Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

ciemniol 20 Gru 2010 15:28 717107 1298
  • #1081 20 Gru 2010 15:28
    sebixxx
    Poziom 11  

    Witam ponownie
    Dziś mam problem z moim piecykiem po ponad roku było ok wyszedł błąd po diagnozie vagiem bład 01491 czy ktoś wie co oznacza ??? piecyk po skasowaniu błedu chodzi ale nie zbyt efektywnie grzeje :/

  • Sklep HeluKabel
  • #1082 20 Gru 2010 16:52
    exdar
    Poziom 9  

    Do sebixxx-a,
    wpisz ten błąd w szukajce, w/g mnie to zwarcie do masy świecy żarowej - pozdrawiam

  • Sklep HeluKabel
  • #1083 20 Gru 2010 17:17
    gremlin.tz
    Poziom 10  

    Witam analizując schematy i forum wychodzi że piec D 3 W Z nie ma komunikacji z gniazdem OBD2 w moim T4 , a że nie posiadam nic innego jak tylko vag coma do diagnozy mam pytanie do was czy mogę wyciągnąć pin do diagnozy z wtyczki (ze schamatów wychodzi że jest to nieb/biały przewód) i podpiąć bezpośrednio pod kabelek obd2?? i wtedy zdiagnozować sterownik vagiem bo podejrzewam że zablokował się z powodu wielu prób odpalenia.

    Poradzi sobie vag czy trzeba będzie mieć zegar serwisowy czy jak tam sie to nazywa.

    Pozdrawiam i proszę o jakąś poradę

  • #1084 21 Gru 2010 00:18
    kbolek
    Poziom 1  

    Koledzy. Jak wyłączyć piecyk dogrzewania wcześniej tj. podczas jazdy aby nie smrodził mi w garażu po wyłączeniu zapłonu ale aby się wcześniej wychłodził ?. Może jakiś ręczny wyłącznik tylko gdzie i na którym przewodzie?

  • #1085 21 Gru 2010 08:34
    gregorius-up4
    Poziom 13  

    Do kolegi gremlin Vagiem nie zdiagnozujesz ebera d3wz - tylko zegar modułowy albo KD2000. diagnoza idzie standardem ebera.
    Pozdrawiam

  • #1086 21 Gru 2010 18:55
    kangur1
    Poziom 9  

    Witam! Mam pytanie. Piecyk D5WZ załącza czujnik na podszybiu. A który czujnik jest odpowiedzialny za jego wyłączenie jak osiągnie 75 °C? Chodzi o to, że na wskaźniku mam 90°C a on się w ogóle nie wyłącza!

  • #1087 21 Gru 2010 23:35
    Stefanek1
    Poziom 26  

    kangur1 napisał:
    Witam! Mam pytanie. Piecyk D5WZ załącza czujnik na podszybiu. A który czujnik jest odpowiedzialny za jego wyłączenie jak osiągnie 75 °C? Chodzi o to, że na wskaźniku mam 90°C a on się w ogóle nie wyłącza!

    Trzeba u ciebie zdiagnozować temperatury w piecyku. Sprawdz VAGiem jaką masz dokładnie temperaturę płynu, to co widzisz na desce jest z innego czujnika i dalekie od prawdy.
    Załóż sobie przełącznik 3 poz. i bedziesz mógł recznie sterowac piecem.
    Pozdr.

  • #1088 24 Gru 2010 23:03
    peters1
    Poziom 12  

    kangur1 napisał:
    Witam! Mam pytanie. Piecyk D5WZ załącza czujnik na podszybiu. A który czujnik jest odpowiedzialny za jego wyłączenie jak osiągnie 75 °C? Chodzi o to, że na wskaźniku mam 90°C a on się w ogóle nie wyłącza!


    Mam to samo i troche mnie to martwi.Mam zegar i wylacznik na 3 razy wiec robie On,Off ale to troche dziwne dlaczego on sie nie wylacza.???

