Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault espace

27 Lis 2006 12:18 3401 11
  • Poziom 19  
    Witam, mój Tato kupił sobie na nieszczęście Renault Espace 90r 2.0 bęzyna. Taki stary kwadraciak. Niby wszystko jest dobrze ale nieźle przepala bęzyny, niby po obliczeniach 16l po mieście. Nie ma ciężkiej nogi, jeździ jak autobusem :) zozpędza i na luz.... :)
    Wracając do tematu, robiłem analizę (CO 0,8% O2 2,5%) układ wydechowy wygląda na szczelny więc raczej wykluczam zasysanie tlenu do układu i fałszowanie pomiaru. Ale sonda tlenu jest 4 przewodowa chyba jakaś od opla , wydaje mi sie że powinna być 3 przewodowa albo 1 przewodowa. Ktoś tam kombinował. Może ktoś ma jakiś schemacik układu silnika albo jakieś sugestie na temat spalania. silnik wtrysk wielopunktowy, ma oznaczenie J7T albo 7JT nie pamiętam. Proszę o pomoc i pozdrawiam. Dodam że sonda nie stoi w miejscu tylko pracuje za to na analizatorze lambda 1,1
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Z tego roku to juz czesto popekane i poparcialem przewody do MAP. Silnik J7T to 2.2, a J7R to 2.0 wiec ktory tata ma? :)
  • Poziom 19  
    No właśnie, układ jest prosty, MAP podstawię ale co z sondą? Co do oznaczenia silnika to już sam nie wiem ale dowiem się, no chyba że to jakiś wał z tym oznaczeniem :)
    A tak nawiasem to co się tam podłącza do diagnozy? bo widziałem jakieś złącze. Oświećcie mnie Panowie
    Jeśli chodzi o układ ssący to lałem po całym silniku i jest szczelny. Może jeszcze temperatura zasysanego powietrza albo silnika, przydały by się rozpisane napięcia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 26  
    Ja wrzucam caly pdf o renixach wszelkiej masci,z opisem testowania komponentow i innych pierdol. Co do testowania to jedynie XR25 z mi znanych.
    Co do wtrysku to chyba raczej nie bylo, w ogole chyba zabojady nie mialy tego. Reki nie dam obciac,ale prawie pewny jestem. A sondka na pewno byla bez podgrzewacza,wiec ta na 3 przewody to troche nie z tej bajki ;)
    Załączniki:
  • Poziom 19  
    Super Panowie, jakieś wiadomości przekazaliście mi więc gdy tylko coś będę robił u Taty (pewnie w tym tygodniu) to dam znać. Patrzyłem po schematach to tam idzie sonda jednoprzewodowa. Zastanawia mnie czy ta co jest założona u Taty 4 przewodowa odczytuje prawidłowy skład mieszanki. Znowu 1 przewodowa będzie się dłużej nagrzewać. Sam już nie wiem. Przydał by się jakiś teoretyk dla rozwiązania zadania :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    elektrit napisał:
    jedyne co mi przychodzi do głowy ze sprzętu diagnostycznego to walizka XR25 lib niezawodny Sykes-Pickavant.
    Ogólnie inny sprzęt bardzo źle robi tegop renixa
    Uniscan+Renault Speed Adapter.
  • Poziom 26  
    Ja pamietam jedynki,nawet na schemacie masz jedna do ecu,a druga to masa. Ale mozliwe,ze byly wersje z 3-przewodowymi,dawno to bylo i nie pamietam...ostatnie J7R widzialem w lipcu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Elektrit serdeczne dzięki za propozycję lecz chyba mam za daleko do Ciebie :) . Narazie poćwiczę przy samochodzie Taty z multimetrem :) Może sie uda cos znależć. Jeszcze muszę pomierzyć cisnienia na cylindrach może to są ostatnie jego chwile. Tak czy inaczej odezwę się jak tylko cos będę przy nim grzebał (pewnie sobota)