Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

ciemniol 09 Gru 2010 19:14 727829 1306
  • #1051 09 Gru 2010 19:14
    kogut123456
    Poziom 9  

    Witam Panów.Dziękuje za zainteresowanie. Dziś wymieniłem akumulator na nowy i dalej takie same objawy. Powtórzę po dłuższym postoju włączam ręcznie Webasto coś tam w pod kierownicą delikatnie słychać styki jak się przełączają to trwa ok 5-10 sek. i czasem nawet włączy się dmuchawka na piecu, po czym cisza.
    Jak pisałem wcześniej w poście po przejechaniu kilku kilometrów wszystko działa prawidłowo Webasto dogrzewa auto słychać prawidłowe stukanie ze spodu po czym wyłączam silnik. Piec dopala resztę paliwa i przez 2-3min słychać dmuchawę w piecyku, która wyrzuca spaliny przez tłumik. Np. za 10 min ponownie ręcznie załączam webasto (auto wyłączone) i webasto pracuje super nawet dłuższy czas i spaliny nie wchodzą do samochodu ale gdy wyłączę w tym samym momencie wyłącza się również dmuchawka na piecyku i ta reszta spalin wchodzi do samochodu przez otwór do pasów bezpieczeństwa od strony kierowcy i wtedy straszny smród w aucie
    Aha i gdzie sprawdzić typ Webasta .
    Dziękuje i pozdrawiam.

  • Relpol
  • #1052 10 Gru 2010 08:06
    taxidriver1
    Poziom 13  

    Witam jeśli nie zaniki prądu i spadki po postoju to trzeba wziąć miernik w łapki pomierzyć co tam masz w samochodzie i na kostkach pieca, jeszcze jedna myśl może po prostu zgnił ci kabel jest to częsta przypadłość, u mnie teraz zgnił kabel i zaczynał dymić a jak się udało podpiąć kompa krzykną że padło sitko i świeca ma zware. Po zanurkowaniu pod autko lutowanie kabelka i mam nadzieje że kolejny sezon bez większej awarii ;) Na piecu jest naklejka z opisem co on jest musisz zanurkować pod auto i jeszcze jedno polecam forum forda post o dogrzewaczu
    tu masz linka
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=29566&page=151

  • #1053 10 Gru 2010 17:25
    kogut123456
    Poziom 9  

    ok dzieki w poniedziałek wejde pod auto to będe mierzył i napisze co i jak

  • Relpol
  • #1054 10 Gru 2010 19:58
    greggy
    Poziom 12  

    Mam ten smród również. Shrek 2005, D5ZF.
    Pojawia się po wyłączeniu pieca tylko w drugim przypadku.
    A piec się wyłącza, gdy:
    1. ujechałem z 500m, np. do sklepu, wyłączam zapłon, wychodzę z auta i słyszę jak stopniowo zwalnia wentylatorek w piecu - wtedy nie śmierdzi,
    2. jadę do pracy i jak płyn się nagrzeje, to piec się wyłącza. Stojąc w korku lub przed skrzyżowaniem słyszę, że wyłącza się nagle, a nie stopniowo. Jeśli stanie się to tuż przed zaparkowaniem lub w korkach, to po chwili wewnątrz smród nie do zniesienia.

  • #1055 11 Gru 2010 00:09
    Stefanek1
    Poziom 26  

    kogut123456 napisał:

    .....
    ale gdy wyłącze w tym samym momencie wyłancza sie również dmuchawka na piecyku i ta reszta spalin wchodzi do samochodu przez otwór do pasów bezpieczenistwa od strony kierowcy i wtedy straszny smród w aucie
    Aha i gdzie sprawdzić typ webasta .
    Dziękuje i pozdrawiam

    i
    greggy napisał:
    Mam ten smród również. Shrek 2005, D5ZF.
    .......
    , wychodzę z auta i słyszę jak stopniowo zwalnia wentylatorek w piecu - wtedy nie śmierdzi,
    2. jadę do pracy i jak płyn się nagrzeje, to piec się wyłącza. Stojąc w korku lub przed skrzyżowaniem słyszę, że wyłącza się nagle, a nie stopniowo. Jeśli stanie się to tuż przed zaparkowaniem lub w korkach, to po chwili wewnątrz smród nie do zniesienia.