    Dodano po 56 [minuty]:

    robczak napisał:
    Stefanek1 napisał:
    mirek1086 napisał:
    koledzy mam pytanie czy po spieciu czujnika pod szyba na stale,nie spale dogrzewacza,szczerze jest mi tak wygodniej jest okres zimowy temperatury rozne raz +6,raz -3,a ten czujnik temperaturowy tez dziala jak chce ,po spieciu na stale niemam problemu(musza byc spelnione dwa warunki mniej niz 5*c,temperatura silnika mniej niz 80*c)z osiagnieciem temperatury przez silnk po 5-8km 85*c i dogrzewacz sie wylacza,a moze ktos wie czy istnieja takie czujniki np.10*c,rozwiazalo by to prpblem,z gury dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

    Zrób sobie tak, przetnij kabelek ten co idzie na pin 6 piecyka / czarny/, czyli czujnik temp. idzie po lewym progu i zrób sobie na nim przełacznik. będziesz mógł właczać i wyłaczać piecyk kiedy zechcesz. Jak bys założył sobie 3 pozycyjny, taki najlepszy, to środkowy pin na piecyk /pin 6 / jeden boczny - z czujnika temperatury / czyli drugi koniec przeciętego kabelka / a na 3 pin przełacznika daj + 12 V / 30 - po stacyjce /.
    Teraz byś miał tak;
    0 - srodkowa pozycja - piec wyłaczony.
    I - piecyk działa automatycznie z czujnika temperatury.
    II - piec działa na ostro, startuje kiedy chcesz.

    Pozdr.


    Witaj !
    Czy do Twojego opisu co podałeś ten typ przełącznika pasuje ?
    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?


    Witam.
    Mam maly problem gdyz chce zalozyc diode led (taka malutka) aby mi pokazywala gdy piec startuje z czujnika temperatury.
    Mam wstawione diody 1A na przewodzie D+ i na +15 przed czujnikiem temp.Aby prad sie nie cofnal gdy chodzi piec.Oprocz tego mam zegar ebera,ktory przez przekaznik wlacza pompke wody i piec.Zalozylem ten maly przelacznik na 3 razy aby odpalac niezaleznie piec.I zachcialo mi sie diody i zbaranialem.
    Gdy podlacze diode to pali sie caly czas (gdy wlacze zegar) lub wcale gdy zegar jest OFF.Moze ktos potrafi mi wytlumaczyc jak poprawnie ja podlaczyc.???
    Probowalem podlaczyc jedna nozke na mase a druga na przewod idacy na czujnik temp. i nie swieci sie.Probowalem tez na inne sposoby i lipa.
    Mysle ze problem tkwi tu z tymi diodami ale musza one byc.A nie chce ciagnac nastepnego kableka od komory silnika,ale pewnie sie nie obejdzie.Prosze o wskazowki.

  • #1089 26 Gru 2010 18:56
    sebol.dlugi
    Poziom 10  

    seba_twardy napisał:
    Witam mam galaxy 2003 rok tdi i od paru dni blad typu 1140 przegrzane urzadzenie za duzy sygnal wylacza mi moje webasto a tak super chodzilo a teraz minutag koniec helppp


    napewno pompka wody nierozprowadza wody i sie przegrzewa

  • #1090 27 Gru 2010 13:03
    mamwi
    Poziom 13  

    A mój sterownik od pieca d3wz jest chyba padnięty. po naprawie i czyszczeniu włącza się wentylator, pracuje chwilę i wyłącza się. Sterownik nie podaje prądu na pompkę paliwa. Pompka jest dobra, bo po spięciu na krótko cyka i leci paliwo z wężyka. Czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia sterownika? Na tym zadupiu, gdzie mieszkam, nie ma szans na podłączenie do zegara modułowego.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Dla PETERS1 :
    1. schemat podłączenia włącznika
    2. wyprowadzenie przewodów do przedziału silnika - z lewej strony jest otwór, przez który przechodzi przewód podciśnieniowy. musisz wyjąć akumulator i zbiornik płynu
    3. widok
    https://obrazki.elektroda.pl/7729999700_1293451876.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4793044700_1293451877.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/5094728800_1293451879.jpg

  • #1091 27 Gru 2010 22:23
    gremlin.tz
    Poziom 10  

    gregorius-up4 napisał:
    Do kolegi gremlin Vagiem nie zdiagnozujesz ebera d3wz - tylko zegar modułowy albo KD2000. diagnoza idzie standardem ebera.
    Pozdrawiam


    Dziękuję pięknie za odpowiedź. A mógłbyś mi powiedzieć czy jestem w stanie skompletować taki zestaw dla siebie program znajdę w sieci ale co z fejsem da się jakiś zakupić czy to już nie do zdobycia?

