Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

ciemniol 15 Sty 2010 21:28 743615 1336
  • #841
    potoccy
    Poziom 1  
    Witam. Posiadam VW SHARAN TDI 115km 2001.Przestał działać dogrzewacz silnika jak zdiagnozować usterke.Wymieniłem świece, sitko i dalej nie działa.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #842
    Kris_K36
    Poziom 9  
    Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc!
    Mam w swoim SHARANIE 2005 piecyk B/D5W, z którym od pewnego czasu mam problem. Od jakiegoś momentu w czasie pracy urządzenia czułem charakterystyczny swąd i dymienie spod podwozia auta i tak było, aż do chwili kiedy urządzenie przestało całkowicie pracować. Na testerze wyszedł problem ze świecą, więc przestałem dociekać przyczyny do dnia kiedy rankiem odpaliłem auto i ku mojemu zdziwieniu piecyk znowu zaczął dymić i grzać. Po 10 min auto wyłączyłem i za kilka minut uruchomiłem ponownie, ale już bez pozytywnego efektu. Znowu kilka dni cisza i ponownie w mroźny ranek 16 stopni na minusie i piecyk się uruchomił tym razem przytrzymałem go dłużej. Zrobiłem trasę 50km w mieście i przez cały dzień urządzenie działało. Na następny dzień temperatura powietrza się podniosła na minus 7 stopni i piecyk niestety nie zadziałał. Specjalnie piszę o temperaturach, gdyż wydaje mi się, że ma to coś wspólnego z jakimś czujnikiem. Wiem, że urządzenie powinno się włączać przy temp poniżej 5 stopni, ale u mnie wygląda to tak jakby działał dopiero jak jest raptowny spadek temperatury powietrza. Za pierwszym razem urządzenie zadziałało, gdy raptem temperatury plusowe z dnia poprzedniego spadły na minus pięć, a za drugim razem z minus 7 do minus 16stopni. Czy ktoś się spotkał z takim zachowaniem tego ustrojstwa?

    Dodano po 12 [minuty]:

    Jeszcze jedno ze względu na brak czasu i możliwości technicznych, czy ktoś mógłby zaproponować jakiegoś dobrego fachowca od webasto w okolicach Trójmiasta, który rzetelnie podejdzie do problemu i nie zacznie na czuja wymieniać wszystkich części za które będzie życzył sobie zapłaty. W moim przypadku działanie tego piecyka jest naprawdę ważne, gdyż dzięki niemu w aucie robi się bardzo szybko ciepło, a dowożę w te mroźne ranki dzieci do szkoły. Jadąc 25km w miejskich korkach bez dogrzewacza i tak wnętrze auta się nie nagrzeje. dlatego chciałbym usterkę jak najszybciej gdzieś dokładnie zdiagnozować i usunąć.
    Proszę o jakieś namiary.
    Z góry dziękuję !
  • #843
    Stefanek1
    Poziom 26  
    kadamil napisał:
    Witam wszystkich, chce się zwrócić do was o pomoc, mianowicie mam problem z moim D3W w Seacie Alhambra, od momentu gdy kupiłem auto webasto bylo martwe a w związku z nasza srogą zimą postanowiłem je naprawić, webasto wykręciłem z auta i gdy zabierałem się do pompki paliwa okazało się że przewody są skorodowane i urwane, myślę sobie no to mam problem rozwiązany lecz postanowiłem je uruchomić na stole i według waszych schematów podłączyłem je tzn, +do 1,6,7 pinu - do 2 a pompkę z odświeżonymi i polutowanymi wtykami do pinu 3,4 i niestety nic z tego tzn webasto rusza na jakieś 2 sekundy po czym staje, nie słychać w ogóle pracy pompki i teraz nie wiem czy sterownik jest walnięty czy może trzeba zrobić reset, dodam że całe webasto rozkręciłem świeca ładnie się żarzy, czujnik płomienia wskazuje ok 1k om a pompka paliwa połączona na krótko tyka i podaje paliwo, z góry wielkie dzięki za odpowiedzi

    Trzeba poczekać po tym tescie parosekundowym wentylatora i innych obwodów pieca około 40 sekund. Pomka paliwowa wtedy będzie tykać i zacznie sie proces rozpalania pieca.
    potoccy napisał:
    Witam. Posiadam VW SHARAN TDI 115km 2001.Przestał działać dogrzewacz silnika jak zdiagnozować usterke.Wymieniłem świece, sitko i dalej nie działa.

