Witam. po 3 latach znów mam problem z dogrzewaczem, jest to D5WZ, nie odpalił w ogóle w tym sezonie, rozebrałem go, świeca wygląda na dobrą, po podpięciu pod aku grzeje. Przewody dobre, napięcie sprawdzałem ale gdy kable są na świecy ono zanika. nie za bardzo rozumiem co to może być, sprawdzałem diodą, prąd jest na 1,6 i 7.
Witam. Do Stefanek 1 .Czytam od kilku dni posty na temat dogrzewaczy d5wf, zastosowanych między innymi w moim autku tj.ford galaxy 2004, jak też ich przeróbce na ogrzewanie postojowe.Jak się zorientowałem jesteś fachowcem w tej dziedzinie i kieruję do Ciebie prośbę o pomoc. D5wf to urządzenia bardzo awaryjne czego doświadczyłem również na swojej skórze.Wymieniłem go więc na sprawny piecyk d5wz i z pomocą miejscowego elektronika przerobiliśmy go na postojówkę. Wszystko pięknie hula na włączonym silniku. Na postoju webasto również załącza się grzeje, pompka cyrkulacyjna zamontowana fabrycznie chodzi jednak całe ciepło rozchodzi się po układzie chłodzenia(termostat w silniku sprawny, więc nie puszcza na chłodnicę) a nie idzie na nagrzewnicę.Dotykając ręką do przewodu wodnego biegnącego od dogrzewacza do trójnika gdzie rozprowadzana jest ciepła ciecz chyba do bloku i gdzieś tam na bok i w pionie do nagrzewnicy, ciepłe robią się tylko te przewody odchodzące na bok a ten w pionie co idzie na nagrzewnicę jest zimny.Nadmuch nastawiony jest na minimum i przez pół godziny pracy dogrzewacza zimno w kabinie.Test robiony na zimnym silniku.Po odpaleniu silnika na postoju temperatura sinika szybko wzrasta w kabinie robi się cieplutko czyli płyn w obiegu dobrze nagrzany i praca dogrzewacza prawidłowa.Dochodzi na wskaźniku do pionu czyli do ok.90st. i tak się utrzymuje.Dogrzewacz się wyłącza. Nie wiem czy musimy zamontować jeszcze jakiś elektrozawór w trójniku który wymusi obieg tylko na nagrzewnicę, ale to z kolei wiąże się chyba z koniecznością montażu jakiegoś czujnika temperatury który po przekroczeniu danego pułapu poda impuls na elektrozawór a ten się otworzy i puści płyn na silnik? Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia jak to obejść by nie narobić jakieś kaszany a zależy mi na uzyskaniu na postoju ciepełka w kabinie.Pozdrowiam
Jak jest to rocznik powyżej 2001r. to proszę sobie sprawdzić pompkę elektryczna która wspomaga przebieg wody do nagrzewnicy, często wydaje się ze chodzi ale obraca się już tak wolno ze nie wyrabia i w samochodzie zimno.
