Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan, gdzie się znajduje wyłącznik Webasto?

ciemniol 05 Jan 2007 17:45 779822 1357
GoodRam konkurs
  • #31
    mirosz1
    Level 12  
    stały, piec po wyłączeniu zapłonu musi się jeszcze przedmuchać,
    wydaje wtedy odgłosy jaklądujący odrzutowiec
  • GoodRam konkurs
  • #32
    johnylux
    Level 11  
    o rannyy dostałem olsnienia...:) faktycznie, na pinie czujnika temperatury niema pradu bez właczonej stacyjki wiec nawet jak na pinie 1 jest stały prad piecyk nie ruszy, i dlatego odpalał tylko po wł. zapłonie:) yes yes yes zaczynam kumać czacze :) musze to jeszcze raz posprawdzać jak będe miał autko koło siebie :) tylko w takim wypadku nalezaloby jeszcze z pinu 1 podać poprzez wyłacznik prad na pin 6 oprocz pinu 7....
  • #33
    mirosz1
    Level 12  
    albo przełożyć kabelek z dojściem na czujnik temperatury na +

    Dodano po 4 [minuty]:

    wypnij wtyczkę od pieca, na 1 +, na 2 -, 3 i 4 żarówka 21W dołącz 6 i 7 do +, piec powinien zastartować, lecz nie podejmuj zbyt wielu prób, bo zablokujesz sterownik
  • #34
    johnylux
    Level 11  
    no tak zgadza sie , piecyk jeszcze smiga jak zgasze autko wiec musi byc stały plus na pinie 1 bo bateryjek tam niema :) ale ja jestem ciezki :P zapomnialem zupełnie o tym czujniku chociaz mierzyłem na nim napiecie :-(
  • GoodRam konkurs
  • #35
    mirosz1
    Level 12  
    johnylux wrote:
    no tak zgadza sie , piecyk jeszcze smiga jak zgasze autko wiec musi byc stały plus na pinie 1 bo bateryjek tam niema :) ale ja jestem ciezki :P zapomnialem zupełnie o tym czujniku chociaz mierzyłem na nim napiecie :-(
    :D


    Tu masz pdf do d4ws, s oznacza że ma wyjście na pompę wody bezpośrednio ze sterownika pieca, reszta jest taka sama jak w d4wz

    sorki ale mam problem z wysłaniem pliku, zainteresowanych proszę o kontakt na PW
  • #36
    johnylux
    Level 11  
    oki wiec wszystko załapałem... długo to trwało ale wazne ze sie udało :) na czujnik temperatury daje stały plus, uruchamiam za pomocą przekazania napiecia z pinu 1 na pin 7 i oczywiscie wczesniej montuje pompke do plynu aby wymusic obieg w układzie i mam ogrzewanie postojowe :) ... jeszcze pozostaje uruchomienie nawiewu bez właczonego zapłonu ale tym sie zajme pozniej ;)
  • #37
    mirosz1
    Level 12  
    johnylux wrote:
    oki wiec wszystko załapałem... długo to trwało ale wazne ze sie udało :) na czujnik temperatury daje stały plus, uruchamiam za pomocą przekazania napiecia z pinu 1 na pin 7 i oczywiscie wczesniej montuje pompke do plynu aby wymusic obieg w układzie i mam ogrzewanie postojowe :) ... jeszcze pozostaje uruchomienie nawiewu bez właczonego zapłonu ale tym sie zajme pozniej ;)


