Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

ciemniol 17 Paź 2007 00:36 670643 1297
  • #121 17 Paź 2007 00:36
    Ramotny
    Poziom 2  

    Witam Kolegów...
    Przepraszam że się wtrącam do nie swojej rozmowy ale pompka JEST we wszystkich TDI po 2000 roku (a przynajmniej w Sharanach) i potrzebny tylko zegar (i/lub zdalne sterowanie) i przekaźniki. Osobnym zagadnieniem jest żywotność pompki obiegowej - BOSCH niestety wsadza marne szczotki do silniczka i po jakimś czasie pompka najpierw wolniej chodzi (i głośniej) a potem wogóle nie chce działać i niestety trzeba ją wymienić.
    pozdrawiam,
    Grzegorz

  • #122 17 Paź 2007 05:33
    Peper
    Poziom 13  

    No fakt krótkie te szczotki to są, ale wymiana ich jest banalnie łatwa. Przechodziłem to ostatnio i największy problem miałem z wydarciem pompki. No i nie miałem takiego rozmiaru szczotek więc musiałem popracować troszkę pilnikiem aby ją dopasować. Jak zauważyłem to oprócz szczotek nie ma tam się co psuć, budowa pompki jest bardzo prosta.

    pozdrawiam

  • #123 17 Paź 2007 08:32
    Ramotny
    Poziom 2  

    Witam.
    No cóż... wymiana całej pompki jest oczywiście prostsza choć niewątpliwie droższa - ja moją starą rozmontowałem (stąd wiem jakie tam są szczotki) i w zasadzie oczywiście wymiana szczotek jest możliwa tylko widzę trochę problemów jak po wymianie szczotek włożyć pomiędzy nie komutator i trafić jeszcze w łożysko. No i zaczepy obudowy raczej więcej niż jednej wymiany nie wytrzymają. Ale jak ktoś jest cierpliwy.....
    pozdrawiam,
    Grzegorz

  • #124 17 Paź 2007 16:50
    mirosz1
    Poziom 12  

    Szczotki rozsuwasz na max na zewnątrz, aż sprężynki będą naciskać na bocze ścianki szczotek, ostrożnie wkładasz wirnik lekko go odchylając od osi, wtedy jedna szczotka może już zeskoczyć, następnie możesz już włożyć cały wirnik i osadzić łożysko, przy odrobinie treningu nie ma problemu

    Kol. Ramotny
    Pompka w nowych modelach (TDI Pompowtryski) znajduje się pod maską,
    przy scianie grodziowej, włączona w obieg wodny, sprawdź po wężach),
    tutaj link http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=49223
    Pompka ta była montowana w celu poprawienia sprawności obiegu.
    Bez niej przy zamontowanym D5WZ tenże dogrzewacz pracuje cyklicznie,
    szybko temperatura dochodzi do 85 C, dogrzewacz się wyłącza, następny
    cykl po 5 min.
    Jeżeli masz tylko dogrzewacz i dysponujesz tą pompką to możesz ją
    wykorzystać do przeróbki na stacjonarne.
    Jeżeli nie masz w tym miejscu pompki, to standartowo w ogrzewaniu
    stacjonarnym była montowana przy dogrzewaczu, na dodatkowym wieszaku
    montowanym przy piecu, jest tam otwór i dwa występy.Blachę moźna
    samemu wygiąć i przykręcic, koszt wieszaka w serwisie to ok 50 zł.
    W swoim Galaxy wymieniłem D3W na D5WZ, przy pracującym silniku
    obieg jest za słaby, dogrzewacz wyłącza się, ponowny start po 5 min.
    Jest to stracone 5 minut.
    Kwestia sprawnego obiegu to bardzo waźna sprawa, nowe pompki Boscha mają wydajność 800 l/min, stare 400l/min, jeźeli ktoś chce kupić nową pompkę, powinien to rozważyć

    Nowy typ pompki to np. taki
    http://www.allegro.pl/item257363515_eberspaecher_webasto_pompka_wody_bosch_nowa_.html

