Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kluczyk ford mondeo '93 - programowanie kluczyka

brief99 29 Lis 2006 15:52 10730 5
  • #1 29 Lis 2006 15:52
    brief99
    Poziom 22  

    witam serdecznie... kupilem mondeo '93r. i w kluczyku byly uszkodzone baterie, wymienlem na nowe i kluczyk swieci... ale auto nie reaguje na niego... Jak sie ten kluczyk programuje?? czy wogole sie da???

    2 5
  • #2 29 Lis 2006 16:27
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 29 Lis 2006 23:18
    brief99
    Poziom 22  

    szukam, szukam, i nic nie znalazlem....

    0
  • #5 30 Lis 2006 00:09
    brief99
    Poziom 22  

    serdeczne dziekiiiii, teraz czas na tlumaczenie... i zobaczymy.....

    0
  • #6 01 Lis 2009 18:57
    psiqs
    Poziom 2  

    temat dość stary ale mi się właśnie dzisiaj przydał i znalazłem wersje polską jakby kogoś interesowało:
    "Niektore modele Mondeo są wyposażone w centralny zamek którego sterowanie pilotem odbywa się przez podczerwień. Pilot jest umiejscowiony w obudowie kluczyka i posiada dwa przyciski oznaczone odpowiednio dwoma strzałeczkami (zamykanie z podwojnym ryglowaniem) oraz jedną strałeczką (otwieranie). Dodatkowo pomiędzy tymi przyciskami znajduje się diodka sygnalizacyjna, która mruga podczas programowania oraz jej zapalenie się po dłuższym naciśnięciu przycisku zamykającego świadczy o dobrej kondycji baterii. Transmiter podczerwieni znajduje sie obok nóżki kluczyka którą wkładamy do zamka. Charakterystyczną rzeczą dla tego systemu są czujniki podczerwieni montowane w przedniej części klamek przednich drzwi. Pilot zasilany jest dwoma bateriami typu 2016 których wyczerpanie powoduje rozkodowanie pilota. W zależności od stopnia wyczerpania baterii a właściwie od czasu między zaprzestaniem działania a wymianą baterii, mogą zaistnieć następujące przypadki:
    - jeżeli zaraz wymienimy baterie to dobrze to zrobić krócej niż w 15 sekund, ponieważ przez taki czas pilot bez zasilania trzyma kod,
    - jeżeli robimy to po dłuższym czasie to konieczne bedzie kodowanie pilota.

    Kodowanie piota:
    1 włożyć kluczyk do stacyjki i przekręcić o jedną pozycję,
    2 poczekać aż zapali się dioda obok zegara świadcząca o rozpoczęciu procedury,
    3 przekręcić z powrotem i wyjąć kluczyk ze stacyjki, wysiąść z samochodu i zmknąć drzwi,
    4 zbliżyć i skierować transmiter podczerwieni w kierunku czujnika w klamce,
    5 trzymając wciśnięty przycisk zamykania, nacisnąć cztery razy przycisk otwierania, przy czym po czwartym naciśnięciu puścić oba przyciski równocześnie.
    Prawidłowość kodowania zostanie potwerdzona zamruganiem diody na pilocie i dopirero teraz można odstawić kluczyk od czujnika w klamce.
    Pozostaje tylko włożyć kluczyk do stacyjki, przekręcić o jedną pozycję, wrócic i wyjąc. Dioda obok zegara powinna zgasnąć.
    Jeśli wszystko było wykonane poprawnie pozostaje się tylko cieszyć z ponownie działającego pilota." i dodam od siebie że dioda zamruga nie tylko na kluczyku ale i też koło zegarka:P Pozdrawiam i życzę sukcesów:)

    Link do oryginalnego tematu z którego cytowałem: http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=164

    2