Witam. Do Stefanek 1 .Czytam od kilku dni posty na temat dogrzewaczy d5wf, zastosowanych między innymi w moim autku tj.ford galaxy 2004, jak też ich przeróbce na ogrzewanie postojowe.Jak się zorientowałem jesteś fachowcem w tej dziedzinie i kieruję do Ciebie prośbę o pomoc. D5wf to urządzenia bardzo awaryjne czego doświadczyłem również na swojej skórze.Wymieniłem go więc na sprawny piecyk d5wz i z pomocą miejscowego elektronika przerobiliśmy go na postojówkę. Wszystko pięknie hula na włączonym silniku. Na postoju webasto również załącza się grzeje, pompka cyrkulacyjna zamontowana fabrycznie chodzi jednak całe ciepło rozchodzi się po układzie chłodzenia(termostat w silniku sprawny, więc nie puszcza na chłodnicę) a nie idzie na nagrzewnicę.Dotykając ręką do przewodu wodnego biegnącego od dogrzewacza do trójnika gdzie rozprowadzana jest ciepła ciecz chyba do bloku i gdzieś tam na bok i w pionie do nagrzewnicy, ciepłe robią się tylko te przewody odchodzące na bok a ten w pionie co idzie na nagrzewnicę jest zimny.Nadmuch nastawiony jest na minimum i przez pół godziny pracy dogrzewacza zimno w kabinie.Test robiony na zimnym silniku.Po odpaleniu silnika na postoju temperatura sinika szybko wzrasta w kabinie robi się cieplutko czyli płyn w obiegu dobrze nagrzany i praca dogrzewacza prawidłowa.Dochodzi na wskaźniku do pionu czyli do ok.90st. i tak się utrzymuje.Dogrzewacz się wyłącza. Nie wiem czy musimy zamontować jeszcze jakiś elektrozawór w trójniku który wymusi obieg tylko na nagrzewnicę, ale to z kolei wiąże się chyba z koniecznością montażu jakiegoś czujnika temperatury który po przekroczeniu danego pułapu poda impuls na elektrozawór a ten się otworzy i puści płyn na silnik? Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia jak to obejść by nie narobić jakieś kaszany a zależy mi na uzyskaniu na postoju ciepełka w kabinie.Pozdrowiam
Myślę, że płyn na nagrzewnicę ci idzie ciepły, tylko nie masz prawidłowo podpiętego klimatronika i klapy nie są właściwie ustawione na grzanie przodu.
Pozdrawiam.
witam chciałem się dowiedzieć gdzie dostanę sitko do d3wz oraz czy warto rozkręcać komórę spalania (do przeczyszczenia ). Objawy mojego dogrzewacza to na początku strasznie kopcił a teraz cały zalewa się ropą i po pewnym czasie się blokuje kod błędu 01492 ogólnie nie odpala. Kiedyś już naprawiałem sitko było takie sobie przeczyściłem ale wiedziałem, że będzie do wymiany , teraz podejrzewam właśnie to sitko. Kolejne pytanie czy jak świeca grzeje na 8 v to oznacza że jest ok (czy może grzać z czasem słabiej-wypalać się bo moim zdaniem powinna albo grzać albo nie). pompa na podszybiu działa. Mam sharana 2002r.
W roczniku 2002 masz w SGA piec nie D3xx, tylko D5WZ i sitko z kołnierzem.
Świeca po podaniu około 8 V, ma po 10 sek być na koncu rozgrzana na maxa i pobierać prąd powyzej 10 A. Stare świece nie spełniaja tych parametrów.
Pozdr.
Witam już 3 tygodnie jak byłem u Stefanek1 na naprawie i rozbudowie D5WZ w Vw Sharan 97r i jest problem, ponieważ od chwili naprawy i rozbudowy urządzenie pracowalo jako postojowe ok ale z chwilą odpalenia silnika eber się wyłacza i nie pracuje jako dogrzewacz tak jest do dziś.Kolega Stefanek wpadl na myśl coby zamienić miejscami węże idące do tylnej nagrzewnicy ale to nie przyniosło oczekiwanego rezultatu, następnie pojawiła się idea że walnięta jest uszczelka pod głowicą i gazy zbierają się w wężach i to powoduje że piecyk po rozruchu silnika zaczyna wygasać ale badanie na obecnośc co2 w ukl. chłodz. nic nie wykazało.Od dnia następnego po rozbudowie już jako ogrzewanie postojowe nie startuje za każdym razem poprostu kilka nieudanych odpaleń i wywala błąd1409, ale jeśli przed odpaleniem ,,webasta'' odpalę najpierw silnik który pochodzi parę minut i go zgasze to pożniej jako postojówkę można włączyć i działa bezproblemowo..aż do uruchomienia silnika wtedy jako dogrzewacz przestanie działać i pojawi sie błąd 1407 (przerwa płomienia).Nie kijem go to pałą.Układ chłodzenia (chyba) odpowietrzony (kilka razy rozgrzany na postoju do 95 stopni (wg Vaga)stan płynu ok. dolane było tylko przy montażu piecyka, celowo stawiam auto przodem pod stromą górkę i na noc odkręcam korek od zbiorniczka, ,,pompuję'' węże, no nie wiem co jeszcze i jak zrobić).w czasie gdy piszę tego posta postojówka już chyba drugą godzinę próbuje zaskoczyć ale pewnie zaraz zablokuje się sterownik aha fabrycznie był umnie D3WZ ale jako że zmieniliśmy na D5WZ w komplecie założyliśmy też pompkę paliwa od tego pieca.
