Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

ciemniol 27 Paź 2008 13:42 727685 1306
  • #361 27 Paź 2008 13:42
    Komforox2
    Poziom 10  

    Dzięki Stefanek 1!
    Naprawiłem pompkę.Może długo nie pochodzić dlatego,że nie założyłem nowych szczotek(nie mogłem na dzień dzisiejszy zakupić podobnych na 12V)
    Przyniosło to natychmiastowy efekt.Ogrzewanie tylnej nagrzewnicy działa.Nie działa mi jeszcze dogrzewacz ale powalczę z nim jak będę miał trochę więcej czasu.Załatwiłem sobie oprogramowanie i interfejs do złącza diagnostycznego.Piszę do Ciebie ponieważ jak zauważyłem masz bardzo dużo wiadomości na tematy "grzewcze".Czy i jak można zdiagnozować przez to złącze pracę dogrzewacza?Chciałbym to sprawdzić ponieważ na razie nie mam czasu na rozkręcanie piecyka.Jak dobrze zrozumiałem to może zablokował się on programowo ponieważ nie działała pompka elektryczna.
    P.S.
    Jeśli masz może opis "po polsku"jak działa VAG to daj linkę

    Dodano po 5 [godziny] 27 [minuty]:

    Jeszcze jedno!
    Dziś rano w moich stronach była temperatura ok.4 stopnie.Po wyjechaniu z garażu ,gdy termometr wskazał mi 4 stopnie to obok ,na wyświetlaczu,pokazała się gwiazdka i ten stan zasygnalizowany był sygnałem dźwiękowym.Zatrzymałem więc auto i zajrzałem pod spód aby sprawdzić czy działa ogrzewacz.Niestety" nie żyje"nie ma żadnego dymku.Czy ewentualnie może być taka sytuacja,że pomimo uszkodzonego dogrzewacza,komputer nie ma żadnych błędów?Czy też zawsze widzi on stan awaryjny?

  • Testo
  • #362 27 Paź 2008 17:22
    bodzior
    Poziom 16  

    [quote="taxidriver1"]panowie postów wiele ale nadal nikt nie napisał czy przerobił na postojowe czyli bez kluczyka z włączającymi sie wentylatorami itd czyli ciepło bez odpalania silnika. Nie ma problemu odpalenie opisane ale:
    po 1....jak podpiąć wentylatory by chodziły niestety nie znalazłem nigdzie może przeoczyłem ?
    po 2 ...sterowanie pilotem czy zegarem do czego podpiąć
    Jesli ktoś to rozkminił niech da znać lub podrzuci schemacik za pomoc wielkie piwoVW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?[/quote]


    2 - do przekaźnika załączającego piec i pompke

  • #363 28 Paź 2008 00:00
    Stefanek1
    Poziom 26  

    arturwojtowicz napisał:
    Dzięki Stefanek 1!
    Naprawiłem pompkę.Może długo nie pochodzić ...............?

    Witaj, dzieki za punkty.
    Odnośnie szczotek, mogą być z wiertarki czy innego ustrojstwa tylko węglowe, trzeba je odpowiednio wymodelować wymiarowo, jak pamietam 4,9 x 4,9 x 10 do 11 mm i wypuścić kabelek z boczku.
    Odn. VAGa wyslę ci instrukcję PL na maila, tylko mi podaj swój adres na pw. lub napisz do mnie jakiegoś maila.
    Nie wiem skąd jesteś, może masz do Stalowej Woli niedaleko, to ci zamienię pompkę z nowymi szczotkami.
    Dogrzewacz ci sie nie odzywa pomimo działającej pomki, bo się zablokował w nim sterownik przez 5 nieudanych startów, teraz trzeba go odblokować VAGiem, poprzez skasowanie błędów.
    Spróbuj odpiąć akumulator na parę minut, ale radio poprosi o kod, albo lepiej wypnij na chwilę wtyczkę od piecyka. Nie pamiętam jakie masz auto ale jak Sharan po 2000 r, to wyciąg na 2-3 min. bezpiecznik nr 12, czasami pomaga i może ruszy, bo jak rozumię nie masz jeszcze kabelka i programu VAG ?
    Pozdrowienia.