    :D daj znać też nad tym pracuję :cry:
  • #38
    johnylux
    Level 11  
    sukces osiagniety, wszystko pracuje tak jak powinno , tylko zastanawiam sie teraz ile czasu wytrzyma akumlator, tzn ile moze chodzic taki piecyk i pompka wodna abym mogl jeszcze uruchomic silnik :) no coz trzeba chyba potestowac, to jedyne wyjscie
  • #39
    johnylux
    Level 11  
    Porazka... piecyk pracował wspaniale az do wczoraj, wszystko niby w pozadku, dmuchawka rusza, pompka sie wlacza, piecyk kopci chce wystartowac ale sie nie udaje, po probie odpalenia z tlumiczka kapie ropa i za chwile piecyk milknie... rozebrałem go, wszystko wyglada ok, swieca zarowa dziala.... moze mial ktos podobny przypadek...??????
  • #40
    mirosz1
    Level 12  
    Sprawdż drożność dopływu powietrza,
    to bardzo ważne
  • #41
    skylark
    Level 25  
    Jest sitko wymienne wokół sztyftu?
    Jeśli jest to go wymień. Jeśli nie ma to porządnie wyczyść rurę płomieniową.
    Pisałeś, że rozbierałeś... a uszczelki wymieniłeś?
  • #42
    ziutus
    Level 15  
    Witam
    Panowie przeczytałem chyba wszystkie posty na temat dogrzewania silnika ,bardzo się ucieszylem jak zobaczylem ten temat ,mam sharana od 4 lat i od sprowadzenia go do Polski nie działa dogrzewacz ,szukałem wcześniej na forach ale nic nie było a tu "wszystkiego" się dowiedziałem.Po przeczytaniu postów odrazu zabrałem się do roboty,i tak :
    zmostkowalem czujnik temp,sprawdziłem pompkę paliwa (styki całe nie skorodowane - po podłączeniu 12V elektromagnes stuka) na wtyczce obok pieca` pin 1 ma 12V po uruchomieniu silnika na pinie 7 jest 12V,z czujnika dochodzi 12V,masa jest ok ,ale dogrzewacz nie odpala ,z wcześniejszych postów wynika ,że teraz kolej na świece ogniową i tu mam pytanie ,czy jest możliwość jej sprawdzenia bez demontowania pieca .albo proszę może o inną podpowiedz

    pozdr
    ziutus
  • #43
    skylark
    Level 25  
    Bez demontażu tylko za pomocą testera można zczytać błędy... może pokazać uszkodzenie sztyftu żarowego.
    Bez testera należy rozebrać urządzenie i sprawdzić oporność.
  • #44
    ziutus
    Level 15  
    Mam tester ,ale przez złącze diagnostyczne nie mam łączności z dogrzewaczem ,czytałem wcześniej , że trzeba się podpiąc bezpośrednio pod wtyczkę dogrzewacza - jak to zrobić, a może do tego trzeba innego testera?

    pozdr
  • #45
    skylark
    Level 25  
    Mówiąc tester miałem na myśli tester Eberspachera.
  • #46
    Stefanek1
    Level 26  
    Witam.
    Podpinam sie pod temat autora, sorry :|
    Do skylark, lub innych chetnych do pomocy, którzy już mają za soba rozbieranie piecyka serii D3,4,5... lub B.....
    Wiem ze zajmujesz sie profesjonalnie ogrzewaczami i masz na ten temat dużo informacji, a mam właśnie zamiar rozbierać swój podgrzewacz D5WZ i mam pytanie, czy trzeba mi koniecznie wymieniać jakieś uszczelki ?
    Czy są jednorazowe, psują sie i nie nadają do ponownego załozenia, lub własnego wycięcia, no i czy ewentualnie można coś takiego u ciebie zamówić ??
    Mam, miałem podobne objawy jak opisane wyzej; coraz częściej nie startował z rana, kopcący mocno piecyk, nieodpalanie, kapiące z niego paliwo, aż się pewnie zablokował, bo pomimo zblokowania czujnika, nie ma jednak chęci startu.
    Mam jeszcze w związku z tym równiez pytanie, czy po wyczyszczeniu piecyka, szczególnie sitka, przewodu paliwowego i sprawdzenia sztyftu mam mozliwość wystartowania, czy moduł sterujący po iluś /ilu ???/nieudanych startach się zablokował.
    Czy jest możliwość własnego odblokowania czy jednak muszę skozystać z VAGa lub z profesjonalnej pomocy??
    Pozdr.
  • #47
    skylark
    Level 25  
    Jeśli zdejmukesz dmuchawę koniecznie musisz zmienić uszczelkę pod dmuchawą. W komplecie występuje razem z grafitową na komorę spalania...więc wymienia się obie. Koszt kompletu to ok. 60zł. Jeśli czyszczenie sitka i wymiana uszelek nie zmieniła zdecydowanie poprawności odpalania wymień sitko na nowe.
    Generalnie nieudane starty nie blokują sterownika.
    Niestety ręcznie nie odblokujesz sterownika.
  • #48
    ziutus
    Level 15  
    Witam
    Panowie, a gdzie najlepiej zamontować dodatkową pompkę wody w sharanie z dogrzewaczem ? ,mam zamiar rozbudować do ogrzewania postojowego włączanego pilotem
  • #49
    johnylux
    Level 11  
    WItam to znowu ja :) na szczescie udało mi sie znalezc na smietniku piecyk nowego typo 5kW wiec nadal uzytkuje je jako postojowe choc zima nie doskwiera zbytnio :) ale chcialbym zapytac gdzie moge dostac owy komplet uszczelek gdyz chcialbym zreanimowac moj stary piecyk, moze sie jeszcze kiedys przyda :) i mam jeszcze jedna rade dla tych ktorzy przebudowali swoj dogrzewacz i zamontowali pomke wody, ja robie tak ze jest w stacyjce jedna pozycja przy ktorej nie swieca sie jeszcze kontrolki ale jest mozliwosc wlaczenia dmuchawy nawiewu, moze to banalne ale ja czesto tak robie, wlaczam sobie piecyk i siedzac w aucie nie musze wlaczac zaplonu a ciepelko leci :) pozdrawiam wszystkich

