Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

ciemniol 10 Wrz 2011 21:13 711974 1298
  • #1201 10 Wrz 2011 21:13
    andrzej_7777
    Poziom 10  

    Cytat:
    Przyślij go do mnie to naprawię.
    Pozdr.


    Stefano można prosić o namiary twoje na e-mail

  • Metal Work Pneumatic
  • #1202 12 Wrz 2011 08:00
    kulahop
    Poziom 9  

    Mam pytanie - być może juz było - jaką rurkę można wstawic w miejsce piecyka (tymczasowo - na czas naprawy) ? Chodzi mi o średnicę, typ, długość...

  • #1204 12 Wrz 2011 18:27
    mamwi
    Poziom 13  

    Stefano, czy sterownik w d3wz może się stale zawieszać? Byłem zmuszony przerobić go na sterowanie ręczne, ponieważ ani razu nie wystartował za pierwszym razem. Ładnie chodzi i grzeje, ale po pierwszej próbie startu muszę mu odciąć zasilanie (czyli reset sterownika) i dopiero śmiga. Po nagrzaniu silnika sam się wyłącza.

  • #1205 12 Wrz 2011 23:22
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Nie pownien sie zawieszać, chyba że sam sterownik sieje błędy, bo moze miec wenątrz uszkodzenie; wilgoć, zwarcie, wybuliło elektrolity, zimne luty i stad wariuje.
    Jak chcesz mogę ci wysłać dobry, sprawdzony sterownik, a ty mi odeslesz swój, ja go sobie naprawię.
    Pozdr.

  • #1206 17 Wrz 2011 18:17
    1robert
    Poziom 18  

    Koledzy proszę o pomoc
    reasumując bo już sporo się na czytałem ..
    w galaxy 99 rok w którym linia diagnozy nie jest podpięta pod auto eberka można diagnozować tylko zegarem modułowym ebera tak??

    napięcia mam wszystkie ok i pompa paliwa jest ok a piecyk milczy :(
    ...zima się zbliża i nie chcę grzebać przy tym w śniegu

    please Help !

  • #1207 18 Wrz 2011 10:09
    mamwi
    Poziom 13  

    Jak nie masz zegara modułowego to czeka cię demontaż i rozbiórka. Wypięcie go z kostki czyli odcięcie zasilania zrobi ci reset sterownika. Jak nie pójdzie to możesz go wyciągać. I łap cierpliwość w wiadro. Przyda się. :D
    Nie napisałeś jaki masz piec! Może pompka płynu stoi. Na podszybiu.

  • Metal Work Pneumatic
  • #1208 19 Wrz 2011 07:08
    1robert
    Poziom 18  

    to ori piec pracujący jako dogrzewacz - nie ma sterowania pompy obiegowej a pompa paliwa działa po podpięciu na krótko.
    Pieca jeszcze nie wyciągałem to nie wiem co to dokładnie ale się założę że 3kw na pewno eber. Chcę odczytać błędy żeby wiedzieć co mu jest i czywarto go robić czy trza wymienić. Miał ugnity kabel + ale po naprawie milczy.
    w sumie i tak będę musiał go wyjać - zobacze - na razie chcę kupić zegar modułowy do odczytywania błędów. Czy każdy zegar modułowy z 12 pinową kostką i logiem ebera się nada??
    mam w pracy identyczny zegar ale webasto.
    z tego co widziałem to na guziczkach zegary mają inne znaczki niż w opisie ebera ale moze to tylko opis..

  • #1209 19 Wrz 2011 21:55
    mamwi
    Poziom 13  

    Jeżeli to eber d3wz, to daj sobie spokój z zegarem, szkoda pieniędzy. On jest prosty jak budowa cepa: wiatrak, świeca, dwa czujniki temperatury. Jeśli masz wszystkie napięcia na kostce i pompka paliwa działa, to na są dwie możliwości: stoi wentylator lub padł sterownik. Tak czy owak musisz wyjąć piec. Wszystko da się zmierzyć zwykłym miernikiem. Napisz mail-a do Stefanek1 z prośbą o wartości oporów poszczególnych elementów, bo ja za pioruna nie mogę tego znaleźć u siebie, gdzieś wsadziłem i nie wiem gdzie.
    Jeżeli podzespoły będą dobre, to gadaj z nim na temat naprawy sterownika. Narka.