a dobrze podłączyłeś węże?? bo jezeli podłączysz odwrotnie, w kierunku przeciwnym, to piec bedzie się przegrzewał po chwili się wyłączy, bo obieg wymuszony przez pompke ebera bedzie się kłucil z obiegiem wymuszonym pompą wody silnika,nagły wzrost temp. wyłapuje czujnik w piecu i po kilku razach blokuje piec, ja tak miałem, p.s. chyba dołożyłeś pompke ale wody??
Witam!
Posiadam forda Galaxy 2002r. 1.9tdi klimatronik. Mam problem z piecykiem bo nie działa. Chciałem sprawdzić czy jak zewrze przewody czujnika temperatury to czy zacznie działać ale nie wiem gdzie to jest wiem tylko ze na podszybiu
Proszę o fotke z czujnikiem.
Witam. Proszę o pomoc z moim dogrzewaczem. Mam sharana z 2003 1,9 130 kM. Jak go kupiłem to już ten dziad-dogrzewacz nie działał. Czyli już nie chodzi minimum 2 lata, a może i dłużej. Mam ochotę go uruchomić bo dzieciaki mi marzną, a buda długo się nagrzewa. Jest jakiś mądry i prosty sposób żeby samemu przeprowadzić ten zabieg. Wiem że trzeba zewrzeć przewody na czujniku, a jak to nie zadziała? Co dalej? I jeszcze jedno pytanie czy istnieje ryzykko, że ten piecyk nie rąbnie bo już parę lat jest nie odpalany. Pozdrawiam i proszę o radę.
Piecyk ci niewalnie nie buj sie.Jeżeli zewrzesz przewody i piecyk nie ruszy, nastepnym krokiem jest sprawdzenie kabla koloru czerwonego przy wtyczce przy samym piecu, lubi sie przełamać, jezeli po naprawie kabla nie ruszy jedz do firmy,która zajmuje sie ogrzewaniami postojowymi żeby przez Vaga ci podali co z nim jest, oni najlepiej sie na tym znają, u mnie była uwalona świeca, po wymianie ruszył jak talala. Pamietaj jedna rzecz, części i naprawa troche kosztują, wiec jezeli sie troche znasz to z pomoca tego forum sobie poradzisz znając diagnoze co z nim jest.Ja u siebie w Alhambrze 2001 doposarzyłem w pompke wodna i mam jako ogrzewanie postojowe, było troche zabawy ale warto.
Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu walczę z dwoma dogrzewaczami firmy Eberspacher D3WZ oraz D5WZ. D3WZ ciągle się przedmuchuje i to wszystko, natomiast D5WZ zero reakcji. Podłączałem w Sharanie 98r. Czy jest możliwość to diagnozować czymś takim: link poniżej , bo takie coś posiadam, a jeśli nie to jaki najtańszy zegar się nadaje, bo z tego co wiem to reset tylko zegarem diagnostycznym który troszkę kosztuje, (najtańszy znalazłem za 200 funtów), oprócz tego mam jakiś lipny fejs na USB made in Łotwa który nie działa.Wielkie dzięki za wszelką odpowiedź i pozdrawiam.
