Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan, gdzie się znajduje wyłącznik Webasto?

ciemniol 17 Oct 2017 13:48 800066 1359
Texa Poland
  • #1291
    Kozak_Barabasz
    Level 12  
    Ma ktoś może jakiś schemat ?
    Nie chcę babrać się w wymianę pieca zanim nie będę w 100% pewny podłączenia wentylatorów ..
  • Texa Poland
  • #1293
    Kozak_Barabasz
    Level 12  
    Schemat fajny tylko nie wiem który element ciąć.
    Przekaźnik K01 na jego załączenie ?
  • #1294
    homer00
    Level 14  
    Co tu nie rozumiec. podpinasz sie pod klimtronika tak jak napisalem i dajesz zasilanie na wetylator i sprzwdzasz.tyle
  • #1295
    Kozak_Barabasz
    Level 12  
    Kolego, czy możesz w takim razie potwierdzić mi ten schemat podłączenia ?
    To jest od Sharana 1995-2000.
    Wychodzi na to, że do 2005 jest taki sam ?

    O co chodzi z tym drugim połączeniem do klimatronika (2 wersje) ?
    Jakiś schemat podłączenia z monitorowaniem wnętrza po przetłumaczeniu ....

    i ostatnia rzecz. Do przewodu do klimatronika należy się tylko dolutować, czy odciąć zasilanie oryginalne a dać nowe ?
  • #1296
    Stefanek1
    Level 26  
    Kozak_Barabasz wrote:


    ...
    Pytanie. Czy w tym modelu trzeba montować ten moduł IPCU, czy idzie to wysterować normalnie z przekaźniki i cięcia instalacji (tak jak ma to miejsce przy klimie manualnej) ?
    Mam schematy do rocznika 2000 (stary model), oraz do nowszego od 2011, ale brak mi własnie rozpiski ze środka (a to chyba model po FL).
    Bardzo proszę o informację.

    Nie trzeba IPCU.
  • #1297
    Kozak_Barabasz
    Level 12  
    Dobra, w sobotę udało mi się podłączyć całość.
    Nie wiedziałem tylko, że trzeba do kostki od klimatroniku dorzucić dodatkowy PIN, którego wcześniej nie było ..... (PIN 20)
    Dorzuciłem go i po uruchomieniu całego osprzętu na wyświetlaczu AC pokazuje się napis "HE" oraz jakiś rysunek (jakaś zakrzywiona linia).
    Niestety nie można sterować mocą nadmuchu. Nawet po ręcznym ustawieniu nadmuchu na minimum przed zgaszeniem samochodu, po uruchomieniu webasta, nadmuch samoczynnie się zmienia (jest mocniejszy). Jest jakaś możliwość regulacji ?
  • Texa Poland
  • #1298
    aleksander1963
    Level 13  
    Kozak_Barabasz wrote:
    Dobra, w sobotę udało mi się podłączyć całość.
    Nie wiedziałem tylko, że trzeba do kostki od klimatroniku dorzucić dodatkowy PIN, którego wcześniej nie było ..... (PIN 20)
    Dorzuciłem go i po uruchomieniu całego osprzętu na wyświetlaczu AC pokazuje się napis "HE" oraz jakiś rysunek (jakaś zakrzywiona linia).
    Niestety nie można sterować mocą nadmuchu. Nawet po ręcznym ustawieniu nadmuchu na minimum przed zgaszeniem samochodu, po uruchomieniu webasta, nadmuch samoczynnie się zmienia (jest mocniejszy). Jest jakaś możliwość regulacji ?

    Tak ma być są to w pozycji ogrzewania automatycznie ustawione klapy nadmuchu i jego moc , ten rysunek pokazuje kabina grzana postojowym ogrzewaniem [ w skrócie ]
  • #1299
    rzadziak1
    Level 2  
    Witajcie koledzy :-) Nie chciałbym się tutaj jakoś nadmiernie rozpisywać , ale tacy pomocni i serdeczni ludzie jak Stefano zasługują na szacunek i uznanie . Myślę, że gdyby była przyznawana Nagroda Nobla za cierpliwość w udzielaniu porad na różnych forach (elektroda, forum forda, tutaj, oraz telefonicznie, itd.) to Stefano jest jedynym , który mógłby ją otrzymać :-)
    Stefano pomógł mi telefonicznie w 2009 roku, tak zwyczajnie ,serdecznie, bezinteresownie .Powiedział , że sam sobie poradzę i dzięki niemu sam naprawiłem.
    Zanim trafiłem na Ciebie MISTRZU pamiętam,że dzwoniłem w kilka miejsc (Warszawa i szeroko pojęte okolice) goście robili łaskę , że odebrali telefon i zabijali ceną naprawy na wstępie, nawet nawet nie pytając jakie są lub były objawy.
    Poza tym słowa uznania od tylu ludzi dla Stefano na wszystkich forach mówią same za siebie i nie trzeba nic dodawać :-)
    W tym roku mój D5WZ spłatał mi figla podczas jazdy :D:D:D Piardnął sterownik, wydobywający się dym ze słupka spowodował brak widoczności wewnątrz auta ;)
    Wymontowałem , wysłałem we wtorek .W piątek wróciło, założyłem, hula jak szalone :D (Moje małe kochane F-16) :D

