Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane 2000r - szarpie i kicha przy przyśpieszaniu

Piotrekkk 01 Dec 2006 19:44 3850 13
  • #1
    Piotrekkk
    Level 10  
    Witam serdecznie !
    Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie szukać przyczyny a może ktoś z drogich Grupowiczów się z czymś takim spotkał..

    Mam Megankę 2000r, 1.4 16V (silnik K4J750) Benzyna.
    Żadnej benzyny zza wschodniej granicy itp nie lałem.



    Od niedawna zaczęła przy mocniejszym wciśnięciu gazu prychać, szarpać kiedy silnik jest bardziej obciążony (na 3,4 i 5 biegu).
    Na "luzie" normalnie wchodzi w obroty...
    Podłączany dwukrotnie pod komputer-żadnych błędów.
    Wymieniony filtr paliwa, świece (NGK) (apropos - wypala na ładny czerwony kolor - czy tak ma być ?).
    Dziś sprawdzaliśmy omomierzem : Cewki, czujniki położenia wału (wyczysciłem), czujniki temp. powietrza i płynu chłodzącego... jedynie na czujniku detonacji nie ma żadnej oporności - na reszcie w/w elementów wszystko wygląda, że jest OK (sprawdzane z : Auto-Data, InfoTech)
    Dodam jeszcze, że jak się wprowadzi na wysokie obroty podczas jazdy np. na 4 biegu (ok. 4-5 tys. obrotów) słychać z silnika nieregularne ciche strzały - jakby coś z zapłonem :(

    Proszę jesli ktoś ma jakiś pomysł jak moją Megi wyleczyć o pomoc.

    Pozdrawiam serdecznie
    Piotrek
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Piotrekkk
    Level 10  
    Witam Cię serdecznie !
    Też właśnie taką możliwość zakładam, ale kurczaki powinno pokazać na komputerze utratę zapłonu czy coś podobnego :(

    Czy istnieje możliwość sprawdzenia w jakiś sposób tych cewek (nie znam się za bardzo na zabawie w elektryka :) ) - na szczęście cewka do tego modelu nie jest zbyt droga i można by "metodą macajewa" wybadać która to sztuka ale jak kupię i okaże się, że to nie to :( ?

    Jeśli zaś nie ma możliwości sprawdzenia to kupię i będę Megi macał :)

    Pozdrawiam i _dziękuję za odpowiedz._
    Piotrek
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Piotrekkk
    Level 10  
    Witam ponownie !

    Hmmm... dla mnie to magia jakaś, ale oczywiście sprawdzę jutro wykręcając świece czy nie ma na nich jakichś znaków...

    Tylko (jeśli oczywiście mógłbyś) uchylić rąbka tajemnicy co ma powierzchnia świecy do pracy cewki - bo mnie to niezmiernie zastanawia :) ?

    Dziękuję, pozdrawiam !
    Piotrek
  • #6
    Piotrekkk
    Level 10  
    Witam !
    Wykręciłem po kolei świeczki, przyjrzałem się każdej z nich bardzo dokładnie ale nie widać na tej metalowej części żadnych cętków - każda w tym miejscu wygląda praktycznie jak nowa...

    Zdziwiło mnie tylko to, że wypalają się na różne kolory - może to pomoże w zlokalizowaniu problemu :) ?

    Dwie pierwsze od lewej strony wypalone są tak jak pisałem na kolor czerwony (na pierwszej na wewętrznym izolatorze są czarne smugi).
    Zaś trzecia i czwarta są wypalone na idealnie biały kolor.

