Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LPG-dziura przy przyspieszaniu

22 Nov 2006 09:07 3480 11
  • Level 22  
    wystepuje u mnie cos takiego jak turbodziura w dieslach z tym, ze mam w aucie silnik benzynowy z LPG 2 gen. (1.6 16V opel vectra, gaz na Autronic'u AL700) i wystepuje to raz na kilka odpalen auta....
    objawia sie to tym, ze podczas zmiany biegu na wyzszy gdy obroty jeszcze spadaja a ja juz wrzucilem wyzszy bieg silnik reaguje z ok. 1 sekundowym opoznieniem na wcisniecie pedalu przyspieszenia. dzieje sie to tylko na lpg. przelaczanie na lpg i benzyne nie pomaga, dopiero po zgaszeniu auta i jego ponownym odpaleniu wraca wszystko do normy czyli przyspiesza tak jak na benzynie.
    moze ktos juz mial taki problem i udalo mu sie go jakos rozwiazac??
    brudny filterek wykluczam bo zmienialem go 2tkm temu i tankuje zawsze na markowej stacji. moze cos nie tak z membranami w parowniku jest albo zawiesza sie ktorys z elektrozaworow gazu - ale to chyba odpada bo wtedy powinno pomoc kilkukrotne przelaczenie na benzyne a u mnie nic to nie daje...
    macie jakies pomysly??
  • Level 27  
    Napisz jeszcze jaki masz mikser i reduktor
  • Level 22  
    reduktor mam wloskiej firmy MG MOTOR GAS (do 115KM) a mikser chyba tomseto ale nie pamietam dokladnie ale jak by byly zle dobrane te elementy to caly czas by bylo zle a u mnie jest ok tylko raz na pare odpalen wystepuje taka"lpgdziura" tak jak by cos sie zacinalo/zatykalo...
  • Level 27  
    na benzynie też to występuje? Jeśli tak to sprawdź EGR bo może się zacinać, albo go zaślep
  • Level 22  
    na benzynie jest ok
  • Level 11  
    mam podobnie moze to być objaw kończącego sie reduktora
  • Level 22  
    tylko, ze jesli to byla by wina reduktora to wylaczenie i wlaczenie guzikiem lpg/benzyna zasilania gazem powinno pomoc bo wtedy przeciez zamyka sie zawor na butli i nie ma cisnienia na reduktorze a u mnie pomaga dopiero wylaczenie silnika z odcieciem zaplonu i jego ponowne uruchomienie....
  • Level 25  
    Witam.Miałem cos takiego w Polonezie.Musisz podjechac do serwisu gazowego i opisac fachowcowi co cie boli.Zmieni ustawienia w sterowniku gazu i bedzie po klopocie.Nie pamietam dokładnie jak sie to nazywało,ale chodzi o to,że trzeba zmienic pewien parametr z jakiegos na jakis.Niestety nie pamietam o co chodziło.Świta mi tylko to,że chyba to była zmiana czegoś ze stałego na zmienny.Może fachowcy gazowi,czytając ten post pokapują sie o co mi chodzi.
  • Level 18  
    Nie jestem specem, ale mam kumpla - byłego instalatora LPG.
    Jak miałem sobie założyć instalację to się trochę dowiedziałem.
    Jak jest tam zawór z silnikiem krokowym (na tym grubym wężu do miksera) to prawdopodobnie zaciera się na tłoczku i "gubi" kroki. Ten silnik jakoś się ustawia po włączeniu zapłonu. O ile dobrze pamiętam to zamyka się i otwiera o określoną ilość kroków (albo na odwrót).
    Wydaje mi się, że jak się źle ustawi to może powodować takie zachowanie. Ja bym zaczął od tego zaworka.
  • Level 22  
    wiec tak: gdzies w archiwum znalazlem info, ze moze sie tak dziac gdy masa bedzie nie laczyc - przeczyscilem polaczenia przy klemach doprowadzajace prad bo faktycznie byly zasniedziale ale nic to nie dalo - gdy dzis jechalem do pracy znowu zle wchodzil na obroty.
    przelaczalame kilkakrotnie na benzyne - nic nie pomoglo, na lpg bylo zle a na benzynie dobrze wwiec egr raczej odpada, chyba, ze sie zaciol jakos delikatnie i nie jest to odczuwalne tak bardzo na normalnym zasilaniu...

    Albercik 321 wrote:
    Witam.Miałem cos takiego w Polonezie.Musisz podjechac do serwisu gazowego i opisac fachowcowi co cie boli.Zmieni ustawienia w sterowniku gazu i bedzie po klopocie.


    to raczej odpada, bo jak by bylo cos z ustawieniami to by ciagle bylo zle a nie raz na 10 odpalen...

    Marcin_1972 wrote:
    Nie jestem specem, ale mam kumpla - byłego instalatora LPG.
    Jak miałem sobie założyć instalację to się trochę dowiedziałem.
    Jak jest tam zawór z silnikiem krokowym (na tym grubym wężu do miksera) to prawdopodobnie zaciera się na tłoczku i "gubi" kroki. Ten silnik jakoś się ustawia po włączeniu zapłonu.


    to moze byc strzal w 10'ke... gdy czyscilem wczoraj styki przewodow zasilajacych centralke AL700 to po podpieciu klemy plusowej faktycznie slychac przez chwile jak mruczy sobie krokowiec od LPG tak jak by sie ustawial. po przekreceniu stacyjki tez tak jest. zgubilo mnie to, ze myslalem, ze prad na instalacje gazowa idzie dopiero po wduszeniu przelacznika trybu zasilania a tu sie okazuje, ze niektore elementy dostaja zasilanie odrazu podczas podania zaplonu.
    czy ktos wie dokladnie jaka role spelnia ten silniczek krokowy na przewodzie lpg?? gdzies wyczytalem, ze w 2gen. jest on zamias sruby wolnych obrotow - czyli pewnie ustawia on wolne obroty ale czy bierze tez udzial przy dawkowaniu paliwa podczas przyspieszania??
    czy tego krokowca mozna jakos wyczyscic?? jak?? nowy kosztuje ok. 90zl...

    Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc.
  • Level 25  
    Faktycznie,masz racje.Czytałem,ale nie zwroceiłem uwagi na to,ze napisałeś,że robi ci sie yto co jakiś czas, a nie stale.To co ja opisałem,było ciagle.Ale kolega Marcin 1972 może miec faktycznie racje z tym krokowcem.Rozkec go i przeczyśc.Rozkreca go poprzez odkrecenie dwoch srubek po bokach silniczka i wyjecia jego gornej częci.Czyszczenie ogranicza sie tylko do wyczyszczenia trzpienia.Przy wyciąganiu silniczka uważaj,żeby nie zgubic spręzynki,ktoira jest nałożona na trzpien.Możesz rownież sprawdzic,czy on lekko sie kreci poprzez delikatne wkrecanie i wykrecanie trzpienia.Nie musisz zapamietywac,w jakim położeniu był ten trzpien,ponieważ po każdym przekrecaeniu stacyjki,silniczek ten sam ustawia sie w położeniu wstepnej regulacji.Do tego połozenia,zależnie od temperatury silnika sterownik dodaje pewna liczbe krokow(impulsow),powoduące zwiekszenie lub zmniejszenie predkosci obrotowej silnika.podczas jazdy spełnia on rownież role "wtryskiwacza",czyli steruje dawką gazu do silnika.Byc może czasami to on ci sie zacina.O krokowcach było pisane juz nie jeden raz na tym forum.Jak cie temat zainteresuje bardziej to poszukaj w starszych postach.Pozdrawiam.
  • Level 22  
    do dzis nie wiem co jest przyczyna tej usterki. przeczyscilem wszystkie styki przy elektrozaworach oraz tloczek silniczka krokowego ale usterka nadal sie pojawia choc duzo rzadziej (raz na 2 tyg srednio) i dalem sobie spokoj. temat zamykam.