  • #1092 28 Gru 2010 13:57
    peters1
    Poziom 12  

    mamwi napisał:
    A mój sterownik od pieca d3wz jest chyba padnięty. po naprawie i czyszczeniu włącza się wentylator, pracuje chwilę i wyłącza się. Sterownik nie podaje prądu na pompkę paliwa. Pompka jest dobra, bo po spięciu na krótko cyka i leci paliwo z wężyka. Czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia sterownika? Na tym zadupiu, gdzie mieszkam, nie ma szans na podłączenie do zegara modułowego.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Dla PETERS1 :
    1. schemat podłączenia włącznika
    2. wyprowadzenie przewodów do przedziału silnika - z lewej strony jest otwór, przez który przechodzi przewód podciśnieniowy. musisz wyjąć akumulator i zbiornik płynu
    3. widok
    https://obrazki.elektroda.pl/7729999700_1293451876.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4793044700_1293451877.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/5094728800_1293451879.jpg



    Dzieki kolego.Mam problem z otwarciem linkow ale mysle ze to chwilowe.

    Dodano po 11 [minuty]:

    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?
    Te diody prostownicze kolego to sa te co montowalem aby prad sie nie cofnal czy inne.???

  • #1093 28 Gru 2010 16:33
    mamwi
    Poziom 13  

    Dokładnie takie same. Ja założyłem diody 2A. Tylko trzeba uważać, żeby nie pomylić się i diody prostowniczej do LED-a z położenia AUTO nie wlutować na przewodzie zasilającym LED, bo wtedy nie będzie się świecić. Prostownicza musi być ZA połączeniem: przewód zasilający LED - powrót z czujnika do pieca.

    Dodano po 20 [minuty]:

    A co do tych linków, to mogę bajkę napisać o próbie włożenia ich. Nie mam pojęcia dlaczego tak opornie szło.

    Dodano po 5 [minuty]:

    I jeszcze proszę o podpowiedź jak wstawić obrazek zamiast linku, bo mi się nie udało

  • #1094 28 Gru 2010 21:32
    peters1
    Poziom 12  

    mamwi napisał:
    Dokładnie takie same. Ja założyłem diody 2A. Tylko trzeba uważać, żeby nie pomylić się i diody prostowniczej do LED-a z położenia AUTO nie wlutować na przewodzie zasilającym LED, bo wtedy nie będzie się świecić. Prostownicza musi być ZA połączeniem: przewód zasilający LED - powrót z czujnika do pieca.

    Dodano po 20 [minuty]:

    A co do tych linków, to mogę bajkę napisać o próbie włożenia ich. Nie mam pojęcia dlaczego tak opornie szło.

    Dodano po 5 [minuty]:

    I jeszcze proszę o podpowiedź jak wstawić obrazek zamiast linku, bo mi się nie udało


    Dzieki.
    Co do linkow jak korzystam z http://photobucket.com/
    Ale sa inne nie wymagajace rejestracji.Np.http://www.fotosik.pl/

  • #1095 29 Gru 2010 21:36
    PBi
    Poziom 10  

    Witam serdecznie. Po przeczytaniu wszystkich postów zabrałem się za naprawę swego dogrzewacza (chyba D5WZ) nie patrzyłem pod auto (Sharan czerwiec 2000 rok - nowa karoseria) tylko sprawdziłem najpierw bezpieczniki, następnie urządzeniem firmy BOSH Vag podpiąłem się do autka i wyszło,że wystąpiło pięć razy przegrzanie w piecyku. Z opisów wynika że mogła to być pompka dodatkowa do obiegu płynu. Faktycznie nie działała - starte szczotki. Kupiłem nowe, doszlifowałem i po założeniu wszystko jest oki. Oczywiście jest ciepło. Piszę dlatego,że dowiedziałem się że szczotki powinny być miedziano-węglowe, a nie węglowe,które szybko się wycierają. Chcę podziękować wszystkim,którzy opisali swe uwagi i rozwiązania i życzę Szczęśliwego Nowego Roku.

  • #1096 30 Gru 2010 20:26
    darekt123
    Poziom 9  

    andrzej104 napisał:
    Kolego jeśli masz miernik to zmierz rezystancję czujników, około 15 k omów w 20 stopniach. Świeca powinna mieć około 0,9- 1,1 oma a czujnik płomienia około 1,7 kilooma. Śilniczek jest na 8v więc uważaj. Sprawdż tez pompkę podłączając do niej zasilanie 12v czy stuka. Pozdrawiam

    Witam po świętach a u mnie jeszcze nie działa dogrzewacz bo wczoraj dostałem świecę ale problem bo pompka tylko stuknie raz po podłączeniu do aku 12v i tak za każdym razem podł.- stuk; nie - cisza; podł .stuk.......itd......
    Tak powinno być czy do wymiany jest pompka?

  • #1097 30 Gru 2010 23:20
    exdar
    Poziom 9  

    darekt123 napisał:
    andrzej104 napisał:
    Kolego jeśli masz miernik to zmierz rezystancję czujników, około 15 k omów w 20 stopniach. Świeca powinna mieć około 0,9- 1,1 oma a czujnik płomienia około 1,7 kilooma. Śilniczek jest na 8v więc uważaj. Sprawdż tez pompkę podłączając do niej zasilanie 12v czy stuka. Pozdrawiam

    Witam po świętach a u mnie jeszcze nie działa dogrzewacz bo wczoraj dostałem świecę ale problem bo pompka tylko stuknie raz po podłączeniu do aku 12v i tak za każdym razem podł.- stuk; nie - cisza; podł .stuk.......itd......
    Tak powinno być czy do wymiany jest pompka?

    Przepraszam Cię, ale chyba jednak nie cztałeś dokładnie tego tematu-pompka paliwa sterowana jest impulsatorem ze sterownika w piecu, czyli tak jak byś podłączył zasilenie przez przerywacz do kirunków :), jak stuka po przyłączeniu napięcia to rób to cyklicznie i sprawdź czy podaje paliwo po zdjęciu wężyka-ważne aby próbę przeprowadzić bezpośrednio na pompce po zdjęciu wtyki, aby nie uszkodzić sterownika, gdyż to on podaje napięcie a nie odwrotnie, następnie skasuj błędy i heja ! bo po pięciu nie udanych próbach sterownik jest zablokowany

  • #1098 31 Gru 2010 19:01
    Tomek2907
    Poziom 11  

    Witam wszystkich serdecznie .Mam problem z Eberspaecherem D5WZ zamontowanym w fordzie mondeo TDCI. Urządzenie zamontowane jest fabrycznie jako dogrzewacz silnika. Nie było nigdy z nim problemów, zawsze odpalało, nie dymiło i nie gasło, aż do teraz
    Postanowiłem rozbudować ten dogrzewacz do pełnego ogrzewania postojowego, tak aby pracowało niezależnie od silnika. Zamontowałem więc dodatkową pompkę obiegową płynu, wymieniłem sterownik na taki od D5WS ( który ma możliwość sterowania pompką wody oraz wentylatorem nagrzewnicy ) , dołożyłem mini zegar sterujący , przerobiłem wtyczki zasilające . Wszystko jest podłączone tak jak powinno być, ale niestety ogrzewanie nie odpala. Po załączeniu albo z zegara , albo czujnikiem temperatury ( jako dogrzewcz ) podejmuje dwukrotną próbę odpalenia , która za każdym razem kończy się kopceniem na biało i kapaniem paliwa z tłumika . Wiem, wiem, to klasyczny objaw braku zapłonu paliwa spowodowany awarią sztyftu grzejnego lub sitka sztyftu. Niestety przyczyny te wyeliminowałem, sitko założyłem nowe, sztyft wymieniłem na nowy, nawet sterownik D5WS wymieniłem na inny, myśląc że jest uszkodzony. Niestety żaden z tych zabiegów nic nie pomógł. Sprawdziłem napięcie zasilana sztyftu żarowego podczas rozruchu i wynosi ono pomiędzy 6 a 6,5V , czyli wszystko w normie.
    Kiedy skończyły mi się już pomysły założyłem z powrotem oryginalny sterownik D5WZ, i o dziwo na tym sterowniku ogrzewanie odpala jak marzenie. Napięcie zasilanie sztyftu waha się pomiędzy 6,1 a 6,5 V , czyli wręcz identycznie jak na sterowniku D5WS .
    Co więc może być przyczyną ?
    Po włożeniu sterownika D5WS do urządzenia raz udało się je uruchomić , ale późnij wszystko wróciło do normy ( biały gryzący dym i paliwo z tłumika ).
    Czy sterownik D5WS może mieć jakiś inny tryb odpalania niż D5WZ ? Bo świeca , sitko, i komora spalania chyba są identyczne od obu typach urządzeń D5WZ i D5WS ?
    Może ktoś miał podobny przypadek, albo zna rozwiązanie problemu.
    Proszę o pomoc bo już mam mętlik w głowie.
    Pozdrawiam

  • #1099 01 Sty 2011 11:48
    peters1
    Poziom 12  

    Hmm,trudno powiedziec.O jakim sterowniku tu mowisz ?
    O zegarze sterujacym( na kokipicie) czy o sterowniku w piecu co jest zalany masa.
    Kiedys kolega mial problem z odpaleniem pieca D3WZ ,problem tkwil wlasnie w zegarze sterujacym.Zalozyl zdalne sterowanie i problem zniknal.
    A ja mialem podobne objawy do twojego(tylko przy D3WZ) ,wina tkwila w zakopceniu komory spalania i zle wyregulowanej dawce paliwa.

  • #1100 01 Sty 2011 13:08
    Tomek2907
    Poziom 11  

    Chodzi tylko i wyłącznie o sterownik urządzenia -aluminiowa podkowa z elektroniką zalaną żywicą ( zegar sterujący, zasilanie, czujnik termiczny wykluczamy , są sprawdzone i na 100 % dobrze podłączone- urządzenie podejmuje próbą rozruchu zarówno jako dogrzewacz , po podaniu + na 6 pin wtyczki oraz jako ogrzewanie stacjonarne ,po podaniu + na 7 pin wtyczki )

  • #1101 01 Sty 2011 16:01
    andrzej104
    Poziom 11  

    Czy w czasie odpalania na nowym sterowniku, D5Ws wentylator piecyka pracował normalnie? Takie kopcenie bywa objawem złego nadmuchu powietrza do komory spalania, uszkodzenie sterownika. Wentylator powinien płynnie zwiększać obroty aż do wysokich. Czy jesteś pewien że twój sterownik to D5Ws może D3Ws wtedy nie pasują pompki za duża dawka. Pozdrawiam i najlepsze życzenia w NOWYM ROKU, bez takich problemów. Gdzie kupowałeś ten sterownik, ja też obecnie szukam D5Ws.

  • #1102 01 Sty 2011 16:27
    Tomek2907
    Poziom 11  

    Wszystkie objawy odpalania są jak najbardziej normalne. Przedmuch testowy, potem grzanie świecy, potem uruchamianie pompki paliwa , następnie uruchamianie nadmuchu ze stopniowym zwiększaniem prędkości obrotowej. Niestety nie następuję zapłon paliwa, które zaczyna kapać z tłumika i po chwili urządzenie się wyłącza. Sterownik bez żadnych wątpliwości jest od D5WS. Kupowałem go na allegro od takiej firmy z Częstochowy, która handluje częściami do Mercedesa. Mają tych sterowników chyba z 50 ale większość sterowanych po Canie :(.

  • #1103 01 Sty 2011 17:34
    muniorr
    Poziom 11  

    Tomek2907 napisał:
    Wszystkie objawy odpalania są jak najbardziej normalne. Przedmuch testowy, potem grzanie świecy, potem uruchamianie pompki paliwa , następnie uruchamianie nadmuchu ze stopniowym zwiększaniem prędkości obrotowej. Niestety nie następuję zapłon paliwa, które zaczyna kapać z tłumika i po chwili urządzenie się wyłącza.
    Według moich obserwacji , sterownik d4-5ws ma trochę inną procedurę odpalania niż np.d3-5wz .W d4-5ws ewidentnie wcześniej włącza się dmuchawa ,na co zwróciłem uwagę próbując odpalić d3wz na sterowniku z d4ws .Niestety efekt był taki że na tym sterowniku z d4ws ,odpalał za 3-4 próbą ,lejąc własnie nie zapalonym paliwem z wydechu ,pomimo nowej świecy i praktycznie nowego piecyka D3WZ ,gdzie na ori sterowniku odpalał za każdym razem bez problemu.Według mnie np.d3wz jest najprosciej i najmądrzej zrobiony ,bo nie ma zadnych sitek na świecy a mimo to odpala i chodzi bez problemu.W d4-5ws wykombinowano i sitko i inne doprowadzenie paliwa .W przypadku sterownika do d4-5ws producent też się nie wysilił ,bo impuls na przekażnik dmuchawy jest podawany praktycznie w momencie uruchomienia pieca ,więc nie potrzebnie dmucha zimnem przez ładnych kilka minut ,lepiej już można to sobie rozwiązać samemu ,stosując jakiś przekażnik opuzniający .Nie mam więc najlepszej opini o tym sterowniku i wolę juz swój w d3wz ,który może i nie ma wyjścia na pompkę płynu i przekażnik dmuchawy ,ale odpala za każdym razem i nie kaprysi.