    Prawdopodobnie po pięciu błędach, np. brak rozpalenia pieca, masz zablokowany sterownik. Musisz podpiąć pod VAGa lub tester, odczytać błedy i jesli dadzą się skasować, to piecyk wtedy ruszy.
    Kris_K36 napisał:
    Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc!
    Mam w swoim SHARANIE 2005 piecyk B/D5W, z którym od pewnego czasu mam problem.
    .......................chciałbym usterkę jak najszybciej gdzieś dokładnie zdiagnozować i usunąć.
    Proszę o jakieś namiary.
    Z góry dziękuję !

    Masz problem z przepalonym sitkiem na swiecy, trzeba wymienić, wyczyscic komorę spalania i po problemie.
    Ale w Sharanie 2005 r to powinieneś mieć piec D5Z-F sterowany CANem, a nie analogowy D5Wxx.
    Pozdrowienia.
  • #844
    guru-muson
    Poziom 12  
    kadamil napisał:
    Witam wszystkich, chce się zwrócić do was o pomoc, mianowicie mam problem z moim D3W w Seacie Alhambra, od momentu gdy kupiłem auto webasto bylo martwe a w związku z nasza srogą zimą postanowiłem je naprawić, webasto wykręciłem z auta i gdy zabierałem się do pompki paliwa okazało się że przewody są skorodowane i urwane, myślę sobie no to mam problem rozwiązany lecz postanowiłem je uruchomić na stole i według waszych schematów podłączyłem je tzn, +do 1,6,7 pinu - do 2 a pompkę z odświeżonymi i polutowanymi wtykami do pinu 3,4 i niestety nic z tego tzn webasto rusza na jakieś 2 sekundy po czym staje, nie słychać w ogóle pracy pompki i teraz nie wiem czy sterownik jest walnięty czy może trzeba zrobić reset, dodam że całe webasto rozkręciłem świeca ładnie się żarzy, czujnik płomienia wskazuje ok 1k om a pompka paliwa połączona na krótko tyka i podaje paliwo, z góry wielkie dzięki za odpowiedzi


    Kadamil. Po podłączeniu piec przez chwilę robi przedmuch kilka sekund, następnie jest cisza, kilkanaście może kilkadziesiąt sekund, potem dopiero słychać jak pompka zaczyna pykać i dopiero startuje płomień. Cykl odpalania trwa jakąś minutę może dwie. Może brakuje ci trochę cierpliwości. Podłącz i poczekaj kilka minut. Sprawdź czy przewody do pompki paliwa mają przejście możliwe że nie tylko przy pompce się rozleciały. Sprawdź też jeżeli możesz czy świeca się ładnie żarzy (cała i mocno) ponieważ nie musi być całkiem spalona a płomienia nie odpali a znowu sterownik nie będzie widział takiego uszkodzenia. Tylko że w przypadku nie do końca uwalonej świecy słyszał byś przedmuch potem przerwę potem pykanie pompki paliwa potem znowu przedmuch i dopiero ciszę. \jeżeli to nie brak cierpliwości to stawiam na przewody do pompki. napisz jak dojdziesz co padło. Pozdro.
  • #845
    kadamil
    Poziom 11  
    Witam, rozebrałem piec, podłączyłem i niestety świeca nie grzeje, czekałem kilka minut i nic, podejrzewam spalony sterownik a niestety nie mam gdzie podłączyć aby sprawdzić kody usterek, zastanawiam się nad kupnem D5WZ mam okazje kupić je za 150zł, co o tym myślicie? będzie problem podłączyć je w miejsce D3W? Przy okazji znalazłem pompkę wodną od T4 i cały układ chcę przerobić na grzanie postojowe, wielkie dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
  • #846
    Kris_K36
    Poziom 9  
    Stefanek1 napisał:

    Masz problem z przepalonym sitkiem na swiecy, trzeba wymienić, wyczyscic komorę spalania i po problemie.
    Ale w Sharanie 2005 r to powinieneś mieć piec D5Z-F sterowany CANem, a nie analogowy D5Wxx.
    Pozdrowienia.

