Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan, gdzie się znajduje wyłącznik Webasto?

ciemniol 26 Nov 2008 11:51 777965 1357
  • #421
    lukaszokilde
    Level 10  
    witam koledzy posiadam szarana 97r 19tdi posiada on ogrzewacz który po wymianie pompki działał ale od wczoraj cos sie stało i po właczeniu autka piecyk startuje pompka zaczyna prace ale po minucie pompka cichnie (zaznacze ze mam zrobiony wyłącznik zamiast termometra)jaka może być przyczyna ze piecyk pracuje i przestaje :cry: proszę o pomoc a jeszcze jedno co to sa za oznaczemia np. (pin 3 albo jakiś tam inny )gdzie sa te piny?
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #422
    bodzior
    Level 16  
    A sprawdzałeś na pracującym silniku?
    Piny to połączenia we wtyczkach.
  • #423
    wirgin
    Level 17  
    Kupiłem alhambrę (sharan) lecz ktoś wcześniej wymontował pod spodem dogrzewać. Przewody elektryczne odcięte i płynu zaślepione.
    Samochód jest z roku 1997 i prawdopodobnie było tam dogrzewanie D3WZ gdyż nie ma sterowania w zegarku, a klima jest manualna.
    Skoro ktoś podprowadził dogrzewacz więc może by kupić webasto, pompkę programator by działało jako pełne ogrzewanie postojowe.
    Przeglądnąłem Allegro i znalazłem m/in. takie typy: D5WZ , D5WS , D5Z-F
    Które najbardziej by "zagrało" w tym seacie z 1997r?
  • #424
    Stefanek1
    Level 26  
    wirgin wrote:
    Kupiłem alhambrę (sharan) lecz ktoś wcześniej wymontował pod spodem dogrzewać. Przewody elektryczne odcięte i płynu zaślepione.
    Samochód jest z roku 1997 i prawdopodobnie było tam dogrzewanie D3WZ gdyż nie ma sterowania w zegarku, a klima jest manualna.
    Skoro ktoś podprowadził dogrzewacz więc może by kupić webasto, pompkę programator by działało jako pełne ogrzewanie postojowe.
    Przeglądnąłem Allegro i znalazłem m/in. takie typy: D5WZ , D5WS , D5Z-F
    Które najbardziej by "zagrało" w tym seacie z 1997r?


    Najlepiej oryginalne rozwiązanie jako dogrzewacz, czyli D3WZ, jest o mocy 3 KW, wkładasz i ma pasować, natomiast te inne piecyki co podajesz, których mac to 5 KW, to juz inny temat wymagajacy dołozenia elektrycznej popmki objegu płynu, pewnie też pomka paliwa bedzie do wymiany, a to już koszty...
    Pozdr.
  • #425
    tomi233
    Level 11  
    Do kolegi Stefanek 1, widzę ze jesteś gość najbardziej zorientowany w temacie.Mam d5wz w toyocie działało do tej pory jako-tako bo czasem musiałem porozpinać wtyczki podać napięcie i odpalało od nowa i wszystko było ok".A teraz problem polega na tym że:włącza się dmuchawka na 5-6 sekund potem świeca za żarzy i po wszystkim cisza.nie mam gdzie tego zdiagnozować testerem a sam nie jestem w elektronice aż tak zorientowany,z kim bym nie poruszył tematu to każdy twierdzi ze pompka paliwa, a pompka jest sprawna,urządzenie po włączeniu podczas testu nie podaje impulsu na pompkę paliwa,może mógłbym liczyć na jakąś pomoc
  • #426
    zbychubia
    Level 10  
    jaki jest symbol swiecy zarowej do webasta alahambra 2001r i czy sharon galaxy to te same swiece

    Dodano po 5 [godziny] 38 [minuty]:

    witam wszystkich mam pytanko posiadam alhambre 2001rmam spalona swiece zarowa gdzie mozna by było kupic ja taniej bo w serwisie vw proponuja ją za 260zł pozdrawiam
  • #427
    Stefanek1
    Level 26  
    tomi233 wrote:
    Do kolegi Stefanek 1, widzę ze jesteś gość najbardziej zorientowany w temacie.Mam d5wz w toyocie działało do tej pory jako-tako bo czasem musiałem porozpinać wtyczki podać napięcie i odpalało od nowa i wszystko było ok".A teraz problem polega na tym że:włącza się dmuchawka na 5-6 sekund potem świeca za żarzy i po wszystkim cisza.nie mam gdzie tego zdiagnozować testerem a sam nie jestem w elektronice aż tak zorientowany,z kim bym nie poruszył tematu to każdy twierdzi ze pompka paliwa, a pompka jest sprawna,urządzenie po włączeniu podczas testu nie podaje impulsu na pompkę paliwa,może mógłbym liczyć na jakąś pomoc