  • #125 19 Paź 2007 21:42
    kamosito
    Poziom 2  

    witam

    wtrące się we wątek. potrzebuję podpowiedzi czy dobrze programuje zegar startu ogrzewania postojowego ( sharan tdi 97')
    Włącznik jest w zegarku (posiada 4 przyciski) jeden z symbolem ogrzewania drugi do ustawiania czasu startu (SET) ustawiałem czas strartu i nic nie zadziałało (temperatura spadła do -1) ale po odpaleniu silnika webasto się włączyło. Co może być przyczyną?

  • #126 20 Paź 2007 21:09
    mirosz1
    Poziom 12  

    kamosito napisał:
    witam

    wtrące się we wątek. potrzebuję podpowiedzi czy dobrze programuje zegar startu ogrzewania postojowego ( sharan tdi 97')
    Włącznik jest w zegarku (posiada 4 przyciski) jeden z symbolem ogrzewania drugi do ustawiania czasu startu (SET) ustawiałem czas strartu i nic nie zadziałało (temperatura spadła do -1) ale po odpaleniu silnika webasto się włączyło. Co może być przyczyną?


    Musisz sprawdzić czy napewno masz D4WS, jeśli inny to nie będzie działać
    (mógł to wymienić poprzedni właściciel), jeśli masz D4WS to przyczyną może być padnięty przekaźnik, zakładam, że instalacja była fabryczna.


    Tu masz opis programowania.

    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

    a tu instrukcja

  • #127 21 Paź 2007 20:47
    cudomaniakvw
    Poziom 9  

    Witam
    Mam VW Sharana z 99r z dogrzewaniem. Ubiegłej zimy piecyk po wymianie pompki paliwa śmigał pięknie. Korzystając z chwili czasu postanowiłem sprawdzić go przed tą zimą. Po zwarciu czujnika temperatury - nie odpalił. Pompka podłączona na krótko- stuka. Sprawdziłem na złączu przy piecyku wszystko gra gdzie ma być + to jest, tylko na pinach 3 i 4 (te od pompki) nic nie ma. Sprawdziłem również na podłączonym złączu, piny 3 i 4 martwe. Cz ma ktoś jakiś pomysł bo już nie ogarniam a odkręcanie piecyka to ostateczność.

  • #128 22 Paź 2007 15:27
    mirosz1
    Poziom 12  

    Może padł sztyft żarowy, sprawdź vagiem lub rozbierz i zmierz omomierzem, jeśli w środku wszystko OK to mógłby być sterownik.
    Pompka paliwa dołączona jest między zacisk 4 i masę (D4W i nowsze).
    Zakładam, że przewody do pompki są w porządku

  • #129 22 Paź 2007 18:26
    darabont
    Poziom 10  

    Pompka paliwa załącza się po 40 sek. od uruchomienia piecyka (te 40 sek sterownik sprawdza podzespoły czy są sprawne, jeżeli coś nie gra nie uruchomi się),do tego czasu na pinie 3,4 niema napięcia.

  • #130 22 Paź 2007 19:33
    cudomaniakvw
    Poziom 9  

    U mnie sie nie załącza :cry: czyli pozostaje demontaż pieca. Jak rozbiorę, dam znać na co zachorował. Dzięki wszystkim i pozdrawiam.

  • #131 22 Paź 2007 21:19
    kamosito
    Poziom 2  

    dzięki MIROSZ1 za instrukcję,
    Gdzie znajdę przekażnik od załanczania webasto z zegarka, bo mam dwa wypięte przekażniki w puszce koło akumulatora(leżą obok) tak miałem od nowości tzn. zakupu samochodu.

    Dodano po 39 [minuty]:

    jeszce raz ja, w instrukcji wyczytałem że układ ogrzewania postojowego jest zasilany z dodatkowego akumulatora, czy tak jest w każdym modelu sharana posiadającym ogrzewanie postojowe i gdzie ten aku powinien być.??