    Dzięki Stefanek1 za odpowiedź.
    Wiesz rzeczywiście wszystkim u mnie steruje CAN, ale takie dane piecyka wyszły mi na testerze, dosłownie "HEIZUNG B/D5W" i jeszcze nr "7M3815071B"
    Gdzie ewentualnie kupić takie sitko i czy z tym wszystkim jest dużo roboty? Bo zaczynam się zastanawiać, czy nie wynająć na kilka godzin kanału i samemu tego nie naprawić. Przynajmniej będę wiedział na przyszłość, co w trawie piszczy, gdyż jak wynika nawet z samego forum urządzenie potrafi często się psuć, a naprawy nie należą do najtańszych.
    Z góry dzięki za odpowiedź!
    Pozdrawiam!
  • #847
    Stefanek1
    Poziom 26  
    Kris_K36 napisał:
    Stefanek1 napisał:

    Masz problem z przepalonym sitkiem na swiecy, trzeba wymienić, wyczyscic komorę spalania i po problemie.
    Ale w Sharanie 2005 r to powinieneś mieć piec D5Z-F sterowany CANem, a nie analogowy D5Wxx.
    Pozdrowienia.

    Dzięki Stefanek1 za odpowiedź.
    Wiesz rzeczywiście wszystkim u mnie steruje CAN, ale takie dane piecyka wyszły mi na testerze, dosłownie "HEIZUNG B/D5W" i jeszcze nr "7M3815071B"
    Gdzie ewentualnie kupić takie sitko i czy z tym wszystkim jest dużo roboty? Bo zaczynam się zastanawiać, czy nie wynająć na kilka godzin kanału i samemu tego nie naprawić. Przynajmniej będę wiedział na przyszłość, co w trawie piszczy, gdyż jak wynika nawet z samego forum urządzenie potrafi często się psuć, a naprawy nie należą do najtańszych.
    Z góry dzięki za odpowiedź!
    Pozdrawiam!

    Nie dziw się, bo taka nazwa pieca jest zaprogramowana w programie, ale to będzie piecyk na CANie, bo takie były montowane juz od 6/2004. On ma całkiem inną konstrukcję wentylatora, komorę spalania, świecę bez gwintu i zdaje sie nie ma na niej sitka. Musisz go tylko rozebrać, sprawdzic świecę czy dobrze sie nagrzewa i przeczyscić doprowadzenie paliwa, jak również komorę spalania.
    Zakładam, ze pomka jest tam do niego oryginalna i daje właśćiwą dawke paliwa.
    Pozdr.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #848
    gregorius-up4
    Poziom 13  
    Kadamil jeżeli świeca działa na krótko a sterownik jej nie odpala to niestety albo jest zablokowany albo rzeczywiście upalony tranzystor mocy.
    Można to naprawić jak coś to na p.w.
    Jeżeli ten piec D5WZ jest sprawny to cena śmieszna i oczywiście założysz go u siebie po lekkiej modyfikacji uchwytu
  • #849
    Kszyh0
    Poziom 10  
    Witam

    A ja z innej beczki.
    Panowie nie wiecie gdzie można dostać nowe piny do wtyczki zasilającej dogrzewacz (tej 8 pinowej od strony samochodu nie dogrzewacza). A może ewentualnie ktoś na forum ma na zbyciu starą wtyczkę albo piny?
    A propos może ktoś ma doświadczenia z wyciąganiem pinów z tej wtyczki? Chętnie posłucham rady, bo ostatnie dwa dni kaleczę palce i nijak to nie wychodzi.

