Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan, gdzie się znajduje wyłącznik Webasto?

ciemniol 09 Dec 2010 19:14 778052 1357
  • #1051
    kogut123456
    Level 10  
    Witam Panów.Dziękuje za zainteresowanie. Dziś wymieniłem akumulator na nowy i dalej takie same objawy. Powtórzę po dłuższym postoju włączam ręcznie Webasto coś tam w pod kierownicą delikatnie słychać styki jak się przełączają to trwa ok 5-10 sek. i czasem nawet włączy się dmuchawka na piecu, po czym cisza.
    Jak pisałem wcześniej w poście po przejechaniu kilku kilometrów wszystko działa prawidłowo Webasto dogrzewa auto słychać prawidłowe stukanie ze spodu po czym wyłączam silnik. Piec dopala resztę paliwa i przez 2-3min słychać dmuchawę w piecyku, która wyrzuca spaliny przez tłumik. Np. za 10 min ponownie ręcznie załączam webasto (auto wyłączone) i webasto pracuje super nawet dłuższy czas i spaliny nie wchodzą do samochodu ale gdy wyłączę w tym samym momencie wyłącza się również dmuchawka na piecyku i ta reszta spalin wchodzi do samochodu przez otwór do pasów bezpieczeństwa od strony kierowcy i wtedy straszny smród w aucie
    Aha i gdzie sprawdzić typ Webasta .
    Dziękuje i pozdrawiam.
  • Multimetr Fluke
  • #1052
    taxidriver1
    Level 14  
    Witam jeśli nie zaniki prądu i spadki po postoju to trzeba wziąć miernik w łapki pomierzyć co tam masz w samochodzie i na kostkach pieca, jeszcze jedna myśl może po prostu zgnił ci kabel jest to częsta przypadłość, u mnie teraz zgnił kabel i zaczynał dymić a jak się udało podpiąć kompa krzykną że padło sitko i świeca ma zware. Po zanurkowaniu pod autko lutowanie kabelka i mam nadzieje że kolejny sezon bez większej awarii ;) Na piecu jest naklejka z opisem co on jest musisz zanurkować pod auto i jeszcze jedno polecam forum forda post o dogrzewaczu
    tu masz linka
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=29566&page=151
  • #1053
    kogut123456
    Level 10  
    ok dzieki w poniedziałek wejde pod auto to będe mierzył i napisze co i jak
  • Multimetr Fluke
  • #1054
    greggy
    Level 12  
    Mam ten smród również. Shrek 2005, D5ZF.
    Pojawia się po wyłączeniu pieca tylko w drugim przypadku.
    A piec się wyłącza, gdy:
    1. ujechałem z 500m, np. do sklepu, wyłączam zapłon, wychodzę z auta i słyszę jak stopniowo zwalnia wentylatorek w piecu - wtedy nie śmierdzi,
    2. jadę do pracy i jak płyn się nagrzeje, to piec się wyłącza. Stojąc w korku lub przed skrzyżowaniem słyszę, że wyłącza się nagle, a nie stopniowo. Jeśli stanie się to tuż przed zaparkowaniem lub w korkach, to po chwili wewnątrz smród nie do zniesienia.
  • #1055
    Stefanek1
    Level 26  
    kogut123456 wrote:

    .....
    ale gdy wyłącze w tym samym momencie wyłancza sie również dmuchawka na piecyku i ta reszta spalin wchodzi do samochodu przez otwór do pasów bezpieczenistwa od strony kierowcy i wtedy straszny smród w aucie
    Aha i gdzie sprawdzić typ webasta .
    Dziękuje i pozdrawiam

    i
    greggy wrote:
    Mam ten smród również. Shrek 2005, D5ZF.
    .......
    , wychodzę z auta i słyszę jak stopniowo zwalnia wentylatorek w piecu - wtedy nie śmierdzi,
    2. jadę do pracy i jak płyn się nagrzeje, to piec się wyłącza. Stojąc w korku lub przed skrzyżowaniem słyszę, że wyłącza się nagle, a nie stopniowo. Jeśli stanie się to tuż przed zaparkowaniem lub w korkach, to po chwili wewnątrz smród nie do zniesienia.