  • #132 22 Paź 2007 21:48
    mirosz1
    Poziom 12  

    Aku pod fotelem pasażera
    co do przekaźników, to w tym poście jest pliczek
    s17m_w-y201.pdf

    jest tam opis skrzynki do 2000 roku
    aha ' 97 to pod fotelem kierowcy dwa dodatkowe przekaźniki, już o tym pisałem (!)

  • #133 23 Paź 2007 19:45
    cudomaniakvw
    Poziom 9  

    Witam ponownie.
    dzisiaj odkręciłem piecyk, mam D3WZ (jeszcze leży na stole) okazało się, że uszkodzeniu (mechanicznemu) uległ przewód z pin 1 ale juz za złączem (na wiązce do piecyka) praktycznie nie do wypatrzenia z zamontowanym piecykiem. Rozkręciłem ustrojstwo sprawdziłem pozostałe przewody wszystko OK. świeca żarowa grzeje, ale zatrzymałem sie i mam problem w moim piecu nie ma tej miedzianej siatki. Oprócz świecy jest coś kształtem przypominające ją - ale co to nie wiem i jakie zadanie jej?

  • #134 23 Paź 2007 20:23
    dzekirudy
    Poziom 9  

    witam czytam te wszystkie posty bo mnie interesuje ten temat jak sprawdzić czy działa dogrzewacz silnika tylko nie wiem gdzie znalezdż czujnik temperatury w volkswagenie T4 Multivan 2,5 TDI wiem że to nie w tym temacie o tym pisze bo temat dotyczy VW SHARAN ale ktoś morze wie gdzie go znalezdż z góry Dziękuje ?????

  • #135 23 Paź 2007 20:47
    mirosz1
    Poziom 12  

    cudomaniakvw napisał:
    Witam ponownie.
    dzisiaj odkręciłem piecyk, mam D3WZ (jeszcze leży na stole) okazało się, że uszkodzeniu (mechanicznemu) uległ przewód z pin 1 ale juz za złączem (na wiązce do piecyka) praktycznie nie do wypatrzenia z zamontowanym piecykiem. Rozkręciłem ustrojstwo sprawdziłem pozostałe przewody wszystko OK. świeca żarowa grzeje, ale zatrzymałem sie i mam problem w moim piecu nie ma tej miedzianej siatki. Oprócz świecy jest coś kształtem przypominające ją - ale co to nie wiem i jakie zadanie jej?


    Siatka i inna komora spalania jest w benzynowcach

  • #137 23 Paź 2007 21:27
    mirosz1
    Poziom 12  

    dzekirudy napisał:
    witam czytam te wszystkie posty bo mnie interesuje ten temat jak sprawdzić czy działa dogrzewacz silnika tylko nie wiem gdzie znalezdż czujnik temperatury w volkswagenie T4 Multivan 2,5 TDI wiem że to nie w tym temacie o tym pisze bo temat dotyczy VW SHARAN ale ktoś morze wie gdzie go znalezdż z góry Dziękuje ?????


    mam coś takiego

    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

  • #138 24 Paź 2007 20:00
    cudomaniakvw
    Poziom 9  

    Dziękuję wszystkim za pomoc.
    Dzisiaj zamontowałem swój dogrzewacz. Odpalił bez problemu na początku trochę się dusił ale później nie było z nim już żadnych problemów. Tak jak sądziłem przyczyną awarii był urwany przewód za pin1.

  • #139 24 Paź 2007 21:10
    dzekirudy
    Poziom 9  

    witam kolego @mirosz1 chodzi mi o ten obrazek co zapodałeś i tam jest w punkcie nr.3 pokazany czujnik temperatury , czy dobrze rozumiem , i jeszcze jedno pytanie czy po rozłączeniu wtyczki kabla dochodzącego do dogrzewacza gdzie trzeba podłączyć te kabelki do pompy +12v i do pieca gdzie trzeba zmostkować te kabelki. U mnie są takie kolory kabli 1. czerwony 2.brązowy 3.biały 4,czarny 5,niebieski 6 ,zielony 7.zielono--żółty gdzie i na jakie kabelki trzeba podłączyć te +12v??

