Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi B3 wtrysk mechaniczny

02 Gru 2006 12:59 16820 32
  • Poziom 28  
    silnik 20 wtrysk mechaniczny centralka bosch ,trudno pali na zimnym tak jakby nie dzialal wtryskiwacz wzbogacania mieszanki kod migowy odczytany 2344 kod poprzedzony jest jednym dluzszym impulsem. potrzebuje opis bledow do tego typu wtrysku, wszedzie sa ale do wtryskow elektronicznych
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    2344 uklad regulacji skladu mieszanki-bogata
  • Poziom 28  
    tez to wyczytalem ale jak sie to ma do tego typu wtrysku skoro tam nie ma sondy lambda ?? skad wie ze bogata . mnie to wyglada na uboga bo silnik lapie za kazdym razem ale gasnie i tak kilka razy musi chwile pochodzic zanim sie rozgrzeje i zacznie wchodzic na obroty. pozniej juz problemow z paleniem nie ma tylko jak jest zimny. jakie cisnienie paliwa jest w tych ukladach?
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    No a w którym miejscu na pompie na reg. czy na wtryskiwaczach (zależne od parametrów)??
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    jaki kod silnika?
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    A klapa przeplywomierza nie zacina sie?Gorna krawedz klapy ma byc na poczatku stozka gardzieli.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Witam , sprawdz czy Ci działa wtryskiwacz rozruchowy .
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jaki jest system wtryskowy? K - Jetronic czy KE - Jetronic ?
  • Poziom 28  
    jak rozpoznac czy to K - Jetronic czy KE - Jetronic ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    goldwinger napisał:
    jaki kod silnika?

    no i jaki ten kod?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    W KE - Jetronic`u przy rozdzielaczu paliwa jest elektryczny sterownik sciśnienia paliwa, przykręcony na dwie śruby i jest sterowany komputerem, W K - Jetronic`u Sterownik jest mechaniczny i jest przykręcony do bloku silnika. Podaj kod silnika, to może sam się znajdę system z twojego auta (jeśli nic nie było zmieniane).
  • Poziom 28  
    w takim razie to KE - Jetronic .jutro bede sie meczyl z tym autem
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    W takim razie musisz sprawdzić dwie rzeczy:
    1. Ciśnienie paliwa, króre ma się zawierać między 5.5 a 6.5 atm
    2. Włączyć w szereg regulatora ciśnienia (tego przy rozdzielaczu) miliamperomierz o zakresie od - 100 mA do + 100 mA i odczytać to co będzie się działo. Bez zapłonu 0 mA, po włączeniu zapłonu przy zimnym silniku powinno być okolo 40 - 50 mA (jeśli będzie 10 - 20mA => uszkodzony czujnik temperatury silnika), przy rozruchu powinno skoczyć na chwilę do 80 - 100 mA (jeśli nie podskoczy komputer "nie widzi" rozruchu, brak Sygnalu 50 ze stacyjki) Na ciepło przy włączonym zapłonie 10 - 20 mA, przy rozruchu powinno podskoczyć o około 20. Brak jakichkolwiek zmian znaczy o braku zasilania lub uszkodzeniu sterownika. Itd. Itp.
  • Poziom 28  
    dzisiaj silnik po kilku probach uruchomienia przestal sie w ogole odzywac . od czasu do czasu tylko zalapuje , iskra jest. nie moge odczytac kodu silnika jest skorodowany , auto jest z 91 roku ,prad regulatora przy wlaczonym zaplonie to okolo 100 mA/ bez rozruchu . opornosc czujnika temp. w temperaturze kilku stopni C -2200 om. wtryskiwacz rozruchowy prawdopodobnie sprawny bo po zdjeciu wtyczki silnik w ogole nie zalapywal , klapa porusza sie bez zaciec . stacyjka wymieniona tydzien wczesniej z innego powodu . pozostalo sprawdzic jescze cisnienie paliwa

    poprawka opornosc czujnika miezona w kilkunastu stopniach C.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    jeżeli zależy ci na odczytaniu kodu silnika to powinien jeszcze być na klapie bagażnika taka karteczka przyklejona jest na niej nr. lakieru i coś tam jeszcze
    co do czujnika temp to w załączniku masz wartości jakie powinien mieć jeżeli ten ma 2200 w temp. kilku stopni to coś z nim chyba nie tak

    a załącznika nie będzie bo już to umieszczałem na forum, masz link

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=3279752#3279752
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    mam rade na szybkie sprawdzenie układu{mam audi identyczne}
    1 zdejmij kleme z aku
    2delikatnie wyciągnij pierwszy wtryskiwacz z głowicy,chwyc i wyciągnij,jest wciśnięty na gume
    3rozłącz gumowe przewody,w taki sposób aby muc podnosic i opuszczac klape spiętrzającą
    4 włącz stacyjke,koniec wtryskiwacza trzymaj w kierunku bezpiecznym,dogodnym do obserwacji strumienia.
    5 załóż kleme,obseruj wytryskujące paliwo,lekko unosząc klape
    jeżeli nic nie wylatuje:oberwane wtyczki,zapchany filtr paliwa,padła pompka,schodzi paliwo.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Wtryskiwacz sprawdz dokładnie , nic Ci nie daje zdjęcie wtyczki .Wyjmij go i sprawdz .Przed wyjęciem w momencie rozruchu daj mu napięcie na krutko , może nie masz na nim prądu .