    A teraz krótko zwięźle i na temat :-)
    Uczciwy człowiek (nie próbuje nadmuchać tak jak inni do których dzwoniłem z czystej ciekawości co powiedzą).
    Konkretnie mówi co, ile, na kiedy.
    I cenowo bezkonkurencyjny !!!

    Pozdrawiam Wszystkich fanów Stefano :-):D:D:D
  • #1300
    janekmaj
    Level 11  
    greggy W jaki sposub założyłeś szczotki na komutator ?
  • #1302
    taxidriver1
    Level 14  
    Ja u siebie miałem dwa małe otwory w deklu wkładałem drucik w kształcie litery "U" i składałem.
  • #1304
    JacekDab23
    Level 2  
    Witam. Jestem nowy na tym forum. Czy mógłby ktoś mi powiedzieć gdzie znajduje się bezpiecznik do webasta w VW sharan rok 2009. Po podłączeniu komputera nie widzi ogrzewania postojowego. Myślę, że muszę zacząć sprawdzać od bezpieczników.
  • #1306
    JacekDab23
    Level 2  
    Sterownik był naprawiany i po zamontowaniu raz odpalał raz nie. Obecnie nawet nie drgnie. Dziękuje za informacje. Sprawdzę. Mała poprawka po rozmowie z mechanikiem. Nie drgnął po pierwszej naprawie sterownika, okazało się, że wentylator nie ruszył, ale po delikatnej ingerencji działało. Po drugiej naprawie sterownika od samego początku nie działało webasto. Wtyczki jeszcze nie sprawdzałem.
  • #1308
    Stefanek1
    Level 26  
    rzadziak1 wrote:
    Witajcie koledzy :-) Nie chciałbym się tutaj jakoś nadmiernie rozpisywać , ale tacy pomocni i serdeczni ludzie jak Stefano zasługują na szacunek i uznanie . Myślę, że gdyby była przyznawana Nagroda Nobla za cierpliwość w udzielaniu porad na różnych forach (elektroda, forum forda, tutaj, oraz telefonicznie, itd.) to Stefano jest jedynym , który mógłby ją otrzymać :-)
    Stefano pomógł mi telefonicznie w 2009 roku, tak zwyczajnie ,serdecznie, bezinteresownie .Powiedział , że sam sobie poradzę i dzięki niemu sam naprawiłem.
    Zanim trafiłem na Ciebie MISTRZU pamiętam,że dzwoniłem w kilka miejsc (Warszawa i szeroko pojęte okolice) goście robili łaskę , że odebrali telefon i zabijali ceną naprawy na wstępie, nawet nawet nie pytając jakie są lub były objawy.
    Poza tym słowa uznania od tylu ludzi dla Stefano na wszystkich forach mówią same za siebie i nie trzeba nic dodawać :-)
    W tym roku mój D5WZ spłatał mi figla podczas jazdy :D:D:D Piardnął sterownik, wydobywający się dym ze słupka spowodował brak widoczności wewnątrz auta ;)
    Wymontowałem , wysłałem we wtorek .W piątek wróciło, założyłem, hula jak szalone :D (Moje małe kochane F-16) :D

    A teraz krótko zwięźle i na temat :-)
    Uczciwy człowiek (nie próbuje nadmuchać tak jak inni do których dzwoniłem z czystej ciekawości co powiedzą).
    Konkretnie mówi co, ile, na kiedy.
    I cenowo bezkonkurencyjny !!!

    Pozdrawiam Wszystkich fanów Stefano :-):D:D:D

    Aj, taki słodki miodzio....dziękuję również.
  • #1309
    flatron316
    Level 13  
    Witam
    Koledzy a naświetlijcie mi taką sprawę
    Czy D3WZ musi mieć sterownik ?
    Chcę i tak podpiąć je pod sterownik GSM ale czy do pompki paliwa potrzebuję ten generator impulsów żeby pracowała?
    I czy ten generator jest wbudowany w podgrzewacz?
    Pytam bo chcę znajomej założyć.
    Ja u siebie dołożyłem ThermoTopa do Espace.To bylo proste bo tam wszystko jest w jednej części.I komora paliwowa zalana paliwem na parenaście minut pracy.Podaje się tylko + na jeden pin i wszystko startuje
    Mam też w busie vw T3 suche webasto - no ale własnie tam jest taka srebrna puszka i chyba ona odpowiada za generowanie tego impulsu do pompki.