    Proszę o pomoc bo już nie wiem gdzie szukać przyczyny usterki :(
    Pozdrawiam
    Piotrek

    Dodano po 1 [godziny] 32 [minuty]:

    Zauważyłem jeszcze jedną rzecz...
    Na zimnym silniku objawy zdają się być słabsze - zaczyna szarpać na 4-5 biegu przy mocno wciśniętym pedale gazu lecz jak się nagrzeje już na 3 biegu szarpie :(

    Sorry za być może głupie czepianie się wszystkiego ale nie znam się za bardzo na tym ale jeśli biorąc pod uwagę moje wcześniejsze posty potwierdzicie, żeby się czepić cewki to od razu pojadę, kupię i będę próbował :(

    Pozdrowionka
    Piotrek
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Piotrekkk
    Level 10  
    Dwie po lewej stronie są czerwone (bez zaoliwień, nagaru itp ale czerwone)
    Dwie prawe są bialutkie - idealnie wypalone.

    Dodam jeszcze, że te 2 lewe były kilka tygodni wcześniej wymienione (tak akurat wyszło) - ale to raczej nic do rzeczy nie ma...

    Piotrek

    Dodano po 2 [godziny] 17 [minuty]:

    I to nie cewka :(

    Kupiłem nową, podmieniłem na nią wszystkie po kolei o objawy identyczne :(

    .... Chce ktoś kupić cewkę do Meganki :D ?

    Pozdrawiam i proszę, pomóżcie !
    Piotrek
  • #9
    Piotrekkk
    Level 10  
    Proszę, powiedzcie co to może być :(
    W autoryzowanym serwisie byłem - po raz trzeci komputer nic nie pokazał i powiedzieli, że po kolei będą wymieniali ale oczywiście ja za to mam płacić :(
  • #10
    mateo027
    Level 26  
    Sprawdzali tylko bledy czy tez parametry mierzone i reszte?
  • #11
    Piotrekkk
    Level 10  
    Witam ! Dziękuję za zainteresowanie moim tematem !

    Zdaje się, że sprawdzali wszystko bo właśnie ostatnim razem człowiek powiedział, że nic nie widzi i prosił, żebyśmy się przejechali z "tym czymś" :) podłączonym do mojego samochodzika - nio i... nic nie pokazuje.

    Na model tego urządzonka/testera nie patrzyłem ale wyglądało dość solidnie :)

    Powiedział tylko że lambda w porządku, nie ma żadnego błędu i ... w skrócie HGW co dolega samochodzikowi.

    Na pewno objawy się nasilają przy większym obciążeniu (wjeżdzanie pod większą górkę to tragedia) ale zjeżdzając z tej samej to spokojnie można zarobić dobry mandat...

    Jeszcze raz proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
    Piotrek
  • #12
    Piotrekkk
    Level 10  
    Witam serdecznie !
    I jak, nie ma pomysłów ?

    Byłem w kolejnym zakładzie i sprawdzili pompę paliwa - ok. 3,5 atmosfery popycha :(
    Doradzili mi wlanie do paliwa dodatku czyszczącego wtryskiwacze - tak też zrobiłem... wlałem na shellu lepsze paliwo, dolałem ten dodatek (na 60 litrów buteleczka - tak jak zalecają) i sprawdzimy... jak na razie może jest troszkę lepiej a objawy mniej dokuczkliwe ale nadal szarpie...

    Proszę, jeśli wiecie gdzie z tym uderzyć to pomóżcie bo mam już powoli dość tej mojej Megi :(

    Pozdrowionka z wieczorka :)
    Piotrekkk
  • #13
    Cypar
    Level 10  
    I jak tam rozwiązałeś problem z Megane?? jeśli tak to opisz jak:)
  • #14
    Piotrekkk
    Level 10  
    Heyka !
    Hmmm, jak by to powiedzieć - problem rozwiązał się sam. Trwało to dość długo ale stopniowo ustawał.
    Wydaje mi się, że to mógł być jak tak problem z wtryskiwaczami - nie stosowałem już później żadnych "metod", dolewania czegoś do paliwa itd.
    Trochę się do tego przyzwyczaiłem i jakoś mniej mi to przeszkadzało a teraz jest OK.

    Pozdrowionka