Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Identyfikacja uzwojeń w silniku dwubiegowym

30 Lis 2006 19:58 7617 6
  • Poziom 10  
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu związanego z zasilaniem silnika.
    Aplikacja, w której zainstalowany jest silnik (pila taśmowa) wskazuje, że
    jest to silnik dwubiegowy. Na tabliczkę zaciskową wyprowadzonych jest sześć zacisków. Pomiary rezystancji uzwojeń oraz łacznik krzywkowy na zasilaniu silnika wskazują, że uzwojenia silnika mogą być połączone w trójkąt dla małej prędkości lub podwójną gwiazdę dla prędkości wysokiej.

    Z uwagi na brak opisów zacisków nie wiem, którą trójkę zacisków (dolną czy górną) zasilać przy niskiej prędkości i zwierać dla wysokiej, a którą pozostawić nie zasiloną przy niskiej prędkości i zasilać dla wysokiej.
  • Poziom 10  
    Załączone schematy dotyczą standardowego silnika indukcyjnegio trójfazowego. Jednak silnik, który muszę podłaczyć jest silnikiem dwubiegowym.
  • Poziom 10  
    Problem jest wciąż nierozwiązany, ponieważ nie wiem które zaciski to 1U, 1V, 1W a które 2U, 2V, 2W.
  • Poziom 15  
    Może to Ci pomoże. Posiłkując się pierwszym rysunkiem i omomierzem wyznaczasz 2 "trójki". Numerację 1 i 2 wyznaczasz sobie dowolnie, to nie ma żadnego znaczenia dla pracy silnika. Gdybyś miał jeszcze jakieś problemy, to wal śmiało.
    Identyfikacja uzwojeń w silniku dwubiegowym
    Identyfikacja uzwojeń w silniku dwubiegowym
  • Poziom 10  
    W oryginalnym (czytaj nie przerabianym) silniku dwubiegowym rzeczywiście jest tak, że numeracja 1 i 2 jest zamienna. Silnik zainstalowany w mojej aplikacji był jednak silnikiem jednobiegowym przerobionym na dwubiegowy i numeracja 1 i 2 nie była zamienna. Dziekuję za pomoc