  • #140 24 Paź 2007 22:08
    mirosz1
    Poziom 12  

    dzekirudy napisał:
    witam kolego @mirosz1 chodzi mi o ten obrazek co zapodałeś i tam jest w punkcie nr.3 pokazany czujnik temperatury , czy dobrze rozumiem , i jeszcze jedno pytanie czy po rozłączeniu wtyczki kabla dochodzącego do dogrzewacza gdzie trzeba podłączyć te kabelki do pompy +12v i do pieca gdzie trzeba zmostkować te kabelki. U mnie są takie kolory kabli 1. czerwony 2.brązowy 3.biały 4,czarny 5,niebieski 6 ,zielony 7.zielono--żółty gdzie i na jakie kabelki trzeba podłączyć te +12v??


    Oczywiście pkt.3 wyłącznik temperaturowy

    Jeszcze raz powtórzę rozkład pinów (jest
    "łopatologiczny" opis 2 strony wstecz!)

    1. czerwony + zasilania
    2. brązowy masa zasilania
    3. w D3W masa pompki paliwa, od D4W masę dla pompki paliwa pobieramy z MASY POJAZDU, dla stacjonarnego na pinie 3 pojawi się sygnał dla załączenia przekaźnika silnika dmuchawy i będzie to "+"
    4."+" dla pompki paliwa, dla samej pompki paliwa polaryzacja napięcia jest bez znaczenia, to elektromagnes
    5. diagnoza, podłączona lub nie do systemu diagnozy pojazdu, dla działania samego pieca bez znaczenia
    6.wyłącznik temperaturowy lub napięcie 15 (+)
    7.D+ alternatora, dla stacjonarnego sterowanie z zegara (programatora)

    Otóż, żeby piec wystartował musi być zasilanie (piny 1 i 2), pompka paliwa w obwodzie (sterownik pieca w autoteście to sprawdza)
    oraz PODANIE + NA PIN 6 i 7
    W pozostałych przypadkach piec nie załączy się, podanie różnych sygnałow na pin 6 i 7 stanowi zabezpieczenie w przypadku zwarcia w instalacji pojazdu
    przypominam, że zgodnie z konwencją oznaczeń Boscha
    30 to napięcie nieodłączalnie akumulatora
    31 to masa (-)
    15 to napięcie po stacyjce, czyli odłączalne napięcie akumulatora (+)
    D+ napięcie alternatora, tzw ładowanie czyli wtedy jest, kiedy silnik pracuje (+), podłączamy do X-kontaktu (styku rodoczego)
    więcej o oznaczeniach w tym temacie
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=598776
    warto je poznać

    W ogrzewaniu stacjonarnym (piece z "S" na końcu) dla pinów 6 oraz 7 nie obowiązuje warunek "i" lecz "lub", oraz fakt, że posiada on jeszcze jedną wtyczkę dwupinową do podłączenia pompki wody lub przekażnika pompki wody i aby się załączył (piec)w trybie stacjonarnego ogrzewania musi być podłączon pompka bądź przekaźnik

    Dołączam pliczek D4WS w Sharanie, żeby można sobie porównać jak jest podłączone stacjonarne w tym autku

    Załączniki:
  • #141 27 Paź 2007 11:00
    kamosito
    Poziom 2  

    witam

    Posiadam w sharanie 97' zegar ze sterownikiem czasowym do ogrzewania postojowego (czteroprzyciskowy zegarek na podsufitce) byłem przekonany że mam postojowe ale jednak przyroda jest okrutna NIE MAM.

