Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

ciemniol 09 Sty 2010 21:50 706430 1298
  • #811 09 Sty 2010 21:50
    gregorius-up4
    Poziom 13  

    Walkman jak masz zacięcie elektromechaniczne to będziesz potrzebował:
    Zegar modułowy np ten na twoim zdjęciu do tego pompkę obiegową bo na podszybiu to w sharanach jest czujnik temperatury (chyba że pompka występuje to jeszcze taniej) to cię wyniesie do 500pln max za używkę chyba że chcesz nowe.
    Do tego pęk przewodów trochę peszeli i przewodów wodnych, dzień spokojnej robotki i gotowe.

    Ja u siebie w Maździe 323f Z 97r zamontowałem dogrzewacz D5WZ- rozbudowałem do pełnego ogrzewania ze sterowaniem z pilota wszystko za 500pln (piec był uszkodzony ale naprawiłem sterownik i śmiga aż miło)

    Sąsiedzi myśleli z rana że pożar pod autem heh

  • #812 10 Sty 2010 00:35
    boonk
    Poziom 9  

    Walkman mam podłączony taki programator pod D3w i on ma możliwość 3 ustawień dobowo i super działa..... gdzieś mam oznaczenia kolorów kabli co i gdzie jeśli jesteś zaiteresowany- pozdrawiam

  • #813 10 Sty 2010 13:06
    adiee
    Poziom 12  

    Witam ja również byłbym zainteresowany co i jak przerobić do ogrzewania postojowego. narazie wstawiłem sobie do środka 3 poz. przełącznik działa świetnie. Mam sharana 2002 więc pompy nie muszę dokupywać - tylko co dalej.

  • #814 10 Sty 2010 19:16
    radek ss
    Poziom 11  

    adiee napisał:
    Witam ja również byłbym zainteresowany co i jak przerobić do ogrzewania postojowego. narazie wstawiłem sobie do środka 3 poz. przełącznik działa świetnie. Mam sharana 2002 więc pompy nie muszę dokupywać - tylko co dalej.


    jak sie nie myle to bez pompy piec Ci długo nie pochodzi.Musisz wymusić obieg cieczy bo inaczej zablokujesz sterownik.Co masz na myśli pisząc ze pompe juz masz??? jesli chodzi o ta koło filtra paliwa to ona raczej bedzie nieprzydatna jesli piecyk ma chodzic jako postojowe...

  • #815 10 Sty 2010 21:29
    yacekgda
    Poziom 10  

    witam , mam pytanko do boonk-a,jak przerobic ogrzewanie D3W w sharanie 98r. na takie z czasowym załączaniem.posiadam sterownik czasowy z webasta vw t-4, czy można to jakoś przerobić,pompkę wymuszanie płynu tez posiadam od t-4 , moje webasto śmiga jak małe f-14, muszę tylko na dniach izolacje na rury założyć, aby nie wychładzało sie zbyt szybko,idealnie by było gdybym mógł rano uruchomić autko z ciepłym juz układem chłodzenia. studiuje forum i wątek, lecz dla laika mechanika troche to zawiłe!pozdrawiam

  • #816 10 Sty 2010 21:43
    mirek68
    Poziom 11  

    witam wszystkich w nowym roku przeczytałem cały temat mam szaranka z 10.2005
    model 2006 i tez chcialbym przerobic dogrzewacz czy schemat jest taki sam jak do modeli 2000-2004 a co z canem. mam jeszcze takie pytanko jak kupiłem auto to brakowalo mu ok 3litrów płynu chłodzacego przeraziło mnie to dolałem ale nigdxie nie widze zeby ubywało i stad moje pytania czy 1. pompka wody na podzszybiu sie nie zatarła 2.dlaczego na wyswietlaczu deski nie zapaliła sie kontrolka niskigo stanu
    3.gdzie ucikł płyn chłodzacy