  • #1210 20 Wrz 2011 07:47
    1robert
    Poziom 18  

    wielkie dzięki za krótką a treściwą odpowiedź :)

  • #1211 25 Wrz 2011 20:19
    1robert
    Poziom 18  

    mój piec na początek ma uwaloną świecę - jutro test.
    chciałbym jeszcze jednak o zegar zapytać
    próbowałem się podpiąć softem i lipa.
    każdy zegar z 12 pinową kostką pasuje? kolega ma kilka takich aut z eberami w rożnym stanie i trzeba je będzie pooglądać - to by się zegar może zwrócił.
    nie chcę kupić i się zdziwić.
    Mamwi proszę o pomoc :)

  • #1213 29 Wrz 2011 12:08
    1robert
    Poziom 18  

    układ pozwala rozszerzyć sterowanie tak żebyś mógł zegarem sterować dogrzewacz i zeby sygnały się nie "cofały"

  • #1214 29 Wrz 2011 12:12
    greggy
    Poziom 12  

    Jak przerabiasz dogrzewanie na postojowe, to wtedy układ sterujący postojowego włączając je podaje napięcie na odpowiednie piny pieca. Normalnie robi to czujnik na podszybiu i przekaźnik włączający 12V przy uruchomionym silniku. Przy postojowym - oba te sygnały obchodzi się. Popatrz na str. 8 tu: Link.
    Schemat podaję Ci na PW.

  • #1215 02 Paź 2011 13:46
    mamwi
    Poziom 13  

    1robert, niestety co do zegara to nie mogę Ci pomóc. nie miałem z tym do czynienia. Ja swój naprawiłem "na piechotę", pomagając sobie tylko miernikiem. Dlatego wiem, że do diagnozy tego najprostszego pieca nie jest konieczny zegar.

  • #1216 07 Lis 2011 01:13
    darecki997
    Poziom 1  

    Witam kolegów

    Prześledziłem całe forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie

    mam forda galaxy z 2001 roku z webasto programowalnym nad lusterkiem.
    Problem polega na tym, że webasto się samo załącza i zawsze poniżej mniej więcej 8st i pięknie dogrzewa ale niestety programator nie działa w żaden sposób. Nie działa funkcja załączania w razie potrzeby jak również nie działa włączanie go o odpowiedniej godzinie. Jeśli możecie to napiszcie w czym tkwi problem i jak go usunąć. P.S akumulator pod siedzeniem w pełni naładowany i sprawny

  • #1217 07 Lis 2011 10:47
    mallutki78
    Poziom 1  

    Witam! Mam Sharana 2001 r 1,9 TDI 116 km. Nie wiem czy to jest dogrzewacz czy ogrzewanie postojowe,wiem napewno że jest drugi akumulator pod siedzeniem pasażera(padnięty) jest też dodatkowa pompka wody(słychać ją po zgaszeniu auta),nie ma żadnego sterownika nad wstecznym lusterkiem. Komputer nie wykrywa webasta. Oczywiście webasto nie działa. Od czego zacząć naprawę? I gdzie znajdę jaki to model webasta?

  • #1218 14 Lis 2011 18:08
    sloan69
    Poziom 9  

    Witam, wymontowałem niesprawny dogrzewacz D5Z-F (sharan 2004, brak błędów pod vag) podłączyłem go na stole (+12V na piny 1,6,7, minus na pin 2; pompka podłączona do pinu 4 i minus akumulatora). Dogrzewacz robi przedmuch i na tym zabawa się kończy. Podczas przedmuchu na chwilę pojawia się napięcie 8V na świecy i znika (świeca sprawna). Czy mogę coś jeszcze we własnym zakresie sprawdzić? Czy należy uznać sterownik kaput?