ok udało sie ruszyć D3WZ ale nie odpala tylko lekko dymi i paliwo kapie, świeca ok, zmieniłem pompkę paliwa na nową, czy możliwe że za dużo paliwa podaje? Brak info jaką wydajność ma mieć ta pompka, wiec ustawiłem dawkę jak do D4WZ max 7,5 cm³ /90s min6,5cm³ /90s myślę że za dużo ale jeszcze nie testowałem czy odpali bo się boje zablokować sterownik. Ma ktoś jakieś sugestie? Dzięki i pozdrawiam.
drodzy koledzy, może ktoś mi pomoże dokończyć misje z eberem, a wiec- w alhambrze 2001 mam ebera d5w, dołożyłem pompe wody, przekaźnik, który wyłącza ją po 2 min. i odpalam sobie przełącznikiem, ale nabyłem zegar webasto 1530 i myslalem ze jego działanie polega na tym ze podaje + kiedy włącza grzanie, ale nie, podaje 10,5v z wyjścia OUT i do tego o tak słąbym prądzie że niechce nawet przekaźnika ruszyć i pokazuje odrazu SET STOP, czy cos można z tym zrobić?
witam
mam pytanie do kolegów którzy mają fabryczne ogrzewanie postojowe w swoich autach. Kilku z was napisało że mają zamontowane pod siedzeniami dodatkowe akumulatory do ogrzewania,chciałbym się dowiedzieć jaki jest ten akumulator , czy to jest zwykły kwasowy czy może żelowy i ile ma amperogodzin, bo napięcie wiadomo 12v i czy jest on podłączony tylko do webasta czy do całej instalacji auta
Czy ktoś może się orientuje jakie łożyska są w silniczku w eberspracherze D3WZ ??
Co roku muszę piecyk rozebrać i psikać WD40 ale w tym roku chciałbym je wymienić.
[quote="pierzchalski"]witam
mam pytanie do kolegów którzy mają fabryczne ogrzewanie postojowe w swoich autach. Kilku z was napisało że mają zamontowane pod siedzeniami dodatkowe akumulatory do ogrzewania,chciałbym się dowiedzieć jaki jest ten akumulator , czy to jest zwykły kwasowy czy może żelowy i ile ma amperogodzin, bo napięcie wiadomo 12v i czy jest on podłączony tylko do webasta czy do całej instalacji auta[/quote]
Jest to normalny akumulator kwasowy, ja mam 50Ah
ładowanie jego jest tak rozwiązane że w momęcie uruchomienia silnika alternator podaje plusa na D+ i przekaźnik pod fotelem pasażera włącza akumulator w instalację i się ładuje a po zgaszaniu silnika ten przekaźnik separuje go od instalacji i głównego akumulatora. Ten aku zasila prócz webasta gniazda 12V z tyłu.
Proste jak budowa cepa
Witam. Dawno nie pisałem, ale opracowywałem ciekawy patent. Mój D3WZ po naprawie działał 1 (słownie JEDEN) sezon i tyle go widzieli. Następną zimę radziłem sobie bez. Po rozebraniu zarazy doszedłem do wniosku, że padł sterownik, bo wszystko jest sprawne, a on nawet wentylatorem nie zakręci. Wydłubałem tą żywicę z niego, ale tam są dwa kondensatory, dioda, ze dwa tranzystory i kilka scalaków. Płytka i podzespoły wyglądają ja nowe. Po podaniu prądu słychać "cyk". I tyle.
