Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan, gdzie się znajduje włącznik Webasto?

ciemniol 26 Sty 2010 01:09 717365 1298
  • #871 26 Sty 2010 01:09
    dzxon79
    Poziom 11  

    Wiem napewno ze piecyk mogl sie zablokowac z przegrzania oczywiscie wynika to z niskiego stanu płynu lub jego brak. Osobiscie posiadam D5W Z tez było zablokowane, odblokowalem malym zegareczkiem od webasto ale problem nie ustal, sitko mialo dziurke kupilem nowe i juz myslalem ze jestem w domu bo przeciez swiece mialem dobra (elegacko sie zazyla podlaczona na krotko). Gdzies wyczytalem na Niemieckiej stronie ze mimo iz swieca jest dobra to faktycznie jest nie dobra, obiawy to: normalne odpalenie ogien wchodzi na obroty po czym pompka przestaje podawac paliwo (oczywiscie wcześniej zalaczyl sie na chwilke wentylator po chwili dalej...). Po zmierzeniu omomierzem stara swieca miala 5 ohma nowa 9 ohma. Po wymianie swiecy dogrzewacz chula jak trzeba. Podsumowując, wymiania sitka i swiecy to koszt 25zl + 125zl plus odblokowanie a koszt to koszt zegarka na allegro. Nizej podaje linka do niemieckiej stronki jak przeswerwisowac dogrzewacz.
    Link
    Link

  • Sklep HeluKabel
  • #872 26 Sty 2010 09:08
    SCICHOSZ
    Poziom 11  

    Tak jak pisałem w moim Sharanie 1.9 TDI 1997 rok od kilku dni ogrzewanie postojowe ze sterownikiem modułowym się nie załącza (wcześniej chodziło OK - zarówno w trybie zaprogramowania czasu właczenia na sterowniku modułowym - jak i ręcznie). Po załączeniu słychać tylko krótki dżwięk - jakby startował silnik elektryczny (za fotelem kierowcy) - na ułamek sekundy - a potem cisza - a na wyświetlaczu sterownika modułowego wygląda jakby ogrzewanie pracowało - pali się symbol grzania oraz zmniejszany jest czas od 120 minut w dół. Nie wyświetla się żaden błąd - nawet po maniupulacji na sterowniku zgodnie z załączoną instrukcją.

    Czy jeśli jest uszkodzona świeca (sztyft) zarowa - to taki jest objaw?

    Pozdrawiam.
    S.C.

  • Sklep HeluKabel
  • #873 26 Sty 2010 14:02
    sebixxx
    Poziom 11  

    A gdzie znajdują się bezpieczniki od webasto w modelach po 2004 roku ??? HYDRONIC II piec D5Z-F

  • #874 26 Sty 2010 17:43
    Janusz2710
    Poziom 10  

    Witam. mirek68 sprawdzałeś czy pompka pracuje po wyłączeniu silnika ok.2-3 minuty , na pracującym użyłem do tego żarówki+kabelki sprawdziłem prąd Dużo tego płynu brakowało wiesz już dlaczego . Jeżeli to dogrzewacz to sprawdź czujnik temp. (trzeba zewrzeć ) Jeśli postojowe to włączyć przyciskiem lub pilotem najlepiej w cichym pomieszczeniu i nasłuchiwać czy jest reakcja , czy próbuje wystartować . Piszę trochę chaotycznie wybacz ale poczytaj od 1 strony tam wszystko było .Pozdrawiam .

  • #875 26 Sty 2010 17:59
    radek ss
    Poziom 11  

    mirek68 napisał:
    Witam wszystkich przeczytałem cały post bo jestem w grupie walczacych z dogrzewaczami. Mam sharana 2005 130km otoz kupiłem go z niskim poziomem płynu chłodniczego [niestety na tablicy nie swieciła sie zadna kontrolka ] musiałem dolac ok 4litrów płynu.Niestety nie działa pompka na podszybiu i dogrxewacz tez i w związku z tym pytania 1.czy pomka na podszybiu powinna chodzic nawet wtedy gdy dogrzewacz nie grzeje[tzn czy pompka załaczana jest automatycznie bbez udziału sterownika dogrzewacza i czy od niej powinienem rozpocząc naprawe] 2. czy piecyk mogł sie zablokowac z powodu niskigo stanu płynu 3.czy pompka tez mogła sie zajechac od niskiego stanu plynu.


    Dodatkowa pompka na podszybiu ma chodzic niezaleznie. piec mozesz miec odączony a ona powinna chodzic.

    Dodano po 8 [minuty]:

    SCICHOSZ napisał:
    Tak jak pisałem w moim Sharanie 1.9 TDI 1997 rok od kilku dni ogrzewanie postojowe ze sterownikiem modułowym się nie załącza (wcześniej chodziło OK - zarówno w trybie zaprogramowania czasu właczenia na sterowniku modułowym - jak i ręcznie). Po załączeniu słychać tylko krótki dżwięk - jakby startował silnik elektryczny (za fotelem kierowcy) - na ułamek sekundy - a potem cisza - a na wyświetlaczu sterownika modułowego wygląda jakby ogrzewanie pracowało - pali się symbol grzania oraz zmniejszany jest czas od 120 minut w dół. Nie wyświetla się żaden błąd - nawet po maniupulacji na sterowniku zgodnie z załączoną instrukcją.

    Czy jeśli jest uszkodzona świeca (sztyft) zarowa - to taki jest objaw?

    Pozdrawiam.
    S.C.


    MI sie wydaje ze po tym krotkim dzwieku z pieca sterownik zaczyna robić testy i nie uruchamia dalej całego pieca. masz gdzies usterke.. tylko gdzie :)U mnie wygląda to nastepująco.... Start na sekunde-dwie... 10-15 sekund ciszy po czym zaczyna sie powolne stukanie pompki... dalej po kilku sekundach piec wchodzi na obroty i za moment słychac szum wskazujący wg mnie na powsatnie płomienia.:D

  • #876 26 Sty 2010 19:31
    Janusz2710
    Poziom 10  

    Dokładnie tak startuje jak pisze radek. Dziś mi zamarzł podgrzewacz może pompka paliwa odpalił po kilkunastu minutach w ciepłym garażu z zegara . -26 było.

  • #877 26 Sty 2010 19:48
    mirek68
    Poziom 11  

    Dzieki Janusz2710 i Radek ss sprawdziłem pompka nie chodzi rozumiem że od niej powiniem zaczac walke z moim piecykiem chciałbym tylko wiedziec czy ona jest zabezpieczona jakims bezpiecznikiem bo w tym temacie na pierwszej stronie widziałem schemat ze tam jest bezpiecznik

  • #878 26 Sty 2010 21:10
    sebus1977
    Poziom 9  

    witam
    Czy w miejsce piecyka D5W-Z można wstawić D5W-S lub D5Z-F jeżeli tak to czy będzie konieczna jakaś przeróbka instalacji
    pozdrawiam

  • #879 26 Sty 2010 21:31
    robe553
    Poziom 9  

    Witam,
    A ja mam taki problem. Zakupiłem Seata Alhambrę 99r. 1.9 TDI, nie wiedząc nawet że mam webasto. Brak jakichkolwiek włączników. Przypadkiem przy naprawie tłumika powiedziano iż jest tu webasto. Faktycznie wszystko jest. Jednakże gdzie się to włącza. Mam klimatronik, więc powinno być włączanie w zegarze cyfrowym - są tylko włączniki od zegarka. Obok klimatronika jest zaślepka ale tam poinien być przycisk przy manualnej klimatyzacji. Ponadto gdzie jest akumulator do nagrzewnicy ???No i w końcy gdzie odczytać jaki to typ nagrzewnicy?
    Prosze o pomoc.

  • #880 26 Sty 2010 22:03
    Janusz2710
    Poziom 10  

    robe 555 wszystkie bliźniaki seat ,sharan, galaxy miały w tdi podgrzewacz seryjnie montowany bez sterowania uruchamiany poniżej 10 st . pełne ogrzewanie miały wybrane wersje ze sterowaniem w zegarku lub pilotem 2 aku pod siedzeniem pasażera uruchamiany kiedy zechcesz .

  • #881 26 Sty 2010 22:05
    sebixxx
    Poziom 11  

    do robe
    Poczytaj ten temat od poczatku to bedziesz troszke jaśniej to widział bo widze że jesteś kompletnie zielony, po tym co tu wypisujesz.

