Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan, gdzie się znajduje wyłącznik Webasto?

ciemniol 08 Feb 2009 22:28 769166 1357
  • #601
    Stefanek1
    Level 26  
    adiee wrote:
    Mam podobny problem jak kole gagreggy zaczytałem błędy. Skasowałem, kilkukrotny błąd "01491 - Glow-Plug for Heater (Q9) 29-00 - Short to Ground". Rozumiem zwarcie do masy na świeczce żarowej w piecyku. I tu zaskoczenie, bo na forum pisaliście, że ten numerek to objaw spalonej świecy. Co więc jest z tą świecą sam się zastanawiam bo zacząłem naprawę od całkowitego rozebrania i sprawdzenia. I co ciekawe jakimś cudem udało mi się rozkręcić webasto jedna śruba obcięta ale dorobiłem, miałem przepalony jeden kabel dorobiłem. Po rozkręceniu sprawdziłem świece, rozkręciłem i miała około 1 ohma po podłączeniu pod 8v z zasilacza nagrzewała się wiec wydaje mi się że była –jest dobra wyciągnąłem sitko i przeczyściłem. I tu się zastanawiam czy zwarcie może robić jakiś drucik z sitka który dotyka świecy? Bo to w zasadzie jedyne co mi do głowy przychodzi.
    A szkoda że nie zrobiłem zdjęcia prostego sposobu naprawy pompy -zakładania szczotek aby się nie zsuwały podczas zakładania na komutator. Wiec podpowiem malutkie wiertełko wywiercić otwór pod szczotkami w plastykowej obudowie nawet są rowki :D i wkręcić małe wkręty który przytrzyma szczotki. Założyć i wkręty wykręcić proste człowiek się nie na poci polecam

    Swieca może dotykać do sitka, tym sie nic nie dzieje, bo na obudowie świecy jest masa.
    Dobry sposób na szczotki, ale potem trzeba zaslepić otwór np. gorącą lutowniocą.
    Pozdr
  • Texa PolandTexa Poland
  • #602
    adiee
    Level 12  
    No i wszystko jasne sam zrobiłem zwarcie na świecy (niewiem po co tam podkłądke pod kable wsadziłem),wyaliłem ją, skasowałem błedy i huczy jak odrzutowiec :). Chciałem sie jeszcze dowiedzieć jak puścić przewody od czujnika do środka(którędy je puścić) chiałbym sobie zrobić włącznik wewn. sam.
  • #603
    Stefanek1
    Level 26  
    adiee wrote:
    No i wszystko jasne sam zrobiłem zwarcie na świecy (niewiem po co tam podkłądke pod kable wsadziłem),wyaliłem ją, skasowałem błedy i huczy jak odrzutowiec :). Chciałem sie jeszcze dowiedzieć jak puścić przewody od czujnika do środka(którędy je puścić) chiałbym sobie zrobić włącznik wewn. sam.

    Od czujnika temperatury?
    Jesli tak to masz je już w aucie w lewm progu, dwie srubki, osłona na bok i widzisz w tej wiązce co wychodzi od piecyka koło tylnego lewewgo siedzenia.
    Pisałem chyba wczesniej na termat przełacznika temperatury, jakie kolory, poczytaj temat do tyłu.
    Pozdr.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #605
    zynek
    Level 12  
    U mnie - Alhambra 2005 w progu podobno nic nie ma.
    Pewnie chodziło koledze o czujnik temperatury na podszybiu, który załącza piecyk poniżej 5C
    Pozdro
  • #606
    adiee
    Level 12  
    tak dokładnie ten na podszybiu wywalę go wyprowadze kable no chyba że znajdę je w listwie
  • #607
    zynek
    Level 12  
    adiee wrote:
    tak dokładnie ten na podszybiu wywalę go wyprowadze kable no chyba że znajdę je w listwie i zrobię włącznik

    Baaaardzo pożyteczne posunięcie - piecyk nie będzie szalał przy każdym odpaleniu samochodu.
  • #608
    JUNIOR39
    Level 2  
    witam,proszę o podpowiedz jak podłączyć dodatkową pompkę płynu w sharanie 1996,mam słaby obieg i dogrzewacz gaśnie na wolnych obrotach,jeżeli jadę to wszystko jest ok,miejsce montażu znam,mam problem z podłączeniem prądu,z góry dziękuje
  • #609
    carsontax
    Level 10  
    witam ..mam pytanko . Mam oberwane te 2 rurki pod spodem. 1 to jest tlumik a ta 2 do czego jest ? widze ze gdzies w prog wchodzi . Az takie potrzebne sa ?
  • #610
    Stefanek1
    Level 26  
    JUNIOR39 wrote:
    witam,proszę o podpowiedz jak podłączyć dodatkową pompkę płynu w sharanie 1996,mam słaby obieg i dogrzewacz gaśnie na wolnych obrotach,jeżeli jadę to wszystko jest ok,miejsce montażu znam,mam problem z podłączeniem prądu,z góry dziękuje

    Podepnij koło piecyka, a napięcie zasilania pomki najlepiej po stacyhce, czyli jak właczony zapłon to pomka pracuje i tak jest w modelach w noiwej budzie, ale jest tam jeszcze taki opózniacz który powoduje, ze pomka chodzi jescze około 2 min, celem wystudzenia pieca.
    U ciebie moze być wyłaczana równo z zapłonem i tez bedzie dpbrze, bo masz tam słabszy dogrzewacz tylko 3 KW.
    Pozdr.

