Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamek centralny. Wszystkie siłowniki są jednakowe?

24 Lis 2006 20:35 2586 16
  • Poziom 25  
    Witam wszystkich fachowców.Moje pytanko dotyczy zamka centralnego,a właściwie chodzi o same siłowniki(elektryczne - nie pneumatyczne).Czy mają one różną moc,czy wszystkie są jednakowe?Mój problem polega na tym,że przy zgaszonym silniku,siłowniki w tylnych drzwiach nie otwierają zamka.Dopiero po zapaleniu silnika można je otworzyć,a to zeż nie zawsze.Akumulator jest dobry,ładowanie też ok.Wydaje mi się,że tak jakby były za słabe.Jaką moc wysuwania musiałyby mieć,żeby rownież w zimie miały siłe otworzyć zamek?
  • Poziom 33  
    sa siłowniki o roznej sile uciagu 3,5kg 5,5kg
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Może akurat brakuje im tych 2V, które pojawiają się w instalacji po włączeniu silnika.
    Siłowniki są słąbsze: 3,5 kg i mocniejsze: 6 kg.
    Jakie to auto?
  • Poziom 15  
    są siłowniki o różnej sile ciągu,nawet z tych uniwersalnych
  • Poziom 37  
    Istotne jest jakie to auto, bo z konstrukcji siłownika wyniknie jego możliwość demontażu i usunięcia ewentualnych oporów mechanicznych. Np siłownik tyłu Seata Altei itp.- jest tak zanitowany że odechciewa się naprawy, mimo 300zł wartości. Czasem nitowanie fabryczne zbyt mocno ściska obudowę/ wręcz deformuje/. Ale po usunięciu tarć, zadziorów ślimaka i smarowaniu działa bez zarzutu. Nity warto zamienić na wkręty. Sprawdź stan styków i kabli.
  • Poziom 25  
    Dzieki za wszystkie podpowiedzi.Dowiedziałem się w końcu,że ważna jest siła uciągu którą wyraża się w kg.Autko to Polonez Atu Plus.Centralny jest połączony z alarmem.Styki są napewno ok,bo są lutowane,a złączki też są ok,bo na wiosne tego roku wymieniałem wszystkie siłowniki bo się spaliły.Ale wtedy nie wiedziałem,że są różne siły uciągu i te moje prawdopodobnie są jakieś słabsze.Jutro rozejrzę się na giełdzie za takimi 6 kg.Na zimę chyba będą dobre?A jak wygląda sprawa z tym silikonem w sprayu?Jest to dobre?
  • Poziom 37  
    Mimo wszystko sprawdź mechanikę bez siłowników. Ma pracować bez problemów -bo na mrozie będzie tylko gorzej. Skoro stare sie wypaliły to warto sprawdzić też czasy sterowania.
  • Poziom 25  
    Własnie chodzi o to,że ta nieszczęsna mechanika w Poldkach dość ciężko chodzi.Byłem dzisiaj na giełdzie i cały komplet siłowników 6 kg z centralką kosztuje 80 zł.Te co mam napewno są słabsze,do tych co były zanim się sapliły.Nie wiedziałem tylko w czym rzecz z tymi kilogramami.A spaliły sie tylko dlatego,że do centralki dostała się woda po ulewnej nocy.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    W polonezach z reguły w tylnych drzwiach montuje się właśnie siłowniki 6 kg, bo te zamki chodzą dość ciężko. Tak więc możesz zmienić tylko tylne siłowniki na mocniejsze, a przednie drzwi na razie zostaw i poczekaj do zimy.
  • Poziom 25  
    Dzięki Błażej za podpowiedz.Faktycznie niekoniecznie muszę kupować od razu 4 siłowniki,skoro te z przodu narazie mi działają bez problemu.Poczekam do zimy i zobaczę czy będą miały siłę otworzyć drzwi jak będą mrozy.A póki co,wymienię te z tyłu,ktore nie zawsze mie się otwierają.A jak wygląda sprawa podmiany siłowników w stosunku do centralki.Czy mam się kierować jakimiś zasadami,czy poprostu mogę kupić obojętnie jakie,byle 6 kg?Chodzi mi o sygnał otwierania i zamykania,ponieważ tylne siłowniki nie są zasilane bezpośrednio z centralki tylko przewody do nich są poprowadzone z przednich siłowników.:|
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Albercik 321 napisał:
    A jak wygląda sprawa podmiany siłowników w stosunku do centralki.Czy mam się kierować jakimiś zasadami,czy po prostu mogę kupić obojętnie jakie,byle 6 kg?Chodzi mi o sygnał otwierania i zamykania,ponieważ tylne siłowniki nie są zasilane bezpośrednio z centralki tylko przewody do nich są poprowadzone z przednich siłowników.:|

    wystarczy podmiana i będzie działać
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W centralce prąd na siłowniki załączają przekaźniki. Tak więc o uszkodzenie centralki możesz się nie martwić. Tylko bezpiecznika nie daj za małego, bo przy mrozach i przyhamowanych silnikach może popłynąć trochę większy.
  • Poziom 37  
    Pojawił się u mnie w handlu ładny podwójny przekaznik Siemensa 2x20A do centralnych zamków firmowych VW i Mercedesa. 2 szt. w jednej obudowie. 17x17x13mm
  • Poziom 25  
    Ok.Czyli kupuję siłowniczki 6 kg,podmieniam je i zamieniam bezpiecznik na bezpiecznik na ciut większy.Po podmianie jak pojawią sie mrozy napiszę jak sie sprawują.Dzięki wszystkim za pomoc.
  • Poziom 1  
    Mam pytanie nowicjusza.... Rownież posiadam poloneza, ale nie plusa tylko zwyklego caro i chcialbym sobie tam wrzucić centralny zamek (zakładam ze mimo tego ze mam pilota dalej jest możliwość otwarcia auta "ręcznie" z kluczyka ...?) i zastanawiam się co w takim przypadku gdy np. tylne drzwi nie chca sie otworzyc - nic sie nie powinno zepsuc jesli wyciagne bolec reka i otworze drzwi ... ? Sory za naiwne pytanie ale nigdy nie mialem doczynienia z centralnym
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nic się nie powinno stać. Choć regularnie blokowany siłownik może ulec uszkodzeniu. Też możliwe. Są też siłowniki, które reklamuje się hasłem o wbudowanym sprzęgle. Te powinny bez problemu wytrzymać blokowanie.