    Macie pewnie obydwaj problem z elektryczna instalacją auta, bo wyłaczenie sie pieca, nie oznacza, że zaraz staje, musi byc jeszcze około 2-3 minuty proces wietrzenia i ok. 190 sek, czyli pow. 3 minut proces chłodzenia, przez pomkę płynu.
    Czyli jesli spaliny wracają do auta po zgaszeniu pieca, to w instalacji kolegi z N. Sącza widocznie jest odcinany prąd, co jest błedem, a w dogrzewaczu D5ZF może tez wariuje już sterownik, co jest częstym objawem tego modelu.

  • #1056 11 Gru 2010 19:30
    kogut123456
    Poziom 9  

    witam dzieki za zainteresowanie Stefanek a czy mógł byś mi doradzic jak znaleść ten błąd . Pozdrawiam

  • #1057 11 Gru 2010 21:04
    sloan69
    Poziom 9  

    Witam Wszystkich i dziękuję za to forum, jestem laikiem w tej dziedzinie i bez jego lektury nie podjął bym się samodzielnej naprawy dogrzewacza. A w zasadzie pompki wody na podszybiu (wymiana szczotek). Wykonałem kilka pomiarów może na ich podstawie ktoś postawi diagnozę lub zasugeruje kolejny krok bo dogrzewacz po naprawie pompki dalej nie działa a błędów brak a za oknem mróz.
    Testowałem przy pomocy vag-com409.1 interface KKL.
    Dotyczy D5Z-F w VW Sharan 2005r.
    Pomiary napięcia na wtyczce T8 (stacyjka włączona/silnik uruchomiony)
    pin 1 12 V / 14,29 V
    pin 2 minus zasilanie
    pin 3 pusty
    pin 4 0 V / 0,05 V ??? nie wiem co o tym myśleć???
    pin 5 10,66 V / 12,85 V
    pin 6 0 V / 14,29 V
    pin 7 11,94 V / 14,20 V
    pin 8 pusty

    Pomiary Vagiem - 18 Auxiliary/additional heater. Brak błędów.
    Odczyt bloku wartości mierzonych (stacyjka włączona / silnik uruchomiony):
    Grupa001
    Pole 1 puste / 14,20 V na kilka sekund po uruchomieniu silnika potem puste
    pola 2,3,4 odczyty temperatury kilka (3 do 5) stopni C
    Grupa002
    Pole 1 ON/ON Pole2 OFF/ON
    Grupa003
    Pole1 OFF/ON
    Pole2 OFF/ON na kilka sekund po uruchomienia silnika i wraca na OFF
    Pole3 OFF / OFF

  • #1058 12 Gru 2010 11:19
    Stefanek1
    Poziom 26  

    kogut123456 napisał:
    witam dzieki za zainteresowanie Stefanek a czy mógł byś mi doradzic jak znaleść ten błąd . Pozdrawiam

    Trzeba zobaczyc czy masz na stałe 12 V, pod autem w piecu, w kostce 8-mio pinowej która idzie z progu, powinno być tam 12 V na stykach 1 /+/ kabel czerwony z białym i 2 /-/ brazowy, cały czas pomimo włączonej, czy wyłączonej stacyjki, czy nawet jak tam masz cos z zegara , czy przełącznika sterowanego przy kierownicy.
    Ma tam być 12 V ciagle!!!!!
    To sprawdź, jak nie ma np. po wyłaczeniu pieca to masz już przyczynę. Trzeba szukać w wiązce w progu, gdzie ci to ginie, a moze własnie tam gdzie to pstrykanie pod kierą??? Moze tam jakis mądrala załozył przekaznik???

    sloan69 napisał:
    Witam Wszystkich i dziękuję za to forum,...........

