Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autoamt bramowy Motorlift HC280

leadman 24 Lis 2006 13:32 8103 11
  • #1 24 Lis 2006 13:32
    leadman
    Poziom 16  

    Witam. Montował ktoś Was taki automat?
    Mam z nim problem i chciałem wymienić doświadczenia.

    Po zaprogramowaniu centralki wszystko jest ok.
    Brama otwiera się prawidłowo ale już z zamknięciem jest problem (albo się nie domyka któraś połówka, albo przeciąga za bardzo).

    Jeszcze gorzej jest w momencie gdy podczas otwierania coś pojawi się w polu widzenia fotokomórki. Wtedy zapamiętane ustawienia wogóle idą w las i brama staje gdzie jej się spodoba. Po kilku cyklach znowu teoretycznie pamieta co miała zaprogramowane ale albo się nie domknie, albo przeciągnie.

    Co o tym myślicie? Centralka?

    0 11
  • Testo
  • #2 27 Sty 2007 13:38
    yaca1967
    Poziom 11  

    ja mam podobny problem z ML500 jak zamknie bramę to po paru minutach popusci drzwi i uchyla powoli i tak już zostawia---nie mam pojęcia jak te centralke zaprogramować....

    0
  • #3 28 Sty 2007 10:01
    leadman
    Poziom 16  

    Ja się uporałem z problemem w ten sposób, że centralke zaprogramowałem w trybie ręcznym tzn. ustawiłem centralke w tryb pracy ręcznej, następnie zamknąłem bramę. Zaprogramowałem i przestawiłem w tryb pracy automatycznej. Idziała.

    Ale kilka uwag:
    1 - miałem problem z niedomykaniem (okazało się że, jedno mocowanie siłownika do słupka było troche luźne i normalnie było ok ale jak się popchnęło bramę to się uchylała, po obserwacji okazało się że luz jest właśnie na mocowaniu)
    2 - Brama nie zawsze zamykała się do końca - i to są dwie sprawy: pierwsza to programowaniecentralki w trybie ręcznym i druga trzeba ustawić odpowiednią siłę pracy siłowników.
    3 - o ile w HC280 nie trzeba montować odbojów bocznych to trzeba zamontować stopę do bramy ponieważ tylko wtedy można pożądnie zamknąć bramę!!!

    Pozdrawiam.

    0
  • Testo
  • #4 18 Lut 2007 11:58
    yaca1967
    Poziom 11  

    jak się rozpoznaje tryb ręczny a tryb aut?

    0
  • #5 18 Lut 2007 21:15
    leadman
    Poziom 16  

    w trybie ręcznym nie działa odbiornik radiowy, bramą można sterować tylko z centralki (lub kluczykiem). Ustawia się to za pomocą przełączników na centralce, ale nie paiętam teraz konfiguracji.

    0
  • #6 21 Gru 2007 21:53
    wolfik907
    Poziom 2  

    Panowie co do tego napędu miałem podobny problem ale na ręcznym udało mi się to wyregulować. Mam za to inny problem nie wiem jak podłączyć do tej centralki lampę sygnalizacyjną którą dokupiłem w komplecie razem z anteną. Możeci mi w tym pomóc????
    Po przeczytaniu instrukcji wiem na czym polega już problem, napęd jest przystosowany do lampy sygnalizacyjnej 24V DC 230 V, tak wynika z niemieckiej instrukcji. Natomiast lampa którą dokupiłem ma parametry 230 V 40 W. Czyli chyba muszę do tego zastosować jakiś przekaźnik, jestem tępy w tych sprawach może ktoś mi pomoże?????? Z góy dzięki !!!!!

    0
  • #7 22 Gru 2007 13:36
    leadman
    Poziom 16  

    Ja na twoim miejscu nie instalowałbym lampy na 230V ze względów bezpieczeństwa. Niewiem jaką masz tą lampę ale spróbuj założyć do niej żarówke na 24V. Jeżeli się nie da to faktycznie będziesz musiał dołożyć przekaźnik (to najprostsze rozwiązanie). Jak nie będziesz wiedział jak to zrobić to napisz.
    A tak na marginesie to u mnie już całość działa ponad rok i jestem bardzo zadowolony. ZERO problemów. A dodam że mam bardzo ciężką bramę i sztachety bardzo blisko siebie przy dużych wiatrach raz siętylko zdarzyło że wyrwało mi cały siłownik ze słupka, ale to była wina kiepskiego zamocowania a nie siłownika.