    Pozdrawiam
    Krzysiek
  • #850
    tadi6
    Poziom 10  
    Witam,

    Może ktoś jest w stanie mi pomóc w sprawie pieca d5ws.
    Problem jest nastepujący,
    po odpaleniu piec pracuje kilka minut i nagle zatrzymuje się, tak jakby odłączył ktoś zasilanie, a na zegarze wyskakuje błąd f30 lub f31, czyli dotyczy dmuchawy pieca.
    Po ponownym włączeniu znowu ten sam błąd. Jak podepnę dmuchawę bezpośrednio do akumulatora, to kręci mało co nie wyskoczy.
    Następnie odpalam piec i chodzi. Wszystko wskazywałoby na problem z dmuchawą. Ale to nie wszystko.
    Podłączam sterownik do innego pieca, z początku piec ładnie startuje, kręci wentylator, ale nie odpala tylko dymi(później się domyśliłem że piec leżał w niewłaściwej pozycji i mogło go zalewać), po nieudanej próbie startu również wyskakuje błąd f 30 lub f 31.
    Chyba mało prawdopodobne, aby jednocześnie w dwóch piecach był uszkodzony wentylator, skoro obydwa pracują po podaniu bezpośrednio napięcia.
    Czy to może być problem ze sterownikiem pieca?
    Czy już ktoś z forumowiczów podejmował się naprawy sterownika, jest on co prawda zalany jakąś żywicą, ale może można jakoś uzyskać do niego dostęp?
    Ten rodzaj usterki mógłby wskazywać na problem ze stopniem wyjściowym sterowania wentylatora albo jakieś chwilowe zwarcie na płycie sterownika.
  • #851
    Stefanek1
    Poziom 26  
    Jak przyslesz piecyk do Stalowej Woli, to postaram się go naprawić, mogę ci wysłąć moje dane na PW.
    Pozdr.
  • #852
    yacekgda
    Poziom 10  
    witam!mam pytanko do szanownego grona specjalistów omawianego zagadnienia(przeróbki dogrzewacza) układałem dzis z zaprzyjażnionym elektrkiem przymiarkę przeróbki mojego dogrzewacza d3wz w sharanie 99r, i mam dwa pytania;
    -jak uruchomic zwłokę załaczenia dmuchawy w kabinie i gdzie się podpiąć aby uruchomiła sie na wolnym obiegu w klimatronicu?
    -jak rozwiązać problem wyłączenia pompy wody po 2 min. po wyłączeniu piecyka?

    Dodano po 24 [minuty]:

    dziś ociepliłem rury grzewcze pod autem, otuliny zakupiłem w "liroyu" po 2 zł za 2 m odcinek sr.18 z otuliną gr10 w osłonie foliowej w sumie 2x2m oraz jedna sr. 26 na przewody gumowe+opski elekt. Całośc montowałem ok 1godz. trochę zabawy z docinaniem, dodatkowo na łączach i w okolicach wydechu taśmą alu samoklejąca.auto przy -7st. przy sprawnym dogrzewaczu po przejechanie obwodnica(90km/h) ok 7 km zaczeło dmuchac ciepłe (nie gorace) powietrze.dodam iz mam nowy termostat.pozdrawiam
    https://obrazki.elektroda.pl/80_1264021834.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/79_1264021932.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/81_1264022052.jpg
  • #853
    Janusz2710
    Poziom 10  
    Witam, posiadam galaxy 2001 r. 1.9 TDI 115 PS. Czytałem wszystkie posty i nie znalazłem odpowiedzi, mam pełne ogrzewanie postojowe, po naprawie(wymiana świecy, szczotek pompy na podszybiu). Problem polega na tym iż dobrze grzeje wnętrze pojazdu na wyłączonym silniku, a nie ogrzewa silnika. Czy to wina jakiegoś zaworu? Proszę o pomoc.
  • #854
    2710dd
    Poziom 10  
    Witam ponownie.Dawno już tu nie zagłądałem,ale już z rok picyk działał poprawnie.
    Teraz mam inny problem,podobny z opisu do tego jaki opisywał niedawno kolega radekss.W Sharanie 2002 powtarza się kilkakrotnie błąd:"powtarzające się zgaszenie płomienia" i oczywiście piecyk nie chodzi.Po skasowaniu błędów kilka razy się załącza,ale nie daje ciepła,a ztłumika dmucha zimne powietrze,chyba nawet z paliwem.
    Czy to będzie wina sitka,świecy,czy może jakaś inna przyczyna.Proszę o pomoc i pozdrawiam.
  • #855
    Stefanek1
    Poziom 26  
    Janusz2710 napisał:
    Witam, posiadam galaxy 2001 r. 1.9 TDI 115 PS. Czytałem wszystkie posty i nie znalazłem odpowiedzi, mam pełne ogrzewanie postojowe, po naprawie(wymiana świecy, szczotek pompy na podszybiu). Problem polega na tym iż dobrze grzeje wnętrze pojazdu na wyłączonym silniku, a nie ogrzewa silnika. Czy to wina jakiegoś zaworu? Proszę o pomoc.