  • #1219 14 Lis 2011 19:23
    greggy
    Poziom 12  

    Jak mi się zdaje, to w D5Z-F pompka wisi na pinach 3 i 4, a nie na 4 i masie.

  • #1220 14 Lis 2011 21:01
    skylark
    Poziom 25  

    sloan69 napisał:
    Witam, wymontowałem niesprawny dogrzewacz D5Z-F (sharan 2004, brak błędów pod vag) podłączyłem go na stole (+12V na piny 1,6,7, minus na pin 2; pompka podłączona do pinu 4 i minus akumulatora). Dogrzewacz robi przedmuch i na tym zabawa się kończy. Podczas przedmuchu na chwilę pojawia się napięcie 8V na świecy i znika (świeca sprawna). Czy mogę coś jeszcze we własnym zakresie sprawdzić? Czy należy uznać sterownik kaput?


    Z własnego doświadczenia można uznać... "sterownik kaput"

  • #1221 14 Lis 2011 21:18
    T5
    Admin grupy Samochody

    A pin 3-ci nie powinien być podłaczony do przekażnika dmuchawy pojazdu?
    Kolego sloan podłącz 3-ci pin przez żarówkę 5w do masy.

  • #1222 14 Lis 2011 22:19
    sloan69
    Poziom 9  

    Dziękuję za zainteresowanie. Co do podłączenia pąpki nie ma wątpliwości, pin 3 jest "pusty" na kostce, +12 impulsowo ze sterownika pin 4 a "-" z masy. ON podaję ze strzykawki, pomka podlączona tylko po to by testy przeszly (bo bez pompki nawet przedmuch nie dziala).

  • #1224 14 Lis 2011 23:24
    sloan69
    Poziom 9  

    Pomiary Vagiem - 18 Auxiliary/additional heater. Brak błędów.
    Odczyt bloku wartości mierzonych (wskazanie przy stacyjka włączona / wskazanie przy silnik uruchomiony):
    Grupa001
    Pole 1 puste / 14,20 V na kilka sekund po uruchomieniu silnika potem puste
    pola 2,3,4 odczyty temperatury kilka (3 do 5) stopni C
    Grupa002
    Pole 1 ON/ON Pole2 OFF/ON
    Grupa003
    Pole1 OFF/ON
    Pole2 OFF/ON na kilka sekund po uruchomienia silnika i wraca na OFF
    Pole3 OFF / OFF

    Dodano po 30 [minuty]:

    obawiam się, że koleka skylark ma racje. Zastanawiam się nad możliwością ingerencji w sterownik (na elektronicę się nie znam, acz kolwiek zdażało mi się naprawiać np. płyty głowne w komputerach przez wymianę napęczniałych kondensatorów :) itp.) Pytanie czy w sterowniku mogą tego typu uszkodzenia wystąpić i czy wyczerpałem wszystkie inne możliwości. Jeśli tak to może pora zdjąć tą zalewę (sylikon/żywica) i przyjżeć się ekelktronice. Trafiłem na allegro na ofertę cytuję: "Przedmiotem niniejszej aukcji jest diagnoza wszelakiego rodzaju kaset sterujących do ogrzewań postojowych EBERSPAECHER ( D1LC, D1LCC, HYDRONIC I, II ) Naprawiamy wszystkie rodzaje sterowników - poniżej przykładowe zdjęcia...." jeśli ktoś świadczy tego typu usługi to znaczy że da się to naprawać. Dzwonilem do nich ale cennik mają mało atrakcyjny - naprawa sterownika do d5z-f 350zł. Ale fakt jest taki, że ktoś to potrafi zrobić. Może ktoś na forum ma jakieś pomysły?

