Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

osobny włącznik wentylatora chłodnicy...

zachur10 24 Lis 2006 21:14 4736 20
  • #1 24 Lis 2006 21:14
    zachur10
    Poziom 10  

    posiadam kable, przekaźnik 541, itp

    chcę zrobić osobny włącznik wentylatora chlodnicy,

    wymienilem styki, itp, oraz czujnik ale wentylator się niezałąncza wogole nawet przy 120 stopniach, chociaz chlodnica jest gorąca.

    wentylatorek jest sprawny bo sprawdzalem na akumulatorze.


    proszę o porady.

    z góry dziękuje za odpowiedzi.

    cc700:cry:

    0 20
  • #2 24 Lis 2006 21:31
    viper555
    spec od auto-elektro

    Trzeba poszukać dlaczego wentylator się nie włącza, lubi korodować wiązka pod prawym nadkolem. Sprawdż czy na silniku masz zasilanie i masę po zmostkowaniu przewodów z czujnika na chłodnicy. Pomysł z włącznikiem jest kiepski. P

    0
  • #3 24 Lis 2006 21:32
    wzagra
    Poziom 33  

    (wymień czujnik), a równolegle do styków czujnika daj włącznik...
    ..może po drodze od czujnika do wentylatora jest przekaźnik?

    0
  • #4 24 Lis 2006 22:42
    oloolo
    Poziom 24  

    A po co sie bawić z czujnikiem jak i tak bedziesz go załaczał recznie, poprowadz własne kable z akumulatora do swojego włacznika, przekaznika,
    A dlaczego takie coś robisz, jaki jest sens tego Twojego wynalazka ?

    1
  • #5 25 Lis 2006 21:41
    zachur10
    Poziom 10  

    po zwarciu stykow chodzi i niechodzi,,,...


    cynk w tym zeby mi nie palilo bezpiecznika i nietopilo kabli, potrzebujewiec zamontowac przekaxnik, ale niewiem jak sie do tego zabrac, co i gdzie wpiąć i jak.

    czekam na odp.
    moge podarowac punkty.
    pzdr

    Dodano po 3 [minuty]:

    aha mam w sumie trzy przekazniki:
    -541,
    -542,
    -543

    pzdr jeszcze raz

    1
  • Pomocny post
    #6 25 Lis 2006 21:49
    Albercik 321
    Poziom 25  

    A co to jest za autko?Jeżeli masz tam elektryczny wiatrak,to musi w obwodzie być zamontowany przekaznik.Bo czujnik temp. w chłodnicy steruje właśnie tym przekażnikiem,załączając wentylator.Skoro po zwarciu styków(myślę,że chodzi ci o styki z czujnika),jeżeli ci przerywa,to przyczyną może być właśnie ten przekaznik.Poszukaj go,wyjmij i w gniezdzie zmostkuj styki 87 i 30.Jeżeli nadal będzie przerywał usterki szukaj w połączeniach i na kabelkach.
    Jeżeli chcesz zrobić dodatkowy włącznik to jeden kabelek włącznika musisz podpiąć do masy,a drugi na styk 85 przekaznika,zakładając,że na styku 86 jest +12V.

    0
  • #7 25 Lis 2006 21:52
    zachur10
    Poziom 10  

    wielkie dzięki, jutro sprawdze

    0
  • #8 26 Lis 2006 00:12
    viper555
    spec od auto-elektro

    Kolego jeżeli pali bezpiecznik i kable to masz spalony silnik wentylatora i pomóc może tylko jego wymiana. Napisał że to CC700 .P

    0
  • #9 26 Lis 2006 11:28
    elek555
    Poziom 37  

    Sprawdź wentylator osobno, czy działa /najpierw czy nie jest zwarty/.

    0
  • #10 26 Lis 2006 12:21
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    zachur10 napisał:

    wentylatorek jest sprawny bo sprawdzalem na akumulatorze.

    pierwszy post

    szukaj przyczyny w instalaci bo zakładanie dodatkowych włączników nie ma sensu a szukania nie jest dużo

    a przepala ci bezpiecznik czy tylko tak sobie napisałeś?