    Dodano po 2 [minuty]:

    carsontax wrote:
    witam ..mam pytanko . Mam oberwane te 2 rurki pod spodem. 1 to jest tlumik a ta 2 do czego jest ? widze ze gdzies w prog wchodzi . Az takie potrzebne sa ?

    Tlumik ma być, a druga rurka to już bezwzględnie musi, bo to jest kolektor ssący do piecyka, ciągnie powietrze z progu, jego brak spowoduje zasysanie nieczystego powietrza i wszelkiego rodzaju paskudzwa, co spowodować może i to szybko problemy z dmuchawą.
    Pozdr.
  • #611
    carsontax
    Level 10  
    wlasnie dmuchawa zaczela szwankowac. Prubuje zapalac ale cos nie moze wystartowac ( kupa dymu) ,moze to przez te oberwane rurki ...ide cos kombinowac o ile nie jest juz za pozno .
  • #612
    adiee
    Level 12  
    Jak dymi to może być brudne sitko przy świecy.
  • #613
    JUNIOR39
    Level 2  
    dziękuję bardzo za podpowiedź,pozdrawiam
  • #614
    lukaszokilde
    Level 10  
    witam wszystkich .....
    mam pytanko gdzie znajduje sie czujnik temper. na podzszybiu nic nie widze mam alhambre 2001r kupilem 2 dni temu a wczesniej mialem sharana 97ri termometr byl wpodzybiu kolo silniczka wycieraczek prosze o pomoc bo bym chcial zobaczyc czy hula bo autko jest po lekkiej i stoi na warsztacie i jest tam cieplo a wiem ze jak sie zlaczy te kable od termometra to powinno odpalic:D pozdrawiam
  • #615
    Stefanek1
    Level 26  
    lukaszokilde wrote:
    witam wszystkich .....
    mam pytanko gdzie znajduje sie czujnik temper. na podzszybiu nic nie widze mam alhambre 2001r kupilem 2 dni temu a wczesniej mialem sharana 97ri termometr byl wpodzybiu kolo silniczka wycieraczek prosze o pomoc bo bym chcial zobaczyc czy hula bo autko jest po lekkiej i stoi na warsztacie i jest tam cieplo a wiem ze jak sie zlaczy te kable od termometra to powinno odpalic:D pozdrawiam
    Wysil się trochę i poszukaj, o tym czujniku było naprawdzę sporo pisane...
  • #617
    Krzysztof48
    Level 12  
    Witam koledzy chciałbym się dowiedzieć czy VAG-iem będę mógł sprawdzić kody w debascie w galaxym w starej budzie
  • #618
    taxidriver1
    Level 14  
    poczytaj forum jest wszystko ale tak jak kable ci nie zgniły :shocked!:
  • #619
    Stefanek1
    Level 26  
    Krzysztof48 wrote:
    Witam koledzy chciałbym się dowiedzieć czy VAG-iem będę mógł sprawdzić kody w debascie w galaxym w starej budzie

    Ja się jeszcze nie połaczyłem z ogrzewaniem w tym aucie MK1 w starej budzie.
    Pozdr.
  • #620
    taxidriver1
    Level 14  
    podpinałem co prawda tylko 1 seata w starej budzie ale połączył się bezproblemowo poza tym tylko w tym autku były podpisane bloki co jest co bo w fordzie i vw tylko były cyferki ale może było coś grzebane jest to seat z 99 roku a ma d5ws czyli nowsze
  • #621
    Krzysztof48
    Level 12  
    Pytałem o galaxego bo mam do zrobienia ale jeszcze nie patrzyłem bo klient nie ma czasu , więc wiem tylko tyle że się nie załącza bo klient twierdził że to termostat ,ale ten jest ok . Jak sprawdzę i będzie coś ciekawego to napiszę tymczasem dzięki
  • #622
    homer00
    Level 14  
    Panowie piszecie ze podpinacie przekaznik z opoznionym wylaczeniem zeby pompa wody pracowala dluzej ok dobra rzecz ale jesli mamy dogrzewacz B lub D3W i przeciez on w momencie zgaszenia silnika woda juz nie krazy i piec sie wygasza a piec i tak sie nie przegrzewa wiec o co tu chodzi?
  • #623
    Stefanek1
    Level 26  
    homer00 wrote:
    Panowie piszecie ze podpinacie przekaznik z opoznionym wylaczeniem zeby pompa wody pracowala dluzej ok dobra rzecz ale jesli mamy dogrzewacz B lub D3W i przeciez on w momencie zgaszenia silnika woda juz nie krazy i piec sie wygasza a piec i tak sie nie przegrzewa wiec o co tu chodzi?