W chwili słabości pożaliłem się koledze, który ma Volvo 2.5 TDI i pokazał mi volvowski patent - elektryczny podgrzewacz płynu przed nagrzewnicą, czyli trzy świece żarowe, które są w obudowie na wężu bezpośrednio przed nagrzewnicą. Po małych poszukiwaniach odkryłem że VW, Audi, Renault także stosowały coś takiego na kraje skandynawskie. Na szrocie kupiłem dogrzewacz z renówki, bo ma z dwóch stron króćce (bo VW przykręcany jest do głowicy tam, gdzie u mnie w alhambrze jest rura do intercooler-a). Całkowity koszt instalacji wraz z kablami i sterownikiem samodzielnie wykonanym wyniósł ok. 150 zł (nie liczę ze czterech wieczorów i paru browarów). Czyli taniej, niż nowy sterownik do D3. Nie ma kłopotu że sie zawiesił, ciepłe powietrze dmucha prawie natychmiast. Jedyna przeróbka, jakiej muszę dokonać to sprawdzić, jakie świece ma kolega w volvo, a jakie mam ja (oczywiście świece, które były w kupionym na szrocie dogrzewaczu działają) i być może wymienię je na mocniejsze
Nie da się tego przerobić na ogrzewanie typowo postojowe ze względu na pobór prądu, lecz pewnie i tak zdecydowana większość używała ebera jako zwykłego dogrzewacza, czyli przy pracującym silniku.
Jeżeli będzie ktoś zainteresowany, niech da znać, wrzucę swoje wypociny!
Sprawdzilem dzisiaj swoj sterownik do D3. Jest padniety na bank. Nie podaje pradu na wentylator, a na pinie - do pompki paliwa jest +12 V. To cykniecie daje wentylator, ale na mierniku jest zero.
Sprawdzilem dzisiaj swoj sterownik do D3. Jest padniety na bank. Nie podaje pradu na wentylator, a na pinie - do pompki paliwa jest +12 V. To cykniecie daje wentylator, ale na mierniku jest zero.
Nie koniecznie sterownik, może być uszkodzone coś innego.
Pozdr.
Ale reszta jest dobra. świeca grzeje, a wentylator kręci, jak go podłącze na krótko. przewody też są całe. Nie ma zasilania na wyjściu ze sterownika. A nie mogę sprawdzić lutów kostki wyjściowej, bo nie mogę wydobyć płytki. Od spodu też jest utopiona w żywicy, pewnie się połamie jak użyje lekkiej perswazji.
Witam wszystkich "Walczących" z Dogrzewaczami.. Proszę o pomoc a mianowicie
Mam Galaxa 1.9tdi Prawdopodobnie d3w To dogrzewacz.
Zaczynałem do czujnika w podszybiu zwarcie go nic nie pomogło..
Potem Do pompki paliwa , podając do niej prąd Tylko Pykła i nic więcej po ponownym podaniu prądu znowu Pyka wiem ze tam jest jakiś elektromagnes ale czy ona tak ma chodzic ?
Druga sprawa
Jak odpalic ten piecyk ?
Wypiołem kostke koło pieca na krótko spinałem 1 i 2 ale nic.. Mam pin 3 ale pinu 4 nie ma a czytałem ze 3 i 4 to pompka ..
Męcze sie z tym Dogrzewaczem Tydzień prosze o pomoc...
Dodano po 2 [godziny] 20 [minuty]:
Coś mam , na zwartym czujniku , przy wtyczce do pieca jest 0,20. Na bezpieczniku jest normalnie 12v. Na czujniku jest na jednym kablu 0,10 i na drugim tez 0,10 co to moze byc moze byc przetarty kabel gdzieś tak ? reszta pin'ów jest Ok.........
Posiadam od 2 miesięcy Sharana 1,9Tdi 110KM z 99r. mam w nim dodatkowy akumulator pod siedzeniem pasażera. Parę dni temu wymontowałem ten oryginalny jeszcze akumulator z datą 99r. i wymieniłem na nowy, stary miał 8V a pod obciążeniem prawie zero.
W aucie nie mam żadnego dodatkowego sterowania webastem (zegarek z dwoma przyciskami), do czego służy ten dodatkowy akumulator i czy to jest do ogrzewania postojowego czy do zwykłego dogrzewacza.
Czy wtyczka do każdego zegarka w Sharanach, posiada 5 kabelków ? U mnie właśnie tyle posiada, jak na prąd do samego zegarka to chyba za dużo ?