    Macie pewnie obydwaj problem z elektryczna instalacją auta, bo wyłaczenie sie pieca, nie oznacza, że zaraz staje, musi byc jeszcze około 2-3 minuty proces wietrzenia i ok. 190 sek, czyli pow. 3 minut proces chłodzenia, przez pomkę płynu.
    Czyli jesli spaliny wracają do auta po zgaszeniu pieca, to w instalacji kolegi z N. Sącza widocznie jest odcinany prąd, co jest błedem, a w dogrzewaczu D5ZF może tez wariuje już sterownik, co jest częstym objawem tego modelu.
  • #1056
    kogut123456
    Level 10  
    witam dzieki za zainteresowanie Stefanek a czy mógł byś mi doradzic jak znaleść ten błąd . Pozdrawiam
  • #1057
    sloan69
    Level 10  
    Witam Wszystkich i dziękuję za to forum, jestem laikiem w tej dziedzinie i bez jego lektury nie podjął bym się samodzielnej naprawy dogrzewacza. A w zasadzie pompki wody na podszybiu (wymiana szczotek). Wykonałem kilka pomiarów może na ich podstawie ktoś postawi diagnozę lub zasugeruje kolejny krok bo dogrzewacz po naprawie pompki dalej nie działa a błędów brak a za oknem mróz.
    Testowałem przy pomocy vag-com409.1 interface KKL.
    Dotyczy D5Z-F w VW Sharan 2005r.
    Pomiary napięcia na wtyczce T8 (stacyjka włączona/silnik uruchomiony)
    pin 1 12 V / 14,29 V
    pin 2 minus zasilanie
    pin 3 pusty
    pin 4 0 V / 0,05 V ??? nie wiem co o tym myśleć???
    pin 5 10,66 V / 12,85 V
    pin 6 0 V / 14,29 V
    pin 7 11,94 V / 14,20 V
    pin 8 pusty

    Pomiary Vagiem - 18 Auxiliary/additional heater. Brak błędów.
    Odczyt bloku wartości mierzonych (stacyjka włączona / silnik uruchomiony):
    Grupa001
    Pole 1 puste / 14,20 V na kilka sekund po uruchomieniu silnika potem puste
    pola 2,3,4 odczyty temperatury kilka (3 do 5) stopni C
    Grupa002
    Pole 1 ON/ON Pole2 OFF/ON
    Grupa003
    Pole1 OFF/ON
    Pole2 OFF/ON na kilka sekund po uruchomienia silnika i wraca na OFF
    Pole3 OFF / OFF
  • #1058
    Stefanek1
    Level 26  
    kogut123456 wrote:
    witam dzieki za zainteresowanie Stefanek a czy mógł byś mi doradzic jak znaleść ten błąd . Pozdrawiam

    Trzeba zobaczyc czy masz na stałe 12 V, pod autem w piecu, w kostce 8-mio pinowej która idzie z progu, powinno być tam 12 V na stykach 1 /+/ kabel czerwony z białym i 2 /-/ brazowy, cały czas pomimo włączonej, czy wyłączonej stacyjki, czy nawet jak tam masz cos z zegara , czy przełącznika sterowanego przy kierownicy.
    Ma tam być 12 V ciagle!!!!!
    To sprawdź, jak nie ma np. po wyłaczeniu pieca to masz już przyczynę. Trzeba szukać w wiązce w progu, gdzie ci to ginie, a moze własnie tam gdzie to pstrykanie pod kierą??? Moze tam jakis mądrala załozył przekaznik???

    sloan69 wrote:
    Witam Wszystkich i dziękuję za to forum,...........

    Parametry na kostce są niby wszystkie dobre. Musze sprawdzić tą 003 i poz 2, to napisze ci jutro, jak tam powinno być.
    Czy po właczeniu silnika, masz przedmuch dmuchawy w piecu, czy jednak cisza?
    Ja miałem takie przypadki z D5ZF, zła wiadomość. Najczęściej przyczyną jest tutaj sterownik i leży już już u mnie parę takich pieców, bo wymieniam je na D5WZ i po kłopocie. Nikt jeszcze nie przyjechał z reklamacją.
    Obym nie miał racji...

    Pozdrowienai
  • #1059
    sloan69
    Level 10  
    Dzięki za zainteresowanie Stefanek1. Po włączeniu silnika cisza na dogrzewaczu. Skoro parametry dobre to pozostaje mieć nadzieje, że może układ chłodzenia jeszcze się całkowicie nie odpowietrzył po naprawie pompki, trzy cykle rozgrzania silnika. Wybieram się na przejażdżkę, może dzisiejsze obserwacje wniosą coś nowego.

    Pozdrawiam

    ... bez zmian
  • #1061
    yacekgda
    Level 10  
    przewód sie załamał przy montażu ,poprawiłem i wszystko działa poprawnie.dziękuje stefanek za poradę!pozdrawiam
  • #1062
    greggy
    Level 12  
    Dzięki Stefanek1 za smutną prawdę o D5ZF.

    @ yacekgda, który przewód Ci się złamał i jakie miałeś objawy? Takie jak pisałeś 4 grudnia?
  • #1063
    beata7
    Level 2  
    Mi też dzięki temu forum udało mi się uruchomić dogrzewanie w VW sharanie 2003r.
    Problem był w pompce wody [tej na podszybiu ] szczotki wymieniłem i piecyk
    działa jak nowy.
  • #1064
    kogut123456
    Level 10  
    Witam Stefanek. zmierzyłem napięcie w tej kostce 8-mio pinowej na na przewodzie czerwono białym (+) a brązowym (-) i mi pokazała 10.7 V a na akumlatorze jest 12.2 V. Czyli mam przeczucie że chyba jest gdzieś spadek nap. Zaczołem szukać tego czerwono białego przewodu w środku auta ale tam w środku pod kierownicą jest taka duża ilość przewodów i jest tak ciasno że trudno sobie poradzić i czy możesz mi powiedzieć gdzie ten czrwono biały przewód idzie i jak tam się dostać. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam .
  • #1065
    sloan69
    Level 10  
    nasu wrote:
    Grupa 003 to jak dobrze pamiętam to -wentylator -świeca - pompa paliwa


    Zgadza się, problem polega na tym że świeca załącza się po uruchomieniu silnika i po dwóch sekundach wyłącza, towarzyszy temu napięcie grupa001 pole1: 14,20V które znika również po dwóch sekundach (opis ang: Vehicle voltage terminal 30 on heater control unit - j162), wydaje mi się, że powinno być cały czas pokazywane napięcie z baterii, czemu znika?
    Czy dmuchawa powinna ruszyć zaraz po uruchomieniu silnika czy dopiero po wstępnym nagrzaniu świecy? Jeśli od razu to może tu tkwi przyczyna tj. niesprawna dmuchawa. Ale wówczas sterownik powinien zarejestrować jakieś błędy?

    Pozdrawiam
  • #1066
    skylark
    Level 25  
    Prawdopodobnie uszkodzony przewód zasilania głównego przy kostce agregatu.
  • #1067
    kogut123456
    Level 10  
    Witam. Dziś dostałem sie do tej skrzynki z bezpiecznikami i przekaźnikami i znalazłem przekaźnik od webasta jest na nim 11.1 v, na kostce 8-mio pinowej też jest 11.1v. Znalazłem także bezpiecznik od wobasto na którym jest 12,2 V.Zrobiłem takiego trika że pociągłem na krótko to 12,2V z bezpiecznika na przekaźnik(+) i webasto chodziło prawidłowo :D:D Spaliny nie weszły do środka bo wentylator po nagrzaniu jeszcze 2-3 minuty chodził. Także nasuwa się mi pytanie co jest po między bezpiecznikiem (15A) a przekaźnikiem ( na przewodzie czerwono białym +)czy jest jakiś element, a morze jest ten przewód uszkodzony.. Proszę także o schemat ogólny webasta vw sharan 99r (chodzi mi o instalacje wraz z elementami), aha i gdzie się znajduje ten cały sterownik do samego webasto .Z góry dziękuje za odpowiedz.
  • #1068
    darekt123
    Level 10  
    Witam! Mam sharana 1999r. tdi 90km. poprzednią zimę dogrzewacz działał jak odrzutowiec nawet mnie czasami denerwował bo zakłócał CB teraz nie daje znaków życia.Mierzyłem prąd na pin 1/2 12,6v włączona stacyjka a 3/4 czyli od pompki 0,4-0,6v tak jest prawidłowo? przy włączonym silniku na pinie od alternator u mnie to 8- 13,6v pin 7i6 puste są.Po przeczytaniu kilkudziesięciu postów myślę że się zablokował możliwe?Kiedy powinien być prąd na pompce,czy jest jakiś przekaźnik od niej?VAG nie znalazł dogrzewacza
    Proszę o odpowiedź pierwszy raz takie cudo jak dogrzewacz widzę nie jestem mechanikiem ale co nieco łapię. POZDRAWIAM!
  • #1069
    muniorr
    Level 11  
    darekt123 wrote:
    Witam! Mam sharana 1999r. tdi 90km. poprzednią zimę dogrzewacz działał jak odrzutowiec nawet mnie czasami denerwował bo zakłócał CB teraz nie daje znaków życia.Mierzyłem prąd na pin 1/2 12,6v włączona stacyjka a 3/4 czyli od pompki 0,4-0,6v tak jest prawidłowo? przy włączonym silniku na pinie od alternator u mnie to 8- 13,6v pin 7i6 puste są.Po przeczytaniu kilkudziesięciu postów myślę że się zablokował możliwe?Kiedy powinien być prąd na pompce,czy jest jakiś przekaźnik od niej?VAG nie znalazł dogrzewacza
    Proszę o odpowiedź pierwszy raz takie cudo jak dogrzewacz widzę nie jestem mechanikiem ale co nieco łapię. POZDRAWIAM!
    Mierzenie napięcia na pinach pompki paliwa nie ma sensu ,bo sterownik podaje je impulsowo dopiero po prawidłowej procedurze startu.Na pinie 1i 2 musi być cały czas napiecie jak na aku.czyli tu jest dobrze .Połącz ze sobą pin 6i7 i podaj +12 volt ,piecyk powinien odpalić .Nie odpali jak jest spalona swieca żarowa lub jest przerwa w obwodzie pompki paliwa .Zablokowanie sterownika występuje min.po 3 błedach przegrzania ,lub 10 nie udanych próbach odpalenia
  • #1070
    darekt123
    Level 10  
    Dzięki munniorr za wskazówki.
    Podłączyłem tak jak pisałeś i nie odpalił,lukłem pod spód a tam jak by bzzzzzz- pszczoły ,ale tak cicho że nie wiem ,czy to mnie w uszach ,czy rzeczywiście słychać było delikatne (bzzzzzzz---).
    Jest na stole zaczołem go rozbierać ,jedną śrubę to myślałem ,że nie odkręcę od strony turbiny tą na inbus. Jdę dalej się męczyć jak coś zrozumię ,lub nie to to opiszę dalej.

    Dodano po 2 [godziny] 7 [minuty]:


    Tak, dostałem się tylko do sterownika bo dalej za cholere nie mogę odkręcić śrubek,ale na krótko to działa turbinka i świeca nie wiem jak sprawdzić takie dwa czujniki
    -jeden ma 2- czerwone kable
    -drugi ma 2-niebieskie
    i jakieś obok świecy jest ustrojstwo.
    Pewnie bez elektronicznego sprawdzenia u fachowca się nie obejdzie --- PORADŹCIE.
  • #1071
    andrzej104
    Level 12  
    Kolego jeśli masz miernik to zmierz rezystancję czujników, około 15 k omów w 20 stopniach. Świeca powinna mieć około 0,9- 1,1 oma a czujnik płomienia około 1,7 kilooma. Śilniczek jest na 8v więc uważaj. Sprawdż tez pompkę podłączając do niej zasilanie 12v czy stuka. Pozdrawiam
  • #1072
    darekt123
    Level 10  
    Dziękuję sprawdzę, dziś to chyba nie będę miał czasu,ale jak wszystko będzie OK. to co wtedy?Chyba blokada sterownika.Na samym początku zaczołem od pompki i pompka miała zaśniedziałe styki to może była przyczyna.Nie podawała paliwa pod koniec tamtej zimy- zima się skończyła i już dogrzewanie nie bylo potrzebne więc i steronik się zblokował.
    PS . : To tylko takie moje odczucie.
    Ale historie napisałem o dogrzewaczu z ok.UNIEJOWA.

    DAREK
  • #1073
    sloan69
    Level 10  
    Stefanek1 wrote:
    Parametry na kostce są niby wszystkie dobre. Musze sprawdzić tą 003 i poz 2, to napisze ci jutro, jak tam powinno być.
    Czy po właczeniu silnika, masz przedmuch dmuchawy w piecu, czy jednak cisza?


    Przegapiłem wcześniej, dmuchawa się załącza na kilka sekund po uruchomieniu silnika, nie słychać jej ale jak się przystawi palce do wydechu to czuć strumień powietrza. Czy to coś wnosi nowego?