  • #817 10 Sty 2010 23:48
    boonk
    Poziom 9  

    yacekgda napisał:
    witam , mam pytanko do boonk-a,jak przerobic ogrzewanie D3W w sharanie 98r. na takie z czasowym załączaniem.posiadam sterownik czasowy z webasta vw t-4, czy można to jakoś przerobić,pompkę wymuszanie płynu tez posiadam od t-4 , moje webasto śmiga jak małe f-14, muszę tylko na dniach izolacje na rury założyć, aby nie wychładzało sie zbyt szybko,idealnie by było gdybym mógł rano uruchomić autko z ciepłym juz układem chłodzenia. studiuje forum i wątek, lecz dla laika mechanika troche to zawiłe!pozdrawiam

    jutro postaram sie wkleić opis do tego pozdrawiam

  • #818 11 Sty 2010 00:30
    Stefanek1
    Poziom 26  

    radek ss napisał:
    adiee napisał:
    Witam ja również byłbym zainteresowany co i jak przerobić do ogrzewania postojowego. narazie wstawiłem sobie do środka 3 poz. przełącznik działa świetnie. Mam sharana 2002 więc pompy nie muszę dokupywać - tylko co dalej.


    jak sie nie myle to bez pompy piec Ci długo nie pochodzi.Musisz wymusić obieg cieczy bo inaczej zablokujesz sterownik.Co masz na myśli pisząc ze pompe juz masz??? jesli chodzi o ta koło filtra paliwa to ona raczej bedzie nieprzydatna jesli piecyk ma chodzic jako postojowe...

    Ta pomka pod podszybiem, akurat jest do tego celu przeznaczona, czyli wymusza objeg płynu przez piecyk i oczywiscie to ona goni płyn w przerobieniu D5WZ / dogrzewacza / na ogrzewanie postojowe, wiec nie trzeba montować drugiej takiej dodatkowej pomki, tylko tą podłaczyc przez przekaznik, aby działała w czasie pracy pieca, a nawet jeszcze okołoo 2 minut po jego zgaszeniu, celem wychłodzenia komory spalania.

    Zresztą zapraszam na Forum Forda Galaxy, blizniaka VW Sharan i Seat Alhambra. Opisujemy tam bardzo szeroko i dość precyzyjnie ten problem w temacie "Dogrzewacz"
    Jest pierwszy na górze - podwieszony.

    http://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=108

    Pozdrowienia.

  • #819 11 Sty 2010 00:31
    boonk
    Poziom 9  

    Nie wiem czy to coś komuś rozświetli ale piszę co wiem.... dotyczy eberschprehera D3w
    i programatora takiego jaki załączył na zdjęciu kolega walkman....

    to kolory kabli jakie sa w programatorze i w piecu ....

    [/b]programator

    1. czerwony - zasilanie ( plus+)
    2. biało-żółty - połączenie z żółtym z wiązki pieca...
    3. brązowy - zasilanie ( minus - masa)
    4. błękitno-szary - podświetlanie panelu ( plus +)
    5. czarno-niebieski -wentylator włącznik ( do tego włącznika dołączyć
    zielono-popielaty z wiązki pieca)

    wiązka pieca d3w

    1. żółty- z biało-żółtym programatora
    2. biały - wentylator zasilanie
    3. zielono-popielaty - wentylator włącznik i czarno-niebieski z programatora
    4. czerwony- zasilanie(plus + akumulator)
    5. wiązka brązowych- (masa minus)
    6. żółto-zielono-brązowy - pompka paliwa....

