Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

ciemniol 07 Lis 2010 01:57 750665 1336
  • #1021
    andrzej104
    Poziom 11  
    WITAM. CZY KTOŚ SIĘ SPOTKAŁ W D5WZ z 6pinową kostką nr piecyka 252269 Fabryczny 110310FB . Proszę o poradę jak podłączyć lub gdzie znajdę opis? Z góry dziękuję. 1-czerwony 2-brązowy 3-wolny 4-niebieski z białym 5-niebieski 6-zielony.
  • SterControlSterControl
  • #1022
    Stefanek1
    Poziom 26  
    Czy to wtyczka do Toyoty lub Mazdy?
    Kolory w Eberku sa raczej standartowe, czerw, brazowy: zasilanie + -, niebieski z białym - diagnoza, zielony - pompka wody i niebieski załączanie pieca, czyli +12 V, po czujniku temp. lub z zegara.
    Pozdr.
  • #1023
    andrzej104
    Poziom 11  
    Witam. Podłączyłem jak poradziłeś, nie dało oznak ''życia''. Rano zrobię kilka zdjęć, może ktoś widział już taką kostkę. Mam nadzieję że nie jest sterowane cyfrowo. Dzięki.
  • SterControlSterControl
  • #1025
    masti6
    Poziom 2  
    Witam kolegów Wszyscy tutaj piszą że webasto im nie działa a ja mam i inny problem. Jestem posiadaczem od niedawna seata alhambry 2001r.i co mnie dziwi że webasto pomimo wyłączenia zapłonu i wyjęcia kluczyka ze stacyjki pracuje jeszcze przez około 1 minuty czy to jest normalne w tym modelu i czy niestety jest uszkodzony sterownik a co zatym idzie w niedługim czasie spli się webasto.
    Pozdrawiam wszystkich Maciej
  • #1026
    taxidriver1
    Poziom 14  
    masti6 napisał:
    Witam kolegów Wszyscy tutaj piszą że webasto im nie działa a ja mam i inny problem. Jestem posiadaczem od niedawna seata alhambry 2001r.i co mnie dziwi że webasto pomimo wyłączenia zapłonu i wyjęcia kluczyka ze stacyjki pracuje jeszcze przez około 1 minuty czy to jest normalne w tym modelu i czy niestety jest uszkodzony sterownik a co zatym idzie w niedługim czasie spli się webasto.
    Pozdrawiam wszystkich Maciej

    Jest to normalne piec po wyłączeniu wietrzy się i studzi po to aby się nie przepalił.:)
    Jak się wsłuchasz to odkryjesz że jeszcze pompka wody dodatkowa chodzi ok 2-3 minuty. Ale to też norma.
  • #1027
    tomi233
    Poziom 11  
    andrzej104 napisał:
    Witam. Podłączyłem jak poradziłeś, nie dało oznak ''życia''. Rano zrobię kilka zdjęć, może ktoś widział już taką kostkę. Mam nadzieję że nie jest sterowane cyfrowo. Dzięki.

    Witam Panowie.Powiem szczerze że brakuje mi tu jednego przewodu ale pewnie tak ma być.Kolega Stefanek podał Ci dobrze podłączenia oprócz pompy wody bo zielony to pompa paliwa!!,a nie wody jeżeli podłączasz piec na stole to zamiast pompy paliwa podepnij żarówkę 21w i powinno wystartować.W innych d5wz jest jeszcze czarny przewód na którym musi być +,czyli żeby odpalić d5wz musi być trzy plusy.1-czerwony +,2-brązowy -,3-niebieski +,4-zielony pompa paliwa,5-czarny którego nie ma u Ciebie też +.Życzę powodzenia ,ja walczyłem dwie zimy z moim piecem i śmiga że Hej. Ps.A w jakim samochodzie masz zamontowany ten piec?
  • #1028
    Stefanek1
    Poziom 26  
    andrzej104 napisał:
    Zrobiłem kilka zdjęć, proszę o radę jak podłączyć tą kostkę, czy to jest sterownie analogowe? 1-czerwony, 2-brązowy, 3- wolny, 4-niebieski z białym, 5- niebieski, 6- zielony
    ...
    Z góry dziękuje.


