Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

akmulator jaki??

28 Lis 2006 16:48 4646 41
  • Poziom 30  
    witam,tak zastanawiałem się gdzie dac ten post? i wybór padł na to forum (chyba trafnie). sytuacja jest nastepujaca : przygasa wszystko co jest możliwe w trakcie łupania. kable 25mm,masa z aku,kondensator Spectron 1F,wzmaki Mac Audio-Z4100 i Boschmann PCH-4480LX,2*JBL GTO 1202. i teraz moje pytanie: jaki akumulator (jakiej pojemności)można zastosować do alternatora dającego 80 A,żeby był w stanie go naładowac? w chwili obecnej mam na wykończeniu 45A,który swoje przeszedł z audio. producent zaleca 40-45A. czy czeka mnie wymiana alternatora na mocniejszy? poradzcie panowie bo zima blisko .
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 15  
    Wydaje mi się że jeżeli producent zaleca 40-45Ah, to na Twoim miejscu zastosowałbym 40Ah. Ja mam Vectrę i co dwa lata wymieniam akumulator bo nie doładowywuje mi go alternator, choć zastosowałem zalecaną pojemność. Mam zbyt niskie napięcie ładowania podczas włączonych świateł (i to mój problem) a ono jest uzależnione również od pojemności aku (rezystancji wewnętrznej). Po wymianie żarówek postojowych na diodowe w samochodzie zaoszczędziłem 0,3 V to jak łatwo się domyśleć praca wzmacniacza spowoduje dość znaczny spadek napięcia ładowania. Nie doładowany aku ma niskie wartości prądowe. POWODZENIA!
  • Poziom 12  
    Kalasz u mnie producent zaleca 40 - 45 a ja mam obecnie wsadzony 60Ah i spokojnie alternator wyrabia... Nie wymieniam akusia co 2 lata tak jak Ty bo niema takie potrzeby... Hmm, do Vectry od kiedy 40Ah się wsadza? jaki masz motor?

    Wiliams Ty się najlepiej zorientuj wśród użytkowników auta takiego jakie Ty masz,jakie akumulatory największe wsadzają na tyle by im alternator dawał rade dobrze naładować... Do takiej elektrowni 40Ah będzie za malutki, myślę że spokojnie 55 możesz wsadzić i nic złego się dziać nie będzie... a najlepiej niech się jakiś elektr...yk / onik wypowie , hehe, a... no i najważniejsza kwestia na jakich odcinkach jeżdzisz?Czy to tylko 2, 3 km czy dłuższe trasy Ci sie trafiają... takie by altek miał czas doładować akusia...

    Natomiast niemam pewności co do tego czy zmiana akusia zlikwiduje Ci tą dyskoteke w aucie, tak więc czekajmy na opinie EKSPERTA :D

    BŁAŻEJ... ? ;)
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 29  
    ja mam altek 90A i 2 aku 55Ah i bez problemu je ładuje.Pozdrawiam!!!!
  • Poziom 29  
    hmmm tez mam taki problem aku ma rok 55A wzmak byl na poczatku 30A deliktanie przygaaly teraz bedzie byl przez chwile 90A i byla disco w aucie alternator laduje 14,35 i co robic ??

    Dodano po 41 [sekundy]:

    czy kondek sprawe załatwi jakis pozadny wie ktos moze
  • Poziom 27  
    dwa lata i akumulator pada? dziwne bo u ojca w vectrze dopiero w tym roku wymienialiśmy po 10latach! aku postawiłem w pokoju i słuchałem ładnych kilka godzin muzyki a pobór prądu był ok 40A aku standardowy opla orginalny od nowości 44Ah siedział 10lat i przejechał 80k km silnik 1.6
    Jak wymieniasz co dwa lata to pewnie kupujesz jakieś badziewy najtańsze albo coś jest z ładowaniem nie tak bo to jest nie możliwe żeby tak szybko padał sam z siebie
  • Poziom 12  
    sprawc napiecie ladowania moze masz zjechane szczotki jest to nie mozliwe jesli co 2 lata akumulator ci pada rozejrzyj sie za akumulatorem z 2 letnia gwaracja to jak cos to na gwarancje oddasz hehe
  • Poziom 28  
    nie jestem elektrykiem ale aku stosuje sie zazwyczaj 20Ah mniejszy niz altek aby mogl byc naladowany w pelni
    mniejszy aku bedzie przeladowywany przez co jego zywotnosc znacznie spadnie
    zbyt duzy aku natomiast bedzie niedoladowywany w pelni co tez jest niezalecane i moze skrocic jesgo czas jaki bedzie nam sluzyl
    pozatym mogl ci sie trafic jakis badziewny i dlatego ci pada tak szybko
  • Poziom 30  
    dzieki panowie ze tak sie temacik rozwinął , decyzja jest nastepująca : kupie akumulator 60A,najwyzej zmienie alternator,gdyby sie cos działo (w końcu jest gwarancja) :cunning: aha moze ranking firm? co sądzicie o Centrze?
  • Poziom 30  
    ciekawa propozycja! jeszcze jakies ? wybiore najbardziej odpowiednią,napisze za jakis czas co z tego wyniknęło. dzieki i pozdrawiam szanownych kolegów!
  • Poziom 11  
    Moll'a polecam. W zeszłym roku były zimy jak sam diabli. Do -20 prawie. Auto na dworzu. Kiedy inni zapychali z rana ja się smiałem i kręciłem autko :-) Naet na chwilę nie poddał w wątpliwość swojej mocy. Fakt faktem, że aku kupiłem we wrześniu i był nowy ale nigdy nie byłem tak pewien idąc na parking ze odpalę jak na Moll'u. Cena ceną ale trzeba sie zdecydowac czy pchamy czy kręcimy :-)
  • Poziom 27  
    Ja w tamtym roku miałem akumulator centry siedzi już ze 3 lata w maluszku również stał na dworze i odpalałem bez problemu w największe mrozy. Do vectry polecam Moll`a M3 bodajże. Niedawno taki montowaliśmy.
    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    raveland napisał:
    nie jestem elektrykiem ale aku stosuje sie zazwyczaj 20Ah mniejszy niz altek aby mogl byc naladowany w pelni
    mniejszy aku bedzie przeladowywany przez co jego zywotnosc znacznie spadnie
    zbyt duzy aku natomiast bedzie niedoladowywany w pelni
    - no to jeszcze raz napisze: jak pracuje akumulator w samochodzie?
    1. przy rozpalaniu silnika jest rozładowywany, umówmy się, że "rozładowanie" wyniesie 20Ah
    2. po zapaleniu akumulator jest ładowany, po jakimś czasie zmagazynuje ładnek 20Ah (pomijam sprawność akumulatora)
    Konkluzja: nic nie mówimy o pojemności naszego aku, więc zarówno 30Ah, jak i 100Ah zapali nasz samochodzik i naładuje się w tym samym czasie
    Mało tego - większy akumulator ma mniejszą rezystancję (większy prąd rozruchowy), więc będzie szybciej kręcił, więc szybciej rozpali silnik, więc mniej sie rozładuje. Dodatkowo rozładowanie aku zależy silnie od stosunku prądu do pojemności (sugeruje popatrzec w ch-ki rozładowania).

    Należy także pamietać o tym, że pamietać w instalacji samochodowej jest stały poziom napięcia (regulator), więc ładowanie aku w samochodzie ma się nijak do ładowania z prostownika (prądem 0,1C)

    Mówiąc wprost - do autka można włożyć dowolnie duże aku - jeśli się tylko zmieści.
  • Poziom 27  
    forestx napisał:

    ...
    1. przy rozpalaniu silnika jest rozładowywany, umówmy się, że "rozładowanie" wyniesie 20Ah
    2. po zapaleniu akumulator jest ładowany, po jakimś czasie zmagazynuje ładnek 20Ah (pomijam sprawność akumulatora)
    Konkluzja: nic nie mówimy o pojemności naszego aku, więc zarówno 30Ah, jak i 100Ah zapali nasz samochodzik i naładuje się w tym samym czasie
    Mało tego - większy akumulator ma mniejszą rezystancję (większy prąd rozruchowy), więc będzie szybciej kręcił, więc szybciej rozpali silnik, więc mniej sie rozładuje. Dodatkowo rozładowanie aku zależy silnie od stosunku prądu do pojemności (sugeruje popatrzec w ch-ki rozładowania).

    Sluszna uwaga ale sprzeczna z poprzednimi wnioskami. Z dużego aku można ciągnąć większy prąd i w krótszym czasie go rozładować bardziej niż akumulator o mniejszej pojemności.
    Wszystko zależy od wydajności alternatora.
    Przykładowe 20 Ah na rozruch to dużo za dużo zwykle to jest mniej niż 500A 15 sek = 2-3 Ah.