  • #882 26 Sty 2010 22:24
    robe553
    Poziom 9  

    Dzięki. Już wiem więcej, czyli jest to dogrzewacz. Jutro sprawdzę czy faktycznie jest akumulator pod siedzeniem, ponieważ pod siedzeniem kierowcy są jakieś kable zakończone kostką. Jedno jest pewne nie działa dogrzewanie. Czy w momencie uruchamiania silnika na tablicy rozdzielczej powinny jakieś lampki to sygnalizować? I jak dobrze rozumiem poniżej 5 stopni to powinno się samouruchamiac, czyli przy takich temperaturach jak teraz chodzi na okrągło?

  • #883 26 Sty 2010 22:39
    sebixxx
    Poziom 11  

    Mozesz tez mieć czujnik temperatury walniety najlepiej go wypnij wez miernik i sprawdz czy na -5 ci sie zalacza pozniej wez go do domu włoż do garka z gotowana wodą wyjmij i sprawdz czy jak jest goracy to sie wylacza albo na krótko zepnij to miejsce gdzie jest czujnik temperatury. i powinno sie zalczyc webasto odrazu.

  • #884 26 Sty 2010 22:43
    dzxon79
    Poziom 11  

    Dogrzewacze nie maja dodatkowego akumulatora, korzystają z tego co jest w komorze silnika. A o ile sie nie mylę to dodatkowy akumulator nie byl pod siedzeniem tylko za zbiornikiem paliwa (nie jestem pewnie) mowa oczywiscie o sharanie,pod siedzeniem sa ale w T4 na pewno.

  • #885 26 Sty 2010 23:40
    robe553
    Poziom 9  

    Ok dzięki. Pytanie: do czego służy kostka z kablami pod fotelem kierowcy?

  • #886 27 Sty 2010 11:13
    dzxon79
    Poziom 11  

    Osobiscie jezdze Szrekiem z 2003r tez mam pod siedzeniami duzo kabli kostek i jakas skrzynke. Komputer to to napewno nie jest, bo on znajduje sie w komorze silnika. moze to od poduszek lub jakies stereo, podgrzewane siedzenia, itp.

  • #887 27 Sty 2010 11:24
    robe553
    Poziom 9  

    Witam,
    Z podpowiedzi wynika, że najpierw trzeba sprawdzić czujnik temperatury. Ale ja mam klimatronik i pokazuję temperaturę. Czy jest z z innego czujnika. Jeżeli to ten sam to dalej dlaczego nie odpala się dogrzewacz?
    Pozdrawiam

  • #888 27 Sty 2010 17:01
    radek ss
    Poziom 11  

    mirek68 napisał:
    Dzieki Janusz2710 i Radek ss sprawdziłem pompka nie chodzi rozumiem że od niej powiniem zaczac walke z moim piecykiem chciałbym tylko wiedziec czy ona jest zabezpieczona jakims bezpiecznikiem bo w tym temacie na pierwszej stronie widziałem schemat ze tam jest bezpiecznik


    poczytaj ten temat dokładnie to sobie sam naprawisz( pewnie szczotki sie skonczyły).
    A jesli zlecisz komus robote to nie daj sie naciągnąć na kase...Ostatnio czytałem ze koszt takiej wymiany szczotek to okolice 50 zł... ja kiedys sie dałem naciagnąc i załpaciłem 250 zł za pompke w ktorej były do wymiany tylko szczotki.Człowiek sie uczy na błędach.Załuje ze wczesniej nie czytałem dokładnie tego tematu bo bym sobie sam to zrobił i 250 zł zamieniłbym na np. paliwo.:D:D

  • #889 27 Sty 2010 17:29
    sebixxx
    Poziom 11  

    wszystko sie pomalutku wyjasnia u mnie błedy na VAG COM
    01492 - ???
    01409 - Powtarzające się przerwy w wytwarzaniu płomienia
    01491 - ???

    czy wystarczy zmienic swiece zarowa ???

  • #890 27 Sty 2010 17:40
    radek ss
    Poziom 11  

    sebixxx napisał:
    wszystko sie pomalutku wyjasnia u mnie błedy na VAG COM
    01492 - ???
    01409 - Powtarzające się przerwy w wytwarzaniu płomienia
    01491 - ???

    czy wystarczy zmienic swiece zarowa ???


    co do pkt.2 to moge napisac z doswiadczenia ze wymiana świecy moze nie rozwiązać problemu.MI nie dochodziło paliwo na palnik co za tym idzie brak zapłonu-jezeli to tak mozna nazwać.Iwłasnie miałem identyczny błąd ...a po za tym to masz ogrzewanie mokre tak bo jesli inne niz wodne to nic nie moge podpowiedziec.

  • #891 27 Sty 2010 17:54
    sebixxx
    Poziom 11  

    tak jest mokre piec HYDRONIC II D5Z-F a vag podaje 7M3815071B B/D5W moze jeszcze oprocz swiecy trzaba wymienic sitko ?? takzebym wiedział juz jakie koszty beda to swieca koszt okolo 130 zł sitko 25zł. Miałem wypiety czujnik temperatury jak robiłem test bo wyciagalem go zeby sprawdzic i nie włożyłem go jeszcze może jak czujnik bedzie to piec ruszy ??? Choć na chwile jutro to sprawdze

  • #892 27 Sty 2010 18:57
    maxshar
    Poziom 9  

    witam sharan 00 w nowej budzie
    dogrzewacz 5
    czy jego dzialanie ma byc jednostajne ,ciagle bez przerwy az do osiagniecia 70 stopni
    pozdrawiam

  • #893 28 Sty 2010 12:16
    cads
    Poziom 9  

    Witam
    Jakie sitko jest w 7M3815071B B/D5W z kolniezem czy bez?

  • #894 28 Sty 2010 18:55
    krzys683
    Poziom 10  

    Witam mam takie pytanie bo wymienilem świece i dogrzewacz działa przez moment później sie wyłącza i wyskakuje błąd 1410 "przegrzane urzadzenie grzewcze sygnał za duży" świeca jest o symbolu 0 100 226 340 wiec o co tu chodzi??

    Dodano po 9 [minuty]:

    a jeszcze dodam że założyłem sitko bez kołnierza a poprzednie było z kołnierzem czy to ma jakieś znaczenie??

  • #895 28 Sty 2010 19:12
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    Krzys683 Najprawdopodobniej pompka obiegu cieczy pod podszybiem uszkodzona

  • #896 28 Sty 2010 19:15
    krzys683
    Poziom 10  

    Ale jak robie vag-iem test urzadzeń to pompka paliwa i nadmuchu czy jakos tak to działa

  • #897 29 Sty 2010 07:37
    cads
    Poziom 9  

    Witam
    Chodzi o elektryczna pompkę wody na podszybiu. Jak juz ktos wczesniej wspominal mozna ja uslyszec po zgaszenie silnika działa jeszcze ok 2 min a i węże beda zimne lub co najwyżej letnie w wypadku gdy pompka nie "daje"

    Dodano po 1 [minuty]:

    I jeszcze jedno Vag-iem jej nie zdiagnozujesz

  • #898 29 Sty 2010 09:27
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    Dokładnie tak ma być ją słychać jak włączysz zapłon i przez jakiś czas po zgaszeniu silnika

  • #899 29 Sty 2010 10:00
    cads
    Poziom 9  

    krzys683- W sumie mialem te same objawy.
    Tok postepowania był nastepujący:
    -sprawdzenie miernikiem czy jest napięcie w przyłączu wtyczki od pomki wody pod podszybiem /zdjęcie gdzie ona sie znajduje w aucie znajdziesz na forum lub "klepni" w google grafika- pompka wody sharan/
    -pompki nie bylo slychać, węże przy pompie zimne przy dogrzewaczu również, wiec korepetycje z forum jak wymienic sztotki i do dzieła /1,5h i z głowy/ ogrzewanie jest. Choć nie ukrywam ze lepszym wyjsciem jest kupienie nowej /nie wadomo ile to pochodzi/ na allegro gdzie sa w przystepnej cenie.
    Pozdrawiam

  • #900 29 Sty 2010 12:48
    kot-kiler
    Poziom 2  

    Twoje Webasto załącza się automatycznie a jeśli nie chce się włączyć sprawdź świece żarową na Webasto. Znajduje się z tylu po lewej stronie przed tylnym lewym kołem. :)