Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W210 sterowanie pompą centr. zamka, clima, zagłówki

michalk12345 27 Lis 2006 00:21 5249 2
  • #1 27 Lis 2006 00:21
    michalk12345
    Poziom 9  

    Witam,

    W moim okularniku mam na pokładzie climatronica, składanie zagłówków - zamki i bagażnik sterowane z kluczyka. Nie działa mi otwieranie zamka bagażnika z pilota, choć pompa jest sterowana. Po diagnostyce doszedłem, że jest uszkodzony zamek tylny - nie spuszcza ciśnienia i po otwarciu nie moge zamknąć. Dodatkowo nie tak jak trzeba działa sterowanie nawiewami w climatronicu. Zauważyłem, że jak wcisnę zamykanie zagłówków to zaczyna działac OK. Oczywiście zagłówki nie działają. Od poprzedniego właściciela mam informację, że była wymieniana pompa - niestety nie wie jaka była wcześniej.
    Dlatego proszę o pomoc. Czy to jest kwestia sterowania nie tą sekcją pompy - kwestia elektryki ? Czy po prostu to jest nie ta pompa i muszę kupić nową ?

    Jeszcze jedno pytanie - Dlaczego zamek kierowcy jest oddzielne sterowany z pozostałymi i dlaczego z pompy oddzielnie wychodzi rurka pneumatyczna do otwieranie zamka wlewu paliwa ? Może ktoś mógłby poratować jakims schematem ?

    Z góry dziękuję za pomoc

    0 2
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 27 Lis 2006 21:39
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    michalk12345 napisał:
    Witam,

    W moim okularniku mam na pokładzie climatronica, składanie zagłówków - zamki i bagażnik sterowane z kluczyka. Nie działa mi otwieranie zamka bagażnika z pilota, choć pompa jest sterowana. Po diagnostyce doszedłem, że jest uszkodzony zamek tylny - nie spuszcza ciśnienia i po otwarciu nie moge zamknąć.


    Bardzo niejasno to opisałeś: na razie to wynika, że sterowanie zagłówków masz z kluczyka. A o spuszczaniu ciśnienia przez zamek to pierwsze słyszę... Bardziej prawdopodobne jest, że klapa bagażnika nie naciska wyłącznika krańcowego - jeżeli wyłącznik nie zakontaktuje, to pompka (pomimo że dostanie impuls) nie puści ciśnienia do siłownika zamka bagażnika.


    michalk12345 napisał:

    Dlaczego zamek kierowcy jest oddzielne sterowany z pozostałymi i dlaczego z pompy oddzielnie wychodzi rurka pneumatyczna do otwieranie zamka wlewu paliwa ?


    Po prostu jest taka opcja: otwieraja sie najpierw drzwi kierowcy i bak, a potem reszta. Można to zmienić.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 28 Lis 2006 00:07
    michalk12345
    Poziom 9  

    Z kluczyka otwieram drzwi i wlew paliwa. Jesli chodzi o otweranie bagaznika to jest aktualnie wypiete sterowanie.
    Natomiast klime ( sterowanie nawiewami) steruje z klimatronica oraz z przycisku skladania zagłówków. Zostało to przerobione na potrzebe danej chwili.- nic mądrzejszego nie potrafiłem wymeyśleć z tą pompą. Jesli chodzi o spuszczanie ciśnienia z zamka pewnie masz racje natomiast w samym zamku nie moglem znalezc zadnej krancowki. Mechanik poinformowal, ze zamek jest jakis inny - cokolwiek to znaczy. Wiem juz od Mercedesa, ze potrzebna mi inna pompa lecz to powiedzieli mi na podstawie VINu. 2108002748 taka pompa była oryginalnie. W Mercedesie nie kupie bo za droga. Może przy okazji wiesz gdzie szukać?
    Nie mam pojęcia czy poprzedni właściciel nie wymieniał czegoś jeszcze i w związku z tym boje się , że kupie i będzie dalej źle. Dlatego proszę o pomoc w określeniu typu pompy.
    Podaje wyposazenie , ktore aktualnie ma samochod ( dotyczące pompy) :
    klimatronic, zamki sterowane z kluczyka, składane zagłówki, Lampy xenonowe sterowane automatycznie, siedzenia ortopedyczne - pompowane.

    To co mowi Mercedes: wszystko to samo z wyjątkiem pompowania siedzenia pasazera - ale jak sie domyslam oba siedzenia moge spiąć razem.
    Dodatkowo pod tylnym siedzeniem gdzie jest pompka jest dodatkowy zbiorniczek do ktorego podłączona jest jedna rurka z pompy ? Do czego to sluży. Czy to jest forma jakiegoś rezerwuaru ciśnienia ? Może ktoś dysponuje schematem połaczeń pneumatyki ?


    A jesli chodzi o zamek tylny to jak zlokalizowac krancowke i czy wszystkie zamki były take same ? Dodam , ze samochód jest z 1998 roku.

    Z góry dziękuje za pomoc.

    0