Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pytanie dotyczace diody laserowej

breko 07 Gru 2006 12:44 1323 9
  • #1 07 Gru 2006 12:44
    breko
    Poziom 10  

    witam szanownych kolegow :)
    w elektronice jestem zielony.... no moze nie calkiem zielony ale .....
    chcialbym zakupic diode laserowa... tylko nie jestem pewien jak ja podlaczyc ..... moze ktorys z kolegow podpowie mi co potrzeba zeby taka dioga zaswiecila (jakis schemat , elementy itp) mam urzadzenie ktore zrobilem na zasadzie lusterek i silniczkow , ale na wskazniku 1,5 mW i jak wiecie to troszke malo zeby zaswiecilo na imprezie .... jestem dj'em i czasem zdaza sie grac wieksze imprezki... znalazlem cos takiego
    http://tme.pl/arts2/pl/a06/hldp-635-a501.html
    prosze o podpowiedz jak to podlaczyc, a moze ktorys z kolegow zaproponuje jakas inna diode?
    dziekuje z gory

    0 9
  • #3 07 Gru 2006 22:50
    breko
    Poziom 10  

    pan_deejay napisał:
    A użyłeś opcji"szukaj"? Przecież wzystko masz tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=637694#3304470

    wszystko ok kolego ale nie znalazlem nic co by mnie zadowolilo....jesli znasz odpowiedz na moj post to po prostu zamiast tracic czas na pisanie ze nie umiem szukac.... mogles napisac ten pin to tamten masa tamten +5V itp...
    jesli ktos nie chce udzielac odpowiedzi to nie zmuszam... szukalem na elce i nie znalazlem wiecnie zarzucaj mi ze nie umiem szukac pozdro.... :-)

    0
  • #4 08 Gru 2006 00:44
    oj
    Poziom 42  

    Napisz jaką chcesz kupić diodę, która aby "lepiej było widać" dla czerwieni 664nm powinna mieć ok. 50mW + optyka.

    Taką diodę można zasilić ze źródła napięcia + dobrany rezystor. Ale z uwagi na koszt diody i ryzyko uszkodzenia trzeba zrobić stabilizator prądu.

    0
  • #5 08 Gru 2006 01:03
    breko
    Poziom 10  

    oj napisał:
    Napisz jaką chcesz kupić diodę, która aby "lepiej było widać" dla czerwieni 664nm powinna mieć ok. 50mW + optyka.

    Taką diodę można zasilić ze źródła napięcia + dobrany rezystor. Ale z uwagi na koszt diody i ryzyko uszkodzenia trzeba zrobić stabilizator prądu.

    myslalem o diodzie okolo 10 mW chuba juz wiem jak to podlaczyc (chodzilo mi o wyprowadzenie pinow) nozka 1 katoda diody laserowej, nozka 2 anoda diody laserowej i katoda fotodiody , nozka 3 anoda fotodiody.... jaka role pelni tam fotodioda? domyslam sie ze aby laser zadzialal trzeba podlaczyc nozke 1 i 2 anode i katode diody laserowej ??

    0
  • #6 08 Gru 2006 16:40
    oj
    Poziom 42  

    Fotodioda służy jako sprzężenie zwrotne dla stabilizacji jej prądu, w rezultacie jej mocy wyjściowej. Można tego nie wykorzystywać.

    0
  • #7 08 Gru 2006 23:25
    breko
    Poziom 10  

    oj napisał:
    Fotodioda służy jako sprzężenie zwrotne dla stabilizacji jej prądu, w rezultacie jej mocy wyjściowej. Można tego nie wykorzystywać.

    wielkie dzieki
    powiedz mi jeszcze czy trzeba do tego jakas optyke zastosowac?? czy moze to juz ma w sobie??
    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #8 08 Gru 2006 23:36
    oj
    Poziom 42  

    Optykę trzeba stosować, chociażby w postaci jedno soczewkowej; wzięta ze wskaźnika.

    Diodę trzeba chłodzić - mocując ją w tulejce z miedzi

    0
  • #9 10 Gru 2006 22:13
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Sprawdz tez czy dioda nie wymaga zasilania ukłądem APC- w tedy musisz wykożystac fotodiode, a jest to nieco krępujące.
    Lepiej sie postarać o jakiś zmyślniejszy zasilacz niż tylko rezystor

    A takiego 100mW moduły byś nie chciał

    Kopalnia wiedzy http://www.repairfaq.org/sam/lasersam.htm

    0
  • #10 10 Gru 2006 22:45
    breko
    Poziom 10  

    bolek napisał:
    Sprawdz tez czy dioda nie wymaga zasilania ukłądem APC- w tedy musisz wykożystac fotodiode, a jest to nieco krępujące.
    Lepiej sie postarać o jakiś zmyślniejszy zasilacz niż tylko rezystor

    A takiego 100mW moduły byś nie chciał

    Kopalnia wiedzy http://www.repairfaq.org/sam/lasersam.htm

    najlepsze by byly moduly ale nie az 100 mW bo ma to swiecic ciagle i byloby grozne, wystarczylby modul 10 mW potrzebuje ich 8 ...pozdrawiam

    0