    Wygłada mi to na wtyczkę od Forda, jeśli podłączyłeś tak jak pisałem, a nie odpala to ma zablokowany sterownik, trzeba skasować błedy i spawdzić czy się nie powtarzają. Możesz mieć niesprawny piecyk i trzeba go naprawić.
  • #1029
    Zibixx
    Poziom 10  
    Witam
    Mam Seata Alhambre 99 r 1,9 TDI czy w tych modelach były montowane pompki wodne do webasta ??? jeżeli tak to w którym miejscu.
  • #1030
    tgita
    Poziom 1  
    jeżeli były to w komorze silnika obok silniczka wycieraczek

    Dodano po 25 [minuty]:

    witam i pozdrawiam jest mały problem od wczoraj męcze sie z pompką paliwa webasta d3wz na stole działa po podaniu napięcia ale nie stuka raz stuknie i elektrozawór trzyma podobno w którymś poście wyczytałem iż ma stukać a drugie pytanie to że na kabelkach z pompki jest napięcie 12v ale jak podłącze pompke to napięcie jest zero dotyczy to seata alhambre 98
  • #1031
    domorak74
    Poziom 2  
    No i udało się, grzeje mało z ramy nie wyrwie jak startuje.
    Stefanek dziękuje za wskazówki.
  • #1032
    nasu
    Poziom 21  
    U mnie sterowanie ogrzewaczem wygląda chyba tak (bez akumulatora dodatkowego). Dodałem diody przełącznik 3-pozycyjny i piecyk hula kiedy ja chcę.
    Ale pompka gdzie pompka przekaźnik czasowy nią steruje czy moduł komfortu. Bez problemu jestem w stanie zrobić czasówkę ale po co dublować jak jest tylko gdzie. Jakoś skończyły mi się licencje poproszę o schemat sterowania pompką :D rok --10/2002 (przed zmianą) W tej chwili włączam zapłon by pracowała pompka
    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?
  • #1033
    krzys683
    Poziom 10  
    Witam. Zaczeło sie zimno i mam ponownie problem z ogrzewaniem. Dogrzewacz sie załączy i wszystko niby ładnie pięknie chodzi ale zeby auto sie nagrzało do 90 stopni to musze tak jak z uszkodzonym przejechać około 7-10 km. po podłaczeniu do VAG-a wykryło błąd czujnika temperatury czy to może być przyczyna że tak długo się auto nagrzewa?
  • #1034
    domorak74
    Poziom 2  
    Piec pochodził 2 dni i znowu zonk Może orientujecie się gdzie szukać usterki pompki wody D5WZ Nie chłodzi po wyłączeniu zapłonu ,z zapłonem pracuje .
  • #1035
    greggy
    Poziom 12  
    domorak74 napisał:
    ... gdzie szukać usterki pompki wody D5WZ Nie chłodzi po wyłączeniu zapłonu ,z zapłonem pracuje .

    Napisz kolego co masz, bo trudno wróżyć. Który rocznik, postojowe, czy dogrzewacz. Jeśli zapłon - to masz na myśli bez uruchomionego silnika, tak?
  • #1036
    bzyk666
    Poziom 2  
    cześć,mam galaxy z 1999 rok tdi 110 kM auto kupione z włoch na klimatroniku ma ten podgrzewacz który w zeszłą zimę odpalał przy ok 2-3 stopni na plusie i potem było co raz gorzej bo odpalał tylko przy minusowych, swieca dobra bo byłem u mechanika a w tym roku minus 10 i nic :-( od czego mam zacząć w szukaniu usterki koledzy? tak mysłe ze by zrobic ten przełącznik w kabinie bo dogrzewacz włączał mi sie autamatycznie........
  • #1037
    alicj@
    Poziom 1  
    witam
    czy ma ktos cos na temat webasto do sharana 98 r.1,9 tdi??chodzi o to gdzie sie załacza ,moze jakis schemat?z góry dziekuje za odpowiedz.
  • #1038
    yacekgda
    Poziom 10  
    witam! mam mały problem z dogrzewaczem d3wz, niby działa ale na pół gwizdka!tzn. tak jak normalnie zaczyna działać po przekroczeniu pierwszej kreski na wskaźniku tem., czyli odrobine cichnie gwizd i dogrzewa do chwili uzyskania temp. na środku wskażnika. Po prostu za słabo grzeje i nie gwiżdze głośno. rozebrałem urządzenie, sprawdziłem swiece pompe paliwa poskręcałem, odpaliło normalnie pełną moca, ale po 10 min wyłączyło sie i teraz działa powtórnie na pół gwizka. co może być przyczyną?? z góry dziękuje za pomoc...
  • #1039
    lasic00
    Poziom 10  
    Witam.