    0
  • #11 26 Lis 2006 15:29
    zachur10
    Poziom 10  

    przepala bezp. w skrzynce,

    ide coo pokombinowac

    0
  • #12 26 Lis 2006 15:46
    elek555
    Poziom 37  

    Przez sklerozę nie zwróciłem uwagi że sprawdziłeś /w 1 poście/Czyli jest jakieś zwarcie w kablach lub co rzadsze w złączach. Znajdź, napraw a nie twórz wynalazków. Pozostawione zwarcie może być bliskie innym obwodom i przypomni o sobie napewno nie wtedy, gdy będziesz chciał.

    0
  • #13 26 Lis 2006 19:17
    zachur10
    Poziom 10  

    popatrzyłem przy masie, bylo zabrudzone, wyczyscilem, pozlanczalem,
    zwarlem styki i szlo przez 20 sekund i zaczelo palic kable,

    czyli co mam wpiąć ten przekażnik? jak
    jest na nim 5 gniazd:
    -86 L
    - 85 H<
    -30
    -87
    _87a

    0
  • #14 26 Lis 2006 19:32
    viper555
    spec od auto-elektro

    Nie rozumiesz że masz spalony silnik.

    0
  • #15 26 Lis 2006 19:48
    elek555
    Poziom 37  

    Co to znaczy palić kable!!? Pali Ci się przewód w obwodzie, w którym zamiast wentylatora pojawia ZWARCIE! Przecież Ty go zwyczajnie nie znalazłeś. Zapuść ten wiatrak na osobnych kabelkach na dłużej aby wyeliminować zwarcie wewnętrzne/ w nim/, a w międzyczasie szukaj zwarcia w wiązce, przekażniku lub gdzieś przy bezpieczniku. Albercik podał Ci co pod który numerek, ale sterować tym ma nadal termowłącznik chłodnicy, a nie Ty. To tylko zwarcie , ale do znalezienia.

    0
  • #16 26 Lis 2006 19:52
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    zachur10 napisał:
    popatrzyłem przy masie, bylo zabrudzone, wyczyscilem, pozlanczalem,
    zwarlem styki i szlo przez 20 sekund i zaczelo palic kable,

    no nareszcie opis z którego coś wynika, a mianowicie to co napisał viper555 a po za tym co za problem sprawdzić czy jest zwarcie na tych przewodach (ale to już nie ważne) bo przyczyna raczej znaleziona. Chociarz jak już zaczeły się "kable palić" to może i masz teraz zwarcie (ale raczej nie)

    0
  • #18 27 Lis 2006 13:38
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    przeczytaj BARDZO dokładnie ostatnie posty i powiedz co da założenie tego przekaźnika??

    0
  • #19 27 Lis 2006 13:56
    tzok
    Moderator Samochody

    Skoro tak koniecznie chesz sobie spalić całe auto to droga wolna... jak obejdziesz bezpieczniki i podłączysz się pod akumulator a uszkodzony jest silnik wentylatora to efektowny pożar gwarantowany.

    W autach sprzed 2000 r jest zazwyczaj bimetalowy wyłącznik wentylatora wkręcony w chłodnicę, nie ma żadnej elektroniki, powyżej 90 albo 95 wyłącznik zwiera styki, zamykając obwód wentylatora. Jeśli po zdjęciu kabli z wyłącznika i zwarciu ich kawałkiem przewodu pali się bezpiecznik to albo jest zwarcie na wiązce albo uszkodzony silnik wentylatora (to że się kręci wcale nie znaczy, że jest sprawny).
    Założenie przekaźnika zwiększy żywotność czujnika bimetalowego ale nie wyeliminuje awarii.

    0
  • #20 27 Lis 2006 13:59
    grzebacz
    Poziom 21  

    Zadnych dodatkowych włączników!zapomnisz wyłączyć i problem gotowy!!jedz do kogoś kto ci to naprawi.

    0
  • #21 27 Lis 2006 22:15
    elek555
    Poziom 37  

    Poczytaj sobie temat o paleniu bezpieczników..Który leci równolegle. Tam też dopiero pomiary wykazały że jeden wiatrak jest zwarty a reszta pobiera powyżej normy i niestety muszą być zakupy. Ale ocalała gaśnica i auteczko. :)

    0