    Parametry na kostce są niby wszystkie dobre. Musze sprawdzić tą 003 i poz 2, to napisze ci jutro, jak tam powinno być.
    Czy po właczeniu silnika, masz przedmuch dmuchawy w piecu, czy jednak cisza?
    Ja miałem takie przypadki z D5ZF, zła wiadomość. Najczęściej przyczyną jest tutaj sterownik i leży już już u mnie parę takich pieców, bo wymieniam je na D5WZ i po kłopocie. Nikt jeszcze nie przyjechał z reklamacją.
    Obym nie miał racji...

    Pozdrowienai

  • #1059 12 Gru 2010 13:47
    sloan69
    Poziom 9  

    Dzięki za zainteresowanie Stefanek1. Po włączeniu silnika cisza na dogrzewaczu. Skoro parametry dobre to pozostaje mieć nadzieje, że może układ chłodzenia jeszcze się całkowicie nie odpowietrzył po naprawie pompki, trzy cykle rozgrzania silnika. Wybieram się na przejażdżkę, może dzisiejsze obserwacje wniosą coś nowego.

    Pozdrawiam

    ... bez zmian

  • #1061 12 Gru 2010 18:56
    yacekgda
    Poziom 10  

    przewód sie załamał przy montażu ,poprawiłem i wszystko działa poprawnie.dziękuje stefanek za poradę!pozdrawiam

  • #1062 12 Gru 2010 20:26
    greggy
    Poziom 12  

    Dzięki Stefanek1 za smutną prawdę o D5ZF.

    @ yacekgda, który przewód Ci się złamał i jakie miałeś objawy? Takie jak pisałeś 4 grudnia?

  • #1063 13 Gru 2010 16:11
    beata7
    Poziom 2  

    Mi też dzięki temu forum udało mi się uruchomić dogrzewanie w VW sharanie 2003r.
    Problem był w pompce wody [tej na podszybiu ] szczotki wymieniłem i piecyk
    działa jak nowy.

  • #1064 13 Gru 2010 21:01
    kogut123456
    Poziom 9  

    Witam Stefanek. zmierzyłem napięcie w tej kostce 8-mio pinowej na na przewodzie czerwono białym (+) a brązowym (-) i mi pokazała 10.7 V a na akumlatorze jest 12.2 V. Czyli mam przeczucie że chyba jest gdzieś spadek nap. Zaczołem szukać tego czerwono białego przewodu w środku auta ale tam w środku pod kierownicą jest taka duża ilość przewodów i jest tak ciasno że trudno sobie poradzić i czy możesz mi powiedzieć gdzie ten czrwono biały przewód idzie i jak tam się dostać. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam .

  • #1065 13 Gru 2010 23:30
    sloan69
    Poziom 9  

    nasu napisał:
    Grupa 003 to jak dobrze pamiętam to -wentylator -świeca - pompa paliwa


    Zgadza się, problem polega na tym że świeca załącza się po uruchomieniu silnika i po dwóch sekundach wyłącza, towarzyszy temu napięcie grupa001 pole1: 14,20V które znika również po dwóch sekundach (opis ang: Vehicle voltage terminal 30 on heater control unit - j162), wydaje mi się, że powinno być cały czas pokazywane napięcie z baterii, czemu znika?
    Czy dmuchawa powinna ruszyć zaraz po uruchomieniu silnika czy dopiero po wstępnym nagrzaniu świecy? Jeśli od razu to może tu tkwi przyczyna tj. niesprawna dmuchawa. Ale wówczas sterownik powinien zarejestrować jakieś błędy?