    JEŻELI COŚ ZLE TO UJĄŁEM poprosze o korektę .... pozdrawiam

    [b]

  • #820 11 Sty 2010 12:02
    Jaromir09
    Poziom 2  

    Witam,
    Po przeczyszczeniu dogrzewacz w Sharanie z 2004 (tdi 115KM), chyba za szybko wyłącza się. Załącza się po ok 1 minucie od odpalenia, i chodzi ok 3-4 min, a wskaźnik temperatury (ten na desce) ani drgnie, a zaczyna się od 50C. Z tego co wyczytałem to dogrzewacz wyłącza sie przy temp. 75 C.
    Mam pytanko:

    1. Czy dogrzewacz wyłącza się jak wskaźnik temp pokaże ok 75 C?
    2. Co może być przyczyną ewent. przedwczesnego wyłączania się?

    Pzdr.

  • #821 11 Sty 2010 17:11
    radek ss
    Poziom 11  

    Stefanek1 napisał:
    radek ss napisał:
    adiee napisał:
    Witam ja również byłbym zainteresowany co i jak przerobić do ogrzewania postojowego. narazie wstawiłem sobie do środka 3 poz. przełącznik działa świetnie. Mam sharana 2002 więc pompy nie muszę dokupywać - tylko co dalej.


    jak sie nie myle to bez pompy piec Ci długo nie pochodzi.Musisz wymusić obieg cieczy bo inaczej zablokujesz sterownik.Co masz na myśli pisząc ze pompe juz masz??? jesli chodzi o ta koło filtra paliwa to ona raczej bedzie nieprzydatna jesli piecyk ma chodzic jako postojowe...

    Ta pomka pod podszybiem, akurat jest do tego celu przeznaczona, czyli wymusza objeg płynu przez piecyk i oczywiscie to ona goni płyn w przerobieniu D5WZ / dogrzewacza / na ogrzewanie postojowe, wiec nie trzeba montować drugiej takiej dodatkowej pomki, tylko tą podłaczyc przez przekaznik, aby działała w czasie pracy pieca, a nawet jeszcze okołoo 2 minut po jego zgaszeniu, celem wychłodzenia komory spalania.

    Pozdrowienia.


    Wiec sie myliłem... oczywiscie nie kwestionje bo to przecie ja sie od Cibie uczyłem hehehe... ktoś gdzies tu kiedys napisał ze ta pompka daje rade tylko w D3 a do D5 moze sie okazać za słaba ze wzgledu na wieksza moc piecyka.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jaromir09 napisał:
    Witam,
    Po przeczyszczeniu dogrzewacz w Sharanie z 2004 (tdi 115KM), chyba za szybko wyłącza się. Załącza się po ok 1 minucie od odpalenia, i chodzi ok 3-4 min, a wskaźnik temperatury (ten na desce) ani drgnie, a zaczyna się od 50C. Z tego co wyczytałem to dogrzewacz wyłącza sie przy temp. 75 C.
    Mam pytanko:

    1. Czy dogrzewacz wyłącza się jak wskaźnik temp pokaże ok 75 C?
    2. Co może być przyczyną ewent. przedwczesnego wyłączania się?

    Pzdr.


    Tyle co Ci moge podpowiedziec to ja bym obstawiał na przerwany płomien czyli albo siedzi swieca albo nie dostaje paliwa z pompy... posłuchaj czy pompka stuka jak stuka to zdejmij dopływ z pieca i zobacz czy podaje paliwo... wtedy wykluczysz awarie pompki.

  • #822 12 Sty 2010 15:28
    Jaromir09
    Poziom 2  

    Cytat:
    Tyle co Ci moge podpowiedziec to ja bym obstawiał na przerwany płomien czyli albo siedzi swieca albo nie dostaje paliwa z pompy... posłuchaj czy pompka stuka jak stuka to zdejmij dopływ z pieca i zobacz czy podaje paliwo... wtedy wykluczysz awarie pompki.


    Dzięki za pomoc, ale uszczegółowienie moje spostrzeżenia. Pompka stuka przez 4 min i piecyk grzeje, potem przestaje i przestaje grzać tylko dmucha.
    Czy zdarza się aby pompka trochę działała (4 min) i przestawała?
    Z tego co wyczytałem na forum to dość proste urządzenie.
    Nie chciałbym wydać kupę kasy na pompkę (podobno 500 bo powinna być orginal) tylko na próbę.

