Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel astra 1,7 dti 55kw brak mocy

iras24 08 Dec 2006 12:55 13841 18
Texa Poland
  • #1
    iras24
    Level 17  
    witam panowie samochód jak w temacie zaczne od tego co zrobiłem zaślepiony egr ,czujnik ciśnienia w kolektorze na biegu jałowym 2,3 V po pdodaniu gazu dochodzi do 3,8 V .Zastanawia mnie jedna rzecz wspólczynnik wypełnienia impulsu na elektrozaworze sterujacym doładowaniem po odpaleniu wynosi ok 10 % tak jak powinno i nie zmienia sie po dodaniu gazu podobnie jak podciśnienie na tzw. gruszce przy turbo .Zmienia sie to po odpieciu czujnika ciśnienia po dodaniu gazu wsp€łczynnik wskakuje na około 97 98 % i tak zostaje a jak sie znowu przegazuje to wchodzi na 100% i stoi.wyłczenie zapłonu odpalenie i znowu na poczadku 10% dodajemy gazu dochodzi do 98 a nastepnie 100% i stoi. nie wiem o co chodzi nie miałem takiego przypadku co to moze być nie mam ecu na podmiane wiec nie wiem z góry dzieki za podpowiedzi
  • Texa Poland
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    iras24
    Level 17  
    jezeli ktos przedstawia temat na forum to oczekuje podpowiedzi tak mi sie wydaje a moze żle mi sie wydaje .A tu zamiast pomocy krytka i polewka a nawiasem mówiąc zaslepienie egr-u napewno nie spowoduje az takiego spadku mocy jak w tym przypadku samochód duzo gozej jedzie niż 1,6 d z 80 roku gaz do dechy a tu lipa .Dlaczego tak sie zachowuje sterowanie elktrozaworem dla turbo wiesz pan czy nie wiesz a dodam ze w sterowniku zero błedów niestety mam do dyspozycji tylko kts-a 550
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    iras24
    Level 17  
    do pana elektrit egr czy tez agr czasmi zacina sie{zaślepienie} np w vw golf3 a4 itd jezeli sterownik przechodziłby w stan pracy awaryjnej wywaliłby bład i ograniczył moc .nie raz sie spodkałem z tym ze egr zostaje zamkniety i nie dochodzi do recyrkulacji a samochód zachowuje sie normalnie i nie ma zadnych błedów a zaciecie widać po zwiekszonej masie powietrza recyrkulacje aktywuje sie wciskajec raptownie gaz do końca .(to nie był sen tak było naprawde}pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    ok nie gniewam sie ale musiałem jescze swoje trzy grosze wcisnac
  • #6
    piotrdan
    Level 19  
    To znaczy twierdzisz że turbinka nie podaje? to dla czego zmienia Ci się napięcie na czujniku doładowania. Może coś zatkane jest. A z EGR Elektrit ma rację. Czy to silnik X17DTL ?
    Poza tym kolego, tam turbina chodzi od początku odpalenia auta, a podciśnienie ją ogranicza. Czyli wypinając podciśnienie pompuje na maxa.
    Dlatego nie zmienia Ci się te 10%, a zmienia sie cisnienie na kolektorze wg Twoich pomiarów. Jak wypinasz czujnik wtedy komputer ogranicza doładowanie (100% na zaworze)
  • Texa Poland
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    iras24
    Level 17  
    kod silnika to y17dt

    Dodano po 4 [minuty]:

    rozumiem pitrdan
  • #9
    piotrdan
    Level 19  
    Zastanawia mnie jeszcze jedno, jeżeli komp nie widzi błędów przy zaslepionym EGR, to czy przypadkiem przepływka nie jest walnieta. Układ EGR musi być sprawny bo komp będzie przechodził w awarię. Udroznij EGR, nie zaślepiaj. Sprawdź przepływkę, ma wydmuchać przy przycisnietym gazie na max około 350 do 400 kg/h.
    A może zaczniemy od początku, jak powstała usterka?
  • #10
    DeathMan
    Level 14  
    iras24, poprostu ten typ tak ma, też nieraz się denerwuje jak nie mogę jakiegoś TIRa wyprzedzić albo na światłach mnie wszyscy odchodzą ale jedyny sposób to zmiana samochodu, ten silnik taki już jest.
  • #11
    iras24
    Level 17  
    jeżeli chodzi o historie usterki to wiem tyle ze klient jeżdzi z nia juz bardzo długo rok moze dłuzej.Póżniej padło coś w silniku i była robiona głowica ale wiem ze przed naprawa było to samo totalny brak mocy.Z dislem mam zadko doczynienia ale jakieś pojecie,najgorsze jest to ze kts nie ma wgładu w wartości rzeczywiste bo gdyby miał pewnie byłoby po wszystkim chociaż tez nie wiadomo różnie bywa.Zastanawia mnie jedna sprawa dlaczeczo nie zmienia sie współczynnik wypełnienia impulsu a wraz z nim podciśnienie na siłowniku pneumatycznym zaworu turbo na biegu jałowym jest tyle samo co przy 3 czy 4 tyś obr.a ciegno przy turbo przy dodawaniu gazu nie porusza sie to oczywiste bo nie ma podciśnienia które by mnim sterowało ale why nie wiem przecież czujnik ciśnienia ok {na jałowym 2,3 Vprzy pełnym gazie 3,8 V}.Chcem dodać ze podajac podciśnienie bezpośrednio na siłownik pneumatyczny ciegno reaguje przesuwając sie jakieś 2-3 cm.A i jescze coś nie ma mowy o jakimś kopceniu mozna go gazować powoli raptownie i nic ani chmurki to moze w czymś pomoze pozdrawiam[/img]
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    iras24
    Level 17  
    a najgorsze jest to ze w oklicy nikt nie ma techa chyba ze jakiś fejsik bedzie widział bo jeżeli chodzi o maxa i vag-coma to jest do disla lepszy niż kts w gr.vw oczywiście. wiem marne szanse na to co
  • #14
    piotrdan
    Level 19  
    Przecież pisałem że turbina ładuje od początku a zawór odcina ładowanie, dopiero przy przeładowaniu zaczyna odcinać turbinkę, wtedy właśnie powinno zmienić się wypełnienie proporcjonalnie do nadciśnienia. Reasumując cięgno będzie się przesuwać gdy turbina osiągnie maksymalne żądane przez sterownik ciśnienie w kolektorze dolotowym. Więc gdy odetniemy podciśnienie to turbina przeładuje układ, a gdy podamy na stałe podciśnienie to nie bedzie ładować. jak by było cos z turbo to by kopcił
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    iras24
    Level 17  
    czyli na postoju przy 4 tyś nie moze dojść do przeładowania i współczynnik sie nie zmieni tak?
  • #17
    piotrdan
    Level 19  
    na 95% tak, trzeba obciążyć silnik np w trakcie jazdy w tedy będzie to działać
  • #18
    iras24
    Level 17  
    ok dzieki dopytuje bo np w vw golf 3 wspułczynnik wypełnienia zmienia sie juz na biegu jałowym co widać w kanałach pomiarowych
  • #19
    iras24
    Level 17  
    panowie było tak ze jednak przepływka ale nie tylko trzeba było jeszcze dżwignie od turbo odrdzewiaczem i dobrze rozruszac chodziła ale z zaduzymi oporami i dlatego tak sie pierd...dzieki wielkie za pomoc