Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra B X16XEL nie podnosi obrotów na zimnym silniku

marbor6109 28 Nov 2006 19:35 5260 20
  • #1
    marbor6109
    Level 11  
    Witam
    Mam Vectre B na gazie ale nie problem z gazem bo chodzi mi o jazde na benzynie. Na zimnym silniku (temperatura taka jak teraz to jest około 5 st.C.) silnik zapala bez problemu, ale obroty około 800-900 i wtedy gdy zaczynam jechać zaczyna szarpać (na niskich obrotach, na wysokich OK). Czasami zdarza mi się że po zapaleniu wchodzi na wyższe obroty i spadają jak się silnik nagrzeje i to jest chyba OK.
    Co może powodować te problemy i jak zdiagnozować (bez wizyty w warsztacie).
  • #3
    Schizma
    Level 20  
    silniczek krokowy wolnych obrotów może się zawieszać...
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    marbor6109
    Level 11  
    silniczek krokowy chyba jest ok bo go czyściłem, a co do czujników temperatury, to który to może być bo podobno jest ich kilka, Ja przynajmniej wiem o dwóch - czujnik temp. powietrza i ten przy termostacie. Jest jakiś jeszcze czy któryś z tych dwóch.
  • #6
    Schizma
    Level 20  
    elektrit baaaaardzo śmieszne, baaaaaaaaaardzo....heh
  • #7
    momik12
    Level 31  
    autoadaptacja sterownika,bez wizyty w warsztacie sie nie obejdzie.Spróbuj jeszcze pojezdzić na samej benzynie(kilka dni)
  • #9
    marbor6109
    Level 11  
    Po pierwsze jak sprawdzić taki czujnik (omomierzem to wiem ale jaka wartość?). Po drugie czy ta autoadaptacja sterownika to chodzi o to że jazda na gazie sieje błędy na sterownik?
    Po trzecie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie czasami gdy zapalam zimny silnik to zaskoczy ale zaraz gaśnie i wtedy puszę go pokręcić z 5 sekund żeby zapalił. Jeśli zgaśnie silnik (np po przejechaniu do ok 1 km) i silnik się nie nagrzeje to znowu muszę go kręcić jakieś 5 sekund i wtedy zapala. Jeśli po tych przeprawach zapale silnik i pojeżdrze aż się nagrzeje do zapala od strzała. Co z nim może być?
  • #10
    piotrdan
    Level 19  
    Autoadaptacja to ustawianie się sterownika silnika do prawidłowego spalania mieszanki, jeśli mieszanka mu nie gra to zmienia odpowiednie wartości żeby zrobić dobrą mieszankę. Wartości te zapisuje w pamięci żeby na drugi dzień nie uczyć się tego od nowa. Jeśli jest gaz w aucie nie za mądry to sterownik silnika przestawia sie do gazu i potem jest problem na bęzynce aż znowu się nie nauczy. To jest problem wiekszości zagazowanych samochodów. Tematy poruszane co dziennie i od nowa tłumaczenie.
    Proszę supermoderatora ELEKTRITA żeby gdzieś na forum przykleił jakiś mądry opis autoadaptacji ze wskazaniem dla zagazowanych zanim coś napiszą.
  • #11
    marbor6109
    Level 11  
    Różnica pomiędzy supermoderatorem a piotrdan polega na tym że on pomaga jak może a ty piotrdan próbujesz się wymądrzać nie pomagając. Bez dokładnej definicji wiem na czym polega ta adaptacja.
  • #12
    piotrdan
    Level 19  
    Po pierwsze marbor6109 nie strzelałem w Ciebie ale ogólnie w zagazowane auta więc nie musisz się pieklić i się nie wymądrzam :!:
    Poza tym te 5 sekund może być spowodowane właśnie autoadaptacją.
    Gdy silnik sie nagrzeje i sonda tlenu normalnie zacznie pracować wtedy sterownik sie uczy i jak się nauczy to lepiej zapala
  • #13
    marbor6109
    Level 11  
    Ok THX

    Dodano po 9 [minuty]:

    a jest jakiś sposób aby pomóc mojemu silniczkowi
  • #14
    leinadzs
    Level 27  
    Napisz czy po odpaleniu pompa powietrza wtórnego chodzi
  • #15
    marbor6109
    Level 11  
    wiem że bardo laickie pytanie, ale co to ta pompa i gdzie jej szukać
  • #16
    leinadzs
    Level 27  
    marbor6109 wrote:
    wiem że bardo laickie pytanie, ale co to ta pompa i gdzie jej szukać


    To i dopowiem laicko: takie coś czarnego jak krążek z przodu silnika od strony kierowcy. Słychać ją takim delikatnym świstem zaraz po odpaleniu zimnego silnika
  • #17
    marbor6109
    Level 11  
    Bardzo mi przykro mi ale niestety nie słyszałem o pompie powietrza, przepływomierz tak, ale go w tym modelu silnika nie ma, a czy ta pompa jest na przewodzie doprowadzającym powietrze do silnika.
  • #18
    leinadzs
    Level 27  
    marbor6109 wrote:
    Bardzo mi przykro mi ale niestety nie słyszałem o pompie powietrza, przepływomierz tak, ale go w tym modelu silnika nie ma, a czy ta pompa jest na przewodzie doprowadzającym powietrze do silnika.


    Nie
  • #19
    sliver1
    Level 22  
    pompa powietrza wtórnego byla w tych silnikach tylko do liftingu(99r.) - pozniej juz nie montowali
  • #20
    marbor6109
    Level 11  
    No właśnie czyli musze wrócić do tej autoadaptacji, no chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, jak tak to proszę o pomoc
  • #21
    Moskit
    Level 20  
    Mam podobny problem. U mnie włącza się pompa powietrza przy zapalaniu i przez chwile pracuje, ale niestety musze chwilke zaczekać, aż silnik się zagrzeje bo innaczej dławi się i nie chce jechać. Jakie wartości ma mieć czujnik temperatury bo chciałbym go sprawdzić miernikiem.