Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HDI 2.0 Ciekawy przypadek ?

07 Gru 2006 16:34 4432 3
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam problem z moim Peugeotem Partner 2.0 Hdi z 2003 r 67 000 km Wtrysk Siemens.Od
    paru miesięcy borykam się z awarią silnika która mnie wkurza. Zaczęło się od
    zatankowania na jednej ze stacji ORLEN. Po zatankowaniu odczułem dziwne
    dławienie i czasami szarpania silnika w czasie ruszania które kończyły się
    zapaleniem się kontrolki silnika i przejściem w tryb awaryjny. Diagnoza
    serwisu była: regulator wysokiego ciśnienia w pompie.Pokazywało błąd
    przejściowy. Nadzór wysokiego ciśnienia oleju napędowego. Regulator wydatku
    w położeniu granicznym i kontroler ciśnienia w położeniu granicznym
    . Po
    przejechaniu kilku tysięcy kilometrów ten sam objaw zaczął się robić po
    wkręceniu silnika do 3000 km i jazda stała sie praktycznie niemożliwa.
    Wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia i znikną mi objaw odcinania przy 3000
    obr. Dało się normalnie jeździć. ale niestety nie znikł objaw dławienia się
    przy ruszaniu i przechodzenia w tryb awaryjny. O ile na początku to zdarzało
    się czasami tylko po uruchomieniu silnika to ostatnio zdarza się przy
    ruszaniu czyli jak zaobserwowałem jak przyspiesza się z biegu jałowego. Moje
    przypuszczenia padły na wtryskiwacze i nadmierną korekcję na biegu jałowym 1
    cylinder 107-109 %, 4 cylinder 104-105 % ale ostatnio mechanik sprawdzał mi na
    tzw. bańkach i twierdzi że jest Ok a nawet założył mi drugie wtryskiwacze i
    na jeździe próbnej jest to samo. Błędy tym razem są takie same jak
    wymieniłem z tym że w tej chwili jest jako Błąd stały. Czyżby to znowu była
    pompa wysokiego Ciśnienia czy może macie jakieś inne pomysły. Czy regulator wysokiego ciśnienia może przycinać się tak sporadycznie i nie regularnie ??Nadmienię że
    pompę kupiłem używaną, filtry paliwa i powietrza zmieniłem na
    oryginalne.Zaobserwowałem że czasami silnik trzęsie się na wolnych obrotach
    tzn nierównomiernie pracuję i wtedy często zdarza mu sie przydławić. czy to
    też może być wina pompy ?

    CEZAR
  • Poziom 11  
    moze byc i pompa ale jak dobrze pamiętam przy regulatorze ciśnienia na wejściu jest taki sobie filterek siatkowy jak coś w nim zostało to zakłóca prace regulatora a tak przy okazji sprawdzałeś pompe w zbiorniku ? nara
  • Poziom 10  
    Układ wtryskowy Siemens charakteryzuje się tym że nie ma pompy w zbiorniku. Pompa wysokiego cisnienia sama zasysa paliwo ze zbiornika. I kwestja tego filterka przed regulatorem. Prawdopodobnie w tej pompie (Siemens) jest to część nie wymienna i nierozbieralna.

    CEZAR
  • Poziom 28  
    filterek na zaworku. nalezy porzadnie przedmuchac