    Pozdrawiam

  • #823 12 Sty 2010 19:13
    gregorius-up4
    Poziom 13  

    Kolego Jaromir wypadałoby sprawdzić błędy sterownika pieca.
    Jeżeli wyjmowałeś go całkowicie z auta obstawiałbym to że przy montażu niewłaściwie odpowietrzyłeś układ wodny i czujniki na obudowie pieca wykrywają przegrzanie co po chwili normalnej pracy skutkuje wyłączeniem piecyka.
    Pozdrawiam

  • #824 12 Sty 2010 22:06
    yacekgda
    Poziom 10  

    witam,czy moze ktoś pomóc mi jak podłączyć sie do piecyka D3WZ SHARAN 98r.i gdzie podłączyć pompę płynu dodatkową, dzięki z góry,pozdrawiam jacek
    posiadam taki sterownik i wiązka jak na fotce,piny od 1 do 8 w tym 1i2 wolne..
    VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

  • #825 13 Sty 2010 11:44
    adiee
    Poziom 12  

    Zaktualizowałem zamieściłem instrukcję jak podłączyć zegar, schematy przeróbki na o. postojowe, druk płytki i elementy, sposób podłączenia opis po niemiecku fajnie było by jak by ktoś przetłumaczył..




    Witam przejrzałem tematy na forum forda i pozwoliłem sobie zamieścić w załączniku najważniejsze rzeczy dotyczące przeróbki na postojowe. Ale mam kilka pytań podstawowe czy te trójkąty na schemacie to diody czy tylko kierunek?. i czy został rozwiązany problem pod który pin się dodatkowo podpiąć aby uruchomić nawiew tego niestety nie znalazłem.

    Załączniki:
  • #826 13 Sty 2010 13:48
    yacekgda
    Poziom 10  

    hmm, schemacik wyjaśnia jak zbudowany jest system, za co dziękuje, nie wiem tylko czy kolory przewodów które podał boonk moge uznac że np; biało żółty ,u mnie jest tylko żółty, błękitno-szary u mnie niebieski lub szary? mój sterownik jest chyba starszej generacji, jest 5 przewodów i który za co jest odpowiedzialny, jeżeli gdzieś juz to było opisane to sorrki , czytałem cały wątek, może coś przeoczyłem,, nie wiem jaki to model zegara modułowego?są tylko jakieś cyferki z tyłu....

  • #829 13 Sty 2010 19:32
    gregorius-up4
    Poziom 13  

    Kolego wurba jacek wie jak ma to podłączyć do układu ogrzew i elektrycznego.
    Chodzi głównie o kolejność podpięcia kabli do zegara modułowego.
    Jeżeli jest w nim standardowe gniazdo z tyłu to na stronie Espar jest instrukcja z opisem złącza pod nazwą 7 day timer

  • #830 13 Sty 2010 20:36
    radek ss
    Poziom 11  

    Witam ponownie.Mam pytanko do kolegów ktorzy juz mają sprawne dogrzewacze...Zastanawiam sie ile powienien pracowac d5wz w alhambrze tdi ( rozbudowa na postojowe) zeby w aucie było odczuwalne jako takie ciepło gdy na zewnatrz jest ujemna temperatura. obserwuje to u siebie i powiem Wam ze jest chyba nie za wesoło.Dziś auto stało na polu od 7,00 do 15,00.. Na 15,00 ustawiłem zegar na 10 min.Przyszedłem do auta na minute przed wyłączeniem piecyka no i rewelacji nie było.Zauważyłem jedynie ze w trakcie jazdy tak jakby szybciej silnik złapał 90 stopni.
    Czy jest to mozliwe ze piec dostaje za mało paliwa i długo nagrzewa płyn?Jakiś czas temu dokręciłem śróbe na pompce bo wg mnie podawała tyle paliwa ze piec tak pracował jak by sie miał za chwile rozleciec, juz nie wspomne o zadymie w promieniu 20 metrów. Teraz uważam, że piecyk chodzi "kulturalnie" no ale czy nie ma za małej wydajności?
    Próbowałem zmierzyc dawke paliwa do fiolki w czasie 90 sekund ale za bardzo mi to nie wyszło poniewaz impulsowo mostkowałem piny i jednak to mostkowanie nie było jednostajne.
    Pozdrawiam i czekam na odp.