    Pozdrawiam.[/code]

    0
  • #8 22 Gru 2007 14:20
    wolfik907
    Poziom 2  

    Niestety nie dostanę takiej żarówki na mały gwint przynajmniej mi tak się wydaje. Lampa jest firmy Allmatic. Narazie podłaczyłem to prowizorycznie to jest pod jeden z siłowników ten ktory rusza jako pierwszy nie jest to doskonałe ale narazie działa. Gdzie mogę dostać taki przekaźnik. Leadman a podłączałeś do tego napędu fotokomórki. Ja jeszcze tego nie zrobiłem czekam do wiosny teraz kiepska pogoda. Napęd chodzi w sumie już 3 miesiące tylko zasięg miał slaby dlatego dokupiłem antenę, mam nadzieję że to coś pomoże.

    0
  • #9 22 Gru 2007 21:32
    leadman
    Poziom 16  

    Tak fotokomurki podłączyłem. Łączysz obydwie równoległe! I od tego gdzie je podepniesz zależy rodzaj ich pracy (działająprzy otwieraniu bramy, zamykaniu lub tak i tak). Ja mam ustawione na zamykanie (wjechać mogę jeszcze przy nie dokońca otwartej bramie).
    Pamiętam że jak podłaczy się fotokomurki to trzeba nauczyć centralkę że one są. Służy do tego zwrorka, ale musisz pokombinować bo niepamiętam jak się to robiło.
    Co do podpięcia lampki pod siłownik to moim zdaniem kiepskie rozwiązanie (nie wiadomo jak wpłynie dodatkowe obciążenie wyjścia przez żarówkę (i to 40W!), tym bardziej że układ ma regulacje siły siłowników i ztego co pamiętam to przez pomiar prądu pracy). Ja bym się pokusił o przerobienie lampy (małą żarówkę z podstawką kupisz w każdym sklepie elektrycznym).
    Co do anteny to ja nie mam z dwóch powodów:
    1 - przy nowych bateriach pilotów zasięg około 100m, przy słabych czyli po ponad roku 30m
    2 - co za dużo to niezdrowo - zdarzyło mi się ze dwa razy (zwłaszcza na początku) że po odjechaniu od bramy (już zamkniętej) niechcąco ją otwarłem :))), inny powód będąc 80m od bramy jeszcze jej nie widząc otwieram ją, a tu się okazuje że żona właśnie wyjeżdża a ja jej bramę zamykam przed nosem :)))
    Ale to już kwestia gustu....(ja nie mam ani anteny ani lampki).
    Powiedz mi tylko jak daleko od rogu słupka masz zamontowany siłownik i zawias bramy?
    Ja zrobie może zdjęcia to wrzuce tu bo może siękomuś przyda.

    0
  • #10 22 Sty 2009 11:18
    75Robert
    Poziom 2  

    Witam
    Cały dzień straciłem na programowanie i klapa. Problem dotyczy programowania centralki MotorLift bramy skrzydłowej a konkretnie samego zapamiętania ustawień. Cykle programują się prawidłowo i sama praca bramy jest ok ale w momencie przerwania pracy z pilota lub pojawienie się w polu fotokomórek wszystkie ustawienia "wywalają się". Napisaliście ,że da się to ustawić w trybie ręcznym. Jak to zrobić? A może mam uszkodzoną centralkę?

    1
  • #11 23 Sty 2009 17:06
    leadman
    Poziom 16  

    Jak zaprogramujesz centralkę to faktycznie po przerwaniu pracy z pilota lub przez fotokomórkę to brama musi wykonać dwa cykle i wraca wszystko do normy. Czyli jak ją zatrzymasz gdzieś po środku to po ponownym uruchomieniu brama albo się nie domknie albo nie otworzy do końca. Dajesz jej dwa razy płny cykl zamknij, otwórz lub na odwrót i wszystko powinno wrócić do normy.
    Ja mam już całość prawie 3 lata i jestem bardzo zadowolony. Zero jakiejkolwiek ingerenci z mojej strony w pracę układu.

    0
  • #12 06 Lut 2009 13:26
    75Robert
    Poziom 2  

    Wszystko ok, dzięki za podpowiedź. Wprawdzie mam Motorlift HC300 ale centrala jest chyba taka sama jak w HC280. Jeśli chodzi o cykle pracy to siłowniki 300 nie mają w sobie czujników /wyłączników/ krańcowych i cykle ich pracy realizowane są na podstawie czasu zaprogramowanej centrali. Tak więc do poprawnej pracy potrzebne są ograniczniki krańcowe/zderzaki/ położenia skrzydeł bramy i wszystko chodzi tak jak powinno. Po odpowiednim ustawieniu zworek dla fotokomórek skrzydła poruszają się prawidłowo i nawet zakłócenie pracy z pilota czy poprzez foto nie ma wpływu na bramę.Po prostu brama dla cyklu otwarcia czy zamknięcia musi zrealizować swoje czasy a odboje wszystko regulują i nie jest wtedy potrzebne powtarzanie cyklu zamknij- otwórz.
    U mnie teraz chodzi wszystko ok w wariancie ze spowolnieniem i jestem:D

    0