    Zobacz czy nie masz skorodowanych styków na połaczeniu pompki z konektorami kabelków, skąd wiesz że swieca sie żarzy? Sprawdź konektory, ich stan w kostce przy piecyku, kabelki, szczególnie te na pomkę czyli nr 3 i 4 / na kostce/.
    Co, trzeba dalej wyciągnąć piecyk i posprawdzać wszystko, jak nie masz możliwości zdiagnozować.

    Dodano po 11 [minuty]:

    zbychubia wrote:
    jaki jest symbol swiecy zarowej do webasta alahambra 2001r i czy sharon galaxy to te same swiece

    Dodano po 5 [godziny] 38 [minuty]:

    witam wszystkich mam pytanko posiadam alhambre 2001rmam spalona swiece zarowa gdzie mozna by było kupic ja taniej bo w serwisie vw proponuja ją za 260zł pozdrawiam

    Swieca ma symbol BERU; 0100 266 228 8V, tak jest w Sharanie 2001, Galaxy, Alhambra, bo piecyk ten sam D5WZ.
    Moze byc tez taka;
    http://www.allegro.pl/item467075947_webasto_eberspacher_swieca_zarowa_8v_d3w_d5w.html
    Świeczkę taka kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym, jak nie mają to niech zamówią, koszt około 100 Zł.

    Pozdrowienia
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • #428
    marektre
    Level 10  
    Witam
    Dzieki bodzior za odpowiedz.
    Dzisiaj piecyk wymontowałem, odkręciłem świece i chcę ja sprawdzić
    Jest na 8V i podobno po podłączeni ma się świcic na czerwono??
    Jak można ja jeszcze w inny sposób sprawdzić czy jest sprawna?? Ponieważ przed zakupem chce być pewny jest ze nie działa
    Pozdrawiam
  • #429
    Stefanek1
    Level 26  
    Do marektre
    Aby jej nie uszkodzić 12-stoma Voltami, musisz znaleść gdzieś 8 V, lub troszkę mniej, np. zasilacz stabilizowany z regulacją napięcia. Omomierzem to tylko czy ma obwód i ma być na niej około 1 Ohma.
    Pozdr.
  • #430
    marcin7033
    Level 2  
    wystarczy że będziesz muskał plusem po końcówce świecy to nawet 12V jej nie zaszkodzi
  • #431
    zbychubia
    Level 10  
    jak można usunąc tą usterkę nie grzeje mi tył samochodu seat alhambra 2001rwymieniałem wczesniej pompe wody ale nie jestem pewien czy wczesniej grzało
  • #432
    bodzior
    Level 16  
    A przewody idące do tylnej nagrzewnicy są gorące?
    Wentylator się włancza na max temperature?
  • #433
    marektre
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedz
    Ale jeszcze jedno pytanie czy świeca po podłącze 8v ma żarzyć się do czerwoności??
  • #434
    Stefanek1
    Level 26  
    marektre wrote:
    Dzięki za odpowiedz
    Ale jeszcze jedno pytanie czy świeca po podłącze 8v ma żarzyć się do czerwoności??

    Tak, ale dopiero po chwili.
    Sprawdż w jakim stanie jest sitko na swiecy.
  • #435
    tomi233
    Level 11  
    Witam Panowie.Piecyk odpalił. Tak jak napisał kolega Stefanek 1,rozebrałem ,posprawdzałem wszystkie odbiorniki i czujniki ,a po złożeniu wszystkiego do kupy eberek zagadał i działa,problem jest chyba w starości urządzenia i wszystkie styki pośniedziały,zobaczymy jak długo podziała.Dzięki za podpowiedzi.Pozdrawiam
  • #436
    Stefanek1
    Level 26  
    tomi233 wrote:
    Witam Panowie.Piecyk odpalił. Tak jak napisał kolega Stefanek 1,rozebrałem ,posprawdzałem wszystkie odbiorniki i czujniki ,a po złożeniu wszystkiego do kupy eberek zagadał i działa,problem jest chyba w starości urządzenia i wszystkie styki pośniedziały,zobaczymy jak długo podziała.Dzięki za podpowiedzi.Pozdrawiam

