Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

listwa led tania

adamsx 04 Gru 2006 17:13 7060 27
  • listwa led tania
    witam chciałbym wam przectawić listwe diodową własnej produkcji
    są to diody niebieskie 5 mm ze spiłowaną soczewką (wychodzi taniej od diod flux) zamontowanych w listwie do chowania kabli.

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    adamsx
    Poziom 12  
    Offline 
    adamsx napisał 98 postów o ocenie 11, pomógł 0 razy. Jest z nami od 2006 roku.
  • #2
    foxik000000
    Poziom 29  
    Dodaj jakieś fotki , filmik , bo narazie nie ma co oceniać ;) Pozdrawiam
  • #3
    adamsx
    Poziom 12  
    listwa led tania

    Dodano po 2 [minuty]:

    listwa led tania

    Dodano po 2 [minuty]:

    listwa led tania

    Dodano po 1 [minuty]:

    listwa led tania

    Dodano po 3 [minuty]:

    listwa led tania
    sorki ze dopiero po takim czasie ale musiałem je troche pomniejszyć:D
  • #4
    lex00
    Poziom 26  
    Ciekawe... ile wyniosła cię produkcja tego, ile jest w niej diód?
  • #5
    adamsx
    Poziom 12  
    ok 7-8 zł

    Dodano po 1 [minuty]:

    diody kupiłem na alllegro za 50 gr 1 szt
  • #6
    lenin10
    Poziom 18  
    a jaka jest długość całej listwy, w jakiej odległości są od siebie diody? i z jakiej odległości (np od ściany) widać punktoew świecenie diud?
  • #7
    remix1
    Poziom 18  
    w czym sa te diody ?? i czy to sa zwykle diody czy te super swiecące?
  • #8
    Thor1987
    Poziom 11  
    Witam ja sobie zrobilem takie listewki ale z diod SMD i koszt wyszedl okolo 1zl za diode a mam ich 5 na listwie ale daja bardzo duzo swiatla nawet jak sie blizej popatrzy na nie to oslepia a na listwie zrobione z aluminium bo nie mialem takiej plastiowej

    listwa led tania

    listwa led tania


    Pozdrawiam Bartek
  • #9
    foxik000000
    Poziom 29  
    Na aluminiowej listwie/w metalowej rurce robi to większe wrażenie niż w zwykłej plastikowej :P
  • #10
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Łączyłeś je szeregowo czy równolegle? Tak musze się zgodzić że od tego w czym diody są umieszczone zależy jakość efektu
  • #11
    Cybus18
    Poziom 17  
    Bardzo fajne świecidełko!! Chyba coś takiego sobie zrobie! konstrukcja bardzo fajna i prosta. 5+/6 za efekt!!! Pozdrawiam
  • #12
    poeta5
    Poziom 23  
    Już ktoś się pytał czy mógłbyś powiedzieć jakie są odległości pomiędzy diodami??
  • #13
    TYMON-tychy
    Poziom 11  
    interesuje mnie czym to zasiliłes jak sa djody podłoczone wzgledem siebie (równolegle) i ogułem to bardzo fajny pomysł
  • #14
    Duch__
    Poziom 31  
  • #15
    Authorius
    Poziom 10  
    Prosze o podanie ilosci diod jaka jest zastosowana jaki opornik i jakie zasilainie!aha i jeszcze pytanie w jaki sposob sa one podlaczone rownolegle czy w szereg??
  • #16
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany
    FAJNY POMYSŁ..... Ps. zadajecie dziecinne pytania grrrrrr
  • #17
    ...KUBA...
    Poziom 23  
    diody ze spiłowaną soczewką słabiej świecą od diody flux albo od diody SMD
  • #18
    Thor1987
    Poziom 11  
    A diody pewnie polaczone szeregowo albo rownolegle ale to trzeba dac rezystor w drugim wypadku ja przynajmniej mam rownolegle i dane po 1 rezystorku 820 Ohm i zasilane z 12V mozna albo z 18 V i sie nie spali .......


    Pozdrawiam Bartek ......
  • #19
    Authorius
    Poziom 10  
    tzn jeden rezystor 820 ohm do pierwszej diody??
  • #20
    soar85
    Poziom 11  
    Diody spiłowałeś na "czuja" czy wiedziałeś co robisz??

    Jakbys miał czas i chęci to wrzuć lepsze zdjęcie, gdy diody się nie świecą tak żeby lepiej zobaczyć jak to jest zmontowane.
  • #21
    Thor1987
    Poziom 11  
    Authorius napisał:
    tzn jeden rezystor 820 ohm do pierwszej diody??



    ja podlaczone mam rownolegle czyli na kazdej diodzie jest taki rezystorek



    a czy to pytanie o mnie czy nie wiecie jak wyglada polaczenie rownolegle ??

    Moge zrobic zdjecia tego prosze bardzo

    [listwa led tania


    listwa led tania


    Pozdrawiam Bartek
  • #22
    dasior591
    Poziom 16  
    Też kiedyś wpadłem na pomysł podświetlenia pokoju, zaczęło się od lampek choinkowych (bo takie miałem) w obudowach głośników. Było trochę roboty bo plastiki od lampek się nie mieściły więc musiałem lutować każdą osobno. Wyglądało fajnie ale była wada-każda lampka inny kolor.
    Dziś mam w całym pokoju (przy biurku, w oparciu fotela, nad monitorem, gdzie sie da) niebieskie ale zamontowane tak że ich wcale nie widać (jedynie 4 koło monitora są widoczne) po włączeniu najczęściej po pytaniu "po co mi te koło monitora" wszyscy są zdziwieni ale szczerze mówiąc juz mi sie one znudziły.
    koszt 12 zł za 100 lampek a po świętach na wyprzedaży jeszcze taniej, w tym roku kupie zielone i oświetle inne pokoje :)
  • #23
    adamsx
    Poziom 12  
    diody są połaczone równolegle z opornikiem 550ohm diody rozmieszczone są co 8 cm. efekt jest ładnie widoczny w 20 centymetrach od powieszchni na które swiecą( pamiętajcie ze to są diody 5mm super jasne ze spiłowaną soczewką) zasilane jest to 12V przy 700mA. diody zamiesciłem w plastikowej listwie do chowania kabli w listwie jest 13 diod cała listwa ma ok 120 cm miałem zamiar wstawiać większa ilość diod ale już mi sie nie chciało:DD

    Dodano po 3 [minuty]:

    cooltygrysek zgadzam się z tobą

    Dodano po 10 [minuty]:

    listwa led tania

    Dodano po 1 [minuty]:

    dla tych którzy jeszcze nierozumieją mały schemacik. 1-dioda widziana z boku
    2-dioda widziana z dołu
  • #24
    timo66
    Poziom 23  
    fajny efekt [podobne juz zrobilem , jako lampka przy kompie z bialych diod]
    ps: zadajecie zalosne pytania:| a sposobow wykonania jak i polaczenia jest tysiace:idea:
  • #25
    Jasko90
    Poziom 2  
    bardzo ladne rwonierz zabieram sie za cos takiego jutro postaram sie umiescic zdjecia :)
  • #26
    dzikken
    Poziom 10  
    A czy sprzedajesz takie listwy. Jeśli tak to za ile.
    I czy można też robić takie zielone lub różowe listwy?
  • #27
    Jasko90
    Poziom 2  
    chlapak to prosta robotwa a kolor listwy zalezy od koloru diod wiec mozesz kazdy kolor tam wstawic :)
  • #28
    adamsx
    Poziom 12  
    dzikken te pytania to na pw. a to z tymi kolorami troche sie ośmieszyłeś