    Pozdrawiam

  • #1066 14 Gru 2010 09:53
    skylark
    Poziom 25  

    Prawdopodobnie uszkodzony przewód zasilania głównego przy kostce agregatu.

  • #1067 14 Gru 2010 16:33
    kogut123456
    Poziom 9  

    Witam. Dziś dostałem sie do tej skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami i znalazłem przekaźnik od webasta jest na nim 11.1 v, na kostce 8-mio pinowej też jest 11.1v. Znalazłem także bezpiecznik od wobasto na którym jest 12,2 V.Zrobiłem takiego trika że pociągłem na krótko to 12,2V z bezpiecznika na przekaźnik(+) i webasto chodziło prawidłowo :D:D Spaliny nie weszły do środka bo wentylator po nagrzaniu jeszcze 2-3 minuty chodził. Także nasuwa się mi pytanie co jest po między bezpiecznikiem (15A) a przekaźnikiem ( na przewodzie czerwono białym +)czy jest jakiś element, a morze jest ten przewód uszkodzony.. Proszę także o schemat ogólny webasta vw sharan 99r (chodzi mi o instalacje wraz z elementami), aha i gdzie się znajduje ten cały sterownik do samego webasto .Z góry dziękuje za odpowiedz.

  • #1068 14 Gru 2010 19:20
    darekt123
    Poziom 10  

    Witam! Mam sharana 1999r. tdi 90km. poprzednią zimę dogrzewacz działał jak odrzutowiec nawet mnie czasami denerwował bo zakłócał CB teraz nie daje znaków życia.Mierzyłem prąd na pin 1/2 12,6v włączona stacyjka a 3/4 czyli od pompki 0,4-0,6v tak jest prawidłowo? przy włączonym silniku na pinie od alternator u mnie to 8- 13,6v pin 7i6 puste są.Po przeczytaniu kilkudziesięciu postów myślę że się zablokował możliwe?Kiedy powinien być prąd na pompce,czy jest jakiś przekaźnik od niej?VAG nie znalazł dogrzewacza
    Proszę o odpowiedź pierwszy raz takie cudo jak dogrzewacz widzę nie jestem mechanikiem ale co nieco łapię. POZDRAWIAM!

  • #1069 14 Gru 2010 19:49
    muniorr
    Poziom 11  

    darekt123 napisał:
    Witam! Mam sharana 1999r. tdi 90km. poprzednią zimę dogrzewacz działał jak odrzutowiec nawet mnie czasami denerwował bo zakłócał CB teraz nie daje znaków życia.Mierzyłem prąd na pin 1/2 12,6v włączona stacyjka a 3/4 czyli od pompki 0,4-0,6v tak jest prawidłowo? przy włączonym silniku na pinie od alternator u mnie to 8- 13,6v pin 7i6 puste są.Po przeczytaniu kilkudziesięciu postów myślę że się zablokował możliwe?Kiedy powinien być prąd na pompce,czy jest jakiś przekaźnik od niej?VAG nie znalazł dogrzewacza
    Proszę o odpowiedź pierwszy raz takie cudo jak dogrzewacz widzę nie jestem mechanikiem ale co nieco łapię. POZDRAWIAM!
    Mierzenie napięcia na pinach pompki paliwa nie ma sensu ,bo sterownik podaje je impulsowo dopiero po prawidłowej procedurze startu.Na pinie 1i 2 musi być cały czas napiecie jak na aku.czyli tu jest dobrze .Połącz ze sobą pin 6i7 i podaj +12 volt ,piecyk powinien odpalić .Nie odpali jak jest spalona swieca żarowa lub jest przerwa w obwodzie pompki paliwa .Zablokowanie sterownika występuje min.po 3 błedach przegrzania ,lub 10 nie udanych próbach odpalenia

  • #1070 15 Gru 2010 22:32
    darekt123
    Poziom 10  

    Dzięki munniorr za wskazówki.
    Podłączyłem tak jak pisałeś i nie odpalił,lukłem pod spód a tam jak by bzzzzzz- pszczoły ,ale tak cicho że nie wiem ,czy to mnie w uszach ,czy rzeczywiście słychać było delikatne (bzzzzzzz---).
    Jest na stole zaczołem go rozbierać ,jedną śrubę to myślałem ,że nie odkręcę od strony turbiny tą na inbus. Jdę dalej się męczyć jak coś zrozumię ,lub nie to to opiszę dalej.