    No to jest to i tylko się cieszyć , że jeszcze jeden z nas będzie mial w swoim aucie w końcu ciepełko.
    Pozdr.
  • #437
    zbychubia
    Level 10  
    witam wszystkich zabrałem sie dzisiaj za ogrtzewanie w alhambrze 2001r wymienilem świece żarową pochodził 15sekund jak odrzutowiec i koniec piesni za 2gim i nastepnym razem jest to samo prosze o rade to mo ze jutro znajde natchnienie i powalcze dalej z góry dzięki
  • #438
    Stefanek1
    Level 26  
    zbychubia wrote:
    witam wszystkich zabrałem sie dzisiaj za ogrtzewanie w alhambrze 2001r wymienilem świece żarową pochodził 15sekund jak odrzutowiec i koniec piesni za 2gim i nastepnym razem jest to samo prosze o rade to mo ze jutro znajde natchnienie i powalcze dalej z góry dzięki

    ...jak widać przegrzewa ci się piecyk, elektryczna pompa płynu do roboty, wymień szzczotki. Pozdr.
  • #439
    martin98
    Level 2  
    witam wszystkich

    posiadam voyagera 2.8crd z 2006r klimatronik 2 strefowy.
    mam pytanie tego typu - czy ktos sie orientuje jaki model webasta jest w tym autku i czy istnieje mozliwosc przerobienia go na prawdziwe webasto (z tego co sie zorientowalem jet to dogrzewacz,ktory sie wlacza automatycznie)chodzi mi o przerobke typu wlacznika manualnego.dzieki serdeczne za jakiekolwiek odpowiedzi
    pozdrawiam .
  • #440
    zbychubia
    Level 10  
    tak jak doradził mi kolega Stefanek1 kupiłem swiece 88zł pokasowałem bledy mam webasto d5ws i hula niczym odrzutowiec teraz chce go podłaczyc na pilote elektr.proponuje mi to z materiałem za 200zł mysle ze nie jest to cena wygórowana jeszcze raz dzieki pozdrawiam
  • #441
    skylark
    Level 25  
    martin98 wrote:
    witam wszystkich

    posiadam voyagera 2.8crd z 2006r klimatronik 2 strefowy.
    mam pytanie tego typu - czy ktos sie orientuje jaki model webasta jest w tym autku i czy istnieje mozliwosc przerobienia go na prawdziwe webasto (z tego co sie zorientowalem jet to dogrzewacz,ktory sie wlacza automatycznie)chodzi mi o przerobke typu wlacznika manualnego.dzieki serdeczne za jakiekolwiek odpowiedzi
    pozdrawiam .


    Jest tam Thermo Top Z firmy Webasto. Rozbudowa jest stosunkowo tania i prosta. Lista serwisów na stronie www.webasto.pl
  • #442
    dkow
    Level 14  
    Dziękuję za odpowiedź koledze Stefanek1. Zrobiłem tak jak to opisał w poście z 25 Lis 2008 22:44. Faktycznie uszkodzona świeca (brak przejścia). Teraz czekam na przesyłkę.
    Dzięki. Jestem dobrej myśli że uda się naprawić piecyk.
    Jak się powiedzie to napiszę.
    P.s. Nie mogłem wcześniej odpowiedzieć bo nie miałem PC przez tydzień.
  • #443
    lukaszokilde
    Level 10  
    bodzior wrote:
    A sprawdzałeś na pracującym silniku?
    Piny to połączenia we wtyczkach.