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu takiej konfiguracji tzn. jest dodatkowy akumulator, a nie ma żadnego sterowania webastem.
Dzisiaj wieczorkiem przy temperaturze 5st na dworze jadąc do sklepu 4km tam i powrót, powietrze leciało mi z nadmuchów zupełnie zimne i nie słyszałem włączającego się dogrzewacza.
W jakich warunkach i jak powinien prawidłowo u mnie działać ten dogrzewacz lub webasto z tym dodatkowym akumulatorem ?
Będę wdzięczny za pomoc w rozwikłaniu tej zagadki .
1. Dogrzewacz może się nie włączać mimo że jest sprawny lub prawie sprawny bo komp auta pamieta że były z nim problemy i po przekroczeniu liczby błędów nawet nie będzie próbował załączać. Jedyna rada to wyzerowanie licznika błędów w kompie auta
2. najczęstszymi awariami D5WZ poza awarią elektroniki jest pad świecy, sitka i wentylatora. Na to ostatnie pomaga tylko wymiana. Na pierwsze i drugie pomaga wymiany świecy żarowej z metalowej (std) na ceramiczną (z dogrzewaczy nowej generacji tj o ile pamiętam po 2003 czy 2005 roku). Świeca ceramiczna szybciej się i mocniej nagrzewa i nie następuje zawęglenie sitka co w końcu prowadzi do jego spękania i fantastycznych kopci (kto widział ten wie )
3. Czujnik na podszybiu potrafi głupieć i załączać ogrzewanie >12 stopni a nie załączać poniżej nawet +5. Jedyna rada to wymiana. Niektórzy montują przełącznik trójdrożny za pomocą którego można ręcznie sterować dogrzewaniem: (wyłączone, automat, załączone)
4. Ja w swoim kiedyś zapłaciłem kupę kasy (bo samemu nie chciało mi się robić) za założenie zegara (w standardzie nie miałem) Eberspachera - na trzy różne czasy z tygodniowym wyprzedzeniem (fabryczny ma 1 czas max na nast dzień). Potem dołożyłem Easy Start R+ z pilotem (http://www.eberspaecher.pl/ftp/ES_R_plus_Instrukcja.pdf) i to jest dopiero super. Nie wychodząc z domu załączasz/wyłączasz zdalnie (max 1000m - sprawdzone, zegarowo albo ręcznie).
UWAGA! Przerobienie na postojówkę BEZ DODATKOWEGO akumulatora może łatwo skończyć się kasacją głównego aku - zaleca się aby silnik auta działał 2x dłużej niż działo ogrzewanie lub trzeba doładowywać prostownikiem. Zresztą drugi aku też nie rozwiążę problemu jeśli się jeździ na krótkich trasach. Polecam ładowarki CTEK (5000 albo 7000) - są małe i można na stałe podłączyć do aku i schować w komorze silnika.
Ja w swoim dziś dołożyłem uniwersalne zdalne sterowanie, jako że auto stoi zawsze prawie pod samym oknem to wielkiego zasięgu nie potrzebuje. Rewelacyjna rzecz, co ważne tak jak pisze poprzednik trzeba pilnować aku. U mnie jest jeden 95ah i póki co staram się aby silnik chodził dłużej niż pracowało grzanie. Ale muszę powiedzieć że myślałem już nad grzaniem za pomocą świec żarowych, bo żona ma to w swoim aucie "CLIO" i to naprawdę super sprawa.
Panowie jeszcze jedno, śledzę wątki odnośnie ogrzewania już sporo czasu, ale potrzebuje pewniaka, a dokładnie gdzie się wpiąć w klimatronik aby wentylator ruszył na nagrzewnicy. Podobno jak się źle podłączy można spalić układ. Jest tu ktoś kto to przerabiał i może powiedzieć w które piny się wpiąć i czym + czy -