    A teraz pytanie, czy sterowanie z zegarka (pin 5) mogę bezpośrednio podać na dogrzewacz w celu jego załączenia na pin 7 ,tzn czy pin 7 w dogrzewaczu tylko wysterowuje załączenie, czy potrzebuje większego poboru prądu co się wiąże z wmontowaniem przekaźnika po drodze.?

    Drugie, czy uruchomił ktoś dmuchawę do postojowego poprzez podanie napięcia na pin 20 w klimatroniku? Jak to zrobić żeby nic nie spalić ?

  • #142 27 Paź 2007 14:18
    mirosz1
    Poziom 12  

    kamosito napisał:
    witam

    Posiadam w sharanie 97' zegar ze sterownikiem czasowym do ogrzewania postojowego (czteroprzyciskowy zegarek na podsufitce) byłem przekonany że mam postojowe ale jednak przyroda jest okrutna NIE MAM.

    A teraz pytanie, czy sterowanie z zegarka (pin 5) mogę bezpośrednio podać na dogrzewacz w celu jego załączenia na pin 7 ,tzn czy pin 7 w dogrzewaczu tylko wysterowuje załączenie, czy potrzebuje większego poboru prądu co się wiąże z wmontowaniem przekaźnika po drodze.?

    Drugie, czy uruchomił ktoś dmuchawę do postojowego poprzez podanie napięcia na pin 20 w klimatroniku? Jak to zrobić żeby nic nie spalić ?


    Na pin 7 bez przekaźnika, pompa wody i silnik dmuchawy poprzez przekaźniki

    Sygnał z pinu 5 zegarka służy do załączenia podgrzewacza, przy wyłączonej stacyjce wg. czasu programowania, przy pracującym silniku można załączyć go przyciskiem, patrz opis na tej stronie.
    Pin 20 na klimatroniku służy do włączania podgrzewacza podczas jazdy,
    (temperatura na max pokazuje sie HE, u mnie pokazuje HI i sygnału nie mam)
    jest w nowszych klimatronikach, silnik dmuchawy załączamy poprzez przekażnik.

    Generalnie, żeby odpowiedzieź na to pytanie potrzebne jest ustalenie czy poprzedni właściciel dołożył tylko zegarek czy też wymienił piecyk a instalacja el. jest w tym przypadku od stacjonarnego i ewentualnie czy jest pompka wody, w obu przypadkach potrzebujesz 4 diody, w pierwszym jeszcze jakieś przekaźniki.
    pompka wody powinna być przy dogrzewaczu i jest niezbędna do pracy jako ogrzewanie stacjonarne, kiedy silnik pracuje obieg zapewnia pompa "wodna(!)" silnika.
    Sprawdź, czy w złączce do zegarka masz obsadzony pin 5, jeśli jest obsadzony, to może być jeszcze gdzieś gdzieś przeciętny kabel.

    Jeszcze jedna sprawa, przekaźnik sterujący silnikami dmuchawy tylnej i przedniej , jeśli masz climatronic w tym modeju jest za airbagiem pasażera, powieszony na wzmocnieniu, jest podwójny, odchodzą od niego GRUBE przewody


    Tu masz ten schemat
    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

    przekaźnik to k73, styk 5, kolor RD/BK (red-black) czyli czerwony z czarnym paskiem przekrój 4mm² zasila silnik dmuchawy przedniej nagrzewnicy, podajemy tam zasilanie z przekaźnika sterującego dmuchawą, Punkt "K", czyli z rys. "schemat" ze styku 8 "Geblase oder climatronic". Poniżej
    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

    podaj numery górne tych wypiętych przekaźników, jeśli ustalimy co masz u siebie, to znajdziemy rozwiązanie.