    Ale przykładowe granie przy wyłączonym silniku przez 10 min z prądem 60A to już jest 10Ah.
    Alternator ma swoją skończoną wydajność prądową i zależy ona od obrotów silnika.
    Jeżeli duży akumulator w trakcie jazdy będzie bardzo mocno obciążany to się w końcu przy słabym altku rozładuje do takiego poziomu napięcia przy którym jego wydajność prądowa spadnie i zrówna się z możliwościami altka.
    Tylko że gdy to będzie przy zbyt niskim napięciu/zaawansowanym stanie rozładowania to taki aku szybciej się wykończy.
    Aby powrócić z takiego stanu do zdrowego naładowania duży akumulator będzie potrzebował więcej czasu z jazdą na odpowiednich obrotach niż aku o mniejszej pojemności.


    forestx napisał:


    Należy także pamietać o tym, że pamietać w instalacji samochodowej jest stały poziom napięcia (regulator), więc ładowanie aku w samochodzie ma się nijak do ładowania z prostownika (prądem 0,1C)

    Mówiąc wprost - do autka można włożyć dowolnie duże aku - jeśli się tylko zmieści.


    Poziom jest stały dopóki się z obciażeniem nie przegina ....
    A jak wzmak będzie wysysał co się tylko da z altka to trzeba będzie taki duży aku doładowywać w domu czy na postoju z gniazdka.
    Choć komfort dysponowania większą mocą oczywiście będzie wtedy dużo większy.
    Trzeba jednak pamiętać że energia nie bierze się z nikąd i to co się zabrało z akusia w czasie jazdy trzeba będzie mu zwrócić (z nawiązką ) na postoju.
  • Poziom 10  
    czyli mozna powiedziec ze wieksza pojemnosc jest lepsza bo na dluzje bedzie starczac i mniej sie rozladowywac tak?
    czyli lepiej wrzucic 100Ah jak sie da zmiescic bo dluzej starczy pod CA na postoju??
  • Poziom 27  
    greg-si napisał:
    dwa lata i akumulator pada? dziwne bo u ojca w vectrze dopiero w tym roku wymienialiśmy po 10latach! aku postawiłem w pokoju i słuchałem ładnych kilka godzin muzyki a pobór prądu był ok 40A aku standardowy opla orginalny od nowości 44Ah siedział 10lat i przejechał 80k km silnik 1.6

    A to powyżej to jakieś wybitne bajkopisarstwo.
    Pobór prądu był 40A przez kilka ładnych godzin z akumulatora o pojemności 44Ah :D
    i to 10-cio letniego :D :D

    greg-si napisał:

    Jak wymieniasz co dwa lata to pewnie kupujesz jakieś badziewy najtańsze albo coś jest z ładowaniem nie tak bo to jest nie możliwe żeby tak szybko padał sam z siebie


    Ty za to Kolego stosujesz pewnie kosmiczne akumulatory :D dające więcej energii niż się w nich może zmieścić :D

    Ludzie nie dajcie się ogłupiać !!

    Dodano po 4 [minuty]:

    XerofaN napisał:
    czyli mozna powiedziec ze wieksza pojemnosc jest lepsza bo na dluzje bedzie starczac i mniej sie rozladowywac tak?
    czyli lepiej wrzucic 100Ah jak sie da zmiescic bo dluzej starczy pod CA na postoju??


    Lepsza o ile będziesz pamiętał o kontroli ich stanu naładowania i doładowywał je wtedy gdy tego będą wymagały.
    A z tym postojem to chyba byłem jasnowidzem :D bo napisałem o tym powyżej.

    pozdr
  • Poziom 15  
    Wymieniam co dwa lata aku w vektrze bo posiadam 3 wzmacniacze w klasie A, a ich pobór mocy sięga 100A. Uratował mnie jedynie aku żelowy o wydajności prądowej 800 A poj 45Ah. Straszne głupoty piszecie na ten temat.
  • Poziom 27  
    Kalasz napisał:
    Wymieniam co dwa lata aku w vektrze bo posiadam 3 wzmacniacze w klasie A, a ich pobór mocy sięga 100A. Uratował mnie jedynie aku żelowy o wydajności prądowej 800 A poj 45Ah. Straszne głupoty piszecie na ten temat.


    Gdybyś zastosował większy akumulator i doładowywał go systematycznie gdy tego potrzebuje to pociągnąłby znacznie dłużej niż dwa lata.
  • Poziom 27  
    eP napisał:
    greg-si napisał:
    dwa lata i akumulator pada? dziwne bo u ojca w vectrze dopiero w tym roku wymienialiśmy po 10latach! aku postawiłem w pokoju i słuchałem ładnych kilka godzin muzyki a pobór prądu był ok 40A aku standardowy opla orginalny od nowości 44Ah siedział 10lat i przejechał 80k km silnik 1.6

    A to powyżej to jakieś wybitne bajkopisarstwo.
    Pobór prądu był 40A przez kilka ładnych godzin z akumulatora o pojemności 44Ah :D
    i to 10-cio letniego :D :D

    greg-si napisał:

    Jak wymieniasz co dwa lata to pewnie kupujesz jakieś badziewy najtańsze albo coś jest z ładowaniem nie tak bo to jest nie możliwe żeby tak szybko padał sam z siebie


    Ty za to Kolego stosujesz pewnie kosmiczne akumulatory :D dające więcej energii niż się w nich może zmieścić :D

    Ludzie nie dajcie się ogłupiać !!