  • #831 13 Sty 2010 21:51
    sebus1977
    Poziom 9  

    witam
    kolego radek ss mozesz powiedziec jaki jest realny koszt przeróbki dogrzewacza na postojwe i co trzeba dołozyc aby to wszystko funkcjonowalo
    pozdrawiam

  • #832 13 Sty 2010 22:15
    radek ss
    Poziom 11  

    sebus1977 napisał:
    witam
    kolego radek ss mozesz powiedziec jaki jest realny koszt przeróbki dogrzewacza na postojwe i co trzeba dołozyc aby to wszystko funkcjonowalo
    pozdrawiam


    Fachura to ja nie jestem w tej dziedzinie.Na pewno masz wszystko opisane co gdzie i jak własnie na tym forum w tym temacie.Wystarczy poczytac to co było wczesniej napisane kilka kilkanascie stron wczesniej.W skrócie- bedziesz potrzebował sterownika z całą wiązką kabli ktore trzeba sensownie podłączyć.
    Poczytaj ten temat... naprawde warto!

  • #833 14 Sty 2010 00:22
    gregorius-up4
    Poziom 13  

    Kolego radku nie powinno się dokręcać dławika na pompce paliwa bez uprzedniego i dokładnego sprawdzenia dawki przy pomocy menzurki.
    Procedura testu nie uwzględnia ręcznego impulsowania pompki to sterownik pieca ma nacykać sam odpowiednią ilość impulsów to wszystko jest opisane w serwisówce.
    W mojej Maździe 323f mam ten sam piec tj D5WZ i po 15 min moje F-16 nagrzewa mi auto do max temperatury
    Pozdrawiam

  • #834 14 Sty 2010 08:50
    yacekgda
    Poziom 10  

    gregorius, programator który mam, ma z tyłu płaską kostke 8 pinowa i jak dowiedziałem sie z instrukcj http://instrukcja.pl/i/hydronic_bd345wsc_ss_dogrzewacze jest o włącznik czasowy 7 dniowy, jest tam schemat , lecz nie jestem aż tak biegły i nie dowiedziałem sie z niego jaki przewód z jakim podłączyć z tych 6 które wychodzą z mojego programatora? i tu prożba, może ktoś łopatologicznie mi opisze jaki kolor za co odpowiada w tym włączniku? abym mógł go wpiąć w schemat od adiego. pozdrawiam

  • #835 14 Sty 2010 09:20
    wurba
    Poziom 11  

    W podanej przeze mnie instrukcji na stronie 15 w elemencie 3.2.5 jest rozpisane jakie kolory odpowiadają któremu pinowi w tej wtyczce no i jaką rolę spełniają w układzie sterowania. Na stronach 13 i 14 są schematy .Z gniazda B1 instalacji samochodu rozrysowano jak i co powinno być podłączone, by wszystko działało.Ze schematu d3 interesują cię przewody opisane jako b,c.Ze schematu d4,5 przewody zakończone cyferkami 1,2,3,4 i niżej co i jak do tych przewodów może być podłączone w różnych wersjach.Więc jest tak
    1 i 2 - czujnik temperatury zewnętrznej
    3 - +K (diagnostyka) w d3 brak
    4 - 15 (po stacyjce)
    5 - minus zasilania
    6 - plus zasilania
    7 - 7 gniazda B1 (tylko w d4,5)
    8 - D+ (alternator)
    Mam nadzieję,że nic nie pomieszałem.