    A ja mam pytanie odnośnie dodatkowego akumulatora, do fabrycznego ogrzewania postojowego, który znajduje się pod siedzeniem pasażera (Sharan 1.9TDI, '98). Poprzedni właściciel musiał go sobie przywłaszczyć bo zostało po nim tylko puste miejsce i kable…

    Czy ktoś może mi powiedzieć, ile Ah powinien mieć ten aku i czy musi być żelowy czy może być zwykły?

    I czy mogę podłączyć najpierw jakiś zwykły akumulator np. z innego samochodu, żeby zobaczyć czy to całe ogrzewanie postojowe w ogóle się załącza?

    pozdrawiam
  • #1040
    seba_twardy
    Poziom 2  
    Witam mam galaxy 2003 rok tdi i od paru dni blad typu 1140 przegrzane urzadzenie za duzy sygnal wylacza mi moje webasto a tak super chodzilo a teraz minutag koniec helppp
  • #1041
    bzyk666
    Poziom 2  
    moze mi ktoś odpisać ze stałych bywalców na maila z 30.11,2010 ?;-)
  • #1042
    tom-x6
    Poziom 9  
    Potrzebuję pomocy.
    Posiadam sharana 2002 oczywiście nie działa webasto. po podłączeniu przez VAG pokazuje błąd kodu 1491 wyczytałem, że chodzi o świecę.
    Dane z vag HEIZG B/D5W 7M3815071
    pytanie.
    1.Czy rzeczywiście kupić świecę i wymienić
    2.Na allegro spotkałem świece do d5wz świece 8v. Czy taka będzie OK. bo rozumiem, że z oznacza dogrzewacz i takowy chyba posiadam(nie mam zegara na podszybiu)
    3.Czy żeby wymienić świecę muszę demontować piec i rozłączać przewody wody jeśli tak czy trzeba to jakoś odpowietrzyć.
    4. czy również trzeba wymieniać siateczkę świecy?
  • #1043
    nasu
    Poziom 21  
    Świeca GH001 (0100226340) około 100zł siatka około 20zl
    Jak wykręcisz świecę to wyciągasz siatkę i widzisz jaki jej stan.
    Można wymienić bez wymontowania z samochodu, ale są problemy ze śrubkami.
    Zaciskasz rurki gumowe wyjmujesz i dogrzewacz. Samo się odpowietrzy. Sprawdź czy pracuje pompka za zbiornikiem płynu w podszybiu u mnie szczotki się skończyły.
  • #1044
    yacekgda
    Poziom 10  
    wymieniłem moduł sterujący w d3wz, pod komputerem na stole wszystko niby ok, diagnoza ok, wstawiłem do pojazdu i tylko na I biegu śmiga! tak jakby dogrzewał ta najwyższą temp! nie chce sie rozpędzić! sitko pompki paliwa i pompka ok działa i podaje . piecyk widać nie lubi mojego auta?może ktoś coś doradzić? ...
  • #1045
    Stefanek1
    Poziom 26  
    yacekgda napisał:
    witam! mam mały problem z dogrzewaczem d3wz, niby działa ale na pół gwizdka!tzn. tak jak normalnie zaczyna działać po przekroczeniu pierwszej kreski na wskaźniku tem., czyli odrobine cichnie gwizd i dogrzewa do chwili uzyskania temp. na środku wskażnika. Po prostu za słabo grzeje i nie gwiżdze głośno. rozebrałem urządzenie, sprawdziłem swiece pompe paliwa poskręcałem, odpaliło normalnie pełną moca, ale po 10 min wyłączyło sie i teraz działa powtórnie na pół gwizka. co może być przyczyną?? z góry dziękuje za pomoc...

    Masz słaby objeg płynu, pogazuj silnikiem aby pompa mechaniczna pompowała
    troche lepiej, to piecyk powinien przyspieszyć włacz jeszcze tylna dmuchawę, Napisz co sie wtedy dzieje.
    seba_twardy napisał:
    Witam mam galaxy 2003 rok tdi i od paru dni blad typu 1140 przegrzane urzadzenie za duzy sygnal wylacza mi moje webasto a tak super chodzilo a teraz minutag koniec helppp