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pisałem o wtryskiwaczu rozruchowym oczywiście .Miałem tak kilkukrotnie czujnik temperatury nie działał prawidłowo i wtryskiwacz nie chodził . Na zimnym za chol... nie chciały palić .
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    musiej napisał:
    Wtryskiwacz sprawdz dokładnie , nic Ci nie daje zdjęcie wtyczki .Wyjmij go i sprawdz .Przed wyjęciem w momencie rozruchu daj mu napięcie na krutko , może nie masz na nim prądu .

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pisałem o wtryskiwaczu rozruchowym oczywiście .Miałem tak kilkukrotnie czujnik temperatury nie działał prawidłowo i wtryskiwacz nie chodził . Na zimnym za chol... nie chciały palić .

    jak nie masz o czymś zielonego pojęcia to nie siej zamętu!!!
    to wtrysk mechaniczny:D
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    grzebacz wtrysk mechaniczny ma jak najbardziej elektryczny wtryskiwacz rozruchowy.Pozostale uruchamiane sa cisnieniem ale rozruch jest realizowany za pomoca wylacznika termiczno czasowego i wtryskiwacza rozruchowego za przepustnica.Jak nie ma prądu na tym wtryskiwaczu to mozliwe ze masz uszkodzony wlasnie tem wylacznik termiczno czasowy(taki najwiekszy dwu pinowy) ustrojstwo jest niestety drogie i radzilbym szukac uzywanego sprawnego.Sprwadz jeszcze zacisk 50 od rozrusznika od niego jest zasialany caly uklad wtrysku dodatkowego podczas zimnego rozruchu.
    Pozdrawiam
    michał
  • Poziom 28  
    cisnienie paliwa i wszystkie parametry wydaja sie byc prawidlowe dzis wieczorem z trudem zapalil , kolega krecil a ja podnioslem klape reka . gdy sie rozgrzal przemylem silnik reg. biegu jalowego bo wyraznie zacinal sie na wyzszych obrotach . i dokrecilem okolo jeden obrot srobke regulacyjna klapy. chyba w kieronku bogatszej mieszanki silnik po tym wyraznie lepiej pracuje na wolnych obrotach . auto pojechalo za 2-3dni bede wiedzial czy pomoglo i sprawdze jeszcze zacisk 50 przy rozruszniku , bo jak dobrze zrozumialem tam nalezy szukac ? a swoja droga przydalby mi sie jakis opis i schemat elwktryczny tego ukladu
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    tosiek 1-zgadzam sięz tobą,ale moim sposobem odpali audica,ew merc bez tego wtryskiwacza.
  • Poziom 16  
    Witam , GRZEBACZ gratuluje wiedzy i praktyki .To co napisałes o mnie powinno się tyczyć raczej Ciebie . Na drugi raz zastanów się nad swoją wypowiedzią zanim kogoś obrazisz swoimi oszczerstwami .Nie pozdrawiam musiej .
  • Poziom 28  
    jest znacznie epiej ale nadal pali za 4-5 razem tzn lapie ale gasnie
  • Poziom 15  
    Hej. Sprawdziłes wszystkie mozliwosci dla Twoich symptomów w tabeli usterek na stronie klubu capri tam przy opisie k-jeta ?? Spróbuj tez wlac do paliwa doddatek czyszczacy do wtryskow tylko jakiejs dobrej firmy np kleen-flo lub xeramic, w kilku przypadkach to pomogło.Pozdrawaim
    michał
  • Poziom 31  
    tosiek 1 zobacz jak rozpyla rozruchowy,może przypchany pozatym w B3 niebyło k jetronik a raczej ke jetronic ,i zmierz ciśnienie sterujące działające na tłok wraz z rozgrzewaniem silnika powinno wzrastać.Sprawdz czy sterownik dostaje +50
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    vvaldek napisał:
    jest znacznie epiej ale nadal pali za 4-5 razem tzn lapie ale gasnie

    a jak dlugo krecisz, pali?na zimnym czy na goracym?zobacz czy przypadkiem gdzies sie nie zapowietrza, poluzuj ktorys przewod na rozdzielaczu i zobacz czy wyplywa paliwo.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    a co da to ,że dowie sie czy wypływa czy nie skoro w tym systemie ważne są konkretne ciśnienia a nie informacja "czy"może być pompa prawie denatka a paliwo popłynie z rozdzielacza