Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra A 90r 2.0 po wymianie alternatora nie ładuje

07 Gru 2006 12:52 2565 14
  • Poziom 21  
    Witam mam taki problem mam stary alternator Delco wymiena w nim szczotki i po założeniu nadal nie ładuje ale przed wymianą szczotek ładował tylko że za mało nawet nie świeci mi kontrolka od akumulatora po przekręceniu kluczyka i juz nawet kupiłem inny alternator firmy Bosch i nadal też nie ładuje i też nie świeci się kontrolka i też nie ładuje po odpaleniu jest 12.5v co mam teraz dalej sprawdzać albo wymienić pomóżcie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Witam mam tak właśnie zrobione już tak miałem wcześniej pociągnięto masę z silnika pozdrawiami nadal tak samo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    piszesz że kontrolka nie świeci a żarówka dobra
  • Poziom 31  
    Zgadzam się z przedmówcą żarówka lub instalacja deska-alternator.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    w/g mnie to jest tak że jeśli się zewrze do masy przewód od kontrolki i ona świeci ( oczywiście przy włączonym zapłonie) to przerwa obwodu jest w alternatorze to może być wirnik ,szczotki lub regulator napięcia, obwód kontrolki idzie przez szczotka-wirnik-szczotka-reg.napięcia-masa i tu gdzieś musi być przerwa!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    igabriel napisał:
    w/g mnie to jest tak że jeśli się zewrze do masy przewód od kontrolki i ona świeci ( oczywiście przy włączonym zapłonie) to przerwa obwodu jest w alternatorze to może być wirnik ,szczotki lub regulator napięcia, obwód kontrolki idzie przez szczotka-wirnik-szczotka-reg.napięcia-masa i tu gdzieś musi być przerwa!

    uszkodzenie nie może być po stronie alternatora bo autor napisał że to już drugi i dalej nie ładuje
  • Poziom 20  
    Cytat:

    uszkodzenie nie może być po stronie alternatora bo autor napisał że to już drugi i dalej nie ładuje


    to nie jest tak do końca, jak się ma pecha to można mieć i trzy pod rząd niesprawne.... :D

    napisałem wcześniej dokładnie :że jeśli się zewrze przewód idący z alternatora do kontrolki do masy (koncówka przewodu przy samym alternatorze) i będzie świecić to na 100% padnięty alternator, a ściślej mówiąc obwód wzbudzenia wirnika, nawet gdyby były uszkodzone diody prądowe czy wzbudzenia to kontrolka powinna świecić , a jeśli nie świeci kontrolka po zwarciu jej do obudowy alternatora to wiadomo najpierw trzeba zlokalizować to uszkodzenie, bo jak było napisane że alternator długo leżał to mógł pozbyć się magnetyzmu szczątkowego wirnika i bez kontrolki sam się nie wzbudzi , jest coprawda sposób na wzbudzenie ale jak ktoś dokładnie nie wie jak to lepiej niech tego nie robi bo może sfajczyć i alternator i instalację
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Cytat:
    napisałem wcześniej dokładnie :że jeśli się zewrze przewód idący z alternatora do kontrolki do masy (koncówka przewodu przy samym alternatorze) i będzie świecić to na 100% padnięty alternator, a ściślej mówiąc obwód wzbudzenia wirnika

    no tak to prawda, ale dwa altki i nadal to samo więc nadal twierdzę że usterka nie po stronie alternatora
    :arrow: Stiwen1 sprawdź tą kontrolkę tak jak napisał igabriel

    o widzę mała zmiana postu
    to fakt pecha można mieć i trafiać na padnięte nie raz mnie to spotkało
  • Poziom 21  
    witam koledzy sprawdzałem żarówkę i jest dobra a jak dotknę tym cienkim kabelkiem do masy to świeci już teraz sam nie wiem co dalej mam robić czy zostaje mi wymiana na trzeci alternator pomocy pozdrawiam.
  • spec od auto-elektro
    A widziałeś żeby na szrocie były sprawne. Możesz kupić 10 i sytuacja będzie taka sama. Są to przeważnie rzeczy naturalnie skończone, więc zacznij naprawiać a nie kupować. Jeżeli kupiłeś Bosha to tam się kończą przede wszyskim szczotki komutatory ewentualnie regulator i oczywiście łożyska.P
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    no to sprawdź szczotki, zobacz czy wirnik nie ma przerwy, pierścienie itd. zrób cały przegląd alternatora wymień co uszkodzone i musi być dobrze a koszt będzie mniejszy niż kupić inny ze szrotu który nie wiadomo czy dobry
    a swoją drogą to myślałem że wymieniłeś na nowy
  • Poziom 20  
    ...więc krąg podejrzeń się zawęził do samego alternatora jeśli świeci kontrolka...proponuje abyś wykręcił szczotki, przeważnie w są razem z regulatorem jako jeden element i sprawdził rezystancję wirnika na pierścieniach , jeśli będzie w granicach 4..7 Ω to wirnik masz sprawny, dobrze jest też sprawdzić wirnik prądowo,wziąć zasilić wirnik z akumulatora dwoma "drutami" do pierścieni przez amperomierz i zmierzyć jaki jest prąd płynący przez wirnik powinien być ok. 2..3A, bo często zdarza się że puszcza lutowanie końcówki uzwojenia do pierścienia i wskazanie omomierz może wprowadzić w błąd, i jeśli pierścienie nie są znacząco wytarte, i jeśli szczotki są wystarczająco długie, nie zacinają się w szczotkotrzymaczu i dolegają do pierścieni to pozostał tylko regulator, z tego co wiem to nowy do Boscha nie jest taki drogi...
  • Poziom 21  
    Witam wszystkich jednak był problem z alternatorem dostałem na szrocie drugi i już działa elegancko a zatem wszystkim dzięki za posty i podpowiedzi i pozdrawiam i zamykam temat dzięki.