    Czyli czy sam moduł D3WZ wystarczy (z pompką paliwa) czy muszę jeszcze coś mieć?
  • #1310
    Stefanek1
    Level 26  
    D3WZ ma już fabrycznie swój sterownik w sobie, jak to piszesz do generowania impulsów na pompkę, ale nie tylko. Najważniejsze to, że czuwa nad bezpieczeństwem urządzenia, sprawdza temperatury na czujnikach, generuje odpowiednią ilość powietrza do spalania podawanego paliwa, podgrzewa wstępnie palnik, celem zapłonu mieszanki, wyłącza piec po uzyskaniu odpowiedniej temperatury, itd....
    Nie da się uruchomić takiego urządzenia bez sterownika.
  • #1311
    flatron316
    Level 13  
    Dzięki Stefanek
    Czyli jak kupię takie coś:
    https://allegro.pl/oferta/renault-espace-3-webasto-diesel-d3w-z-6980559692
    To ten sterownik jest tam w środku?
    To tam widzę chyba pompkę paliwa.
    Łączę ją z jakimś wyjściem z tego podgrzewacza (schemat widziałem w tym topicu)?
    I muszę jeszcze dokupić pompkę obiegu wody?
    Czy jest w środku jak w moim Termo Top?
    I podłaczam +, - ,podaję + 12V i wystartuje ,oczywiście ten czujnik ten czujnik temperatury muszę jeszcze mieć lub zewrzeć odpowiedni pin do masy.
    Czy o czymś zapomniałem?
  • #1312
    Stefanek1
    Level 26  
    Sterownik jest w środku, z linku to piec analogowy, dogrzewacz, nie wiadomo ile jeszcze musisz w niego zainwestować aby był sprawny. Jest od renówki i powinien mieć jeszcze czujnik temperatury przy piecu. Pompkę paliwa ma, nie widać wtyczki od pieca. Aby zrobić z niego ogrzewanie postojowe, trzeba dołożyć pompkę płynu z opóźnionym wyłączaniem i spiąć to wszystko odpowiednią instalacją, dołożyć przekaźniki i bezpieczniki, a także zrobić do tego jakieś sterowanie, czyli zegarek, centralka z pilotem ...
  • #1313
    flatron316
    Level 13  
    Ok pompa płynu to wiem .
    A normalnie z modemu GSM nie pójdzie - jak wystawię z niego plus czy minus na odpowiedni pin?
    Mam te swoje 2 webasta z zegarami i ani razu z nich nie korzystałem(zegarów).Jak wiem że mam jechać ,dzwonię na modem 15 min wcześniej i wsiadam do ciepłego auta.Tak że dla mnie to GSM to jedyna i najlepsza wersja włączania.
    Przekaźniki i kable mam ich sporo.Jak nie to autozłom i za grosze kupię.Pompę płynu mam też jakąś od busa.
    Szukałem do Reni bo ona ma Renówkę
    A jak nie takie to co polecasz?
  • #1314
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Jak masz moduł gps to bez problemu to ogarniesz , bo wystraczy ze piec dostanie + i tyle ten sam + włączy pompe obiegową i wentylator w kabinie.
  • #1315
    flatron316
    Level 13  
    Ok a ostatnie pytanie.
    Czy wszystkie D3WZ to analogi i dadzą się uruchomić bez auta?
    Bo na allegro czy OLX znalazłem ich sporo od innych fur czyli merce BMW itp.
    Czy jak na tabliczce ma D3WZ to musi działać i jest napewno analogowe?
  • #1316
    Stefanek1
    Level 26  
    Nie wszystkie D3WZ są analogi, zależy jaki ma numer sterownika.
  • #1317
    flatron316
    Level 13  
    Dzięki Stefanek
    A gdzie ten numer jest?
    Na tabliczce/naklejce?
    Czy trzeba otwierać webasto?
  • #1318
    Stefanek1
    Level 26  
    Na naklejce, następna linijka pod nazwą D3WZ, tj. 25xxxx.
    Można też ten numer odczytać programem diagnostycznym.
  • #1319
    flatron316
    Level 13  
    No jak kupię to wiesz będzie po ptakach :D z czytaniem interfejsem.
    A większość sprzedawców wystawia tak :"webasto do renault clio I FL" Czyli lipa i nic z tego nie wynika,czasem jak napiszą jaki model auta i rocznik -to sobie tak kombiuję że do 2000r to chyba CAN był nieznany (chyba że się myle) to do tej daty można brać(prawie) bezpiecznie, że to analogi.Powyżej to chyba loteria?
    Czyli podsumowująć -jak będą dwie pierwsze cyfry 25 to analog na 100% ?
    Ta zasada obowiązuje tylko w D3WZ czy innych webastach też?