    Dodano po 4 [minuty]:

    XerofaN napisał:
    czyli mozna powiedziec ze wieksza pojemnosc jest lepsza bo na dluzje bedzie starczac i mniej sie rozladowywac tak?
    czyli lepiej wrzucic 100Ah jak sie da zmiescic bo dluzej starczy pod CA na postoju??


    Lepsza o ile będziesz pamiętał o kontroli ich stanu naładowania i doładowywał je wtedy gdy tego będą wymagały.
    A z tym postojem to chyba byłem jasnowidzem :D bo napisałem o tym powyżej.

    pozdr


    Wiem co pisze. Napisałem ok.40A mając na myśli słuchanie przy sporej głośności. Akumulator wyjęty prosto z włączonego silnika po przejechaniu ok. 200km więc naładowany jak trzeba. Jakbym miał ten akumulator jeszcze to bym Ci filmik wysłał. Jak samochód jest cały czas sprawny użytkowany na długich trasach to się tak nie rozładowuje ponieważ w vectrze podczas pracy silnika prąd idzie z alternatora jak w większości samochodów zresztą. Nie chcesz nie wierz. Firmowe akumulatory potrafią bardzo długo sprawować się bardzo dobrze.
    Nie mam zamiaru się tutaj kłucić bo teoria teorią a wszystko wychodzi w praniu.

    Skoro masz 3 wzmacniacze to lepiej byś wyszedł zakładając jeszcze jeden akumulator który obsługiwałby same wzmacniacze. Tak ma mike21 i to jest najlepsze rozwiązanie.
  • Poziom 27  
    greg-si napisał:

    ...
    Wiem co pisze. Napisałem ok.40A mając na myśli słuchanie przy sporej głośności. Akumulator wyjęty prosto z włączonego silnika po przejechaniu ok. 200km więc naładowany jak trzeba. Jakbym miał ten akumulator jeszcze to bym Ci filmik wysłał. Jak samochód jest cały czas sprawny użytkowany na długich trasach to się tak nie rozładowuje ponieważ w vectrze podczas pracy silnika prąd idzie z alternatora jak w większości samochodów zresztą. Nie chcesz nie wierz.

    Nie twierdzę że niemożliwym jest wyduszenie z 10-cio letniego akuma 40A prądu jeżeli był właściwie konserwowany. Ale czym innym jest obciążenie go takim prądem przez kilka czy kilkanaście minut a czym innym pisanie bajek o kilku godzinach.

    greg-si napisał:

    Firmowe akumulatory potrafią bardzo długo sprawować się bardzo dobrze.
    Nie mam zamiaru się tutaj kłucić bo teoria teorią a wszystko wychodzi w praniu.
    ...


    Ja też się nie zamierzam kłócić
    Teoria teorią a wiarygodność i precyzja opisu swoją drogą. Twoja precyzja opisu jest zbliżona do poziomu twojej ortografii niestety.
  • Poziom 12  
    Chłopaki, dajcie sobie na wstrzymanie :) Kolega kupi akusia z MOLL'a 58 albo 65 ah i problem mamy rozwiązany :D

    Temat zamknięty...


