Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Roleta zewnetrzna - problem ?

07 Gru 2006 19:45 18308 5
  • Poziom 15  
    Witam!
    W sferze elekrtyki i elektroniki jestem laikiem i mam dosc male pojecie o tym ale interesuje sie tym i chcialbym zrozumiec pewna sprawe, moze sie ktos spotkal z takim problemem a mianowicie:

mam rolety zewnetrzne na oknach sterowane elektrycznie. Nie ma tam zadnej elektroniki tylko dzialaja na wlacznik gora/dol do opuszczania i otwierania. Problem polega na tym ze ostatnio cos sie stalo i nieraz sie opuszczaja a nieraz nie. Slychac ze silnik "buczy" ale roleta nie rusza sie ani w jedna ani w druga strone. Co dziwniejsze od czasu do czasu jak sprawdzam czy cos sie moze zmienilo to roleta dziala jak nowa lecz po paru sekundach staje albo porusza sie bardzo bardzo bardzo wolno i po chwili znow staje. Byl koles od tych rolet ale on tylko to instaluje znaczy sie umie wymienic np. silnik ale w elektryce nie wie co i jak. dlatego pytam co moze powodowac taki stan rzeczy ? co powinienem sprawdzic i gdzie w tej rolecie zeby zdiagnozowac problem ? i co najwazniejsze jak to doprowadzic do stanu zeby dzialalo normalnie ? Silnik zdaje sie ze dziala dobrze bo od czasu do czasu "zalapie" i kreci z normalna predkoscia wiec nie wiem gdzie moze byc przyczyna problemu ??

prosze o jakies wskazowki i pomoc ! :)
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 24  
    Witam

Problem może nie leży po stronie elektrycznej, a mechanicznej.
    Może na silniku jest zamontowany dodatkowy hamulec, który nie odpuszcza po uruchomieniu?
    Może roleta ciężko porusza się w prowadnicach?
    Czy jest możliwe sprawdzenie oporów ruchu - odsprzęglając napęd od rolety?

Pozdrawiam
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 15  
    Dzieki za wskazowki ale to zdaje sie na pewno nie jest problem mechaniczny.