    To samo jak wyzej, tylko u ciebie siedzi elektryczna pompka płynu na podszybiu, piec sie przegrzewa bo brak jest własciwego objegu płynu.
    Regeneruje pompki, wysyłam ci dobrą, a ty po wymianie osyłasz swoja starą.
    Pozdrowienia.
  • #1046
    kogut123456
    Poziom 9  
    Witam. Proszę o fachową pomoc. Problem polega na tym że jest to Webasto postojowe VW Sharan 99r. Po wymianie świecy Webasto chodziło prawidłowo przez 2-3 lata aż do pewnego momentu gdy w kolejny sezon ustawiam sobie na zegarze godzinę załączania Webasta w określonym czasie Webasto się włącza na kilka sekund po czym się wyłącza ale gdy przejadę jeden kilometr po wyłączeniu silnika Webasto ręcznie załącza się prawidłowo. Drugi problem : w czasie jazdy poniżej zerowej temp Webasto działa prawidłowo , zaczyna się problem gdy na postoju włączam Webasto ręcznie nagrzewam sobie samochód wyłączam ręcznie po czym spaliny wchodzą mi do wewnątrz auta. Byłem u mechaników podłączaliśmy komputery które nie wykazują awarii.
    Bardzo proszę o radę.
    Pozdrawiam.
  • #1047
    muniorr
    Poziom 11  
    kogut123456 napisał:
    SPALINY WCHODZĄ MI DO WEWNĄTRZ auta. Byłem u mechaników podłączaliśmy komputery które nie wykazują awarii.
    Bardzo prosze o radę Pozdrawiam.
    A co to za ''mechanicy "co zamiast wejść pod auto i poszukać nieszczelności w wydechu ,szukają komputerem ? Wiem że większość ''mechaników ''to albo ''wymieniacze'' albo naciągacze ,ale ci to po prostu lenie.Co do wyłączania się przed odpaleniem, to mozliwe że jest już słaby akumulator ,bo objawy wyłączania są podobne do wyłączenia podnapięciowego ,tym bardziej że w czasie jazdy gdy pracuje alternator odpala i pracuje normalnie.Sterownik w dogrzewaczu jest na tyle mądry że "widząc"zbyt niskie napiecie akumulatora po prostu nie odpali piecyka,to samo w drugą stronę
  • #1048
    taxidriver1
    Poziom 14  
    kogut123456 napisał:
    SPALINY WCHODZĄ MI DO WEWNĄTRZ auta. Byłem u mechaników podłączaliśmy komputery które nie wykazują awarii.
    Bardzo prosze o radę Pozdrawiam.

    Jak piszesz twój shrek ma już kilka lat 99", pewnie masz nieszczelny przewiew tem pod zderzakiem z tyłu ( w błotnikach ), tam jest lub powinna być gąbka i gumowa klapka. Tak mi się wydaje bo rzecz tyczy postoju lub ciągnie pod uszczelką klapy jak coś się wydarzyło lub jakaś dziury w nadwoziu. Niestety musisz się pochylić i oglądać ;) . Jeśli chodzi o włączanie to myślę że tak jak mój przedmówca napisał.
  • #1049
    Stefanek1
    Poziom 26  
    kogut123456 napisał:
    WItam. Prosze o fachową pomoc. Problem polega na tym że jest to webasto postojowe vw sharan 99r. Po wymianie świecy webasto chodziło prawidłowo przez 2-3 lata aż do pewnego momentu gdy w kolejny sezon ustawiam sobie na zegarze godzine załanczania webasta w określonym czasie webasto sie włancza na kilka sekund po czym sie wyłancza ale gdy przejade jeden kilometr po wyłączeniu silnika webasto ręcznie załancza się prawidłowo. Drugi problem : w czasie jazdy poniżej zerowej temp webasto działa prawidłowo , zaczyna się problem gdy na postoju włanczam webasto ręcznie nagrzewam sobie samochód wyłanczam ręcznie poczym SPALINY WCHODZĄ MI DO WEWNĄTRZ auta. Byłem u mechaników podłączaliśmy komputery które nie wykazują awarii.
    Bardzo prosze o radę Pozdrawiam.

    Jaki rocznik tego auta, albo jaki piec w nim siedzi?
    Spaliny dostaja sie do srodka, kiedy jest problem z wntylatorem, a czy po jego wyłaczeniu normalnie jeszcze kilka minut sie wietrzy?
    Pozdr.
  • #1050
    taxidriver1
    Poziom 14  
    Stefanek1 napisał:
    kogut123456 napisał:
    vw sharan 99r.
    .

    Jaki rocznik tego auta, albo jaki piec w nim siedzi?

    .

    Stefano jest sezon i to tylko chyba przemęczenie shrek z 99 ma d3 raczej