  • #836 14 Sty 2010 10:19
    gregorius-up4
    Poziom 13  

    Kolego wurba zwracam Honor hehe
    Byłem przekonany że te zegary wszystkie mają z tyłu w obudowie te kwadratowe uniwersalne złącze.
    Rzeczywiście na stronie 15 jest rozpiska dla tego złącza pod wyżej podanym nr 3.2.5
    Kolego jacek przewody w złączu oznaczają
    Niebieski - diagnoza
    Czarny - +12 ACC po zapłonie
    Brązowy - masa
    Czerwony - +12v
    Żółty - odpalanie pieca
    Szary - podświetlenie zegara]

    Niebieski z zegara łączysz z niebiesko-białym pieca
    Żółto-biały z żółtym pieca

  • #837 14 Sty 2010 11:01
    yacekgda
    Poziom 10  

    Nooo!dziękuje wszystkim za pomoc! wszystko jasne!!:) muszę teraz poskładać wszystko w całość i poświęcić sobote którąś na montaż! pochwale się efektami ;) pozdrawiam....

  • #838 14 Sty 2010 21:51
    radek ss
    Poziom 11  

    gregorius-up4 napisał:
    Kolego radku nie powinno się dokręcać dławika na pompce paliwa bez uprzedniego i dokładnego sprawdzenia dawki przy pomocy menzurki.
    Procedura testu nie uwzględnia ręcznego impulsowania pompki to sterownik pieca ma nacykać sam odpowiednią ilość impulsów to wszystko jest opisane w serwisówce.
    W mojej Maździe 323f mam ten sam piec tj D5WZ i po 15 min moje F-16 nagrzewa mi auto do max temperatury
    Pozdrawiam


    Poczytałem forum i udałem sie biegusiem do auta... wynik- około 4 ml w menzurce.. najwidoczniej sam sobie kiedys dokreciłem za mocno...Teraz ustawiłem na około 7 ml/90 sekund. Mysle ze to optymalny wynik.
    Pisząc ze po 15 minutach masz temp na maXa to znaczy ze na wskazniku masz 90 stopni?? bo za bardzo nie wierze :D

  • #839 15 Sty 2010 16:05
    kadamil
    Poziom 11  

    Witam wszystkich, chce się zwrócić do was o pomoc, mianowicie mam problem z moim D3W w Seacie Alhambra, od momentu gdy kupiłem auto webasto bylo martwe a w związku z nasza srogą zimą postanowiłem je naprawić, webasto wykręciłem z auta i gdy zabierałem się do pompki paliwa okazało się że przewody są skorodowane i urwane, myślę sobie no to mam problem rozwiązany lecz postanowiłem je uruchomić na stole i według waszych schematów podłączyłem je tzn, +do 1,6,7 pinu - do 2 a pompkę z odświeżonymi i polutowanymi wtykami do pinu 3,4 i niestety nic z tego tzn webasto rusza na jakieś 2 sekundy po czym staje, nie słychać w ogóle pracy pompki i teraz nie wiem czy sterownik jest walnięty czy może trzeba zrobić reset, dodam że całe webasto rozkręciłem świeca ładnie się żarzy, czujnik płomienia wskazuje ok 1k om a pompka paliwa połączona na krótko tyka i podaje paliwo, z góry wielkie dzięki za odpowiedzi

  • #840 15 Sty 2010 19:41
    gregorius-up4
    Poziom 13  

    Czy świeca żarzy ci się gdy jest wkręcona do pieca tj podłączona stykiem i oparta o masę??
    Jeżeli świeca nie jest nagrzewana przez piecyk to najpewniej jest uwalony tranzystor mocy BTS i dalej piecyk nie ruszy.
    Oczywiście najlepiej byłoby gdybyś podpiął do pieca zegar modułowy ze sprawdzaniem błędów.
    Pozdrawiam