Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek FOX CZC1. Czy zamyka się bezpośrednio po sygnale z pilota?

Krystian30 29 Nov 2006 15:09 4240 6
  • #1
    Krystian30
    Level 13  
    Witam,

    Jestem użytkownikiem samochodu VW Golf IV, w którym jest zamontowany Alarm Prestige (modelu jeszcze nie znam bo jest głęboko schowany pod kokpitem) oraz sterowanie centralnym zamkiem FOX (na płycie PCB jest oznaczenie CZC1).

    Po zatarciu się dwóch siłowników padł sterownik FOX'a. Wypaliła się ścieżka za przekaźnikiem do zasilania siłowników. Po jej odbudowie centralny działa prawidłowo tylko w układzie Master->Slave'y. Nie działa zamykanie z pilota
    (Prestige). Na płycie sterownika CZ jest m.in. odbiornik w.cz., więc całkiem możliwe, że niezależnie od centralki alarmu zamyka drzwi samochodu.

    Czy spośród Was wie czy centralny FOX zamyka się bezpośrednio po sygnale z pilota czy po sygnale z centralki alarmu?

    Schemat ideowy lub montau mile widziany.

    pozdrawiam
    Krystian
  • #2
    Robert H
    Level 20  
    Problem leży po stronie siłownika master odłącz sterowanie i zobaczysz że będzie działać na pilota, poprostu na 2 przewodach sterujących wychodzących z siłownika masz sygnał. Przy sterowaniu z klucza masz samą mase i dlatego ci wysteruje a z alarmu wychodzi przez tranzystory.
  • #3
    Krystian30
    Level 13  
    Cześć,

    Dziękuję za podpowiedź. Niestety odłączenie siłownika master nie rozwiązało problemu. Dodam, że siłownik master był wymieniany po wcześniejszym zatarciu.

    Z tego co znalazłem w necie kabelki siłownikówmają następujący standard:
    - zielony & niebieski - zasilanie (master/slave),
    - biały & brązowy - sterowanie open/close (master),
    - czarny masa sterowania (master).
    Czy to prawda?

    Dziwne wydaje mi się, że zasilanie siłownikami nie było zabezpieczone dlatego wypaliła się ścieżka. Alarm był montowany w ASO VW, więc trudno doszukać się logiki. ;) A tak poważnie, od montażu mineło 6 lat więc nikt już nie pamięta jak to było podłączone.

    pozdrawiam
    Krystian
  • #4
    Robert H
    Level 20  
    Krystian30 wrote:


    Z tego co znalazłem w necie kabelki siłownikówmają następujący standard:
    - zielony & niebieski - zasilanie (master/slave),
    - biały & brązowy - sterowanie open/close (master),
    - czarny masa sterowania (master).
    Czy to prawda?


    Tak masz racje i na pewno odłączyłeś przewody biały i brązowy z obu drzwi. Muszą być odłączone oba dwa na raz w lewych i prawych drzwiach.
  • #5
    Krystian30
    Level 13  
    Dziękuję za podpowiedź. Rzeczywiście, od strony drzwi przednich pasażera idzie wiązka z 5 kablami. Nie pamiętam jednak czy ten siłownik jest masterem, napewno nie zachowuje się jak Master.

    Sprawdzę to gdy się trochę ociepli.

    pozdrawiam
    Krystian
  • #6
    Robert H
    Level 20  
    W zamkach Fox zawsze były mastery po dwóch stronach
  • #7
    Krystian30
    Level 13  
    Dziękuję za udzielone wskazówki. Niestety padł jeszcze jeden siłownik, przetarta była wiązka kabli w przestrzeni pomiędzy dzwiami a karoserią.

    pozdrawiam
    Krystian