    Powoli dojrzewam do wymontowania i przeglądu dogrzewacza, gdzie można kupić komplet uszczelek do mojego d5z-f. Może ktoś z forumowiczów tym handluje?
  • #1074
    darekt123
    Level 10  
    To już wszystko wiem nie ma rezystancji na świecy żarowej- 0,00Ω
    Tak poza tym wszystko jest OK. jak kolega (andrzej104) przedstawił- Wielkie dzięki, ale jak tą świece wykręcić? Pompka jest OK....
  • #1075
    muniorr
    Level 11  
    darekt123 wrote:
    To już wszystko wiem nie ma rezystancji na świecy żarowej- 0,00Ω
    Tak poza tym wszystko jest OK. jak kolega (andrzej104) przedstawił- Wielkie dzięki, ale jak tą świece wykręcić? Pompka jest OK....
    Normalnie kluczem ,odkręcasz nakrętkę od przewodu zasilania i masz świecę gotową do odkręcenia. Jak spalona świeca, piecyk będzie milczał,nowa powyżej 100zł
  • #1076
    darekt123
    Level 10  
    Dzięki już zamówiłem świecę BERU 110zł z przesyłką i myślę że to tylko ta przyczyna bo wszystko inne posprawdzałem po dwa razy i jest OK. DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA POMOC I POZDRAWIAM.
    TO BYŁ MÓJ PIERWSZY RAZ Z DOGRZEWACZEM
    DAREK
    Zapomniałem dodać że przy świecy nie było żadnego sitka.
  • #1078
    muniorr
    Level 11  
    darekt123 wrote:

    Zapomniałem dodać że przy świecy nie było żadnego sitka.
    Bo w D3WZ nie ma ,i dobrze bo nie ma czego wymieniać :)

    Dodano po 8 [minuty]:

    nasu wrote:
    Jak podłączacie pompkę cieczy podczas pracy dogrzewacza jako postojowe bez włączania zapłonu Galaxy MK2.??
    Galaxy ,czy każdy inny ,bierzesz plus z miejsca gdzie jest bez przekręcania zapłonu ,choćby z któregoś bezpiecznika .To jeżeli chodzi o zasialnie ,a jeżeli pytasz o wpięcie pompki w układ chłodzenia to wpinamy się na wejściu dogrzewacza ( króciec ,po przeciwnej stronie sterownika dogrzewacza) zgodnie z kierunkiem cyrkulacji płynu w układzie chłodzenia
  • #1079
    nasu
    Level 21  
    muniorr wrote:
    Galaxy ,czy każdy inny ,bierzesz plus z miejsca gdzie jest bez przekręcania zapłonu ,choćby z któregoś bezpiecznika .To jeżeli chodzi o zasialnie ,a jeżeli pytasz o wpięcie pompki w układ chłodzenia to wpinamy się na wejściu dogrzewacza ( króciec ,po przeciwnej stronie sterownika dogrzewacza) zgodnie z kierunkiem cyrkulacji płynu w układzie chłodzenia
    :?::?::?:
    W Galaxy MK2 czy inny odpowiednik, fabrycznie jest zamontowana pompka cieczy i pracuje przez jakiś czas po wyłączeniu zapłonu. Co zrobić by pracowała bez włączania zapłonu podczas pracy dogrzewacza jako postojowe i jakiś czas po wyłączeniu dogrzewacza??
    Mój dogrzewacz:
    VW Sharan, gdzie się znajduje wyłącznik Webasto?
    Code:
    Control Module Part Number: 7M3 815 071 
    
    Component and/or Version: HEIZG. B/D5W       0001

    W innych jest tak ale u mnie nie ma wyjścia na pompkę
    VW Sharan, gdzie się znajduje wyłącznik Webasto?
    Czy można dołożyć kabelek
  • #1080
    exdar
    Level 10  
    Witam znawców tematu jak też "biorców":),
    Szczególnie mam pytanko do Stefano:
    mam Dogrzewacz z literką "F" w Galu 2005r 1,9 130 km,
    Forum przestudiowałem choć faktycznie ktoś mógł by się zlitować i uporządkować zbędne "bisy" :), gratulacje bogactwa wiedzy w temacie.
    Moje pytania po lekturze:
    1.Zrobiłem pompkę obiegową lecz nie chodzi po wyłączeniu silnika - tylko razem z zapłonem.
    2.Piec ładnie się testuje lecz nie odpala - błąd "zanik płomienia" - sztyft żarowy rozgrzewa się od czubka do połowy, czy to nie zamało ?
    3.Stefano-w czym tkwi zmiana instalacji z "F" na starszy model ?
    4.Miałem u znajomego wyjęty D5WZ i podpiołem do siebie - wystartował bez problemu - czy na dłuższą metę może się coś uszkodzić ?
    5.Może ktoś ma D5WZ do sprzedania, oraz uchwyty do trojaczków ?
    pozdrawiam wszystkich forumowiczów Fordclub oraz elektroda.pl