    Jeszcze jedno, jeśli przyjdzie ci na myśl odkręcanie airbagu, to musisz koniecznie odłączyć aku i odczekać 15-20 min
    daj znać na forum, postaram się pomóc
    Jestem online popołudniami w weekendy przeważnie też

  • #143 27 Paź 2007 20:24
    darabont
    Poziom 10  

    Witam.Pytanko do kolegi mirosz1-gdzie w modelu bez klimatronika z 96' jest przekaźnik sterujący przednią dmuchawą, żeby załączyć ją z innego włącznika.
    Jutro muszę dostać się do nagrzewnicy więc będę miał wszystko na wierzchu.Pozdrawiam

  • #144 27 Paź 2007 21:01
    mirosz1
    Poziom 12  

    darabont napisał:
    Witam.Pytanko do kolegi mirosz1-gdzie w modelu bez klimatronika z 96' jest przekaźnik sterujący przednią dmuchawą, żeby załączyć ją z innego włącznika.
    Jutro muszę dostać się do nagrzewnicy więc będę miał wszystko na wierzchu.Pozdrawiam


    wpinamy się w pkt "D" jak na rysunku poniżej poprzez przekaźnik, nie ma tam przekaźnika jak w wersji z klimatronikiem, sterujemy pokrętłem prędkości.Dmuchawa pracuje na najniższym biegu. Przewód YE/BK czyli żółty z czarnym paskiem, 1.5 mm²

    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

    wtyczka do rezystora dmuchawy

    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

  • #145 29 Paź 2007 07:08
    Peper
    Poziom 13  

    kolego @kamosito u mnie pod pinem 20w klimatroniku nie było nic podłączone. Po prostu był tam pusty wtyk, a po podaniu napięcia nie załącza mi webasta tylko panel klimatronika.

  • #146 30 Paź 2007 18:26
    mirosz1
    Poziom 12  

    Z tego co się orientuję to pin 20 służy do załączania podgrzewacza, czyli pojawienie się na nim napięcia powoduje start a nie na odwrót

  • #147 30 Paź 2007 22:32
    0__0
    Poziom 30  

    Ja tez mam pytanie -mam galaxy z benzynowym silnikiem 2.8 , jest w nim dodatkowa elektryczna pompa obiegowa ale nie ma ogrzewania postojowego -chcialbym je dolozyc - czy jak dokupie b4ds to moge wykorzystac te pompe czy nie?

  • #148 31 Paź 2007 15:00
    mirosz1
    Poziom 12  

    0__0 napisał:
    Ja tez mam pytanie -mam galaxy z benzynowym silnikiem 2.8 , jest w nim dodatkowa elektryczna pompa obiegowa ale nie ma ogrzewania postojowego -chcialbym je dolozyc - czy jak dokupie b4ds to moge wykorzystac te pompe czy nie?

    oczywiście, musisz kupić komplet z wieszakiem ujęciem paliwa, pompką paliwa i wężami wodnymi, rury wodne rozcina się.
    w "Sharan D4WS.rar" powyżej jest schemat b4ws dla vr6
    na elektrodzie są instrukcje jak instaluje się piec ewentualnie podrzucę

  • #149 03 Lis 2007 21:59
    mAlIbOr
    Poziom 10  

    Panowie śledze ten wątek i wczytuje sie no i wczoraj okazało sie ze moje dogrzewanie działa :D Wczoraj wieczorem było dość zimno jak wstawiałem na podwórko Alhambre i po zgaszeniu silnika usłyszałem jak "ląduje samolot" pod autem. Teraz tylko trzeba sie spiąć i zrobić z tego postojowe :D

    P.S. zastanawia mnie jedna rzecz, jak szybko powinien taki dogrzewacz działać, to znaczy jak by było jak by nie działał?? Jak szybko dogrzewa wam sie silnik, ile musiscie przejechac aby złapał temperature??

  • #150 04 Lis 2007 15:42
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Do mAlIbOr Dogrzewacz włącza się po jakiejś pół minucie od rozruchu silnika, a trzeba przejechać okoła 5-7 km / po miescie/ tak około 10 min, aby wskaznik temperatury był w pionie / w normie/
    A drugie twoje pytanie: jeśli dogrzewacz nie działa to jest zimą niedogrzany silnik, widac to tez po wskazniku temperatury, a w srodku zimno.
    Pozdr.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME