Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler Voyager - problem z automatyczną skrzynią biegów

alvarezpl 23 Nov 2006 19:03 61391 59
NDN
  • #31
    alvarezpl
    Level 11  
    do góry mam chyba wszystkie możliwe kody błędów , a mam też te błędy z auta dwucyfrowe
  • NDN
  • #32
    vonglass
    Level 11  
    czesc :)

    ja sie nie wypowiadam, bo darry napisal wspaniala odpowiedz, niezwykle wyczerpujaca...

    co do solenoidow - to sie zuzywaja tez, czemu nie. tam w srodku sa uszczelnienia, ktore nie zyja wiecznie. mozna je wymienic, ale podobno chrysler nie zaleca. mozna tez czyscic, ale tez nie zaleca. nowe zawory, te nowszej generacji (chyba po 1999 roku, niech mnie ktos poprawi), ktore pracuja ciszej i szybciej, kosztuja w stanach kolo 80 dolarow... plus kolo 50 przecietna wysylka.

    co do bledow dwucyfrowych i wielocyfrowych - zientas, on odczytal jakims skanerem bosch-a, a dwucyfrowe to sa numery chryslera, te z drbiii :) jego bledy odpowiadaja chryslerowym z serii 4x, czyli incorrect gear ratio in x.

    moja broszurka atsg podpowiada, ze przyczyna moze byc tylko internal transaxle problem, ale nie zaszkodzi sprawdzic najpierw czy to nie zawory jednak. jaki maja przebieg? moje zawory padly na przyklad po tym, jak padla skrzynia i w oleju pelno bylo syfu. tak przynajmniej sadze ;)
  • #33
    alvarezpl
    Level 11  
    skrzynia dziwnie zaczęła się zachowywać , wyłącza 2 bieg i nie wrzuca 3-go biegu , wczoraj jednak zaczęła ślizgać na 3-im biegu - nie włączyła go , ale chciała przerzucić na trójkę wcześniej, się to nie zdarzało.
  • #34
    darry dooman
    Level 14  
    jak to bylo zaraz po odpaleniu, czyli olej zimny to moze tak sie zdazyc;) u mnie na zimnym tez tak bylo, ze sie slizgal, a po nagrzaniu juz lipa...

    nie napisales wiecej co sprawdziles, czy po odkreceniu plyty sprawdziles tloczek overdrive...itp...
  • NDN
  • #35
    alvarezpl
    Level 11  
    po odkręceniu płyty sprawdziłem ten tłoczek , zresztą wszystkie sprawdziłem 3szt. ( który odpowiada za overdrive nie wiem), tłoczki są aluminowe ( wszystkie takie same) - bez zastrzeżeń , pierścienie uszczelniające wszystkie takie same ( plastikowe łączone nie na styk ale ukośnie)- bez zastrzeżeń (całe,nie popękane bez widocznych większych wytarć), płyta cała została wyczyszczona .
    W przypadku dalszych sprecyzowanych pytań chętnie odpowiem.
    Bieg trzeci zaczął ślizgać napewno na gorącym oleju , było przejechane 80 km ciągiem , więc tym bardziej było to dziwne , poza tym teraz ma problem ruszyć na zimnym oleju ( w przód i w tył) .\
    Zaraz po odpaleniu włączjąc R muszę przegazować aby chwycił bieg , na D z mniejszymi problemami , szybkie przełączenie biegu z R na D 3 lub L , na zimnym oleju wolno chwyta , dopiero po przegazownaiu , odwrotnie Z D na R z jeszcze większym problemem .
    Jeśli ruszy zdarza się że wyrzyci bieg i trzeba czekać i przegazować , aby skrzynia dostała obrotów.
    Na rozgrzanym silniku i skrzynii bez żadnego problemu z przekładaniem biegów R i D,3 lub L , jednak nadal tylko dwa biegi.
    Może jest to spowodowane tym ,że przedmuchałem wszystkie kanały sterowania z solenoidami powietrzem pod ciśnieniem ( poprzez kanały płytki połączeniowej ze skrzynią , obracając solenoidpack słychać jak poruszają się zawory lub coś innego -poprostu stukają , przed przedmuchaniem też stukały)
  • #36
    darry dooman
    Level 14  
    ja mam tylko nadzieje, ze ty nie jezdzisz tym samochodem w takim stanie...bo koszta naprawy zwiekszasz z kazdym kilometrem...sam piszesz, ze w plycie jest wszystko ok, wiec pozostaje juz tylko naprawa mechaniczna skrzyni...na twoim miejscu juz bym staral sie o zakup KITu do remontu skrzyni, ja zaplacilem za pelny 970pln firmy Pro King http://amerykany.pl/, tam byly wszystkie tarczki, przekladki, kpl. uszczelek, o'ringi na wszystkie tloczki, filtr oleju, kilka elementow do plyty zaworowej, panewki, simeringi i inne duperele ;) http://acidtechno.freehost.pl/2ab_skrzynia/imagepages/image243.html

    nie widze sensu dalszej jazdy "bo moze sie samo naprawi"...
  • #37
    alvarezpl
    Level 11  
    wiem o tym , ale czymś narazie musze się poruszać w awaryjnych sytuacjach ,
  • #38
    alvarezpl
    Level 11  
    sprawdziełem znowu wtyczkę na solenoido-pack'u , gniazdo wtyczki na dnie jest wypełnione olejem z ASB (było wyczyszczone benzyną techniczną i wydmuchane kompresorem), sprawdzając bolce każdy przekazuje prąd na 3 sąsiednie po obu stronach gniazda , czy może to powodować przekazywanie sygnału na nieodpowiednie elektro-hydro-zawory i braknie ciśnienia oleju aby ASB przełączyła na 3 i 4-kę.
  • #39
    darry dooman
    Level 14  
    gdyby tak bylo to nie mialbys pozostalych biegow, przeczytaj dokladnie i sprobuj zrozumiec to co napisalem w poprzednim poscie...dalej upieram sie przy uszkodzeniu mechanicznym...
  • #40
    alvarezpl
    Level 11  
    Witam
    Miałem ograniczenie czasowe i dopiero się odzywam , jednak problemu z pojazdem też nie rozwiązałem ( brak czasu ) , potrzebuję nr. tel. , adres lub jakikolwiek namiar na osoby mające możliwość przeskanowania ASB , mam teraz czas i chęć wziąć się za to.
  • #41
    darry dooman
    Level 14  
    a co ty chcesz jeszcze tam skanowac? przeciez podawales juz kody...dostales ich opis co i jak...niestety skrzynia sama sie nie naprawi...:|
  • #42
    alvarezpl
    Level 11  
    zapomniałem dodać ,że chodzi o okolicę Gniezna
  • #43
    darry dooman
    Level 14  
    no i jak temat? do przodu czy stoi w miejscu?
  • #44
    Anonymous
    Anonymous  
  • #45
    milejow
    Level 43  
    Skrzynie i abs czytasz z gniazda pod kierownica(niebieskie),silnik z gniazda na wiazce komputera silnika pod maska na lewym nadkolu(czarne z wycietym rogiem)
    Od modelu96 jest juzOBDIIpod kolumna kier.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Niech ci mechanik nie wciska kitu,ze czytal silnik z niebieskiego gniazda pod kierownica
  • #46
    Anonymous
    Anonymous  
  • #47
    milejow
    Level 43  
    To chyba z Toba pisalem o procedurze quick learn i wyszla klapa bo mam nieaktywna ta procedure w snap-on,ie.Zlacze pod maska jest tylko do silnika,pod kierownica-skrzynia,abs i body
  • #48
    Anonymous
    Anonymous  
  • #49
    milejow
    Level 43  
    1przekaznik rozrusznika
    2----------- zasilania(pompa,cewka,wryski)zalaczany po wykryciu impulsow obrotu walu przez komp
    3----------wentylatora-wolny bieg
    4---------pompy paliwa
    5---------masy wentylatora
    6---------wentylatora-szybki bieg
    7---------sprzegla kompresora klimy
    8---------swiatel wstecznych
    9---------zasilania elektroniki skrzyni
  • #50
    wmr
    Level 17  
    w chryslerach zawsze nalezy zrobic adaptacje asb
  • #51
    bandit6.6
    Level 11  
    na 100% selenoidy to są zawory w skrzyni biegów miałem ten obiaw w dwóch samochodach koszt ok 500 zł w serwisie
  • #52
    AMICAR
    Level 17  
    Witam, mam do Chrysler Voyager Ksiazki servisowe do rocznikow
    1984-1995
    1996-2000
    2000-2003
    oraz CD dot. Silnikow VM , 2,5 Td, ( sa to silniki i pojedynczymi glowicami, nie ma do tego zadnych ksiazek servisowych.., ja mma to jako skladanke na motory, 2,5 TD ,VM,ES,NS,GS,TCi
    W ksiazkach sa opisane wszytskie Kody, metody ich likwidowania itd.Schematy, rysunki, opisy..
    Jesli ktos zainteresowany prosze o kontakt na Email: carbrema(malpa)nord-com.net
    pozdrawiam amicar
  • #53
    jacekmirka
    Level 12  
    W większości ASB nie ma podziału na biegi , aby mógł działać bieg IV nie może mieć poślizgu sprzęgło biegu III- IV. Opiłki zawsze świadczą o mechanicznym uszkodzeniu -zużyte tarczki,lub taśma.
  • #54
    HQ SERVICE
    Level 12  
    W Gnieźnie ze skrzynia automatyczna zapraszamy do Nas ul. Gębarzewska 20.
  • #56
    hipek12
    Level 2  
    Pomocy? wyleciał płyn hydrałliczny pomiedzy silnikem a skrzyniom aułtomatycznom i samochud niechce jechac co sie mogło stac lup poleciało
  • #58
    spawacz322
    Level 1  
    witam wszystkich poszukuje kontaktu z kolega z głogowa, który pisal o rozbieraniu skrzyni automatycznej w vojagerze

    moja zgrzyta przestaje ciagnac pieni olej i grzeje sie

    pomocy
    namiar na mnie 501736337

    z gory dzieki za pomoc
  • #59
    darry dooman
    Level 14  
    witam, info poszlo na priv...:)

    ps.jaki olej został zalany?
  • #60
    piotrek_ir4
    User under supervision
    wszystkie usterki skrzyń biegów trzeba diagnozować sprzętem diagnostycznym/
    zajmuję się skrzyniami dpo/al4 ale posiadam dokumentację do innych skrzyń .
    Jak by ktoś potrzebował porady lub diagnozy proszę pisać.
    Przy każdej awarii potrzebna jest fachowa diagnoza.