    Dodano po 11 [minuty]:

    bodzior napisał:
    taxidriver1 napisał:
    panowie postów wiele ale nadal nikt nie napisał czy przerobił na postojowe czyli bez kluczyka z włączającymi sie wentylatorami itd czyli ciepło bez odpalania silnika. Nie ma problemu odpalenie opisane ale:
    po 1....jak podpiąć wentylatory by chodziły niestety nie znalazłem nigdzie może przeoczyłem ?
    po 2 ...sterowanie pilotem czy zegarem do czego podpiąć
    Jesli ktoś to rozkminił niech da znać lub podrzuci schemacik za pomoc wielkie piwo....[/url]



    2 - do przekaźnika załączającego piec i pompke


    Warsztaty biorą za to około 1500 zeta, więc nie wiem czy nadstawiać głowę..... za piwo ?
    Pozdr.

  • Testo
  • #364 28 Paź 2008 21:38
    Komforox2
    Poziom 10  

    Witam Stefanek 1!
    Wysłałem Ci mój adres na prywatną skrzynkę.Mam Seata Alhambrę 2001
    Mam Vag-COM Release 311-2 i "kabelek" czyli interfejs do połączenia z gniazdem diagnostycznym pod kolumną kierowniczą.Niestety nie mam pojęcia jak tym programem mam zdiagnozować piecyk.Niestety wszelkie przyciski w menu programu są anglo-języczne (program i kabelek mam pożyczony od kolegi i jeszcze nie wiem jak po prostu go użyć)Próbowałem diagnozować ABS i cosik tam sobie "pykało" ale nie wiem jak wejść w diagnozę piecyka?
    P.S.
    Sorry za nękanie Ciebie ale jeśli masz do mnie cierpliwość to proszę o pomoc.Nie jestem zbyt zamożny aby ze wszystkimi usterkami jeździć po "fachowcach" ale idzie zima i sam wiesz co dalej........"Taką pakę ciężko dogrzać bez wspomogu piecem".Na dłuższej trasie nie ma kłopotu ale na krótkich odcinkach jest zimno po prostu "KWAS"

    Dodano po 9 [minuty]:

    Jeszcze jedno!
    Z tego interfejsu wyczodzą 4 kolorowe kabelki zakończone końcówkami. a z drugiej strony na RS 232 do komu laptopa.Oczywiście udał mi się połączyć z komputerem i na tym właściwie koniec bo nie wiem co dalej?Jeśli chodzi o błedy komputera centralnego to o ile dobrze przetłumaczyłem to nie ma żadnych.Czy tym interfejsem mam się włączyć do gniazda piecyka?Myślę,że chyba nie!Jeśli wiesz jak to zrobić to napisz jak wejść w opcję testu pieca i jak to jest po angielsku w VAG.
    Dzięki i pozdrawiam!

  • #365 03 Lis 2008 00:36
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Jakie cztery kabelki ????
    Złacze ma z jednej strony połaczenie z kompem, na USB lub RS 232, a z drugiej strony kabla jest wtyka OBD2, którą wpinasz do gniazda w samochodzie, które jest w Alhambrze 2001, pod nogami kierowcy.
    Włacz zapłon.
    Zapuszczasz program VAG, dalej OPTION > testujesz na jakim COMie jesteś .> SAVE i po kolei bawisz się w doktora swojego auta.
    Piecyk masz jak się nie mylę, to blok 18 /Aux. Heat/> kanał 02 /kody błędów / zapisujesz/ > dalej kasowanie i tyle. Sprawdzasz jeszcze raz, czy dalej nie ma błędów.
    Jesli był zablokowany sterownik piecyka, to po ponownym uruchomieniu silnika, przy temperaturze niższej niż + 5 st. C , dogrzewacz ma ruszyć.
    Pozdr.

  • #366 03 Lis 2008 13:45
    Komforox2
    Poziom 10  

    Witam!
    Mój interfejs ma zamiast złączaOBD2 cztery kabelki ,którymi wpinam się odpowiednio do trzech pinów w gnieździe auta.To już obcykałem.Dzięki za podpowiedź.Niestety chwilowo brak mi czasu na diagnostykę auta.Jak uporam się z moimi innymi sprawami to odezwę się do Ciebie.
    Dziękuję i pozdrawiam!

  • #367 03 Lis 2008 19:15
    bodzior
    Poziom 16  

    Witam ponownie.
    Wymieniłem ten czujnik przegrzania ale sterownik chyba się zablokował bo jest cisza napięcia wszędzie dochodzą.
    Stary czujnik na koniec miał już całkowitą przerwe i pytanie czy przez to sterownik mógł się zablokować?
    i czy w sharanie 97r. da się odblokować go vagiem?

  • #368 04 Lis 2008 10:12
    skylark
    Poziom 25  

    Prawdopodobne jest zablokowanie sterownika przy uszkodzeniu czujnika przegrzania. Nie powinno być problemu z odblokowaniem Vag-iem po skasowaniu błędów.