    O to, ze jest mała moc, rzecz dotyczy pieców 5 KW, chociaż i tym mniejszym wyszłoby to na zdrowie.
    Pozdr.
  • #624
    robczak
    Level 10  
    Stefanek1 wrote:
    mirek1086 wrote:
    koledzy mam pytanie czy po spieciu czujnika pod szyba na stale,nie spale dogrzewacza,szczerze jest mi tak wygodniej jest okres zimowy temperatury rozne raz +6,raz -3,a ten czujnik temperaturowy tez dziala jak chce ,po spieciu na stale niemam problemu(musza byc spelnione dwa warunki mniej niz 5*c,temperatura silnika mniej niz 80*c)z osiagnieciem temperatury przez silnk po 5-8km 85*c i dogrzewacz sie wylacza,a moze ktos wie czy istnieja takie czujniki np.10*c,rozwiazalo by to prpblem,z gury dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

    Zrób sobie tak, przetnij kabelek ten co idzie na pin 6 piecyka / czarny/, czyli czujnik temp. idzie po lewym progu i zrób sobie na nim przełacznik. będziesz mógł właczać i wyłaczać piecyk kiedy zechcesz. Jak bys założył sobie 3 pozycyjny, taki najlepszy, to środkowy pin na piecyk /pin 6 / jeden boczny - z czujnika temperatury / czyli drugi koniec przeciętego kabelka / a na 3 pin przełacznika daj + 12 V / 30 - po stacyjce /.
    Teraz byś miał tak;
    0 - srodkowa pozycja - piec wyłaczony.
    I - piecyk działa automatycznie z czujnika temperatury.
    II - piec działa na ostro, startuje kiedy chcesz.

    Pozdr.


    Witaj !
    Czy do Twojego opisu co podałeś ten typ przełącznika pasuje ?
    VW Sharan, gdzie się znajduje wyłącznik Webasto?
  • #625
    Stefanek1
    Level 26  
    robczak wrote:

    Czy do Twojego opisu co podałeś ten typ przełącznika pasuje ?

    Dokładnie o to mi chodziło, zrobiłeś to bardzo fajnie.
    Przełacznik można umiescić, może taki jak poniżej, malutki, na którejś wolnej zaslepce przełącznikółw, co są dookoła radyjka.

    A do środkowego pinu, jak bys sobie dołozył diodkę, ja mam niebieską, to bys miał już wskażnik, czy przełacznik masz załczony na którąś pozycję i możesz wytestować przy okazji swój czujnik temperatury, bo będziesz wiedział przy jakiej temperatuirze jest zwarty.
    Dioda oczywiscie w szeregu z opronikiem około 500- 1000 Ohm.
    Pozdr,
  • #626
    adam001
    Level 11  
    witam wszystkich mam alhambre 1.9 99r 110 morduje się z nagrzewnicą pare dni sprawdziłem napięcia na pinach 1,6,7+ale gdy dam + na pompke nie stuka ale prosto z akumulatora do pompki to stuka przed wymianą sitka chodziło tylko strasznie kopciło jaka może byc przyczyna
  • #627
    adiee
    Level 12  
    @adam001 skoro pompka paliwa sie uruchamia po podaniu napięcia to ozn. że problem możesz mieć z przewodem od sterownika do pompy lub z samym sterownikiem, ale skoro ci działałało (tylko kopciło) to znaczy że sterownik był ok jeżeli sie nie mylę to napięcie idzie ze sterownika na pompę dopiero po odpaleniu samochodu i to było by logiczne( po jakiś 40 sek.),
  • #628
    Leon72
    Level 1  
    Witam serdecznie jestem tutaj nowym forumowiczem. Czytałem wasze posty, może nie wszystkie, ale nie dowiedziałem się dokładnie jak sprawdzić jakiego typu mam ebera i w jaki najprostszy sposób mogę go przerobić na postojowe. Nadmieniam,że jestem totalnym laikiem w tych sprawach. Jeśli chodzi o samochód to jest to VW Sharan 2001 rok, posiada tą pompkę na podszybiu, bo slychać ją przez 2 minuty po wyłączeniu zapłonu. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
  • #629
    hufcik
    Level 1  
    Widzę że dużo ludzi ma problem z tym urządzeniem . Nie wiem jak to zwał czy webasto czy ogrzewanie postojowe ale co by to nie było to macie tu link do strony jak to naprawić i sprawdzić.Szkoda że w języku Niemieckim, ale dla chcącego nic trudnego.
    http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=22594
  • #630
    darotczew
    Level 14  
    Koledzy z tego forum dotyczącego Vebasto . Czytalem Wasze prawie wszystkie pytania i podpowiedzi, wręcz wychodzę z podziwu dla Waszej chęci zrobienia , ulepszenia swojego ,,cacka". Trzymajcie tak dalej. Pozdrawiam Georg 1954(malpa)WP.Pl.Jestem na stronie mojego syna.