    Jesli to ogrzewanie jest zamontowane fabrycznie, to masz tam zawory, sterowane podcisnieniem.
    2710dd napisał:
    Witam ponownie.Dawno już tu nie zagłądałem,ale już z rok picyk działał poprawnie.
    Teraz mam inny problem,podobny z opisu do tego jaki opisywał niedawno kolega radekss.W Sharanie 2002 powtarza się kilkakrotnie błąd:"powtarzające się zgaszenie płomienia" i oczywiście piecyk nie chodzi.Po skasowaniu błędów kilka razy się załącza,ale nie daje ciepła,a ztłumika dmucha zimne powietrze,chyba nawet z paliwem.
    Czy to będzie wina sitka,świecy,czy może jakaś inna przyczyna.Proszę o pomoc i pozdrawiam.

    Raczej będzie siitko do wymiany...

    Pozdr.
  • #856
    Janusz2710
    Poziom 10  
    Rozumiem jak to działa podczas jazdy puszcza ciepło po nagrzaniu.Na zgaszonym nie ma podciśnienia to myślę że powinny być otwarte ,chyba że uszkodzone jak sprawdzić . Pozdrawiam.
  • #857
    2710dd
    Poziom 10  
    Witam.Właśnie rano wyjąłem piecyk,w tłumiku pełno ropy a w sitku mała dziurka.Czy trzeba je wymienić czy pomoże tylko obrócenie go w inną pozycję?Chyba to będzie tylko ta przyczyna,czy może być jeszcze coś innego?Dzięki za pomoc.
  • #858
    radek ss
    Poziom 11  
    2710dd napisał:
    ,a ztłumika dmucha zimne powietrze,chyba nawet z paliwem.
    .


    Wg mojej małej wiedzy to jest dosc wazne czy dmucha z paliwem czy bez... jesli z paliwem to masz wykluczoną awarie pompy i chyba trzeba sie skupić raczej na bebechach piecyka- tak uważam. Byłeś na nasłuchu czy pompa chodzi??

    Dodano po 2 [minuty]:

    Stefanek1 napisał:

    2710dd napisał:
    Witam ponownie.Dawno już tu nie zagłądałem,ale już z rok picyk działał poprawnie.
    Teraz mam inny problem,podobny z opisu do tego jaki opisywał niedawno kolega radekss.W Sharanie 2002 powtarza się kilkakrotnie błąd:"powtarzające się zgaszenie płomienia" i oczywiście piecyk nie chodzi.Po skasowaniu błędów kilka razy się załącza,ale nie daje ciepła,a ztłumika dmucha zimne powietrze,chyba nawet z paliwem.
    Czy to będzie wina sitka,świecy,czy może jakaś inna przyczyna.Proszę o pomoc i pozdrawiam.

    Raczej będzie siitko do wymiany...

    Pozdr.


    Ostatnio przez telefon rozmawiałem z gościem i powiedział mi ze d5wz bedzie chodził rownież i bez sitka... oczywiście szybciej sie świeca zuzywa. prawde mówił?
  • #859
    majsterek12345
    Poziom 10  
    2710dd napisał:
    Witam.Właśnie rano wyjąłem piecyk,w tłumiku pełno ropy a w sitku mała dziurka.Czy trzeba je wymienić czy pomoże tylko obrócenie go w inną pozycję?Chyba to będzie tylko ta przyczyna,czy może być jeszcze coś innego?Dzięki za pomoc.



    jak wymienisz sitko będziesz bardziej i dłużej zadowolony z tej naprawy bo to sitko to złom
  • #860
    2710dd
    Poziom 10  
    Sitko będę miał dopiero na wtorek,zamówione.Dam znać czy pomogło.Mam nadzieję,że to bedzie to.Możliwe że może chodzić bez sitka???Paliwo napewno leciało z tłumika i pełno się go w nim nazbierało.Pozdrawiam.
  • #861
    Janusz2710
    Poziom 10  
    Witam .Po ściągnięciu wężyka podciśnienia z zaworu ogrzewanie silnika na zgaszonym działa .Pompka na podszybiu pracuje na zapalonym i 3minuty po zgaszeniu ,na włączonym zapłonie nie pracuje ani po włączeniu z programatora, ale zauważyłem że pompa teraz "przepuszcza"ciepło ,. Pompa przy piecu pracuje podczas pracy pieca i chwilę po.Czy ktoś wie gdzie szukać urządzenie telestartu w galaxy albo jak przerobić na zdalne sterowanie co zastosować by miało duży zasięg min 100 m . Stefanek dziękuję za podpowiedż pozdrawiam.
  • #862
    aleksander1963
    Poziom 12  
    Witam. Potrzebuję kupić elektryczną pompkę wody , tę o większej wydajności . Jak rozpoznać tę właściwą . Słyszę wiele sprzecznych informacji . Proszę o w miarę precyzyjną odpowiedz . Z góry dziękuję
  • #863
    Kszyh0
    Poziom 10  
    Kszyh0 napisał:
    Panowie nie wiecie gdzie można dostać nowe piny do wtyczki zasilającej dogrzewacz (tej 8 pinowej od strony samochodu nie dogrzewacza).

    Piny można dostać na allegro od gościa co sprzedaje kompletną wtyczkę. Podaje aukcję:
    gniazdo wtyczka złącze
    Kszyh0 napisał:
    A propos może ktoś ma doświadczenia z wyciąganiem pinów z tej wtyczki?

    Trzeba włożyć dwa druciki najlepiej cienka pęseta z boku blaszek. Zacisną się wtedy wewnętrzne blokady i pin wyjdzie. Rozwiązanie podane na SGAF ze spinaczem nie trafine bo spinacz jest za cienki.

    Pozdrawiam
    Krzysiek
  • #864
    SCICHOSZ
    Poziom 11  
    Cześć!

    VW Sharan 1.9 TDI 1997 rok - z wbudowanym Eberspracherem ze sterownikiem modułowym.
    Od dwóch miesięcy załączałem ogrzewanie zarówno w trybie ręcznym (poprzez włączenie włącznika ze spiralką) jak i autoamtycznym - na podstawie ustawionego jednego z trzech czasów na sterowniku modułowym.
    Dogrzewanie działało prawidłow przez dwa lata - w trybie ręcznym jak i autoamatycznym po załączeniu na wyświetlaczu sterownika modułowego pojawiał sie symbol spirali - a na wyświetlaczu klimy napis HE

    Od dwóch dni nie załącza się ani w sposób ręczny ani automatyczny - po włączeniu na moment słychać w podłodze za fotelem kierowcy krótki dźwięk - jak gdyby start silniczka - na ułamek sekundy - a potem cisza. Na sterowniku modułowym wygląda jakby dogrzewanie się załączyło - na sterowniku pojawia się symbol spirali - zegar ustawia się na 120 minut i zaczyna się zminiejszac - ale nic się nie dzieje (na wyświetlaczu klimy nie pojawia się napis HE)

    Dwa dni temu zaczęły się duże mrozy - czy jest możliwe aby przymarzło paliwo (chociaż w okresie zimowym tankuję zawsze do pełna u dobrego dystrybutora)
    Może uszkodzony jest czujnik temperatury na podszybiu - albo jakiś bezpiecznik (chociaż sterownik modułowy ma zailanie) - gdzie znajduje się bezpiecznik od tego modułu?