    Dodano po 3 [minuty]:

    ziutus wrote:
    Witam
    Panowie, a gdzie najlepiej zamontować dodatkową pompkę wody w sharanie z dogrzewaczem ? ,mam zamiar rozbudować do ogrzewania postojowego włączanego pilotem


    ja zamontowalem pompke pod samochodem, w miejscu gdzie sztywny przewod jest zastapiony na pewnym odcinku gumowym, dopasowalem przewody wodne o odpowiednim wygieciu i zamocowalem go od spodu , zaraz pod fotelem kierowcy, przez schowek wypuscilem tez przewody elektryczne do zasilania pompki
  • #50
    Stefanek1
    Level 26  
    skylark wrote:
    Jeśli zdejmukesz dmuchawę koniecznie musisz zmienić uszczelkę pod dmuchawą. W komplecie występuje razem z grafitową na komorę spalania...więc wymienia się obie. Koszt kompletu to ok. 60zł. Jeśli czyszczenie sitka i wymiana uszelek nie zmieniła zdecydowanie poprawności odpalania wymień sitko na nowe.
    Generalnie nieudane starty nie blokują sterownika.
    Niestety ręcznie nie odblokujesz sterownika.

    Dzięki wielkie za pomoc.
    Miałeś rację sterownik się nie zablokował. W pewnym momencie jednego fajnego dnia, piecyk samoczynnie podjął normalną pracę przy starcie samochodu i tak jest do dzisiaj. tylko dość mocno przy tym dymi i boję się, że go znowu kiedyś zaleje i będzie chłodno.
    Na pompce paliwa ponoć jest regulacja dawki, powiedz mi z której strony trzeba wkręcić złączkę mocniej, aby zmiejszyć przekrój uszczelki czy dławika, aby mniej pomka puszczała paliwa ??
    Dziękuję i Pozdrawiam.
  • #51
    skylark
    Level 25  
    Od strony wyjścia paliwa wkręcając zmniejsza się dawkę.
    Niemniej ostrożnie z takimi regulacjami... błędnie przeprowadzona regulacja w niektórych przypadkach prowadzi do uszkodzenia samej pompy lub wymiennika.
  • #52
    Stefanek1
    Level 26  
    Wróciłem w tej chwili z pracy i widzę tą odpowiedź.
    Oczywiście będę regulował codziennie np. 1/6 obrotu i w końcu powinienem osiągnać jakiś optymalny złoty środek.
    Wyjście pomki do piecyka to będzie chyba po przeciwnej stronie wtyczki, ale jutro sprawdzę.
    Pozdrawiam serdecznie.
  • #53
    skylark
    Level 25  
    Po tej samej stronie jak wtyczka.
  • #54
    Stefanek1
    Level 26  
    johnylux wrote:


    ja zamontowalem pompke pod samochodem, w miejscu gdzie sztywny przewod jest zastapiony na pewnym odcinku gumowym, dopasowalem przewody wodne o odpowiednim wygieciu i zamocowalem go od spodu , zaraz pod fotelem kierowcy, przez schowek wypuscilem tez przewody elektryczne do zasilania pompki