  • #369 04 Lis 2008 13:50
    Stefanek1
    Poziom 26  

    skylark napisał:
    Prawdopodobne jest zablokowanie sterownika przy uszkodzeniu czujnika przegrzania. Nie powinno być problemu z odblokowaniem Vag-iem po skasowaniu błędów.

    Nie wiem od czego to zależy, ten sam model auta, ten sam rocznik i VAGiem łączę się ze sterownikiem, ale juz kilka razy miałem problem z połaczeniem się z piecykiem D3WZ, bo taki chyba jest w starym Shranie, pomimo starannego sprawdzenia wszystkich połaczeń.
    Pozdr.

  • #370 04 Lis 2008 20:13
    bodzior
    Poziom 16  

    No i znowu piecyk wylądował na stole i okazało się ze świeca jest padnięta, dziwne bo jak go składałem to na koniec sprawdzałem świece i była ok. no to założyłem piec i tylko wentylator ruszył sekunde i nieboszczyk.
    Poprostu mam pecha chyba. Mam nadzieje że jak wstawie tą świeczke to wkońcu zagra ;)

    Przy okazji POZDRO dla skylark bo jako jedyny serwis zgodził pomóc i sprzedać część za rozsądną cene.
    Inne serwisy tylko straszą tysiącami i nie chcą rozmawiać.

  • #371 04 Lis 2008 23:59
    Stefanek1
    Poziom 26  

    bodzior napisał:
    No i znowu piecyk wylądował na stole i okazało się ze świeca jest padnięta, dziwne bo jak go składałem to na koniec sprawdzałem świece i była ok. no to założyłem piec i tylko wentylator ruszył sekunde i nieboszczyk.
    Poprostu mam pecha chyba. Mam nadzieje że jak wstawie tą świeczke to wkońcu zagra ;)

    Przy okazji POZDRO dla skylark bo jako jedyny serwis zgodził pomóc i sprzedać część za rozsądną cene.
    Inne serwisy tylko straszą tysiącami i nie chcą rozmawiać.

    A jak sprawdzałeś tą swiecę, to nie podpiąłes do niej przypadkiem 12 V ?

  • #372 05 Lis 2008 07:07
    bodzior
    Poziom 16  

    Nie. Tylko miernikiem elektronicznym, wiem że jest na 8V

  • #373 05 Lis 2008 12:56
    MirekL
    Poziom 10  

    Taka uwaga dla osób nie posiadających VAG'a, a potrzebujących zresetować swój komp poprzez zdjęcie klemy: kwestia radia fabrycznego i proszenia przez nie o kod - jeżeli nie jest znany i nie będzie co wprowadzić, to informuję, że u mnie po ok. 2-4 dniach (tu ma chyba znaczenie ilość włączeń silnika lub ilości przejechanych km) radio "uczy" się kodu samo (na wyświetlaczu pojawi się "Learn").
    Oczywiście zakładam, że radio jest "fabryczne" i od tego samochodu.
    ml;)

    p.s. kod takiego radia można ustalić poprzez VAG'a.

  • #374 05 Lis 2008 13:27
    skylark
    Poziom 25  

    Zdjęcie zasilania, nawet długotrwałe, nie kasuje błędów i nie odblokowuje sterownika.

  • #375 06 Lis 2008 20:54
    bodzior
    Poziom 16  

    No i po wymianie tej świeczki piecyk grzeje aż miło ;)
    Dzięki wszystkim za pomoc!

    Jeszcze takie pytanko, ile taki piecyk D3WZ przez godzine pracy na max grzaniu wypije paliwa?

  • #377 08 Lis 2008 18:48
    bodzior
    Poziom 16  

    A jeszcze zapytam czemu jak płyn jest już gorący i piec pracuje na mniejszym stpniu to czasami na chwile (około 20s) mocno dymi. Miałem taką sytuacje już dwa razy pozatym jak chodzi nie dymi wcale.

  • #378 12 Lis 2008 19:33
    pushkin77
    Poziom 10  

    Peper napisał:
    kolego @kamosito u mnie pod pinem 20w klimatroniku nie było nic podłączone. Po prostu był tam pusty wtyk, a po podaniu napięcia nie załącza mi webasta tylko panel klimatronika.


    mozesz powiedziec w której kostce jest ten pin 20???

  • #379 12 Lis 2008 19:38
    skylark
    Poziom 25  

    Bo jest to podłączenie webasto do wysterowania dmuchawy, a nie wysterowania webasta.

