Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Sharan, gdzie się znajduje wyłącznik Webasto?

ciemniol 16 Oct 2009 17:00 765677 1357
  • #661
    radzik10
    Level 14  
    witam

    Czy dogrzewacz D5WZ zapamiętuje błędne starty i je zlicza czy jak normalnie odpali
    to się resetują na zero?
    Wiem że przy 5 błędnych startach blokuje się tylko czy np. po dwu błędnych zapali pamięta te błędne?
  • SterControlSterControl
  • #662
    azek
    Level 9  
    Witam.Mam problem z ogrzewaniem i z chłodzeniem tyłu samochodu -Seat Alhambra 2001 1,9d . Objawia się to w następujący sposób:gdy ustawiam żądaną temperaturę to przód grzeje lub chłodzi natomiast tył niestety nie. Słyszę jedynie z tyłu wentylator.Nie wiem czy może być to związane z podejrzeniem uszkodzonej uszczelki po głowicą, ponieważ raz w miesiącu muszę dolewać ok. 0,25l płynu i węże są dosyć twarde.Od czego zacząć . Pozdrawiam
  • SterControlSterControl
  • #663
    taxidriver1
    Level 14  
    azek wrote:
    Witam.Mam problem z ogrzewaniem ... czy może być to związane z podejrzeniem uszkodzonej uszczelki po głowicą, ponieważ raz w miesiącu muszę dolewać ok. 0,25l płynu i węże są dosyć twarde.Od czego zacząć
    Po pierwsze czy masz taki myk że przestaje ci grzać i zaczyna wiać zimne powietrze ? Czy przy odkręcaniu korka zbiorniczka wyrównawczego płyn się podnosi do góry ,i na końcu czy jak dostanie w dupę tak ok 5-6 km ale na wysokich obrotach 3-4.5 tyś nie łapie przypadkiem temperatury ponad miarę ?. Jeśli odpowiedziałeś na twierdząco przynajmniej na 2 pytania to masz padniętą uszczelkę. Tu uszczelka jest 5-cio warstwowa metalowa a na każdej z warstw jest silikon naokoło otworów i właśnie to on się "wypala" też tak miałem w galaxym.koszt ok 400 zł za graty i planowanie głowicy niestety cały tydzień roboty wszędzie marny dostęp ;)na fotce 1-3 cylinder przepuszczał
    VW Sharan, gdzie się znajduje wyłącznik Webasto?
  • #664
    azek
    Level 9  
    To już jedno wiem. Mam padniętą uszczelkę. Objawy dokładnie tak jak opisał kol. taxidriver1, ale co z grzaniem i klimą z tyłu? Czy to jest ze sobą powiązane?
    Dzięki za zainteresowanie.
  • #665
    galant3
    Level 11  
    Witam serdecznie.
    Mam ogromną prośbę do Was,a mianowicie,mam sharana z 1999r z silnikiem AFN-110KM 1.9TDI.
    Zepsuł mi się podgrzewacz D3WZ-najprawdopodobniej sterownik i teraz mam pytanie czy mogę wstawić w zamian D3WZ , D5WZ? Jeżeli można wstawić to czy muszę również wymienić pompę paliwa?
    Na razie nie planuje przerabiania na ogrzewanie postojowe w moim sharanie,to czy muszę dokupić dodatkową pompę wody (PŁYNU)? Ten "piecyk"ma większą moc czyli 5000w a oryginalny 3000w ,i mi nasuwa się kolejne pytanie,czy się nie spali jeśli będzie pracował tylko na pompie mechanicznej?
    Patrzyłem w "ETCE",że te piece (D5WZ) są(lub były) montowana tylko jako ogrzewanie dodatkowe do obiegu płynu chłodzącego,z stąd moje pytanie,czy ta dodatkowa pompa płynu chłodzącego będzie potrzebna potrzebna?
  • #666
    marwyk
    Level 12  
    można ale pompe trzeba też zamontoać bo moc tego dogrzewacza bedzie powodowala rozłaczanie urządzenia i po pewnym czasie zablokowanie go
  • #667
    galant3
    Level 11  
    Dzięki za szybką odpowiedź.
    A pompka paliwa może zostać z D3WZ,czy też trzeba zamontować do D5WZ?
  • #668
    marwyk
    Level 12  
    myśle że na początek można nie zmieniać.
    Jednak gdy gubiłby płomień to trzeba będzie to zrobić
  • #669
    Zibixx
    Level 10  
    Witam
    Mam alhambrę z 99 1,9 tdi 110 kM nie odpala mi się piecyk szukałem czujnika temp. na podszybiu ale nie mogę go znaleśc znalazłem jakiś czujnik przy halogenie i nie wiem czy to właśnie ten.
  • #670
    adiee
    Level 12  
    To słabo szukałeś na pewno tam jest gdzieś na początku tematu są nawet zdjęcia gdzie dokładnie się znajduje. Ale jak odkręcisz 3 śruby ściągniesz ten plastyk z podszybia to po prawej stronie (od kierownicy) przy silniku wycieraczek o ile dobrze pamiętam,w gumowej "klamrze" jest taka pastylka do której wchodzą 2 kabelki i to jest ten czujnik powinna być.
  • #671
    marwyk
    Level 12  
    nie to nie ten czujnik
    Tamten jest na podszybiu taka pestka srebrna
  • #672
    Zibixx
    Level 10  
    Dzięki jutro biorę się za dokładniejsze szukanie.
  • #673
    ntt8
    Level 2  
    witam wszystkich, posiadam od niedawna SEATA ALHAMBRĘ 2004r z
    dogrzewaczem D5W Z który się nie załącza gdy temp.spada poniżej 5st.i mniej,świeca żarowa jest ok.pompka paliwa ok.pompka elektr.cieczy ok. sitko też porządku, próbowałem zewrzeć czujnik na podszybiu i też nic.niby wszystko jest ok.a dogrzewacz nie działa.proszę o pomoc co jeszcze mogę sprawdzić.
  • #674
    galant3
    Level 11  
    Co znaczy te OK? Swieca może grzać ,ale do połowy! i to też według Ciebie jest OK?
  • #675
    ntt8
    Level 2  
    świeca robi się prawie cała aż biała więc jest dobra.
  • #676
    azek
    Level 9  
    Czy sprawdzałeś napięcia na złączu wchodzącym do podgrzewacza? Często uszkodzeniu ulega kabel zasilający +12V.
  • #677
    adiee
    Level 12  
    albo przewody zasilające bardzo często się upalają przy samej wtyczce przy nagrzewnicy, albo masz zablokowane i np vag do odblokowania polecam podłączyć pod pc i przeskanować jaki błąd wyskoczy. powodzenia
  • #678
    ntt8
    Level 2  
    wielkie dzięki za pomoc jak zrobię to zaraz napiszę jaki był problem.
  • #679
    Stefanek1
    Level 26  
    ntt8 wrote:
    witam wszystkich, posiadam od niedawna SEATA ALHAMBRĘ 2004r z
    dogrzewaczem D5W Z który się nie załącza gdy temp.spada poniżej 5st.i mniej,świeca żarowa jest ok.pompka paliwa ok.pompka elektr.cieczy ok. sitko też porządku, próbowałem zewrzeć czujnik na podszybiu i też nic.niby wszystko jest ok.a dogrzewacz nie działa.proszę o pomoc co jeszcze mogę sprawdzić.

    Masz pewnie błędy w sterowniku i przez to piecyk się zablokował. Usuń błędy VAGiem i będzie po sprawie.
    Ciepełka życzę
    Pozdr.
  • #680
    andrzej_7777
    Level 11  
    Witam wszystkich.

    Dolonczylem do grona uzytkownikow zepsutego dogrzewacza.
    Mianowicie autko vw sharan 2005 1,9 tdi z klimatronic
    dogrzewacz D5Z-F

    Zwarlem czujnik pod maska i sprawdzilem czy odpala, cisza.
    napiecie na zacisku 1 - 12v
    masa na zacisku 2 tez jest
    zacisk 3 brak w kostce
    zacisk 4 jest bez napiecia
    zacisk 5 napiecie 3 v
    zacisk 6 cisza
    zacisk 7 napiecie po zapaleniu silnika 12v
    zacisk 8 brak w kostce

    pompka podlonczona na krutko klika.

    mozna cos jeszcze zrobic bez podlanczania testera vag odpali te ustroijstwo?
  • #681
    galant3
    Level 11  
    Na zacisku-6, sprawdzałeś po przekręceniu kluczyka w stacyjce?Bo jeśli bez przekręcania kluczyka ,to nie będziesz miał na pinie-6 napięcia.
    Przekręć zapłon ,zmostkuj czujnik i wtedy sprawdź.
    Jeśli nie będzie napięcia ,to sprawdź dokładnie wtyczkę i te przewody od czujnika (może jest gdzieś przerwa)
    Bez tego napięcia piecyk się nie uruchomi.
  • #682
    andrzej_7777
    Level 11  
    sprawdzalem po przekreceniu kluczyka.
    Udalo mi sie podlonczyc pod vag

    i wyswietlilo mi cis takiego:

    Control Module Part Number: 7M3 815 071
    Component and/or Version: HEIZG. B/D5W 0001

    01492 Zamek funkcyjny
    01409 Powtarzajece sie przerwy w wytwarzaniu plomienia.
  • #683
    galant3
    Level 11  
    Powtarzam na pinie-6 musi być 12v!-Sprawdź przewody.Jak uporasz się z z tym pinem -6.To wykasuj błędy i sprawdź ponownie czy będą błędy.
    Podejrzewam ,że świeca ,przez to ten błąd-01409 - Powtarzające się przerwy w wytwarzaniu płomienia

    01492 Function lock out -Blokada urządzenie(zabezpiecza przed uszkodzeniem)
  • #684
    andrzej_7777
    Level 11  
    Sprawdzilem tak jak pisales, ale dalej cisza, przewud w kostce w pozadku, az do wejscia do progu tam jeszcze nie sprawdzalem. czy ten kabel idzie do czujnika, czy tylko ods tacyjki do porwadza zasilanie? ma moze bezpiecznik po drodze?
  • #685
    galant3
    Level 11  
    Bezpieczniki do dogrzewacza prawdo podobnie to 27,29,34.jeśli się mylę niech mnie poprawią.

    Najlepiej podłącz plus od aku do czarnego przewodu co jest we wtyczce czujnika-on idzie do wtyczki co się wpina do piecyka pin-6(nie podłączaj broń B... białego-on idzie do stacycyjki) ,żaróweczka i do masy i zobaczysz czy jest przewód "drożny"
  • #686
    andrzej_7777
    Level 11  
    Kabelek drozny, ale mam pytanie na bialym kably nie powinno pokazac sie +12 v?

    I jeszcze jedno pytanie w kwesti sprawdzenia urzadzenia grzewczego czy jak podlonce napiecie z akumulatora na ten czarny kabelek to odpali i nic sienie uszkodzi?
  • #687
    galant3
    Level 11  
    Piec startuje jeżeli na pinach 1, 6 i 7 jest + i na 2 -
    Jeśli jakiegoś brak nie wystartuje! Sterownik zablokuje śię po kilku nieudanych próbach startu.
    Biały przewód z czujnika temperatury +12 V po stacyjce /30 /

    styk 1 zasilanie (+) zawsze musi być podłączone symbol 30
    styk 2 zasilanie (-) jak wyżej symbol 31
    styk 3 do pompy paliwa (-), tylko D3W, dla D4WZ i D5WZ nie podłączone,
    pompkę paliwa podłączamy do (-) auta
    tak jest u ciebie
    styk 4 pompka paliwa we wszystkich dogrzewaczach
    styk 5 diagnoza
    styk 6 do wyłącznika temperatury
    styk 7 do D+ alternatora, jest tam +12, jeśli silnik pracuje (łaaduje alternator)
    stk 8 nie podłączony, czasem w nowszych sterownikach jest wyprowadzony, podanie masy powoduje przejście w stan stand-by,
    jest to wykorzystane w regulatorze temp.wewnętrznej

    PS,Włącz sam zapłon i sprawdż na przewodzie białym od czujnika temperatury (na podszybiu)czy jest +12v. Możesz dać 12v na ten czarny z aku nic się nie stanie.(d0 sprawdzenia)
  • #688
    andrzej_7777
    Level 11  
    sprawdzalem ten bialy po przekreceniu kluczyka i tam cisza.
    Ten bialy kabelek idzie ze skrzynki bezpiacznikow czy prosto ze stacyjki?
    bezpieczniki sprawdzalem kolo kierownicy sprawdzalem i wygladaja wszystkie ze sa dobre.

    Przy okazji ma ktos moze opis bezpiecznikow po polsku do tego modelu?

    Moze tez sie orientyjesz co to za czarny wlloncznik kolozawiasu maski po prawej stronie?


    ------------------------------------------------------------------------------------
    Na bialym przewodzie pokazalo sie napiecie dopiero po odpaleniu silnika, a wiec jest juz.
    Podlonczylem zasilanie na czrny w celu odpalenia urzadzenia i w pierwszej kolejnosci uruchomila sie dmuchawa w podgrzewaczu a potem dlugo dlugo nic, wiec zgasilem silnik.
    Po ok 2,3 min. uslyszalem ze odpalilo sie urzadzenie( zasilanie bylo caly czaspodane na czarny kabelek) no i zaczelo grzac, po kilkunastu min. silnik mal tem.60 st. zgasilem silnik i podlonczylem teste vag nie wykazal zadnych bledow. i teraz nie wiem co o tym myslec.

    chcialbym jeszcze sprawdzic ten czujnik tem. wie ktos moze jakie wartosci powinien wskazywac miernik?
  • #689
    andrzej_7777
    Level 11  
    Witam ponownie.

    Dzisiaj znow podgrzewacz nie odpalil. napiecia wszystkie sa.
    Po podlonczeniu vag wyskoczyl kod 01409.
  • #690
    mariogo
    Level 2  
    andrzej_7777 wrote:
    Witam ponownie.

    Dzisiaj znow podgrzewacz nie odpalil. napiecia wszystkie sa.
    Po podlonczeniu vag wyskoczyl kod 01409.


    też tak miałem, VAG pomógł.