    Dodano po 2 [godziny] 7 [minuty]:


    Tak, dostałem się tylko do sterownika bo dalej za cholere nie mogę odkręcić śrubek,ale na krótko to działa turbinka i świeca nie wiem jak sprawdzić takie dwa czujniki
    -jeden ma 2- czerwone kable
    -drugi ma 2-niebieskie
    i jakieś obok świecy jest ustrojstwo.
    Pewnie bez elektronicznego sprawdzenia u fachowca się nie obejdzie --- PORADŹCIE.

  • #1071 16 Gru 2010 10:27
    andrzej104
    Poziom 11  

    Kolego jeśli masz miernik to zmierz rezystancję czujników, około 15 k omów w 20 stopniach. Świeca powinna mieć około 0,9- 1,1 oma a czujnik płomienia około 1,7 kilooma. Śilniczek jest na 8v więc uważaj. Sprawdż tez pompkę podłączając do niej zasilanie 12v czy stuka. Pozdrawiam

  • #1072 16 Gru 2010 13:33
    darekt123
    Poziom 10  

    Dziękuję sprawdzę, dziś to chyba nie będę miał czasu,ale jak wszystko będzie OK. to co wtedy?Chyba blokada sterownika.Na samym początku zaczołem od pompki i pompka miała zaśniedziałe styki to może była przyczyna.Nie podawała paliwa pod koniec tamtej zimy- zima się skończyła i już dogrzewanie nie bylo potrzebne więc i steronik się zblokował.
    PS . : To tylko takie moje odczucie.
    Ale historie napisałem o dogrzewaczu z ok.UNIEJOWA.

    DAREK

  • #1073 16 Gru 2010 17:02
    sloan69
    Poziom 9  

    Stefanek1 napisał:
    Parametry na kostce są niby wszystkie dobre. Musze sprawdzić tą 003 i poz 2, to napisze ci jutro, jak tam powinno być.
    Czy po właczeniu silnika, masz przedmuch dmuchawy w piecu, czy jednak cisza?


    Przegapiłem wcześniej, dmuchawa się załącza na kilka sekund po uruchomieniu silnika, nie słychać jej ale jak się przystawi palce do wydechu to czuć strumień powietrza. Czy to coś wnosi nowego?

    Powoli dojrzewam do wymontowania i przeglądu dogrzewacza, gdzie można kupić komplet uszczelek do mojego d5z-f. Może ktoś z forumowiczów tym handluje?

  • #1074 16 Gru 2010 21:28
    darekt123
    Poziom 10  

    To już wszystko wiem nie ma rezystancji na świecy żarowej- 0,00Ω
    Tak poza tym wszystko jest OK. jak kolega (andrzej104) przedstawił- Wielkie dzięki, ale jak tą świece wykręcić? Pompka jest OK....

  • #1075 18 Gru 2010 22:24
    muniorr
    Poziom 11  

    darekt123 napisał:
    To już wszystko wiem nie ma rezystancji na świecy żarowej- 0,00Ω
    Tak poza tym wszystko jest OK. jak kolega (andrzej104) przedstawił- Wielkie dzięki, ale jak tą świece wykręcić? Pompka jest OK....
    Normalnie kluczem ,odkręcasz nakrętkę od przewodu zasilania i masz świecę gotową do odkręcenia. Jak spalona świeca, piecyk będzie milczał,nowa powyżej 100zł

  • #1076 19 Gru 2010 10:25
    darekt123
    Poziom 10  

    Dzięki już zamówiłem świecę BERU 110zł z przesyłką i myślę że to tylko ta przyczyna bo wszystko inne posprawdzałem po dwa razy i jest OK. DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC I POZDRAWIAM.
    TO BYŁ MÓJ PIERWSZY RAZ Z DOGRZEWACZEM
    DAREK
    Zapomniałem dodać że przy świecy nie było żadnego sitka.

  • #1078 19 Gru 2010 19:14
    muniorr
    Poziom 11  

    darekt123 napisał:

    Zapomniałem dodać że przy świecy nie było żadnego sitka.
    Bo w D3WZ nie ma ,i dobrze bo nie ma czego wymieniać :)

    Dodano po 8 [minuty]:

    nasu napisał:
    Jak podłączacie pompkę cieczy podczas pracy dogrzewacza jako postojowe bez włączania zapłonu Galaxy MK2.??
    Galaxy ,czy każdy inny ,bierzesz plus z miejsca gdzie jest bez przekręcania zapłonu ,choćby z któregoś bezpiecznika .To jeżeli chodzi o zasialnie ,a jeżeli pytasz o wpięcie pompki w układ chłodzenia to wpinamy się na wejściu dogrzewacza ( króciec ,po przeciwnej stronie sterownika dogrzewacza) zgodnie z kierunkiem cyrkulacji płynu w układzie chłodzenia

  • #1079 19 Gru 2010 20:14
    nasu
    Poziom 20  

    muniorr napisał:
    Galaxy ,czy każdy inny ,bierzesz plus z miejsca gdzie jest bez przekręcania zapłonu ,choćby z któregoś bezpiecznika .To jeżeli chodzi o zasialnie ,a jeżeli pytasz o wpięcie pompki w układ chłodzenia to wpinamy się na wejściu dogrzewacza ( króciec ,po przeciwnej stronie sterownika dogrzewacza) zgodnie z kierunkiem cyrkulacji płynu w układzie chłodzenia
    :?::?::?:
    W Galaxy MK2 czy inny odpowiednik, fabrycznie jest zamontowana pompka cieczy i pracuje przez jakiś czas po wyłączeniu zapłonu. Co zrobić by pracowała bez włączania zapłonu podczas pracy dogrzewacza jako postojowe i jakiś czas po wyłączeniu dogrzewacza??
    Mój dogrzewacz:
    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?
    Code:
    Control Module Part Number: 7M3 815 071 
    
    Component and/or Version: HEIZG. B/D5W       0001

    W innych jest tak ale u mnie nie ma wyjścia na pompkę
    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?
    Czy można dołożyć kabelek

  • #1080 20 Gru 2010 12:28
    exdar
    Poziom 9  

    Witam znawców tematu jak też "biorców":),
    Szczególnie mam pytanko do Stefano:
    mam Dogrzewacz z literką "F" w Galu 2005r 1,9 130 km,
    Forum przestudiowałem choć faktycznie ktoś mógł by się zlitować i uporządkować zbędne "bisy" :), gratulacje bogactwa wiedzy w temacie.
    Moje pytania po lekturze:
    1.Zrobiłem pompkę obiegową lecz nie chodzi po wyłączeniu silnika - tylko razem z zapłonem.
    2.Piec ładnie się testuje lecz nie odpala - błąd "zanik płomienia" - sztyft żarowy rozgrzewa się od czubka do połowy, czy to nie zamało ?
    3.Stefano-w czym tkwi zmiana instalacji z "F" na starszy model ?
    4.Miałem u znajomego wyjęty D5WZ i podpiołem do siebie - wystartował bez problemu - czy na dłuższą metę może się coś uszkodzić ?
    5.Może ktoś ma D5WZ do sprzedania, oraz uchwyty do trojaczków ?
    pozdrawiam wszystkich forumowiczów Fordclub oraz elektroda.pl