  • #1225 15 Lis 2011 00:53
    andrzej104
    Poziom 11  

    Kolega Stefanek naprawia takie rzeczy, napisz do niego na PW

  • #1226 15 Lis 2011 06:50
    T5
    Admin grupy Samochody

    andrzej104 napisał:
    Kolega Stefanek naprawia takie rzeczy
    I nie tylko.A wystarczy trochę chęci i można samemu spróbować.Tylko trzeba uważać przy wydłubywaniu żeby nie narobić więcej szkody.

  • #1227 15 Lis 2011 08:13
    tomex-t3
    Poziom 2  

    Witam.
    Posiadam Eberspachera D5 W SC w Sharanie 2000, zdementowałem go i chcę sprawdzić czy działa (w samochodzie nie działało). Do których pinów podpiąć napięcie? Jak to zrobić?
    Ponadto znalazłem pod fotelem kierowcy jakąś kostkę, jakiś czujnik i przełączniki
    https://obrazki.elektroda.pl/9351640900_1321214925.jpg
    , czy to może być od sterowania webastem?
    Jeszcze jedno, wydaje mi się że kiedyś musiał być inny piecyk bo pod samochodem po stronie prawej znajduje się pompka paliwa, która jest niepodłączona.

  • #1228 18 Lis 2011 11:46
    darek-ch
    Poziom 1  

    Witam , prześledziłem ten wątek i właściwie już prawie wszytko wiem odnośnie przerobienia dogrzewacza D5ZF w Sharanie na ogrzewanie postojowe oprócz kwestii załaczania wentylatorów. Czy jest możliwe podanie jakiegoś sygnału na climatronic , czy wpinać się w intalację i zasilać bezposrednio ? .

  • #1229 30 Lis 2011 21:23
    konrad1
    Poziom 12  

    Witam wszystkich, prześledziłem już cały temat i nie znalazłem odpowiedzi na swój problem.
    Mam Sharana 1.9 z 2000r w starej budzie i problem z ogrzewaniem tyłu.
    Potrzebuję zdjęcie dodatkowej elektrycznej pompki obiegu płynu chłodzącego gdyż w żaden sposób nie mogę jej znaleźć albo go po prostu jej u mnie nie ma.
    Jakby ktoś mógł wstawić albo mi wysłać na pryw. będę wdzięczny, oczywiście chodzi mi o dokładne miejsce pod maską a nie o fotkę samej pompki.
    Słyszałem ,że w niektórych modelach były montowane pod autem ?

    Nie nagrzewa mi się nagrzewnica tylna i spodziewałem się ,że może el. pompka u mnie nie działa i nie wspomaga podstawowej pompki wody.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • #1230 30 Lis 2011 23:01
    Stefanek1
    Poziom 26  

    konrad1 napisał:
    Witam wszystkich, prześledziłem już cały temat i nie znalazłem odpowiedzi na swój problem.
    Mam Sharana 1.9 z 2000r w starej budzie i problem z ogrzewaniem tyłu.
    Potrzebuję zdjęcie dodatkowej elektrycznej pompki obiegu płynu chłodzącego gdyż w żaden sposób nie mogę jej znaleźć albo go po prostu jej u mnie nie ma.
    Jakby ktoś mógł wstawić albo mi wysłać na pryw. będę wdzięczny, oczywiście chodzi mi o dokładne miejsce pod maską a nie o fotkę samej pompki.
    Słyszałem ,że w niektórych modelach były montowane pod autem ?

    Nie nagrzewa mi się nagrzewnica tylna i spodziewałem się ,że może el. pompka u mnie nie działa i nie wspomaga podstawowej pompki wody.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    W starej budzie nie masz dodatkowej elektr. pompki płynu na podszybiu, przy piecyku D3WZ działającym jako dogrzewacz. Natomiast taka pompka występuje w tym aucie przy piecu D4WS, przy ogrzewaniu postojowym i jest pod podłogą przy piecyku.

  Szukaj w 5mln produktów