    Pozdrawiam.
    S.C.


    Proszę o pomoć
  • #865
    stomat
    Poziom 35  
    Pomka wody ta o większej wydajności wygląda tak :
    Link
    A ta o mniejszej tak :
    Link
  • #866
    Janusz2710
    Poziom 10  
    witam .kolego SCICHOSZ miałem taki sam objaw pomogła wymiana świecy ,jak śruby puszczą da się wymienić bez wyjmowania piecyka .Ja musiałem rozwiercać sama wymiana bardzo prosta .
  • #867
    WALDI82
    Poziom 10  
    witam wszystkich
    kupiłem niedawno seata z 2001r.jest w nim zimno silnik się nie dogrzewa. Od czego mam zacząć sprawdzanie poszczególnych elementów podgrzewacza? pozdrawiam
    ma ktoś z was może jakiś schemat?
  • #868
    mirek68
    Poziom 11  
    Witam wszystkich przeczytałem cały post bo jestem w grupie walczacych z dogrzewaczami. Mam sharana 2005 130km otoz kupiłem go z niskim poziomem płynu chłodniczego [niestety na tablicy nie swieciła sie zadna kontrolka ] musiałem dolac ok 4litrów płynu.Niestety nie działa pompka na podszybiu i dogrxewacz tez i w związku z tym pytania 1.czy pomka na podszybiu powinna chodzic nawet wtedy gdy dogrzewacz nie grzeje[tzn czy pompka załaczana jest automatycznie bbez udziału sterownika dogrzewacza i czy od niej powinienem rozpocząc naprawe] 2. czy piecyk mogł sie zablokowac z powodu niskigo stanu płynu 3.czy pompka tez mogła sie zajechac od niskiego stanu plynu.
  • #869
    sebixxx
    Poziom 11  
    Mam podobny problem z Hydronic II montowane w sharan alhambra galaxy po 2004 roku mi to wogole sienei zalacza dzis sprawdzalismy czujnik temperatury jest ok jutro jak sie wkur.... to wykrece ten piecyk bede wiedział cos wiecej pozdrawiam
  • #870
    guru-muson
    Poziom 12  
    Witam wszystkich. U mnie w sharanie TDI z kolei pompka paliwa zamarza ( chyba ). Jak jest ciepło tak do -5° C dogrzewacz chodzi super jak temperatura spadnie poniżej -12° C pompka przestaje pykać i webasto nie odpala. Pogrzewam wtedy pompkę nagrzewnicą i działa ale różnie to z tym wtedy bywa bo najczęściej pochodzi kilkanaście minut i stop. Już mnie nerwica bierze. Jak ciepło dogrzewacz działa a jak jest potrzebny bo zimno to nie odpala. Zaznaczam że paliwko super bo dziś było u nas -24° i autko stoi pod gołym niebem a odpaliło po 2 może 3 sekundach kręcenia rozrusznikiem jeździłem cały dzień i nie zkaszało. Zastanawiałem się też nad kupnem nowej pompki ale nie jestem pewien czy to rozwiąże problem bo może to nie jest wina samego urządzenia. Czy ktoś ma podobny problem? A może ktoś z was ma na to sposób? Już sam nie wiem może zamontuję układ podgrzewania pompki paliwa (samoróbkę) no ale to wiąże się z kilkoma godzinami w kanale lub przy podnośniku.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Sebixxx. Nie wykręcaj całego pieca. Sprawdź czy świeca żarowa nie padła bo to podstawa jak podgrzewać wcale nie startuje. Jeżeli piecyk nawet nie próbuje startować to: 1. Padł czujnik temperatury zewnętrznej. 2. Padła świeca żarowa. 3. Sterownik zablokowany. 4. Sterownik uszkodzony. 5. Brak zasilania bezpiecznik spalony. Jak coś pominąłem to proszę mnie poprawić.