • Poziom 14  
    I dokładnie taki silnik mam tylko że nie ma nigdzie wtyczek żeby to podłączyć. Wie ktoś może gdzie do ma być podłączone. przy gażniku nie ma miejsca zeby podłączyć jakąkolwiek wtyczkę od tego komputera. Mam gaźnik pierburg 2E2. Jest jeszcze jedna rzecz moim zdaniem ten silnik nie chodzi tak jak powinien. Myślę że to może być związane z tym. Prosił bym o jakiś schemat jak to się podłącza.
  • Poziom 17  
    ja na twoim miejscu dalbym sobie spokoj
  • Poziom 17  
    Jak wynika ze zdjęcia jest to sterownik kąta wyprzedzenia zapłonu. Normalnie znajduje się on na ścianie za silnikiem. Połączony jest z aparatem zapłonowym bodajże dwoma przewodami. Można zrezygnować z jego usług zmieniając typ aparatu załonowego na sterowany przez układ mechaniczno - podciśnieniowy. W Oplach stosowano kilka typów aparatów zapłonowych.
  • Poziom 9  
    stefanM napisał:
    Jak wynika ze zdjęcia jest to sterownik kąta wyprzedzenia zapłonu. Normalnie znajduje się on na ścianie za silnikiem. Połączony jest z aparatem zapłonowym bodajże dwoma przewodami. Można zrezygnować z jego usług zmieniając typ aparatu załonowego na sterowany przez układ mechaniczno - podciśnieniowy. W Oplach stosowano kilka typów aparatów zapłonowych.


    Jesli mogę zapytać kolege o więcej szczegułów zmiany elektronicznego Delco na jakiś mechaniczny, z powodu notorycznych kłopotów z modułem znajdującym się w aparacie, "często się psują" u mnie objawia się to podczas odpalania, iskra przeskakuje kiedy chce i czesto odbija się to na rozruszniku bo próbuje obrócic silnikiem w lewo podczas kręcenia, gdy auto odpali to jak ręką odjął może przejechać 100 km i nawet nie kichnie ani nie przerwie, lecz ja często odpalam i nigdy nie mam pewności że tym razem jeszcze odpali. Autko mam dwa lata a to już drugi aparat zapłonowy ze szrotu. nowy moduł w serwisie kosztuje 400zł zamiennik 120 lecz już jeden zamiennik kupilem i lipa jeszcze gorzej niz na moim uszkodzonym oryginale ze szrotu. Bedę wdzięczny za odpowiedzi.