    witam ponownie piecyk odpala i po 3 minutach pracy pompka cichnie i piec umiera mialem odpalone auto przez 30 minut i piecyk zaczynał prace i po jakims czasie po 2-3 minutach umierał i ponownie sie odpalałi i po 2-3 znowu umiera co moze byc przyczyna ---teraz wcale nie odpala od dzis prosze o pomoc pozdrawiam
  • #444
    dkow
    Level 14  
    U mnie pełny sukces. Piecyk odpalił za pierwszym razem po wymianie świecy. Na początku po kopcił trochę a potem już wszystko w porządku. Dzięki bardzo
  • #445
    marektre
    Level 10  
    Witam ponownie
    Piec odpalił i już wszystko Ok
    Padnięta była świeca, unity przewód czerwony od gniazdka przy piecyku, zatarte łożysko od dmuchawy -wystarczyło przesmarować zobaczymy na jak długo. Oprócz tego szczotki w dodatkowej pompie wody. Chyba wszystko co mogło być zepsute. Jeżeli chodzi o sterownik nie wiem czy był zablokowany ale prawdopodobnie tak ponieważ ogrzewacz nie chodził przesz 3 lata -
    Dzięki wszystkim za pomoc
  • #447
    tomi233
    Level 11  
    Witam Panowie.Mam pytanko,kupiłem mini zegar Webasto o nr.1530 i chciał bym go podpiąć do mojego eberka w tojocie,wszystko mam już prawie opanowane nawet to że bez przeróbek z tego zegara nie uruchomię przekaźników co by wszystkim sterowały ale temat opanowałem tylko jestem ciekawy po co jest na zegarze zacisk+15 jeżeli podany - i + załatwia wszystko zegar się włącza i podaje sygnał na OUT-wyjście,a podpięcie +15 nic nie zmienia-chyba, bo nie mam instrukcji i nie wiem co z nim zrobić podłączać czy nie.Mam schemat i instrukcje od zegara Eberspacher ale to całkiem inna bajka.Dodam tylko że przerabiam D5WZ na ogrzewanie postojowe i gdyby nie ten zegar to pewnie już by działało,ale taki kupiłem i trudno.Będę bardzo wdzięczny za pomoc.Elektroda jest WIELKA.Pozdrawiam.
  • #448
    s27
    Level 15  
    Przepraszam że podepnę się pod temat - Sharan 2003 rok z D5W - auto po przejściach; jeżdziło już kilka miesięcy a ostatnio rozładowuje klientowi akumulator, załączona pompka paliwa + pompka w układzie chłodzenia po wyłączeniu zapłonu i pada akumulator,
    sprawdziłem tak na szybko błędy - spalona świeca żarowa, wypiąłem czujnik na podszybiu a nadal pompki pracują, odpięcie akumulatora nic nie daje, wymiana świecy zapewne nie wpłynie na wyłączenie pompek ???
    Gdzie szukać winy pracujących pomp, sterownik silnika prawdopodobnie z emulatorem a na 100 % odcięta linia diagnostyczna !!!
    Jakie inne elementy są odpowiedzialne za załączanie Webasto ???
  • #449
    bodzior
    Level 16  
    tomi233 wrote:
    Witam Panowie.Mam pytanko,kupiłem mini zegar Webasto o nr.1530 i chciał bym go podpiąć do mojego eberka w tojocie,wszystko mam już prawie opanowane nawet to że bez przeróbek z tego zegara nie uruchomię przekaźników co by wszystkim sterowały ale temat opanowałem tylko jestem ciekawy po co jest na zegarze zacisk+15 jeżeli podany - i + załatwia wszystko zegar się włącza i podaje sygnał na OUT-wyjście,a podpięcie +15 nic nie zmienia-chyba, bo nie mam instrukcji i nie wiem co z nim zrobić podłączać czy nie.Mam schemat i instrukcje od zegara Eberspacher ale to całkiem inna bajka.Dodam tylko że przerabiam D5WZ na ogrzewanie postojowe i gdyby nie ten zegar to pewnie już by działało,ale taki kupiłem i trudno.Będę bardzo wdzięczny za pomoc.Elektroda jest WIELKA.Pozdrawiam.


    Więc tak +15 wtym zegarku nie jest do niczego podłączone (ślepy pin)
    A co do podpięcia go pod ebera to trzeba zastosować przekaźnik ale jest jeden problem bo ten zegarek na OUT daje +12V ale tylko kilka mA i nie będzie miał siły zasilić nawet najmniejszego przekaźnika. Jest jednak opcja przerobienia tego zegarka aby na wyjściu był większy prąd.
  • #450
    tomi233
    Level 11  
    Dzięki bodzior za informacje, z tym małym prądem to sobie poradziłem bo mam kolegę co lubi się bawić elektroniką i mi to przerobi, wszystko mam już opanowane tylko muszę zabrać się za montaż i o efektach napisze,żona jeździ tym autem i się nie może doczekać kiedy wyjdzie z pracy po nocy, a tu ciepła fura czeka jak na razie to z pomocą Elektrody wszystko idzie jak po maśle.Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem.