Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

ciemniol 24 Gru 2009 23:38 739730 1336
  • #781
    radek ss
    Poziom 11  
    Stefanek niestety nic nie dymi... przyglądałem sie z bliska wydechowi i nie zauwazyłem ani grama dymu jak na wolnych obrotach pieca tak i na wysokich gdy sie juz rozkrecił... tak jak pisałem juz wczesniej- czyms dmucha z tłumika ale na pewno nie spalinami.pochodzi troche pozniej sie wyłącza a po kilku dniach przy normalnym uzytkowaniu auta nie załącza sie wogole. juz drugi raz go kolega wskrzeszał vagiem. zaraz po swietach sprobuje dobrac sie do bebechów i znalezc to sitko, zobacze w jakim jest stanie.Ale jeszcze cos ciekawego zauwazyłem, słysze ze w miare rozkrecania sie piecyka narasta cykanie pompki paliwa... jesli pompka podaje paliwo to gdzie sie one podziewa? z tłumika nic nie kapie bo sie dłuzszy cxas przyglądałem. zeby było jeszcze bardziej zagadkowo to po kilku chwilach pracy piec spowalnia do zera rowniez i pompka... pozniej po przerwie piec sie zas rozkreca ale pompa juz ie cyka...

    STRASZNY MŁYN Z TEGO WYSZEDŁ :|:|
  • Relpol przekaźniki
  • #782
    gregorius-up4
    Poziom 13  
    Musisz wygrzebać piec na kanale i na otwartym sercu sprawdzić czy wszystko jest podawane.
    Tj. Sprawdź czy pompka na pewno podaje paliwo, możesz mieć złamany kruciec w zbiorniku i zapowietrza ci się pompka.
    Wykręć też świecę podłącz tylko do przewodów i zobacz czy rzeczywiście sterownik podaje na nią prąd i czy się rozrzaża do czerwoności.
    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • #783
    piotrxxx2
    Poziom 1  
    Mam problem.Posiadam sharana 1,9 TDI 96r w którym jest ogrzewanie dodatkowe D3W, jednakże nie działa ono samoczynnie a jak go włącze jak silnik jest nagrzany to ciepłe powietrze leci do kabiny tylko po kilku minutach zbija mi temperaturę silnika i muszę je wyłączać. Co zrobić bo nie wiem czy to "taki typ" czy mam coś uszkodzone a jężeli tak to co.Pomóżcie?
  • #784
    Stefanek1
    Poziom 26  
    piotrxxx2 napisał:
    Mam problem.Posiadam sharana 1,9 TDI 96r w którym jest ogrzewanie dodatkowe D3W, jednakże nie działa ono samoczynnie a jak go włącze jak silnik jest nagrzany to ciepłe powietrze leci do kabiny tylko po kilku minutach zbija mi temperaturę silnika i muszę je wyłączać. Co zrobić bo nie wiem czy to "taki typ" czy mam coś uszkodzone a jężeli tak to co.Pomóżcie?

    No to jest takie pytanie, czy ci to ogrzewanie w ogóle odpala, moze tylko jak właczysz to działają wentylatory i wtedy nagrzewnice kozystają z płynu ogrzanego przez sam silnik i go włąśnie schładzają. Ogrzewanie dodatkowe wytwarza osobne ciepło prze piecyk, który jest pod autem.
    Sprawdż czy piec odpala, szumi wtedy jak mały odrzutowiec, a z jego tłumika mają lecieć bardzo gorace spaliny.
    Pzodr.
  • #785
    boonk
    Poziom 10  
    gregorius-up4 napisał:
    kolego boonk prawdopodobnie twój piecyk się przegrzewa lub też ma uszkodzony któryś czujnik .
    W ciemno nic nie wymyślisz.
    Musisz podjechać gdzieś u siebie do serwisu i sprawdzić błędy sterownika pieca.

    Pozdrawiam

    heheh za takie wyszukanie błędu w servisie gdzie się tym zajmują chcą prawie 200 zł
    bez naprawy a gdzie to jeszcze naprawic..... koszty wzrosną .... przez pare dni teraz włączałem i nadal to samo wszystko działa ale tylko przez 5 minut ... zrozumiał bym gdyby wąż od płynu chłodzącego robił się gorący posądzałbym pompkę wody że nie pcha dalej ale pompka działa ....aha zauważyłem że jak podczas jazdy rozgrzanym autem i otwartą oczywiście nagrzewnicą włączę piecyk momentalnie zaczyna leciec mi do kabiny zimne powietrze.... może coś na wężach mam odwrotnie połączone....i dlatego sterownik głupieje.....?
  • #786
    Kris_K36
    Poziom 9  
    SHARAN 1.9 TDI 131KM 2005
    Witajcie koledzy!
    Przypatruje się dyskusji i próbuje znaleźć odpowiedź na mój nurtujący mnie problem. A mianowicie, czy bardzo częsta praca wentylatora chłodnicy może mieć jakiś związek z niesprawnym dogrzewaczem. Zastanawia mnie to gdyż oba te zjawiska wystąpiły prawie w jednakowym czasie. Do niedawna piecyk świstał jak trzeba, emitował bardzo dużo ciepła, a po wyłączeniu silnika jeszcze było go przez jakiś czas słychać. Teraz jest cisza, ale do pracy prawie cały czas wkracza wentylator chłodnicy. Nadmienię tylko, że jego praca w tym przypadku nie wiele ma wspólnego z włączoną klimą. W efekcie podczas trasy po 500 km przy temperaturze powietrza -8st. Włączony wentylator powoduje spadek temperatury cieczy i silnika. Czy wiatr z wentylatora może być główną przyczyną tych znaczących spadków, czy należy łączyć to także z niesprawnym piecykiem, który też w pewnym sensie służy do dogrzania silnika? Byłem na diagnostyce wyszedł tylko jeden błąd: „wentylator chłodnicy przerwa/ zwarcie do masy” Czy taki błąd może wystąpić, gdy np. w obwodzie jest uszkodzony jeden z czujników temperatury? Przypomniałem sobie o jeszcze jednym dziwnym objawie, który też pojawił się razem z poprzednimi, a mianowicie na pulpicie Climatronic nie mogę ustawić maksymalnej mocy dmuchawy w przednim przedziale auta. Czy to wszystko da się ze sobą jakoś powiązać?
    Czy znacie jakiegoś fachowca w pobliżu Trójmiasta, który zajmuje się diagnostyką i naprawą dogrzewaczy?
    Bardzo proszę o podpowiedź
  • #787
    radek ss
    Poziom 11  
    U mnie w alhambrze 01 tdi tez mam walniety piec ( własnie zaraz ide przy nim dziubać) i tez czasami po zgaszeniu silnika słysze ze wentylator sie kręcił... rzadko raczej to sie zdaża ale juz kilka razy to słyszałem w ostatnich trzech miesiącach.
  • #788
    Stefanek1
    Poziom 26  
    radek ss napisał:
    U mnie w alhambrze 01 tdi tez mam walniety piec ( własnie zaraz ide przy nim dziubać) i tez czasami po zgaszeniu silnika słysze ze wentylator sie kręcił... rzadko raczej to sie zdaża ale juz kilka razy to słyszałem w ostatnich trzech miesiącach.

    Slyszysz pewnie po zgaszeniu silnika elektryczną pomkę płynu przy silniku, pod rynna która ma się własnie kręcić tak do 2 minut.
    Pozdr.
  • #789
    boonk
    Poziom 10  
    i po sprawie wsadziłem przezroczysty wąż w obieg i obserwowałem co się dzieje..... oczywiście co wyszło - piec się zapowietrzał przez to że był za wysoko umieszczony względem chłodnicy opuszczenie go o 10 cm... załatwiło sprawę ... chodzi jak rakieta... pozdrawiam wszystkich
  • #790
    taxidriver1
    Poziom 13  
    pjetja napisał:
    Witam
    Korzystając z Waszych postów zamontowałem w swoim Sharan'ie dodatkowy włącznik sterujący pracą dogrzewacza silnika.
    Kilkanaście postów wcześniej ktoś prosił o zebranie wszystkich informacji (jak to zrobić) w jedną całość. Ja zrobiłem to tak (dotyczy Sharana z 2003r):

    Potrzebowałem:
    - ok. 3-4 metry 4-ro żyłowego przewodu we wspólnej izolacji (przekrój nie ma tu wielkiego znaczenia). Chciałem by przewody były prowadzone z jednego miejsca do włącznika. Wspólna izolacja też nie jest konieczna o ile zastosujesz inne środki zapobiegające ewentualnym przetarciom przewodów.
    - włącznik 3 pozycyjny I, 0, II (taki, jaki stosuje się w centralkach instalacji gazowych).
    o ile chcesz mieć sygnalizację załączenia dogrzewania przydało by się jeszcze (jeśli nie to zamiast przewodu 4-ro wystarczy 3 żyłowy) :
    - dioda świecąca (śr. 3mm) w dowolnym kolorze (u mnie czerwona)
    - rezystor ok. 600Ω/0,25W

    1. Otwieramy lewe tylne drzwi :-)
    2. Odkręcamy dwie śrubki od osłony przy progu (koło tylnego lewego siedzenia), osłona na bok. Wzdłuż progu biegnie gruba wiązka przewodów. Część przewodów (u mnie 6) z tej wiązki wchodzi od piecyka.
    3. Należy odizolować tą mniejszą wiązkę wchodzącą pod podłogę.
    4. Przeciąć czarny przewód (biegnący od czujnika temperatury na podszybiu)
    5. Do części uciętego czarnego przewodu wchodzącego pod podłogę lutujemy środkową nóżkę włącznika.
    6. Do drugiej części uciętego przewodu (biegnącego od czujnika temperatury na podszybiu) lutujemy np. I nóżkę włącznika.
    7. Aby przylutować nóżkę II musimy się wpiąć do przewodu czarno/niebieskiego (12V po stacyjce)
    o ile chcesz mieć sygnalizację załączenia dogrzewania dodatkowo
    8. Wpinamy się do przewodu brązowego, aby podłączyć katodę diody świecącej.

    „Jedno zdjęcie tysiąc słów” – w załączniku fotki i schemat

    Modyfikacje przeprowadzasz na własną odpowiedzialność!

    Może ktoś się pokusi jeszcze o zrobienie podobnego opisu krok po kroku dla przeróbki dogrzewacza na ogrzewanie postojowe.

    Opis fajny i fotki też ale ja trafiłem na sęka u siebie zrobiłem to tak jak opisane ale niestety nie do końca to zadziałało po pierwsze nie mam kabelka koloru czarno/niebieskiego a więc wydedukowałem że to musi być czarno/czerwony i tak to wpiąłem. Niestety piec odpalił na 1 minutkę a a potem się wyłączył za to wywaliło mi bezpiecznik nr 3 i wywaliło błąd brak komunikacji ze sterownikiem Can ABS-u po włożeniu bezpiecznika ABS ok ale piec nie działa nie załącza się powróciłem do fabrycznych ustawień z małą modyfikacją a mianowicie zamiast czujnika na podszybiu mam tam włącznik i sam załączam wtedy kiedy jest zimno okolice +-0.sprawdzałem w schemacie eber-a i rozpiski kolorów kabelków w kostce ale nic się prawie nie zgadza. Mam takie kolory wiązki czy ktoś też tak ma .
    -Brązowy gruby ok 2 -3 mm2
    -czerwony gruby ok 2 -3 mm2
    -czarno-czerwony cienki
    -zielony
    -szaro-biały
    -czarny.
    to jest ta wiązka która wchodzi pod samochód w progu. Nie mam kanału żeby zerknąć na kostkę.
  • #791
    Stefanek1
    Poziom 26  
    taxidriver1 napisał:

    .............
    -Brązowy gruby ok 2 -3 mm2
    -czerwony gruby ok 2 -3 mm2
    -czarno-czerwony cienki
    -zielony
    -szaro-biały
    -czarny.
    to jest ta wiązka która wchodzi pod samochód w progu. Nie mam kanału żeby zerknąć na kostkę.

    to ci juz napisze jak są te kabelki w kostce;

    Do samochodu /gniazdo/;

    pin 1 czerwony
    2. brązowy
    3. -
    4. zielony
    5 , szary z białym
    6. czarny
    7. czarny z czerwonym
    8. -

    Do piecyka /wtyczka/;

    pin 1. czewony
    2. brazowy
    3. czerwony z czarnym
    4 zielony
    5. niebiesko biały
    6. niebieski
    7. zólty
    8. czarny z białym

    Tak jest w modelu Sharana 2001
  • #792
    greggy
    Poziom 12  
    Witam
    Wymieniłem piecyk D5Z-F w VW Sharan, bo w starym sterownik robił różne numery.
    Po wmontowaniu nowego i wykasowaniu VAGiem błędów pięknie odpala.
    Problem w tym, że chodzi nawet jak woda ma już 90 st. Przestaje dopiero jakąś minutę po wyłączeniu silnika.
    Czy tak powinno być? Jak pamiętam, to poprzedni piecyk wyłączał się po ogrzaniu do ok. 70 st. Czy jest możliwość ustawić VAGiem punkt temperatury wyłączania pieca?
    I jeszcze jedno - jakiś powracający błąd pamięci o kodzie 65535, który nie przeszkadza piecowi w zapalaniu, ale jest powracający i widoczny na nowo już parę sekund po skasowaniu go?
  • #793
    radek ss
    Poziom 11  
    Panowie mam pytanie. w piecu D5WZ z alhambry 01 jakie ma być założone sitko/ z kołnieżem czy bez? bo rozkreciłem piec i z sitka za duzo sie nie dowiedziałem jak wyglądało bo jest mocno wypalone. Szukałem na forum od pierwszej strony ale odpowiedzi nie znalazłem jedynie były tylko zdjęcia.
    Bardzo prosze o podpowiedz.
  • #794
    Stefanek1
    Poziom 26  
    greggy napisał:
    Witam
    Wymieniłem piecyk D5Z-F w VW Sharan, bo w starym sterownik robił różne numery.
    Po wmontowaniu nowego i wykasowaniu VAGiem błędów pięknie odpala.
    Problem w tym, że chodzi nawet jak woda ma już 90 st. Przestaje dopiero jakąś minutę po wyłączeniu silnika.
    Czy tak powinno być? Jak pamiętam, to poprzedni piecyk wyłączał się po ogrzaniu do ok. 70 st. Czy jest możliwość ustawić VAGiem punkt temperatury wyłączania pieca?
    I jeszcze jedno - jakiś powracający błąd pamięci o kodzie 65535, który nie przeszkadza piecowi w zapalaniu, ale jest powracający i widoczny na nowo już parę sekund po skasowaniu go?


    65535 P0603 Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brak zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem.
    65535 Błąd jednostki kontrolnej – w którymś systemie
    Błąd ten nie dotyczy raczej piecyka.
    Nie martw sie za bardzo, ze musisz wymieniać kompa, cos ci moze w nim nie łaczyć, czasami taki bład wyskakuje przy brudnym ECU /przepływomierzu / lub PSJ /PizdowatyStylJazdy/ to wtedy masz problem z przeładowaniem cisnienia powietrza z turbiny/ brudne kierownice - sadza i nagar /, a tego przyczyna to niedogrzany silnik, słabe obroty, ochydny olej.

    radek ss napisał:
    Panowie mam pytanie. w piecu D5WZ z alhambry 01 jakie ma być założone sitko/ z kołnieżem czy bez? bo rozkreciłem piec i z sitka za duzo sie nie dowiedziałem jak wyglądało bo jest mocno wypalone. Szukałem na forum od pierwszej strony ale odpowiedzi nie znalazłem jedynie były tylko zdjęcia.
    Bardzo prosze o podpowiedz.

    W D5WZ jakie sitko załozysz to będzie smigać, ja juz zakładałem tak gdzie było oryginalne z kołnierzem to bez kołnierza i na odwót, Jest to u mnie sprawdzone wiele razy i działają bez problemów, jakie masz takie zakładaj i grzej chłopie bo zima.

    Pozdr.
  • #795
    radek ss
    Poziom 11  
    Dzieki stefanku.ostatnio wziąłem sie za swój piec który przyjechał po "serwisie"(sterownik) do mnie , założyłem i dalej nie działał. na pierwszy strzał poszła diagnoza pompki... pompka cykała wiec podawała paliwo. początkowo zgłupiałem ale postanowiłem jeszcze sprawdzć ile tego paliwa podaje wiec zerwałem przewód z pieca... i tu mi cenka opadła:) ilość podanego paliwa wynosiła zero! okazało sie ze poprzedni właściciel auta który wg mnie jest debilem wepchał 20 cm przed piecem do weżyka śrócine z łożyska i założył wężyk na piec. Pompka sobie mogła cykac i cykac... oczywiście po usunieciu tego piec odpalił natychmiast (wczesniej miałem na vagu naokrągło błaąd 14090) leczy z efektem płąnącej opony od fadromy.
    dlatego teraz picyk mam zerwany z auta na stole i postanowiłem wymenić na własną ręke sito,uszczelki i świece( świeca grzeje ale nie wiem czy nie za słabo).
    pozdrawiam wszystkich i szerokiej drogi ze sprawnymi piecami w 2010 roku.
  • #796
    kk1313
    Poziom 2  
    Witam

    Postanowiłem rozbudować dogrzewacz D3wz silnika (Sharan 1998 ) do ogrzewania postojowego. Na poczatku zamontowałem pompę obiegową wody. Zamontowałem ja na węzu który wchodzi do dogrzewacza. Pompę narazie podłączyłem pod napięcie ze stacyjki. I tu mam mały problem. Zauważyłem gdy stoje na parkingu i działa mi pompa, silnik chodzi na niskich obrotach przestaje grzać przednia nagrzewnica. Gdy pompe wyłącze nagrzewnica po kilku sekundach znowu grzeje. Gdzie waszym zdaniem najlepiej zamontowac pompę by nie powodowała "wyłączenia" przedniej nagrzewnicy? Gdy uporam sie z pompą to przejde do następnego etapu rozbudowy dogrzewacza. Pozdrawiam.
  • #797
    skylark
    Poziom 25  
    Prawdopodobnie podłączyłeś pompę w odwrotnym kierunku.
  • #798
    szirs
    Poziom 14  
    kolego taxidriver1
    twoj problem polega na tym ze na czarnym kabelku jest +12 z alternatora i zarazem jest to napiecie przesylane przez czujnik tem. na podszybiu czyli nie ma tak jak w opisie osobnego kabelka D+ a na czarno czerwonym masz +12 po stacyjce
  • #799
    Zibixx
    Poziom 9  
    Witam
    Mam pytanie czy jest możliwość podłączenia pieca tak abym nie musiał uruchamiać silnika jakiś oddzielny włącznik czy coś w tym rodzaju oczywiście pompkę wodną zamontowałem.
    Pozdrowienia na 2010 rok
  • #800
    Stefanek1
    Poziom 26  
    radek ss napisał:
    Dzieki stefanku.ostatnio wziąłem sie za swój piec który przyjechał po "serwisie"(sterownik) do mnie , założyłem i dalej nie działał. na pierwszy strzał poszła diagnoza pompki... pompka cykała wiec podawała paliwo. początkowo zgłupiałem ale postanowiłem jeszcze sprawdzć ile tego paliwa podaje wiec zerwałem przewód z pieca... i tu mi cenka opadła:) ilość podanego paliwa wynosiła zero! okazało sie ze poprzedni właściciel auta który wg mnie jest debilem wepchał 20 cm przed piecem do weżyka śrócine z łożyska i założył wężyk na piec. Pompka sobie mogła cykac i cykac... oczywiście po usunieciu tego piec odpalił natychmiast (wczesniej miałem na vagu naokrągło błaąd 14090) leczy z efektem płąnącej opony od fadromy.
    dlatego teraz picyk mam zerwany z auta na stole i postanowiłem wymenić na własną ręke sito,uszczelki i świece( świeca grzeje ale nie wiem czy nie za słabo).
    pozdrawiam wszystkich i szerokiej drogi ze sprawnymi piecami w 2010 roku.

    Wykręć swiecę i podłącz, podaj potrzebne napiecia i uruchom piecyk, zobaczysz wtedy wizualnie jak swieca grzeje. Nie trzymaj jej zbyt długo w takim stanie, aby nie przegrzać, bo nie jest wkęcona i nie oddaje ciepła przez obudowę.
    Wykręć delikatnie czujnik płomienia, tak aby nie ukręcić kabelków, ten co trzyma poprzez blaszkę uchwyt świecy z doprowadzeniem paliwa, , wyjmiesz wtedy spokojnie sitko z drugiej strony.
    Nie rozkęcaj i nie rozdzielaj piecyka bez potrzeby, a nie bedzie ci potrzeba wtedy zadnych uszczelek. Przy sitku sa dwa małe gumowe oringi. ale one raczej sie nie uszkadzają.

    Pozdrowienia i najlepszego dla WSZYSKICH posiadaczy piecyków w Nowym Roku.
    Pozdr.
  • #801
    paweł w25
    Poziom 2  
    witam wszystkich zainteresowanych mam tak samo problem z D5WZ w ramach edukacji jedno rorkręciłem i wiem jedno pompy paliwa nie znalazłem . Po odłączeniu od D5wz przewodu paliwowego prubowałem nawet strzykawka zaciągnąć poliwo i du....
    Piny 1 zasilanie 12+
    2 zasilanie 12-
    3 i 4 pompa paliwa ?
    5 diagnostyczny
    6 12+ z czujnika temperatury (z podszybia)
    7 12+ sygnał z alternatora po uruchomieniu silnika

    Rozkręciłem i zobaczyłem w środku silniczek z wentylatorem,świecę żarową wkręconą w coś do czego dopływa paliwo , czujniki na komorze wodnej (jeden ma czerwone przewody drugi niebieskie i chyba czujnik temp spalin w komorze spalania w okolicy wydechu. Na pinach 1,6i7 mam 12+ na 2 mam masę na jednym z niby pompy czyli 3 lub 4 mam terz masę a piec nie grzeje co morzebyć

    Dodano po 27 [minuty]:

    sorki jeszczejedno doczytałem właśnie że pompka gdzieś na podszybiu a zasilanie dostaje z pieca po starcie co może być przyczyną że jest cisza . gdzie w okloicy ciechanowa znajdę fechowca
  • #803
    radek ss
    Poziom 11  
    ze masz cisze to przyczyn moze być wiele zaczynają od blokady sterownika koncząc na uwalonej pompce paliwowej. proponuje najpierw abys napisał wogole co masz za auto czy to jelcz czy moze fiat 126p :) wtedy cos wiecej mozna bedzie powiedeć.
    A poza tym z pełnym szacunkiem ale wdze ze sie chyba zabrałes za robote kompletnie nie czytająć to co jest wczesniej napisane. Obys naprawił bo ja nadal mam piec na stole :) :)
  • #804
    paweł w25
    Poziom 2  
    teraz już wiem że pompa paliwa jest osobno i znajduje się na podszybiu i mała zmiana zasilamie pompy paliwa jest z pinu 4 a pin3 jest pusty oczywiście w D5wz i tylko taka różnica.Niezależnie czy to Vw czy seat lub ford to kości są takie same więc pytanie o samochód chyba zbędne D5wz to D5Wz niezależnie od samochodu.
    A rada aby zacząć od testera jest jak najbardziej trafna bo bez użycia testera nie rozblokuje się sterownika więc bez pomocy speca nic się nie da zrobić POZDRAWIAM
  • #805
    radek ss
    Poziom 11  
    paweł w25 napisał:
    teraz już wiem że pompa paliwa jest osobno i znajduje się na podszybiu


    kompletne bzdury kolega opowiada!!!!!!! ale jak sie upierasz dalej ze podanie dokłądniejszych danych typu model ,rok nie ma sensu to niech Ci bedzie ze tam ta pompka jest.A moze ja jestem w niewiedzy???:)

    paweł w25 napisał:
    bez pomocy speca nic się nie da zrobić


    jestes w błedzie,wystarczy tylko troszke cheć a w szczególności pomoc kolegów ktorzy są tutaj.
  • #806
    paweł w25
    Poziom 2  
    witam wredzcie bingo tester i brak komunikacji i sterownik du...
    wymiana sterownika i stert za pierwszym razem śmiga jak rakieta.
    Życzę wszystkim takich rezultatów 250 zł i po kłopotach
  • #807
    radek ss
    Poziom 11  
    https://obrazki.elektroda.pl/19_1262458728.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/24_1262458728.jpg

    Witam ponownie, czy zauwazyliscie u siebie podczas rozbierania/czyszczenia komory spalnia w d5wz cosik takiego? chodzi mi o to pekniecie na dole tej "tuleji" co sie wsuwa ją do komory spalania... nie mam pojecia od czego sie tam wzieło.dodatkowo dodałem zdjecie całego elementu o ktory mi chodzi...i teraz najwazniejsze pytanie-czy to jest powazna usterka i moze miec wpływ na prace agregatu?
  • #808
    Zibixx
    Poziom 9  
    Witam
    Mam problem z piecykiem w Alhambrze 1.9 TDI 99r piecyk śmigał elegancko aż tu nagle cisza napięcie na pinach sprawdziłem jest, jaka jeszcze może byc przyczyna.

    Czy przy walniętej świecy piecyk będzie próbował startowac czy będzie cisza??????
  • #809
    walkman5
    Poziom 1  
    Witam
    Mam pytanko mam sharana 2001 r piec dw5z i tak mi troche sie dziwnie wydaje do po odpaleniu silnika troche zabrzeczy i sie wylaczy ale po kilkunastu sec. zalaczy sie na nowo i kopci ale po dlugim czasie odpali i zacznie grzac czy to normalne
    I jak przegobic je moge na ogrzewanie postojowe popma jest na podszybiu ale jak ja wlaczyc chodzi mi o takie ogrzewanie postojowe zebym mogl je nastawic na jakas godzine np 6 rano i zeby mi sie plyn nagrzal i zeby nagrzalo mi powietrze w kabinie (czyli jak wlaczyc tylna dmuchawe ) zeby tym wszystkim sterowal zegar i oczywiscie jak najtanszym kosztem :P
    pozdrawiam i czekam na odpowiedzi fachowcow na tym forum.
    Z gory dziekuje za pomoc

    Dodano po 4 [godziny] 46 [minuty]:

    I jeszcze jedno pytanko chodzi mi o podlaczenie tego sterownika mam zamiar taki kupic do vw t4 gdzie mam piecyk d3wz i chgce przerobic na postojowe

    [img]http://i1012.photobucket.com/albums/af243/walkman5/llollkkoopp.jpg

    Dodano po 1 [minuty]:



    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?[code]http://i1012.photobucket.com/albums/af243/walkman5/llollkkoopp.jpg
  • #810
    sebus1977
    Poziom 9  
    witam
    najprawdopodobniej masz walnietą swiecę i sitko ja mialem ten sam problem jak zapalilem auto to webasto zaczynało kopcic i po chwili przestawało ten cykl powtarzal sie kilka razy a do momentu zapalenia po wymianie swiecy pali od razu i nawet dymka nie puszcza tylko słychac jak chodzi
    a co do rozbudowy na ogrzewanie postojowe to jest taka mozliwosc tylko zestaw do rozbudowy kosztuje gdzies w granicach 1000-1500pln sam sie nad tym zastanawialem
    pozdrawiam