  • #1104 01 Sty 2011 18:33
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Tomek2907 napisał:
    Witam wszystkich serdecznie .Mam problem z Eberspaecherem D5WZ zamontowanym w fordzie mondeo TDCI. Urządzenie zamontowane jest fabrycznie jako dogrzewacz silnika. Nie było nigdy z nim problemów, zawsze odpalało, nie dymiło i nie gasło, aż do teraz
    Postanowiłem rozbudować ten dogrzewacz do pełnego ogrzewania postojowego, tak aby pracowało niezależnie od silnika. Zamontowałem więc dodatkową pompkę obiegową płynu, wymieniłem sterownik na taki od D5WS ( który ma możliwość sterowania pompką wody oraz wentylatorem nagrzewnicy ) , dołożyłem mini zegar sterujący , przerobiłem wtyczki zasilające . Wszystko jest podłączone tak jak powinno być, ale niestety ogrzewanie nie odpala. Po załączeniu albo z zegara , albo czujnikiem temperatury ( jako dogrzewcz ) podejmuje dwukrotną próbę odpalenia , która za każdym razem kończy się kopceniem na biało i kapaniem paliwa z tłumika . Wiem, wiem, to klasyczny objaw braku zapłonu paliwa spowodowany awarią sztyftu grzejnego lub sitka sztyftu. Niestety przyczyny te wyeliminowałem, sitko założyłem nowe, sztyft wymieniłem na nowy, nawet sterownik D5WS wymieniłem na inny, myśląc że jest uszkodzony. Niestety żaden z tych zabiegów nic nie pomógł. Sprawdziłem napięcie zasilana sztyftu żarowego podczas rozruchu i wynosi ono pomiędzy 6 a 6,5V , czyli wszystko w normie.
    Kiedy skończyły mi się już pomysły założyłem z powrotem oryginalny sterownik D5WZ, i o dziwo na tym sterowniku ogrzewanie odpala jak marzenie. Napięcie zasilanie sztyftu waha się pomiędzy 6,1 a 6,5 V , czyli wręcz identycznie jak na sterowniku D5WS .
    Co więc może być przyczyną ?
    Po włożeniu sterownika D5WS do urządzenia raz udało się je uruchomić , ale późnij wszystko wróciło do normy ( biały gryzący dym i paliwo z tłumika ).
    Czy sterownik D5WS może mieć jakiś inny tryb odpalania niż D5WZ ? Bo świeca , sitko, i komora spalania chyba są identyczne od obu typach urządzeń D5WZ i D5WS ?
    Może ktoś miał podobny przypadek, albo zna rozwiązanie problemu.
    Proszę o pomoc bo już mam mętlik w głowie.
    Pozdrawiam


    Odpowiedz masz pod tym linkiem.
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1568325#post1568325
    Pozdr.

  • #1105 02 Sty 2011 11:39
    Tomek2907
    Poziom 11  

    muniorr napisał:
    Według moich obserwacji , sterownik d4-5ws ma trochę inną procedurę odpalania niż np.d3-5wz .W d4-5ws ewidentnie wcześniej włącza się dmuchawa ,na co zwróciłem uwagę próbując odpalić d3wz na sterowniku z d4ws .Niestety efekt był taki że na tym sterowniku z d4ws ,odpalał za 3-4 próbą ,lejąc własnie nie zapalonym paliwem z wydechu ,pomimo nowej świecy i praktycznie nowego piecyka D3WZ ,gdzie na ori sterowniku odpalał za każdym razem bez problemu.Według mnie np.d3wz jest najprosciej i najmądrzej zrobiony ,bo nie ma zadnych sitek na świecy a mimo to odpala i chodzi bez problemu.W d4-5ws wykombinowano i sitko i inne doprowadzenie paliwa .W przypadku sterownika do d4-5ws producent też się nie wysilił ,bo impuls na przekażnik dmuchawy jest podawany praktycznie w momencie uruchomienia pieca ,więc nie potrzebnie dmucha zimnem przez ładnych kilka minut ,lepiej już można to sobie rozwiązać samemu ,stosując jakiś przekażnik opuzniający .Nie mam więc najlepszej opini o tym sterowniku i wolę juz swój w d3wz ,który może i nie ma wyjścia na pompkę płynu i przekażnik dmuchawy ,ale odpala za każdym razem i nie kaprysi.