    Czy jest tam technologoczna dziura, aby te kabelki wypuścić ??
    Na której rurze założyłeś i w którą stronę pompka ma tłoczyć płyn ?
    A jak sie ma układ piecyka, jak pompka elektryczna stoi, a silnik chodzi czy przechodzi przez nią płyn ??
    Pozdr.
  • #55
    Stefanek1
    Level 26  
    Dzisiaj rano D5WZ nie odpaliło, znowu jedynie kupa dymu.
    Wymontowałem na stół i co się okazuje, że sitko chyba do wymiany bo w miejscu tego bocznego otworu, w obudowie świecy, było czymś zabite, przytkane czy stopione.
    Pomimo wyczyszczenia, lekkiego przekręcenia i przydławiernia paliwa na pompce nie odpala, tylko strasznie kopci.
    Jak tutaj wcześniej wypowiadał sie skylark trzeba będzie zakupić i wymienić sitko.
    Jaki jest koszt tej drucianej siateczki ??
    Pozdr.
  • #56
    johnylux
    Level 11  
    Czy jest tam technologoczna dziura, aby te kabelki wypuścić ??
    Na której rurze założyłeś i w którą stronę pompka ma tłoczyć płyn ?
    A jak sie ma układ piecyka, jak pompka elektryczna stoi, a silnik chodzi czy przechodzi przez nią płyn ??
    Pozdr.[/quote]

    Dziury technologicznej niema, trzeba ja zrobic sobie wiertareczka :) jeśli chodzi o pompke, to czy stoi czy pracuje, niema zadnego wplywu na prace silnika moze silnik pracowac przy wlaczonej i wylaconej pompce, ja tak uzywam i nic sie zlego nie dzieje. jesli chodzi o to na ktory przewod to latwo to wydedukowac bedac pod autem, to ten przewod ktory przechodzac przez piecyk idzie do tylniej nagrzewnicy...
  • #57
    Stefanek1
    Level 26  
    Dzięki za odpowiedż.
    Czyli z tego co piszesz wynika, że montujesz pompkę przed dogrzewaczem i ta pompka ma pchać płyn do tylnej nagrzewnicy po ogrzaniu przez piecyk.
    Co prawda wolałbym aby ogrzany płyn szedł do przedniej nagrzewnicy i silnika, aby nie tracił ciepła w tylnej, ale jeśli tam nie jest włączony wentylator to niewielka strata.
    Z pomką elektryczną chodziło mi o to, czy ona przepuszcza płyn bez większych oporów jeśli nie jest w trakcie pracy/ włączona /, czy trzeba stosować jakiś dodatkowy elektryczne zawór, który wyłączaja ja z objegu podczas jej postoju.
    Tą pompeczkę aż sie prosi aby zamontować przy piecyku, jest tam przecież miejsce i możliwość zamocowanie mechanicznego jak również wodnego / kolanka gumowe do piecyka /
    Co tam ci nie podeszła??
    Napisz coś więcej o instalacji elektrycznej, do czego / jakiego kabla p kolor /się wpiąć z tą pomką i jak rozwiązałeś podłączenie dmuchawy na wolnych obrotach w klimatroniku.
    Pozdrawiam.
  • #58
    stomat
    Level 36  
    Pompka stawia bardzo mały opór przepływającej cieczy gdy nie pracuje. Praktycznie żaden.
  • #59
    Stefanek1
    Level 26  
    Eberek odpala, po wyczyszczeniu sitka i wyregulowaniu dawki paliwa na pomce, nic nie dymi, jest dość fajnie.
    Pompka podpięta mechanicznie.
    Mam tylko jeszcze taki dylemat, jak rozwiązać problem ze sterowaniem wentylatorów, bo w klimatroniku dwustrefowym nie wiem gdzie podłaczyć, aby się delikatnie kręciły i wprowadzały trochę ciepełka do kabiny na postoju.
    Chcę to całe sterowanie zrobić na przekażniku, aby załączać wszystko razem; piecyk, pompkę płyny chłod. no i wentylatorki, ale tutaj dobrze by było trochę później.
    Moze ma to ktoś rozgryzione ??

    Pozdrawiam.
  • #60
    marcin70-33
    Level 2  
    Witam, post bardzo pouczający, kupiłem Sharana z 2002 roku. nie jestem pewien ale chyba ma pompkę w układzie już założoną. ale chodzi mi jak wysterować dmuchawę przy klimatroniku żeby było ogrzewanie postojowe. Czy Panowie rozkminiali ten wątek.