  • #380 12 Lis 2008 20:30
    pushkin77
    Poziom 10  

    skylark napisał:
    Bo jest to podłączenie webasto do wysterowania dmuchawy, a nie wysterowania webasta.


    i o to wlasnie mi chodzi.... wysterowac climatron po wlaczeniu webasto.... tylko nie wiem o ktora wtyczke chodzi bo jest ich u mnie 3 i czym to wysterowac (masa, +12, czy jeszcze co innego(sharan '96))??

    ps. widzialem jak to działa w pasku z fabrycznym zegarem webasto.... po wlaczeniu piecyka włącza sie panel climatronika gdzie zamiast temp zew. jest "HE" a oprocz tego normalna regulacja temp i predkosci wiatraków...

  • #381 14 Lis 2008 16:29
    martin03
    Poziom 2  

    Wiem ze na PIN20 trzeba podac +12, ale to jeszcze nie uruchamia w calosci klimatronika, a tylko wyswietla na nim napis HE. Wiec zapewne jeszcze trzeba sie gdzies podlaczyc, aby ruszyly wentylatory.

  • #382 14 Lis 2008 18:04
    skylark
    Poziom 25  

    Trzeba jeszcze podać +12V na gruby przewód czerwono-biały silnika dmuchawy.

  • #383 14 Lis 2008 18:09
    joker1958
    Poziom 13  

    czy te podlaczenia plusa mozna tez zastosowac do vw touran z climatronikiem i czy staly plus ciagnac bezposrednio z akumulatora i zabezpiczyc bezpiecznikim chodzi o panel sterowania climatronik i dmuchawe

  • #384 14 Lis 2008 23:12
    lukaszokilde
    Poziom 10  

    witam wszystkich mam sharana 97 z podgrzewaczem czy ktos by mi przerobil podgrzewacz na pełne webasto pozdrawiam najlepiej z pomorskiego :D

    Dodano po 15 [minuty]:

    mam pytanko czy po właczeniu nawiewu przy zimnym silniku powinien sie właczyc wentylator przy chłodnicy czy mam uszkodzony termostat ?

  • #385 14 Lis 2008 23:16
    Stefanek1
    Poziom 26  

    skylark napisał:
    Trzeba jeszcze podać +12V na gruby przewód czerwono-biały silnika dmuchawy.

    Czyli aby uzyskac sterowanie klimatronikiem w czasie dzałania piecyka, podłaczamy na pin 20 +12 V i na gruby kabel czerwono biały dmuchawy równiez +12 V, ale oba te napięcia są osobno podawane i separowane za pomocą dwóch przekażników ?
    Pozdr.

  • #386 14 Lis 2008 23:24
    joker1958
    Poziom 13  

    Stefanek1 napisał:
    skylark napisał:
    Trzeba jeszcze podać +12V na gruby przewód czerwono-biały silnika dmuchawy.

    Czyli aby uzyskac sterowanie klimatronikiem w czasie dzałania piecyka, podłaczamy na pin 20 +12 V i na gruby kabel czerwono biały dmuchawy równiez +12 V, ale oba te napięcia są osobno podawane i separowane za pomocą dwóch przekażników ?
    Pozdr.



    a jak to sie ma do vw touran sterowany canami czy tak samo sie podlacza moze ty mi odpowiesz

  • #387 15 Lis 2008 07:40
    skylark
    Poziom 25  

    Nie trzeba separować. Może wychodzić z jednego zasilania, oczywiście zabezpieczonego bezpiecznikiem.
    Informacja ta dotyczy jednego z modeli Sharana. Nie wszystkie mają ten schemat podłączenia... tym bardziej Touran.

    W Touranie należy podać sygnał cyfrowy CAN w cienki czarno-biały przewód z pin 15 w szesnastopinowej beżowej kostce od klimatronika do regulatora dmuchawy .... a to jest zupełnie inna bajka.

  • #388 16 Lis 2008 16:25
    marcin7033
    Poziom 2  

    Panowie mam za mało punktów żeby pobrać pliki do przerobienia dogrzewacza w Sharanie z 2001 roku i pompką na podszybiu, czy ktoś może mi pomóc i przesłać mi jakieś materiały na email marcin70-33(malpa)o2.pl. Zgóry bardzo dziękuję.

  • #389 16 Lis 2008 18:15
    skylark
    Poziom 25  

    Masz ode mnie punkty, żebyś mógł sobie ściągnąć.

  • #390 17 Lis 2008 11:32
    lukaszokilde
    Poziom 10  

    witam wszystkich mam pytanko ile moze kosztowac pompka do paliwa własnie do webasto i czy do danego webasto trzeba przystosowac pompke bo podobno dawke paliwa sie ustawia na pompce prosze o pomoc pozdrawiam