Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

passat 1,9 tdi pd , ogromne spalanie

autkom 23 Nov 2006 00:05 5947 7
  • #1
    autkom

    Level 17  
    Trasa przy 90 pali 5,5 litra. W mieście pozwala sobie na 11. Nie cieknie nigdzie paliwo. Błędów jako takich nie ma. Kąt wyprzedzenie wtrysku jest 5 stopni. Pięknie przyspiesza. Tylko czuć ostry zapach spalin. Czy możliwe , że tyle pali po wymianie rozrządu? Przecież mogłem się pomylić o ząbek. Im więcej o tym myślę, tym bardziej nie mam pewności, czy go dobrze ustawiłem. Tylko, czy ma to wpływ na tak wielkie spalanie?
  • #2
    grzestv
    Level 28  
    ostry zapach spalin świadczy o złym kącie wtrysku.
    a kąt wtrysku sprawdza się w grupie 000.
  • #3
    leinadzs
    Level 27  
    To widocznie sie pomyliłeś przy tym rozrządzie. Skorygój kąt wtrysku
  • #4
    autkom

    Level 17  
    I tak wszyscy mi mówią. Nie mam niestety VAGa. Pracuję na cdif. Tam też na parametrach widać na biegu jałowym kąt -5 stopni, a powinien być chyba 1-2. Bo nie wiem na pewno. To mój pierwszy rozrząd , bo nie robię tego na codzień i zaraz taki szok. Podpowiedzcie mi jak mam ustawić koła , lub wogóle je zgrać. Ustawienie z autodaty nie pasuje. Na tamtych znakach to koła wogóle się nie zgrywają. Jest chyba z ćwierć obrotu różnicy.
    Muszę wiedzieć, jaki to znak ustawić na wale i jaki na kole.
  • #5
    serg77
    Level 15  
    a przed rozebraniem tez nie pasowalo na punkty?, ktory to rok produkcji?
    sciagnij sobie vaga,tam masz wszystko jak na dloni,co do kąta to jak pisze grzestv to wlasnie vag-comie w 000 sprawdzasz dynamiczny, mozesz sie posluzyc tez wykresem,wtedy wszystko ladnie widac
  • #6
    autkom

    Level 17  
    To jest silnik ATJ z 1999 roku. Przed zmianą też nie pasowało na punkty. Ba, jakie punkty? Na kole od wału mam logo vw, EHT. Na rozrządzie jest to co na autodacie, ale nie pasuje w tym miejscu. Po ustawieniu na znaki , które podaje literatura nie można obrócić wału po spięciu paskiem.
    A czy nie jest tak, że komputer sam sobie dobiera kąt wtrysku? Statyczny ma wpływ na odpalanie, czy nie tak?
  • #7
    festerek85
    Level 10  
    O ile mi wiadomo to kąt wyprzedzenia wtrysku w stopniach powinien wynosic ok 3. I ma on wplyw na odpalanie auta rowniez. Co do rozrzadu jakbys przestawil ktorekolwiek kolo zebate o 2 zabki auto mogloby juz nie odpalac. Na wale jest znak w postaci wystajacego "bolczyka" na kole pasowym i odniesieniu na obudowie prawdopodobnie plastikowej, walek rozrzadu ma naciecie od drugiej strony na kole zebatym, ktore musi sie zgrac z wywiercona dziurka w oslonie blaszanej no a kolo zebate od pompy wtryskowej musisz sobie juz jakos zaznaczyc bo nie zawsze pasuje na blokade. Powodzenia:)
  • #8
    autkom

    Level 17  
    Temat ma 6 lat. Od tej pory zrobiłem ponad 50 rozrządów PD. Akurat pamiętam, że rozrząd był ustawiony dobrze , a ten zapch to oczywiście spalany olej syntetyczny.