Witam Szanownych Kolegów!
Pozwolicie że wyłożę mój problem z dogrzewaczem, może znajdzie się ktoś kto mi coś podpowie. Niedawno kupiłem Seata Alhambrę 2005r. Myślałem że dogrzewacz działa - po zgaszeniu silnika coś tam pod spodem świstało, okazało się że to tylko wentylatorek przewietrzający dogrzewacz.
Najpierw pojechałem do gościa który podłączył kompa VAG, ale całego auta.
Komp pokazał błąd pompki paliwa. Po usunięciu błędu i po nowym teście znowu - błąd pompki.
Facet od kompa nie miał wolnych terminów udało mi się wkręcić do innego fachowca. Ten stwierdził że dogrzewacz nie daje zasilania na pompkę, że problem leży po stronie sterownika dogrzewacza. Po podaniu zasilania "na krótko" do pompki, pompka cykała, ale dogrzewacz nie odpalił. Jak wyjeżdżałem z warsztatu załapał, ale chodził tylko chwilkę - prawdopodobnie dopóki miał paliwo "nacykane na krótko". Dzisiaj wykręciłem piecyk z auta - jutro zawiozę do elektryka. Czy macie jakieś sugestie co może być przyczyną problemów? Co zasugerować elektrykowi - spoko gość - nie kryje że z tym modelem nie miał do czynienia.
Kolejny problem.
Poprzedni właściciel musiał chyba wjechać na jakiś kamień, bo urwał końcówkę tłumniczka. Mógłbym coś zaimprowizować, ale nie wiem nawet jak ta końcówka wygląda. Zostawić tak jak jest chyba nie mogę, bo w czasie jazdy może mi "zdmuchnąć płomień", zresztą było tam ostatnio sporo napchanego śniegu.
W przyszłości też chciałbym przerobić ustrojstwo na ogrzewanie postojowe i zastanawiam się czy oryginalna wspomagająca, elektryczna pompa wodna umieszczona przy silniku wystarczy do "wzbudzenia dobrego obiegu" przy piecyku 5KW?
Za ewentualne sugestie z góry serdecznie dziękuję.
Dodano po 1 [minuty]:
Ta pompka jest przed zbiornikiem paliwa (patrząc od przodu) i pod spodem samochodu
Pozwolicie że wyłożę mój problem z dogrzewaczem, może znajdzie się ktoś kto mi coś podpowie. Niedawno kupiłem Seata Alhambrę 2005r. Myślałem że dogrzewacz działa - po zgaszeniu silnika coś tam pod spodem świstało, okazało się że to tylko wentylatorek przewietrzający dogrzewacz.
Najpierw pojechałem do gościa który podłączył kompa VAG, ale całego auta.
Komp pokazał błąd pompki paliwa. Po usunięciu błędu i po nowym teście znowu - błąd pompki.
Facet od kompa nie miał wolnych terminów udało mi się wkręcić do innego fachowca. Ten stwierdził że dogrzewacz nie daje zasilania na pompkę, że problem leży po stronie sterownika dogrzewacza. Po podaniu zasilania "na krótko" do pompki, pompka cykała, ale dogrzewacz nie odpalił. Jak wyjeżdżałem z warsztatu załapał, ale chodził tylko chwilkę - prawdopodobnie dopóki miał paliwo "nacykane na krótko". Dzisiaj wykręciłem piecyk z auta - jutro zawiozę do elektryka. Czy macie jakieś sugestie co może być przyczyną problemów? Co zasugerować elektrykowi - spoko gość - nie kryje że z tym modelem nie miał do czynienia.
Kolejny problem.
Poprzedni właściciel musiał chyba wjechać na jakiś kamień, bo urwał końcówkę tłumniczka. Mógłbym coś zaimprowizować, ale nie wiem nawet jak ta końcówka wygląda. Zostawić tak jak jest chyba nie mogę, bo w czasie jazdy może mi "zdmuchnąć płomień", zresztą było tam ostatnio sporo napchanego śniegu.
W przyszłości też chciałbym przerobić ustrojstwo na ogrzewanie postojowe i zastanawiam się czy oryginalna wspomagająca, elektryczna pompa wodna umieszczona przy silniku wystarczy do "wzbudzenia dobrego obiegu" przy piecyku 5KW?
Za ewentualne sugestie z góry serdecznie dziękuję.


Dodano po 1 [minuty]:
rafalel3 wrote:Witam. Poszukuję informacji , gdzie znajduje się pompka paliwa do webasto w seacie alhambra rocznik 2003 , Z góry dziękuję za rzeczowe informacje..
Ta pompka jest przed zbiornikiem paliwa (patrząc od przodu) i pod spodem samochodu
