Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

ciemniol 23 Sty 2011 10:23 750614 1336
  • #1141
    klosek23
    Poziom 10  
    a czy ktoś może zapodać na forum prosty schemat podłączenia zegara czasowego, jak on działa, kiedy wybije godzina podaje + czy -, czy dziala jakos inaczej?
  • SterControlSterControl
  • #1142
    selkam
    Poziom 2  
    Witam wszystkich. Pragnę wszystkim podziękować za pisanie w tym temacie. To dzięki wam udało mi się niewielkim kosztem ruszyć d3wz.Przyczyny to:zblokowane łożysko na silniczku dmuchawy , zblokowana pompa paliwa,niesprawny czujnik na podszybiu.Jeszcze rada dla mało doświadczonych w tym temacie , jak nie wiesz gdzie podłączać zasilanie w kostce złączeniowej to lepiej tego nie robić bo można sobie jeszcze pogorszyć. Mnie na szczęście udało się tego uniknąć. Mam również prośbę o poradę jak ustawić dawkę paliwa na pompie bo po moim przeglądzie pewnie tego jej trzeba i czy zamontowanie pompy obiegowej dużo poprawi sprawność dogrzewacza.Pozdrawiam Tomek.
  • #1144
    Stefanek1
    Poziom 26  
    selkam napisał:
    Witam wszystkich. Pragnę wszystkim podziękować za pisanie w tym temacie. To dzięki wam udało mi się niewielkim kosztem ruszyć d3wz.Przyczyny to:zblokowane łożysko na silniczku dmuchawy , zblokowana pompa paliwa,niesprawny czujnik na podszybiu.Jeszcze rada dla mało doświadczonych w tym temacie , jak nie wiesz gdzie podłączać zasilanie w kostce złączeniowej to lepiej tego nie robić bo można sobie jeszcze pogorszyć. Mnie na szczęście udało się tego uniknąć. Mam również prośbę o poradę jak ustawić dawkę paliwa na pompie bo po moim przeglądzie pewnie tego jej trzeba i czy zamontowanie pompy obiegowej dużo poprawi sprawność dogrzewacza.Pozdrawiam Tomek.

    Jeśli twój piecyk śmiga to po co chcesz regulować dawkę paliwa, jak jest Ok to nie ruszać. Dodatkowa elektryczna pompka obiegu, nie jest wymagana przy piecyku D3WZ i niewiele pomoże, bo płyn goni mechaniczna pompa z silnika.
  • #1145
    nunusiek1
    Poziom 9  
    selkam napisał:
    Witam wszystkich. Pragnę wszystkim podziękować za pisanie w tym temacie. To dzięki wam udało mi się niewielkim kosztem ruszyć d3wz.Przyczyny to:zblokowane łożysko na silniczku dmuchawy , zblokowana pompa paliwa,niesprawny czujnik na podszybiu.Jeszcze rada dla mało doświadczonych w tym temacie , jak nie wiesz gdzie podłączać zasilanie w kostce złączeniowej to lepiej tego nie robić bo można sobie jeszcze pogorszyć. Mnie na szczęście udało się tego uniknąć. Mam również prośbę o poradę jak ustawić dawkę paliwa na pompie bo po moim przeglądzie pewnie tego jej trzeba i czy zamontowanie pompy obiegowej dużo poprawi sprawność dogrzewacza.Pozdrawiam Tomek.


    Moim zdaniem zakładając dodatkową pompkę wydajność układu spadnie bo płyn będzie się tylko wychładzał jak będzie za szybko goniony przez układ. dodatkowa pompka była by Ci potrzebna gdyby w czasie pracy dogrzewacz wchodził na czuwanie a temperatura na wskaźniku nie przekraczałaby 70 stopni. W tym wypadku wydajność dogrzewacza byłaby za duża w stosunku do ilości przepływającego płynu (gdyby na przykład wydajność dogrzewacza pozwalała na zagrzanie 1l. płynu a przepłynęłoby przez niego tylko 0.5l). Drugi przypadek kiedy dodatkowa pompka jest potrzebna to gdybyś chciał przerobić dogrzewacz na ogrzewanie postojowe.
  • #1146
    selkam
    Poziom 2  
    Witam Kolegów. Dzięki za podpowiedzi.Pompę zasilającą rozgrzebywałem bo nie chciała ruszyć.Po użyciu lekkiej przemocy ruszyła.Na początku wykręciłem regulacje za daleko i dogrzewacz strzelał przy rozruchu i oczywiście po chwili gasł. Następnie zakręciłem do końca i wykręciłem regulację o około 1,5 obr. i już chodził tylko słabo dogrzewał ,więc odkręciłem jeszcze o 0,5 obr. i na razie chodzi bez przegrzewania.Problem urodził się jednak z tym małym oringiem na trzpieniu regulacyjnym, bo przepuszcza paliwko, i tu pytanie gdzie mogę go zamówić albo od czego morze pasować bo nie mogę nic dobrać nawet w systemach uszczelniających a za nową pompę wołają 260 zł.Jeśli ktoś miał by wymiary też był bym wdzięczny. Pozdrawiam Tomek.
  • #1147
    marcin-vw
    Poziom 10  
    czujnik znalazłem na podszybiu zmykam temat
  • SterControlSterControl
  • #1148
    muniorr
    Poziom 11  
    selkam napisał:
    Witam Kolegów. Dzięki za podpowiedzi.Pompę zasilającą rozgrzebywałem bo nie chciała ruszyć.Po użyciu lekkiej przemocy ruszyła.Na początku wykręciłem regulacje za daleko i dogrzewacz strzelał przy rozruchu i oczywiście po chwili gasł. Następnie zakręciłem do końca i wykręciłem regulację o około 1,5 obr. i już chodził tylko słabo dogrzewał ,więc odkręciłem jeszcze o 0,5 obr. i na razie chodzi bez przegrzewania.
    To jest metoda na chybił -trafił i takim sposobem niczego nie ustawisz prawidłowo .Prawidłowo ,odpinasz wezyk z paliwem od pieca ,odpięty wężyk wkładasz do jakiegoś małego naczynka z podziałką ,odpalasz normalnie piec który chodzi przez 90 sekund ,po tym czasie się wyłaczy ,a pompka powinna napompować określoną ilośc paliwa czyli np.D4W
    max. 7,5 cm3 /90s
    min. 6,5 cm3 /90s
    D5W
    max. 8,5 cm3 /90s
    min. 7,5 cm3 /90s
  • #1149
    selkam
    Poziom 2  
    Witam. Dzięki muniorr za podpowiedz jak tylko znajdę wolną chwilkę to poregulujemy. Na razie pierwszy raz od momentu zakupu autka działa, a to już trzecia zima sobie leci. Pozdrawiam Tomek.
  • #1150
    sobol350
    Poziom 15  
    witam,podepnę się pod temat.mam mały problem z ogrzewaniem d1lc(nie compact) dane urządzenia to:
    d1lc
    numer ze sterownika (kasety)5hb 005 494 02 i drugi 25.1688.50.00.06
    numer z pieca:25 1774 01

    włącznik to potencjometr

    po załączeniu pieca wentylator chodzi na średnich obrotach i tak zostaje niezależnie od ustawienie włacznika,po jego wyłączeniu chodzi jeszcze przez pewien czas.

    gdy włącznik przekrece w lewo(bodajże funkcja przewietrzanie)nic się nie dzieje

    raz po włączeniu zaczęło kopcić(świeca grzała i wentylator zasuwał na dzikich obrotach lecz pompka nie podawała paliwa)

    sprawdziłem pompkę jest ok,świeca ok,silnik działa także dobry,ścieżki oraz luty na płytce w piecu też w porządku, czujnik temp 1067 ohm przy temp. jakieś 17st.drugi czujnik zwarty, wnętrze kasety sterującej nie wygląda na to żeby coś tam się upaliło,przekaźnik ok,

    w ubiegłym roku chodziło jak chciało raz odpalało a częsciej nie lecz nie miałem czasu się tym zająć

    proszę o pomoc
  • #1151
    przemo974
    Poziom 11  
    A ja mam taki problem. Seat alh 2005r błąd na vagu "przerwanie płomienia" wymieniona dodatkowa pompa wody, sprawdzony piecyk(świeca ok, sitko ok,komora czysta, wydech i dolot ok) pompka paliwowa nie "tyka" w czasie normalnej pracy. Podłączałem ją na krótko i piecyk odpalił i działał. Wychodzi na to, że nie ma zasilania na pompkę. Czy w takim przypadku padł moduł sterujący? i nie zasila pompki. Czy na vagu powinny być jakieś błędy?
  • #1152
    sobol350
    Poziom 15  
    kolego jaki masz piecyk?to na początek.nie piszesz czy to webasto czy eber jaki model (na forum nikt nie wróży) czy to ogrzewanie czy dogrzewacz podaj nazwe i model podpowiemy bo jeśli to ogrzewanie to miernik w dloń i do akumulatora,napisz więcej to pomyślimy
  • #1153
    Stefanek1
    Poziom 26  
    przemo974 napisał:
    A ja mam taki problem. Seat alh 2005r błąd na vagu "przerwanie płomienia" wymieniona dodatkowa pompa wody, sprawdzony piecyk(świeca ok, sitko ok,komora czysta, wydech i dolot ok) pompka paliwowa nie "tyka" w czasie normalnej pracy. Podłączałem ją na krótko i piecyk odpalił i działał. Wychodzi na to, że nie ma zasilania na pompkę. Czy w takim przypadku padł moduł sterujący? i nie zasila pompki. Czy na vagu powinny być jakieś błędy?