    hehe, powodzenia w użytkowaniu, tak co byś za 2 lata nie musiał zmieniać :)
  • Poziom 11  
    Jeżeli chodzi o wielkość to raczej dowolna,aczkolwiek jak pisano im więcej tym dłużej się ładuje.Ale najlepsze rozwiązanie to dwa akumulatory,zwłaszcza przy car audio.Zaraz zostanę zrugany,ale o to uzasadnienie.Mając jeden akumulator np.45Ah rozruch jest np.460A,czyli prąd który jest podawany przez kilka sekund.Prac maksymalny ciągły będzie zatem sporo mniejszy(to sie chyba nazywa moc w DIN-ie),załóżmy ze to będzie z 100-200A.Zakładając akumulator 60Ah masz prąd rozruchowy np.560A,zatem ciągły za bardzo się nie zmienia np.150-250A.Ogólnie jeżeli włożysz drugi aku zyskasz automatycznie niemal podwojone te prądy(w zależności od aku).Jeździłem tak peugotem partnerem 2.0 Hdi na fabrycznym kwasie i dołożyłem żelówkę 42Ah równolegle.Sprzęt car-audio(signat ram3 mk2 i ram2 mk2(również końdzioł)) przestał wpływać na natężenie światła(brak efektu przygasania).Natomiast po wymianie dwóch aku na jeden mocniejszy aku efekt disco powrócił.Teraz sprzęt jest w drugim aucie.Tu jest alternator 110A a aku 100Ah(w bagażniku) i kondzio5F i znowu disco.Jak odbiorę auto od mechanika zapodam mu drugi aku i zobaczę co będzie,ale myślę,że efekt ustąpi. Na temat mocniejszych alternatorów uważam,że nie ma to większego sensu ze względu na obroty silnika.Cała wypowiedz tyczy się bardziej car audio,aczkolwiek na pewno dwa aku są lepsze do rozruchu gdyż moc rozruchową można prawie z sumować(prawie=straty(np.kable)).[/youtube]
  • Poziom 30  
    no to zabiliście mi ćwieka tymi dwoma akumulatorami. chyba zacznę szukać miejsca na drugi aku. dziękuję WSZYSTKIM za zainteresowanie tematem. aha jeszcze jedno pytanie,czy ten drugi aku można podpiąć pod przewody zasilania wzmacniaczy? dlaczego pytam? jeżeli nie udało by mi sie zalogować akumulatora w przedziale silnika to będę zmuszony go umieścić w bagażniku. czy bezpiecznik 80 A na "+" wytrzyma pobór prądu rozrusznika?
  • Poziom 10  
    to ja jeszcze mam takie pytanko: czyli jesli mam aku 45Ah i mam wzmacniacz Signat RAM 2 ktory pobiera chyba do jakis 60A to na wylaczonym silniku popracuje przy sredniej glosnosci zaledwie 1h??
  • Poziom 11  
    Ja miałem własnie tak zrobione tyle że te kable były mega grube mniej wiecej kciuk.Nie pamietam ile mm2 ale naprawde kawal kabla.A od aku szły po dwa cieńsze do kondziołów,a potem to wzmacniaczy.Bezpiecznik miałem najpierw 60A a końcowo 100A lub 150A nie pamiętam który włożyłem :(.
    Ale działało to OK.Teraz zrobię tak samo lub kupię żelowy.Raczej dokupie żelowy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ogólnie poszukuje informacji na temat używania akumulatorów żelowych w samochodach.Dużo opinii że tak i dużo,że nie.U mnie kwas z żelówką chodził,
    tylko że około 1 do 1,5roku,gdyż zmieniłem samochód.Aczkolwiek po wyjęciu żelówki była ona naładowana,tylko że nie wiem w jakim stopniu :((.
    Czekam na info.
  • Poziom 12  
    Daj znać Williams co i jak zaradziłeś i jaki efekt :)

    P.S. Dzięki :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    XerofaN napisał:
    to ja jeszcze mam takie pytanko: czyli jesli mam aku 45Ah i mam wzmacniacz Signat RAM 2 ktory pobiera chyba do jakis 60A to na wylaczonym silniku popracuje przy sredniej glosnosci zaledwie 1h??
    - jeśli wzmacniacz pobiera 60A, to akumulator o pojemności 45Ah rozładuje sie po dwudziestu paru minutach.
  • Poziom 10  
    forestx napisał:
    XerofaN napisał:
    to ja jeszcze mam takie pytanko: czyli jesli mam aku 45Ah i mam wzmacniacz Signat RAM 2 ktory pobiera chyba do jakis 60A to na wylaczonym silniku popracuje przy sredniej glosnosci zaledwie 1h??
    - jeśli wzmacniacz pobiera 60A, to akumulator o pojemności 45Ah rozładuje sie po dwudziestu paru minutach.


    tzn nie wiem ile dokladnie pobiera ale wiem tyle ze mam bezpiecznik 60A wiec jakby go na maxa ustawic to moze i te 60A by wyciagnal.

    btw moze ktos ma pojecie ile signat ram 2 ciagnie?? i ile mozna go sluchac odkreconego do polowy na aku zeby potem dalo sie ruszyc??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    XerofaN napisał:
    btw moze ktos ma pojecie ile signat ram 2 ciagnie?? i ile mozna go sluchac odkreconego do polowy na aku zeby potem dalo sie ruszyc??
    - mówiąc wprost: nie przekonasz się dopuki nie wepniesz amperomierza i nie zmierzysz. Dywagacje na temat mocy sin, rms, rcmvb, igrwt, itd, itp pozostawiam bez komentarza.