Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[MK2] Regulacja zapłonu w MKII DIGIFANT

kubus21 30 Lis 2006 01:28 3881 17
  • #1 30 Lis 2006 01:28
    kubus21
    Poziom 17  

    Więc muszę wyregulować zapłon w tym silniczku i mam problem , nie za bardzo rozumiem ten opis :

    [MK2] Regulacja zapłonu w MKII DIGIFANT

    Mam problem , bo wydaje mi się że zapłon powinien być ustawiony na te 6 stopni przed ZZ jak silnik jest rozgrzany i czujnik jest podłączony , ale może się mylę więc niech ktoś kto ma doświadczenie z tym wtryskiem napisze jak to jest .
    :)
    Dodam że nawet w warsztacie nie do końca wiedzieli jak ma być i chcieli mi ustawiać metodą prób i błędów , więc postanowiłem sam ustawić .
    Lampę stroboskopową już mam .
    :D[/img]

    0 17
  • #2 30 Lis 2006 05:41
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 30 Lis 2006 08:21
    kubus21
    Poziom 17  

    Tzn. że mam odłączyć czujnik i ustawić 6 stopni przy obrotach między 2000 a 2500 ?
    :(
    Coś mi to nie pasuje , bo przy takich obrotach już wyprzedzenie się dość zmienia .
    :)

    0
  • #4 30 Lis 2006 15:44
    manta
    Poziom 39  

    Ale w tym układzie niestety jest taka procedura

    0
  • #5 30 Lis 2006 19:50
    kubus21
    Poziom 17  

    Ok , czyli te 6 stopni mam ustawić przy odłączonym silniku i przy obrotach między 2000-2500 ?
    :)
    A potem ewentualnie sprawdzić jakie jest wyprzedzenie przy podłączonym czujniku ?

    0
  • #6 30 Lis 2006 19:55
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 30 Lis 2006 20:06
    manta
    Poziom 39  

    6° bez czujnika 26 odbiorowo z czujnikiem faktycznie przy 2600 rpm

    0
  • #8 30 Lis 2006 20:13
    kubus21
    Poziom 17  

    To jak lepiej ustawić , z czujnikiem czy bez ?
    Myślałem że przesunięcie zapłonu w skutek podłączenia czujnika powinn mieć 32 stopnie , a nie tylko 20 .
    :(
    Co znaczy odbiorowo ?
    Na razie to wiem na pewno że mam ustawiać ten zapłon przy 2600 obr/min .
    :D

    0
  • #9 30 Lis 2006 20:28
    manta
    Poziom 39  

    Jescze raz bez czujnika 6 a cała reszte robi układ i odbiorowo lub kontrolnie jak wolisz 23-26 przy 2569 rpm przy widocznym czujniku czyli podłączonym czjniku temp.

    0
  • #10 30 Lis 2006 21:07
    riko419
    Poziom 12  

    Witam! Tylko odłącz dobry czujnik[niebieski], bo są dwa obok siebie.

    0
  • #11 30 Lis 2006 22:19
    kubus21
    Poziom 17  

    Wiem który jest od kompa , aż taki tępy nie jestem .
    Więc mam ustawić zapłon na 6 stopni przy odłączonym czujniku i przy obrotach 2569 .
    A potem sprawdzić czy się przesunie przy podłączeniu czujnika .
    A ma znaczenie czy silnik jest rozgrzany czy nie ?
    Dlaczego w książce serwisowej piszą że te przesunięcie ma wynosić 32 stopnie , a wy piszecie że po podłączeniu czujnika ma być 26 ?
    Chyba że 6 - 32 = -26
    :D

    0
  • #12 01 Gru 2006 08:07
    leinadzs
    Poziom 27  

    Silnik powinien być rozgrzany (ok. 80 st.)

    0
  • #13 01 Gru 2006 16:34
    kubus21
    Poziom 17  

    W sumie to bez sensu bo i tak czujnik jest odłączony , więc komputer niema pojęcia jaka jest temperatura silnika , ale pewnie będzie to ważne przy sprawdzeniu wyprzedzenia po podłączeniu czujnika .
    :)

    0
  • #15 04 Gru 2006 00:15
    kubus21
    Poziom 17  

    Ustawiłem na te 9 stopni , ale zdziwił mnie fakt że przy 900 obrotach jak i przy 2600 wyprzedzenie przy odłączonym czujniku jest takie samo , więc domyślam się należy przy wyższych obrotach ustawiać w celu lepszej dokładności , czy jak ?
    :)
    Jakoś autko inaczej się zbiera , nie mówię że gorzej , ale jakoś inaczej , w innym zakresie obrotów lepiej ciągnie , a w jeszcze innym gorzej .
    :(

    0
  • #16 05 Gru 2006 07:38
    manta
    Poziom 39  

    Dlaczego 9° skoro masz 6±1 nastawczo a kontrolnie 4-8 przy załączonym czujniku ma być od 27-33° ja ustawiam wstępnie 26 bo nie zawsze benzyna to benzyna a dokładność lamp bywa też różna jeśli są jakieś problemy wtedy koryguje do ganicy 33°

    0
  • #17 05 Gru 2006 09:17
    kubus21
    Poziom 17  

    Dlatego 9 bo głównie jeżdżę na gazie .
    :)

    0
  • #18 22 Cze 2013 12:13
    Marcin12041982
    Poziom 1  

    Witam ja posiadam golfa 3 1,8 na pełnym wtrysku wersja amerykanska i tez wystepuje tam ten rodzaj wtrysku GIGIFANT i mam kocioł w głowie jak wreszcie z tym zapłonem jest wymieniałem aparat zapłonowy i teraz jak to poskladac,jak ustawiac zapłon z podłączonym czujnikiem czy bez czy można z czy bez tegu czujnika.Niewiem czy dobrze kombinuje:


    -metoda z czujnikiem odłączonym(odlaczamy czujnik temp.przygazujemy z trzy razy powyżej 3500 obr/min i teraz ustawiamy kat wyprzedzenia na 8 stopni przy odrotach stałych od 2200 do 2500 obr/min lampą tak aby znak na kole zgrał nam się ze znakiem na skrzyni te 8 stopni to gdy auto mamy w gazie i po całum tym zabiegu podłączamy wtyczke do czujnika!!!

    - metoda z czujnikiem (oczywiście auto rozgrzane utrzymujemy obroty w zakresie 2200 do 2500 ustawiamy kąt od 26 do 33 stopni i powinno grac.



    Proszę o prawidłowe sprostowanie i poprawe moich mysli

    1