    W twoim roczniku siedzi D5Z-F, a to kłopotliwy piec. Jest dokladnie tak jak piszesz, niestety sterownik kaput i powinny byc błedy na VAGU.
    Pozdr.
  • #1154
    przemo974
    Poziom 11  
    Stefanek1 może masz taki sterownik?
    Rozdłubałem sterownik i o dziwo zaczął działać. Zalałem go teraz klejem na gorąco. Jutro zamontuję i zobaczę jak długo pochodzi.
    Doradźcie co robić jak nie będzie działał. Szukać modułu, czy kupić innego ebera mniej awaryjnego.
    Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie
  • #1155
    janski
    Poziom 11  
    Witam! Czy ktoś rozwiązał problem zasilania pompy wody po przeróbce na ogrzewanie postojowe? Jeśli tak, może by się podzielił?
  • #1156
    klosek23
    Poziom 10  
    ja rozwiązałem to w ten sposób ze narazie mam 2 przełączniki , 1 od pieca, 2 od pompy, kiedy wyłączam piec to trzymam włączoną pompe jeszcze przez okolo 2 min, ale to doraźnie zrobilem zeby narazie dzialalo, ale szukam jakiegos przekaznika, ktory podtrzyma napiecie po wylaczeniu pieca przez te wlasnie 2 min, i musze jeszcze załóżyc wlacznik zegarowy, moze ktos z forum, wie gdzie mozna takowy przekaźnik kupic
  • #1157
    nunusiek1
    Poziom 9  
    janski napisał:
    Witam! Czy ktoś rozwiązał problem zasilania pompy wody po przeróbce na ogrzewanie postojowe? Jeśli tak, może by się podzielił?



    Ja rozwiązałem to na czsówce zrobiłem to sobie w ten sposób, że mam dwie czasówki jedna podaje napięcie przez okolo pół godz a druga po zniknięciu napięcia podtrzymuje jeszcze napięcie przez ok 3 min. tylko na pompkę naprawde fajnie to działa
  • #1158
    klosek23
    Poziom 10  
    NUNUSIEK1 czy mozesz mi powiedziec gdzie kupiles ta czasówke? podac jakis link , dzieki
  • #1159
    zwirek67
    Poziom 9  
    Witam wszystkich,mamSharana 2005 tdi i chciałbym się podzielić pewnymi spostrzeżeniami na temat tych samochodów,a konkretnie na temat ich elektryki.
    Pamiętać należy żeby nie wieżyć w to co pokazują komputery diagnostyczne wliczając te z serwisów firmowych,ponieważ jeżeli jest uszkodzona jednostka sterująca jakiegoś urządzenia,to bedzie ona wysyłała błędne informacje do sprzętu diagnostycznego.Np.w moim eberku D5Z-F diagnoza była że sztyft żarowy uszkodzony co było nieprawdą,więc najlepszą metodą jest sprawdzenie takiej części pod względem parametrów technicznych np.zmieżyć oporność jeżeli jest ok i mam niewielkie odchyłki od normy to znaczy że sterownik użądzenia podaje nieprawidłową usterkę i co za tym idzie coś jest nie tak z samym sterownikiem ityczy się to wszystkich urządzeń elektrycznych sterowanych jakimś sterownikiem np.eberspacher czy klimatyzacja (pokazuje spalony silnik sterowania klapami ciepłe zimne powietrze,a po dostaniu się do silniczka okazuję się że silnik jest w 100% O.k.)
    Podsumowując najpierw trzeba sprawdzić dany element niby niesprawny!!!
    Mam nadzieję że troszkę pomogłem.Pozdrawiam i życzę bezawaryjnego użytkowania waszych furek :D
  • #1160
    nunusiek1
    Poziom 9  
    klosek23 napisał:
    NUNUSIEK1 czy mozesz mi powiedziec gdzie kupiles ta czasówke? podac jakis link , dzieki


    Przekaźniki jakich użyłem kupiłem tutaj: http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?k1,przekazniki-czasowe-12v. Do całości zastosowałem przekaźnik czasowy 3DRM i ustawiłem go na ok 25 min, a do pompki przekaźnik czasowy 3SR150. Życzę powodzenia.
  • #1161
    klosek23
    Poziom 10  
    super dzieki, mi chodzi tylko o przekaźnik do pompy wody, bo do załączania uzyje sterownika czasowego oryginalnego, ale dzieki serdeczne pozdrawiam
  • #1162
    mamwi
    Poziom 13  
    DZIAŁAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
    Mam kilka słów dla tych, co uruchamiają niedziałające piece:
    opór świecy żarowej ok 1 kohm
    czujnik płomienia 1 kohm
    czujniki temperatury ok. 20 kohm w 23 ~25 °C
    I najważniejsze (chyba) przelejcie dobrze wężyk paliwowy. U mnie po naprawie piec ruszył, ale poszedł jakiś syf i zatkał palnik. Przez chwilę miałem chęć użyć w stosunku do niego siekiery, bo nic nie skutkowało. Ale po wspomaganiu w postaci browara wpadłem na pomysł sprawdzenia czy dochodzi paliwo. I to było to. Po przedmuchaniu palnika chodzi jak ta lala. I jeszcze coś zauważyłem. W piecu D3WZ nie trzeba go resetować zegarem modułowym. wystarczy odciąć zasilanie, czyli wypiąć wtyczkę lub bezpiecznik - u mnie, Alhambra '98 1.9 TDI, nr 24. I gotowe!
    Wielkie dzięki wszystkim za pomoc. Burza mózgów jest wielka.
  • #1163
    23damian23
    Poziom 2  
    panowie a ja mam takie pytanie. Czy d5wz da rade odpalić bez pompki paliwa.
  • #1164
    nunusiek1
    Poziom 9  
    Bez pompki paliwa to nie będziesz miał paliwa czyli nie będzie się miało co palić, a sam piec na początku się sprawdza czsyli coś napewno się stanie powinna ruszyć sama dmuchawa
  • #1165
    alojzynikt
    Poziom 9  
    WITAM sharan 02-1.9 tdi D5WZ jako ogrzewacz od tygodnia nie działa
    mam prosbe czy ktorys z kolegow mogł by wskazac dokładne miejsce położenia czujnika temperatury bo określenie pod podszybiem nic mi nie mówi ostatnio pod podszybiem(według opisu z forum)szukałem pompki i tylko mechanizm wycieraczek znalazłem ,okazało sie ze jest w komorze silnika. może ktoś ma fotkę tego czujnika bede wdzięczny a i gdzie jest jakis sterownik bo przy uruchamianiu słyszę takie stukanie w okolicy kierownicy i potem jakby zwarcie i wszystko znika z wyświetlacza, po chwili pokazuje sie 12:00
    pozdrawiam
  • #1166
    23damian23
    Poziom 2  
    jest tak. podpiąłem wszystko pod sterownik jak trzeba i nic nie poszło więc postanowiłem podpiąć na krótko.efekt dmuchawa chodzi, wkład zarowy rozgrzewa sie do czerwoności. podaje paliwo(z małego zbiorniczka --grawitacyjnie) i tylko sie troszke zadymi ale tylko kiedy dmuchawe załączam impulsowo a jak jest cały czas dmuchawa włączona to lipa jest
  • #1167
    mamwi
    Poziom 13  
    23damian23, nie pójdzie ci grawitacyjnie, bo nie ma ciśnienia. Paliwo musi być rozpylone, chociaż trochę. Jak nie podłączysz pompki to lipa.
  • #1168
    alojzynikt
    Poziom 9  
    WITAM sharan 02-1.9 tdi D5WZ jako ogrzewacz od tygodnia nie działa
    mam prosbe czy ktorys z kolegow mogł by wskazac dokładne miejsce położenia czujnika temperatury bo określenie pod podszybiem nic mi nie mówi ostatnio pod podszybiem(według opisu z forum)szukałem pompki i tylko mechanizm wycieraczek znalazłem ,okazało sie ze jest w komorze silnika. może ktoś ma fotkę tego czujnika bede wdzięczny a i gdzie jest jakis sterownik bo przy uruchamianiu słyszę takie stukanie w okolicy kierownicy i potem jakby zwarcie i wszystko znika z wyświetlacza, po chwili pokazuje sie 12:00
    pozdrawiam

    poproszę jakiekolwiek sugestie
  • #1169
    mamwi
    Poziom 13  
    Alojzynikt, poczytaj temat od początku, gdzieś tam jest zdjęcie komory silnika z zaznaczonymi urządzeniami. A czujnik jest tak z 15 cm od lewej strony, podwieszony od góry.
  • #1170
    andrzej104
    Poziom 11  
    Kolego jeśli piecyk zaczyna działać i po chwili wszystko gaśnie , łącznie z wyświetlaczem , to ja bym sprawdził zasilanie programatora i piecyka. Jeśli zegar się resetuje to brak styku we wtyczkach lub bezpieczniku. Powodzenia.