    Temat nie daje mi cały czas spokoju, więc wertuje wszystkie materiały do których udało mi się dotrzeć i chyba wiem co może być przyczyną.
    Moja komora spalania w dogrzewaczu D5WZ zasilana jest w paliwo przy pomocy tej rurki z podstawą w której znajduję się świeca i sitko. Natomiast ze schematu do którego udało mi dotrzeć wynika że w urządzeniu D5WS montowanym w samochodzie sprinter od którego miałem pierwszy sterownik ( o numerach 25 2091 ) komora spalania zasilana jest bezpośrednio rurką , nie ma sitka w podstawie świecy. Tak jak pisałem wcześniej wymieniłem ten sterownik na inny, myśląc że jest uszkodzony ( obecnie mam od Vito o numerach 25 2125 ) jednak nie mam do urządzenia w którym był montowany ten sterownik żadnego schematu w pdf -ie , ale podejrzewam, że może być identycznie -komora bez sitka.
    Czy tak sytuacja nie wymaga innego dawkowania paliwa ?, lub jakiegoś innego sterowania nadmuchem , przynajmniej w początkowej fazie rozpalania .
    Pozdrawiam

  • #1106 02 Sty 2011 14:21
    andrzej104
    Poziom 11  

    Czy ktoś naprawia sterowniki D5WZ za rozsądną cenę? W moim raz na 5 odpaleń grzeje świecę i zaczyna podawać paliwo a wentylator milczy. Przy następnej próbie startuje normalnie ale zaczyna wypalać paliwo które wcześniej pompka podała przy próbie odpalenia, co skutkuje ogromnym zadymieniem. Kolego Stefanek1 czy da się to naprawić?

  • #1107 02 Sty 2011 15:54
    darekt123
    Poziom 9  

    Wielkie dzięki za pomoc kolegom profesjonalistom w temacie bardzo dużo pomogliście ja jako nie mechanik i nie elektronik mogę sobie coś niecoś naprawić przy takich pomagierach jak tu są na tym forum!!!!!
    PS.
    Mój dogrzewacz w tej chwili działa na 100% ponoć 3dwz miały się blokować ?
    Miał spaloną świecę żarową......Mój się nie zablokował!!!!
    Pali dobrze jak gaszę silnik to się turbina załancza żeby wystudzić się.
    WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA KOLEGÓW NA FORUM!!!!
    PS. TYLKO TAKICH KOLEGÓW NA FORUM.

  • #1108 02 Sty 2011 17:26
    Stefanek1
    Poziom 26  

    andrzej104 napisał:
    Czy ktoś naprawia sterowniki D5WZ za rozsądną cenę? W moim raz na 5 odpaleń grzeje świecę i zaczyna podawać paliwo a wentylator milczy. Przy następnej próbie startuje normalnie ale zaczyna wypalać paliwo które wcześniej pompka podała przy próbie odpalenia, co skutkuje ogromnym zadymieniem. Kolego Stefanek1 czy da się to naprawić?

    Tak, naprawiam sterowniki za rozsądną cenę i testuję go z piecykiem na stole, czy działa prawidłowo, pisz na PW.
    Pozdrowienia.

  • #1109 03 Sty 2011 13:55
    peters1
    Poziom 12  

    Koledzy prawda to ze uszczelki do D3WZ pasuja tez od D5WZ ??
    Gdyz remontuje sobie piec i tak w sklepie mi powiedziala mila pani.

  • #1110 04 Sty 2011 17:27
    darekt123
    Poziom 9  

    według mnie to się sterownik zablokował bo ----- kilka razy odpalił 3dwz i teraz koniec i nic zgon!!!
    Jest to możliwe ---------?????